بازدید 5247
۱

رئیس فیفا خواهان اخراج نژادپرست‌ها از ورزشگاه‌ها شد

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) روز پنجشنبه در ادامه فشار گسترده به کشور‌ها برای ممنوعیت ورود تماشاگرانی که علیه بازیکنان سیاهپوست اقدامات نژادپرستانه انجام می‌دهند اعلام کرد، باید نژادپرست‌ها از ورزشگاه‌ها «بیرون انداخته شوند.»
کد خبر: ۹۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲ 18 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، چند روز پس از راهیابی تیم فوتبال انگلیس به مسابقات یورو ۲۰۲۰ پس از بازی با بلغارستان که این بازی دو مرتبه به دلیل شعار‌های نژادپرستانه علیه بازیکنان انگلیسی متوقف شد، اینفانتینو تاکید کرد، فیفا باید اقدامات نژادپرستانه را جریمه کند. وی در یک نشست خبری در داکا، پایتخت بنگلادش گفت: «اگر نژادپرستانی وجود دارند که فوتبالیست‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، ما مجبور به توقف بازی هستیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که نژادپرستی پیروز شود. فوتبال باید ادامه یابد و ما باید این دسته از مردم را تنبیه کنیم.»

رئیس فیفا در ادامه گفت: اکنون در ورزشگاه‌های مدرن با دوربین‌های مداربسته، شناسایی مقصران آسان شده است و این «پیام قوی» باید ارسال شود. «آن‌ها باید بازداشت شده و از استادیوم بیرون انداخته شوند، آن‌ها نباید دیگر اجازه ورود به ورزشگاه‌های فوتبال را داشته باشند و باید روند جنایی علیه آن‌ها اجرا شود.»

اینفانتینو تاکید کرد: «این یک جرم است و ارتکاب اقدام نژادپرستانه باید در تمامی کشور‌های دنیا یک جرم محسوب شود.»
در جریان بازی فوتبال روز دوشنبه میان انگلیس و بلغارستان، شش بلغارستانی به دلیل اقدامات نژادپرستانه بازداشت شده اند. همچنین سه نفر دیگر تحت تعقیب هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بحرین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها