بازدید 13999
با کاروان اربعین حسینی؛

تردد ۲ میلیون و ۴۲۵ هزار زائر از مرز مهران / آخرین آمار فوتی‌های اربعین/ اتوبوس‌های مرز خسروی به کربلا و کاظمین اعزام می‌شوند/ فیلم: جای چه کسانی خالی است؟

با شدت گرفتن موج بازگشت زائران اربعین کشور، ظاهرا خدمت رسانی مسئولان هم متنوع‌تر و بیشتر می‌شود، تا جایی که می‌بینیم مرز خسروی که در مسیر خروج از کشور، محدودیت ساعت کاری و تردد داشت، برای بازگشت زائران ۲۴ ساعته و بدون محدودیت شده و اتوبوس‌هایی برای هدایت زائران به این مرز خلوت به کربلا و کاظمین اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 16 October 2019
تابناک اجتماعی
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری است که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد، گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»، با شدت گرفتن موج بازگشت زائران اربعین کشور، ظاهرا خدمت رسانی مسئولان هم متنوع‌تر و بیشتر می‌شود، تا جایی که می‌بینیم مرز خسروی که در مسیر خروج از کشور، محدودیت ساعت کاری و تردد داشت، برای بازگشت زائران ۲۴ ساعته و بدون محدودیت شده است.

افزون بر این، خبر می‌رسد که برای تسهیل بازگشت زوار به کشور و هدایت آن‌ها به امثال مرز خسروی ـ که شلمچه و چذابه هر سه به هنگام خروج از کشور ازدحام‌ شدیدی را تجربه می‌کردند و برای بازگشت مهیای خدمت رسانی مطلوب تری هستند ـ اتوبوس‌هایی به عراق گسیل شده است.

اتوبوس‌هایی که راهی کربلا و کاظمین می‌شوند تا زائران را به مرزهایی چون خسروی منتقل کنند و جلوه متفاوتی از خدمت رسانی را به تصور بکشند. خدمتی که باید امیدوار باشیم در آینده توسعه پیدا کند و بسط داده شود.
 
فیلم: جای چه کسانی خالی است؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۹:۰۰

مگر می‌شود زائر اربعین شد و با رسیدن به نجف، کربلا یا کاظمین و سامرا، احساس نکرد جای کسی یا کسانی خالی است؟ آنهایی که به هر دلیل نتوانسته‌اند پای در راه بگذارند و در صف جاماندگان اربعینی قرار می‌گیرند. از برخی زائران در این باره پرسیدیم و پاسخ شان پیش روی شماست:

تعداد بازدید : 551
2 توصیه پلیس به زائران درباره سیم‌ کارت‌های عراقی و گذرنامه
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۸:۰۰

سرهنگ شهاب امینی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به کلاهبرداری با عنوان "فروش سیم کارت های اعتباری عراقی" افزود: به دنبال گزارش هایی مبنی بر فروش سیم کارت های عراقی فاقد اعتبار به زوار حرم اباعبدالحسین (ع)، توصیه می کنیم از خرید سیم کارت از افراد دستفروش اجتناب کرده و سعی کنند از مکان های معتبر سیم کارت خود را تهیه کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به گزارش های دیگری مبنی بر اینکه عده ای افراد سودجو از تصویر گذرنامه زائران سوءاستفاده می کنندگفت: زائران از در اختیار قرار دادن گذرنامه و حتی تصویر آن به افراد غیرمسئول و فرصت طلب پرهیز کنند.

وی در خصوص پارک خودرو نیز خاطرنشان کرد: برخی از زوار اتومبیل های خود را در سطح شهر و یا جاهایی دور از پارکینگ هایی که در این خصوص تعبیه شده پارک می کنند، این عزیزان باید از پارکینگ های دارای مجوز و مورد تایید استفاده کرده و حتما قبض دریافت کنند.

سرهنگ امینی همچنین تاکید کرد که زائران حسینی مراقبت بیشتری از اموال و مدارک هویتی خود داشته باشند و تلفن همراه خود را در زمان شارژ به حال خود رها نکنند.

تصمیمی برای یک‌طرفه شدن ایلام-مهران گرفته نشده
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۷:۳۵

سرهنگ «رضا همتی‌زاده»، رئیس پلیس‌راه استان ایلام در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعتی پیش تعدادی از کانال‌های خبری از یک طرفه شدن محور ایلام به مهران از ساعت ۶ عصر خبر دادند، که این موضوع صحت ندارد و فعلاً یک طرفه شدن این مسیر منتفی است.

وی با بیان اینکه ترافیک در مسیرهای رفت و برگشت به پایانه مرزی مهران روان است ، گفت: اگر بار برگشت زائران به شهر ایلام سنگین شود این محور یک طرفه و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آغاز موج بازگشت زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۵:۵۶

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه حضور در قرارگاه اربعین و برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی با مرزهای چهارگانه گفت: از اول ماه صفر تاکنون ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۵۳ نفر از کشور خارج شده اند و این در حالی است که در همین بازه زمانی یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۴۵ نفر به کشور بازگشته‌اند. در واقع و بر مبنای آمار برخط پلیس، هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران همچنان در خاک کشور عراق و مشغول زیارت هستند.

وی درباره وضعیت تردد در مرزهای چهارگانه از ساعت ۲۴ بامداد امروز تا کنون گفت: از مرز مهران تاکنون ۷۶ هزار و ۳۹۰ نفر به کشور وارد و ۲۰ هزار و ۹۰۶ نفر نیز از این مرز خارج شده اند؛ یعنی در این مرز موج بازگشت به کشور با افزایش ۳ برابری آغاز شده است. ورود زائران از مرز خسروی نیز تاکنون ۳۶۶۸ نفر و خروج از کشور ۲۳۱۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت تردد در مرز شلمچه گفت: در حال حاضر و بر مبنای آمار آنلاین و برخط قرارگاه اربعین پلیس، از مرز شلمچه ۳۷ هزار و ۸۷۷ نفر به کشور ورود داشته این در حالیست که آمار خروج از کشور در این مرز ۴۲۶۶ نفر بوده است. ورود به کشور از این مرز تاکنون ۱۳ هزار و ۹۴۷ نفر و خروج از کشور ۳۴۷۹ نفر بوده است.

اشتری با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران به کشور شروع و در حال افزایش است، ادامه داد: در آمار دقیق تری باید بگویم خروج زائران از مرزها در هر دقیقه به طور میانگین ۳۷ نفر و ورود به کشور در بازه زمانی اشاره شده ۱۴۸ نفر است. البته این روند متغیر است و در بازه های مختلف ممکن است نوساناتی داشته باشد.

به گفته فرمانده ناجا امسال بیش از ۶۰ درصد از زائران از خودروی شخصی برای حضور در مرزهای چهارگانه است استفاده کرده اند و با توجه به این رویکرد لازم است که زوار از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز و با صبر و حوصله رانندگی کنند. با توجه به اینکه موج بازگشت زوار به کشور آغاز شده، لازم است که زائران عزیز چون همیشه با فرزندان خود در نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته و به توصیه های پلیس توجه کنند.

براساس اعلام سایت پلیس، فرمانده نیروی انتظامی اشاره کرد: امسال ۹۷ درصد زائران از مرز زمینی و ۳ درصد از طریق هوایی به عتبات عالیات مشرف شده اند. ۵۶ درصد از زوار از مرز مهران، ۲۵ درصد از مرز شلمچه، ۱۱ درصد از مرز چذابه و ۵ درصد از مرز خسروی برای تشرف به عتبات عالیات عازم عراق شده اند.

افزایش بیش از ۲ برابری تردد زائران اربعین از مرزها
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۵:۴۰

سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به خروجی و ورودی زائران گفت:‌ تردد زائران در مرزهای چهار گانه بیشتر شبیه به یک راهپیمایی عظیم است با این وجود زمان عبور هر زائر از گیت گذرنامه بین ۳ تا ۵ ثانیه است چرا که نیروی انتظامی از مدت ها قبل خود را برای این حجم از حضورآماده کرده است. به طوریکه با افزایش حضور بیش از ۲ برابری زائران اربعین نسبت به سال گذشته ما شاهد کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی تصادفات در مسیرهای منتهی به مرزهای چهار گانه هستیم که علت آن فعالیت ۱۵۰۰ گشت راهور و ۱۸۰۰ گشت انتظامی است.

به گفته سلیمانی، بهبود زیرساختهای استانهای مرزی، حضور ماموران پلیس راه و رعایت قوانین و مقررات از سوی زائران قطعا در این کاهش تصادفات موثر بوده است.

فیلم: پشت صحنه پخت غذا برای زائران در یک موکب
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۴:۰۰

موکب عترت بوتراب در شهر کربلا که شماری از هموطنان مان از شهر خوی برای دایر کردن آن راهی اربعین شده‌اند و در هر وعده 2500 غذا می‌پزند و توزیع می‌کنند:

تعداد بازدید : 477
پیش‌بینی آسمان صاف برای عتبات عالیات
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۳:۴۴

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: آسمان نجف فردا و پس فردا (۲۵ و ۲۶ مهرماه) صاف خواهد بود و دمای هوا فردا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان ۳۶ درجه سانتیگراد و ۲۲ درجه سانتیگراد و پس فردا ۳۷ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی شهر کاظمین طی روزهای آینده (۲۵ و ۲۶ مهرماه) اظهار کرد: آسمان کاظمین طی این دو روز صاف خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک ترین زمان به ۳۶ و ۲۱ درجه سانتیگراد می رسد.

وی در مورد وضعیت جوی شهر کربلا طی دو روزآینده (۲۵ و ۲۶ مهرماه) گفت: آسمان این شهر فردا و پس فردا صاف پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا فردا در گرمترین و خنک‌ترین زمان به ۳۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد و پس فردا به ۳۷ و ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی مرز خسروی طی دو روز آینده (۲۵ و ۲۶ مهرماه) اظهار کرد: آسمان مرز خسروی ( قصرشیرین) فردا و پس فردا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا فردا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۴ و ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد. دمای هوا پس فردا در گرم‌ترین زمان ۳۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت جوی مهران طی فردا و پس فردا (۲۵ و ۲۶ مهرماه) اظهار کرد: آسمان مهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و پس فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش باد ‌پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا طی این دو روز در مهران در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان ۳۸ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی شلمچه (خرمشهر) طی دو روز آینده (۲۵ و ۲۶ مهرماه) اظهارکرد: آسمان شلمچه فردا صاف تا قسمتی ابری با بیشترین و کمترین دمای ۳۹ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان این شهر پس فردا صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک ترین زمان به ۳۸ و ۲۰ درجه سانتیگراد می رسد.

ضیائیان در مورد وضعیت جوی ایلام را طی دو روز آینده (۲۵ و ۲۶ مهرماه) گفت: آسمان ایلام فردا کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و پس‌فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این دو روز در گرم‌ترین زمان ۲۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت جوی اهواز طی دو روز آینده (۲۵ و ۲۶ مهرماه) اظهار کرد: آسمان اهواز فردا صاف تا قسمتی ابری و پس فردا صاف تا کمی ابری در بعد از بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این روز در گرم‌ترین زمان به ۳۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۱۹ درجه سانتیگراد می رسد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی کرمانشاه طی دو روز آینده ( ۲۵ و ۲۶ مهرماه) گفت: فردا و پس فردا آسمان کرمانشاه قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. دمای هوا فردا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۲۷ و ۱۰ درجه سانتیگراد و پس فردا به ۲۷ و ۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی شهر بستان طی فردا و پس فردا (۲۵ و ۲۶ مهرماه) اظهار کرد: آسمان بستان فردا صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۷ درجه سانتیگراد و ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان این شهر پس فردا صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در کمترین و خنک‌ترین زمان ۳۷ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

زائرانی که گذرنامه یا برگ‌ترددشان گم شده چه‌کار کنند؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۳:۰۴

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا معاون عملیات ناجا در مورد افرادی که ممکن است گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرده باشند نیز گفت: اگر زائران گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرد باشند می‌توانند به سرکنسولگری کشورمان در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، سامرا و کاظمین رفته و مشکل خود را حل کنن. اما اگر این افراد به مرز هم بیایند مشکلی برایشان وجود نداشته و ماموران مرزبانی و پلیس گذرنامه مشکل را مرتفع خواهند و مانعی برای ورود به کشور وجود ندارد.

ساجدی‌نیا در مورد زائران گمشده نیز گفت: در کنسولگری ها تمهیداتی برای یافتن افراد مفقودی نیز پیش‌بینی شده و سامانه‌هایی داریم که اگر افراد به کشور بازگشته باشند، اطلاعات آنان را اعلام کنند تا خانواده‌شان نگران نباشند، همکاری‌های لازم با کشور عراق نیز در این زمینه وجود دارد.

فیلم: دایر کردن موکب در مسیر راهپیمایی طی چند روز
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۳:۰۰

چند رفیق از اهالی روستایی از توابع شهرستان فریدن، تصمیم می‌گیرند که موکبی در مسیر راهپیمایی اربعین دایر کنند و چند روز بعد موکبشان در نزدیکی عمود 1342 برپا شده و به خدمت رسانی مشغولند:

تعداد بازدید : 447
آخرین آمار فوتی‌های اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۲:۳۵

علی‌رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که تا کنون ۶۵ زائر به دلایل مختلف جان باختند، افزود: از این تعداد ۲۹ نفر در اثر حوادث مختلف از جمله سوانح رانندگی و ۳۶ نفر به دلیل ایست قلبی و سکته مغزی و مانند آن فوت کردند.

او تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص این سفر و راهپیمایی و گرمای هوا و مانند آن زائران باید حتما پیش از سفر نسبت به بررسی سلامت جسمانی خود توسط پزشک اقدام و از مناسب بودن وضعیت جسمی‌شان حضور در این راهپیمایی عظیم اطمینان یابند و قبل از سفر تحت پوشش بیمه تدارک شده قرار گیرند.

بازگرداندن ۳۵۲ زائر مصدوم و بیمار به کشور توسط هلال احمر
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۲:۱۵

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفـت:‌ با آغاز راهپیمایی اربعین یکی از اقداماتی که از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده، انتقال زائران ایران مصدوم و بیمار به داخل کشور است و در همین راستا نیز تا صبح امروز ۳۵۲ زائر بیمار یا مصدوم از کشور عراق به داخل ایران منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۵ نفر از این مصدومان نیز روز گذشته وارد کشور شده‌اند، گفت: زائران از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به داخل کشور منتقل شده‌اند که از این میان ۲۸۰ نفر از مرز مهران و ۶۳ و ۹ مصدوم نیز از مرزهای شلمچه و چذابه وارد کشور شده‌اند.

ترافیک پرحجم در مسیرهای رفت و برگشت ۴ پایانه مرزی
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۱:۵۳

سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ترافیکی در مسیرها و محورهای پیرامون چهار پایانه مرزی اربعین گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در سراسر کشور گفت: در حال حاضر در محور مهران به ایلام در محدوده های تونل آزادی، سه راهی ماربره و کمربندی مهران ترافیک نیمه سنگین است. در محدوده های کنجانچم، گلان، صالح آباد و مهدی آباد در همین محور نیز ترافیک پرحجم و روان گزارش شده است.

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ترافیک در محورهای محور سرابله به حمیل و مهران به دهلران در استان ایلام نیز پرحجم و روان گزارش شده است. در محور اسلام آباد غرب –کرمانشاه ترافیک پرحجم وروان است و در محور اسلام آباد غرب- سرپل ذهاب - قصر شیرین –مرز خسروی و بالعکس نیز مشکل ترافیکی گزارش نشده و ترافیک عادی و روان است.

وی در مورد محورهای واقع در استان خوزستان نیز گفت: در محور شلمچه به خرمشهر-اهواز ترافیک در طول محور پرحجم و روان است. در محورچذابه-بستان-سوسنگرد نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رحمانی با اشاره به افزایش حجم بازگشت زائران اربعین اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه بسیاری از زائران اربعین در حال بازگشت از کشور عراق هستند به همین دلیل نیز تمهیدات ترافیکی را برای بازگشت این افراد نیز در نظر گرفته‌ایم.

پیدا شدن ۱۶۹ گذرنامه در پایانه مرزی مهران
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۱:۳۳

سرهنگ علی جمشیدپور رئیس پلیس امنیت عمومی استان ایلام اظهار کرد: از ابتدای شروع مأموریت اربعین در مرز مهران تا امروز ، ماموران پلیس گذرنامه و مهاجرت مستقر در پایانه مرزی مهران از خروج ۷۸۰ زائر غیرمجاز جلوگیری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استفاده از گذرنامه افراد غیر، همراه داشتن گذرنامه و ممنوعیت خروج از کشور از دلایل عدم خروج این افراد از مرز بوده است، به پیدا شدن ۱۶۹ گذرنامه در پایانه مرزی مهران گفت: این تعداد گذرنامه در طول مسیر ۱۱ کیلومتری پل زائر تا پایانه مرزی و داخل گیت‌ها پیدا و تحویل کاربران مستقر در گیت‌ها شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اشاره به اینکه این گذرنامه‌ها در پایان به پلیس گذرنامه کشور انتقال داده می‌شوند، از زائرانی که گذرنامه خود را گم کرده‌اند، خواست: برای تعیین تکلیف گذرنامه‌های خود به ادارات پلیس مهاجرت و گذرنامه استان خود مراجعه کنند .

زائران از مرز خسروی به کشور بازگردند
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۱:۱۰

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام اینکه مرز خسروی 24 ساعته آماده بازگشت زائران از کربلای معلی است، اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی و سهولت تردد از آن، به زائران پیشنهاد می شود از این مرز به کشور بازگردند.

وی ادامه داد: زائرانی که هنوز به کربلای معلی سفر نکرده‌اند هم می توانند از ساعت 7 صبح تا 16 عصر با حضور در پایانه خسروی، از این مرز از کشور خارج شوند. 58 گیت برای تردد زائران در مرز خسروی مهیا شده و کار ورود و خروج زائران در کمترین زمان ممکن در این پایانه مرزی انجام می‌شود.

افزایش ۱۴۱ درصدی تردد زائران اربعین در مرز مهران
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۱:۰۲

احمد کرمی رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز مهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بالای ورود و خروج زائرین از مرز مهران طی سال جاری اظهار داشت: تردد در این مرز تا امروز نسبت به مشابه سال گذشته 141 درصد افزایش داشته است.

معاون استاندار ایلام و رئیس قرارگاه ویژه اربعین آمار ورود و خروج زائران طی سال گذشته را یک‌میلیون و 142 هزار تن عنوان کرد و گفت: درمجموع از ابتدای صفر تا کنون یک‌میلیون و 688 هزار و 789 تن از مرز مهران خارج و 725 هزار و 356 تن وارد خاک کشور شده‌اند.

وی در ادامه از تردد بیش از 211 هزار و 630 تن تنها طی 24 ساعت گذشته از این مرز بین‌المللی خبر داد و افزود: طی بامداد روز گذشته تا ساعت 24، 61 هزار و 238 زائر ایرانی از مرز مهران خارج و 148 هزار و 979 تن وارد شده‌اند. از ساعت 24 روز گذشته تا ساعت هشت صبح امروز نیز 54 هزار تن از مرز وارد و بیش از 10 هزار تن خارج‌ شده‌اند.

جمع آوری روزانه ۹ هزار تن زباله در کربلا
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۰:۲۰

روح الله بیداد، نماینده معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در کربلا از جمع‌آوری روزانه ۹۰۰۰ تن زباله در شهر کربلا خبر داد. در شرایط معمول روزانه هزار و ۲۰۰ تن زباله در شهر کربلا جمع آوری می‌شود که همزمان با ایام پیاده‌روی اربعین و حضور زائران در شهر کربلا این میزان به ۹ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: زباله‌های جمع‌آوری شده توسط نیروهای خدمات شهری با ماشین آلات شهرداری کربلا و همدان به محل‌های دپو منتقل می‌شود. در حال حاضر ۱۰۰۰ نیروی خدمات شهری مسئولیت نظافت این شهر را در دو شیفت بر عهده دارند.

تردد ۲ میلیون و ۴۲۵ هزار زائر از مرز مهران ‌
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۰:۲۰

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام صبح امروز ‌در پایانه مرزی مهران از تردد 2 میلیون و 425 هزار زائر از اول صفر تا امروز از طریق مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: از اول صفر تا دیشب یک‌ میلیون و 700 هزار نفر از مرز بین‌المللی مهران خارج و بالغ‌ بر 725 هزار نفر ورودی خاک کشور بوده است.‌

به گفته وی، تنها طی 6 ساعت اول بامداد امروز 50 هزار نفر ثبت خروجی و 17 هزار نفر ثبت ورودی داشته‌ایم.

استاندار ایلام بیان کرد: پیش‌بینی نهایی ما تردد بالای 4 میلیون نفر در مرز مهران برای اربعین است که در روزهای آینده شبانه‌روز متوسط حدود 200 هزار نفر وارد مرز مهران و به خاک کشور بازگردند.

فعالیت مرز "خسروی" برای بازگشت ۲۴ ساعته است
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۹:۳۰

جعفر همتی رئیس قرارگاه ویژه اربعین در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شروع موج بازگشت زوار گفت: در حال حاضر خروج زوار از کشور در تمامی مرزهای کشور به حداقل خود رسیده و کم کم شاهد شروع موج بازگشت زوار هستیم. تا به امروز بیش از 140 هزار نفر از مرز خسروی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند و به تدریج شاهد کاهش حجم خروج زوار از این مرز هستیم.

همتی تصریح کرد: فعالیت مرز خسروی جهت ورود زوار به کشور 24 ساعته بوده و مشکلی در این زمینه نداریم. زواری که از دیگر مرزهای کشور خارج شده‌اند نیز می‌توانند از طریق مرز خسروی به کشور ورود کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اتوبوس‌های مرز خسروی به کربلا و کاظمین اعزام می‌شوند
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۹:۲۳

همچنان که تعدادی از زائران در حال عزیمت به کربلای معلی هستند تعداد بیشتری در حال بازگشت به کشور از طریق مرز خسروی هستند و زائران بدون هیچ معطلی به راحتی وارد کشور می‌شوند.

موکب‌هایی نیز در شهرستان‌های استان به‌ویژه در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین به منظور خدمت‌رسانی به زائرانی که به کشور بازمی‌گردند وجود دارد که در صورت تمایل به اسکان داشته باشند بعد از استراحت به سفر خود ادامه دهند.

اتوبوس‌هایی در مرز خسروی مستقر شده که زائران را به مقاصد تعیین شده منتقل کنند و علاوه بر آن مقرر شده تعدادی از اتوبوس‌ها به کربلا و کاظمین اعزام شوند و زائران را بدون معطلی به مرز خسروی برسانند.

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات جاده‌ای
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۹:۱۰

سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در چهار روز آینده بار بازگشت زائران افزایش خواهد یافت، گفت: تا سی ام مهر تمام همکاران پلیس مستقر در مرزهای چهارگانه در مأموریت هستند و در مجموع 6500 نیروی پلیس راهور در مرزهای چهارگانه کشور مستقر است.

وی از کاهش ۱۷ درصدی تصادفات جاده‌ای ،نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تصادفات جرحی نیز 19 درصد کاهش یافته و در مجموع بیش از ۲۲ درصد از حوادث جاده‌ای مربوط به عابران پیاده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که ۶۵ درصد از حوادث رانندگی مربوط به واژگونی است، ادامه داد: رانندگان بعد از استراحت و خواب کافی رانندگی کنند. 

مهران کوچک، پارکینگ بزرگ به روایت تصویر
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۸:۲۷

مهران مٌزین به قدوم زائران کربلای معلی است، مهران نگین درخشانی که در دو مقطع تاریخی درخشش را به جهان آشکار کرد، دوران دفاع مقدس دیروز و اربعین امروز و در این گزارش تصاویری هوایی از پارک خودرو زائران را ارائه می‌دهیم.

سامانه اطلاع‌رسانی پیامکی زمان بازگشت زائران
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۸:۲۲

در صورتی که زائران اربعین تاریخ و مرز مورد نظر خود برای بازگشت به کشور را به 1000141 پیامک کنند، ساعت و تعداد اتوبوس‌ها به آن‌ها به صورت پیامکی اطلاع‌رسانی می‌شود. این خدمتی است که بسیاری از زائران از آن بی اطلاع هستند. 

فیلم: سال بعد کوله‌پشتی‌تان چه فرقی خواهد کرد؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۸:۰۰

از جمله پرسش هایی که برای متقاضیان حضور در راهپیمایی اربعین مطرح است، فهرست لوازم ضروری و مورد نیاز برای این سفر است؛ این که چه وسایلی همراه خود ببرند و از بردن چه وسایلی پرهیز کنند. پرسشی که خبرنگار «تابناک» از شماری از زائران ایرانی در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا پرسیده تا تجربیات زائرانی که پای در راه گذاشته اند، راهنمایی برای دیگر مشتاقان حضور در این گردهمایی بزرگ باشد.

تعداد بازدید : 715
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار