بازدید 6468

کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر از سوی ایران در سال گذشته

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با مسئولان وزارت کار، تأمین اجتماعی و بهداشت اتریش دیدار و بر همکاری و تبادل تجربیات دو کشور در حوزه کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 15 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر اسکندر مؤمنی در این دیدار که در حاشیه سفر خود به وین انجام شد، گفت: از آنجایی که برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور ایران، مبتنی بر راهبرد متوازن است، پیگیری امور مرتبط با پیشگیری، درمان، بازپروری و همچنین کاهش آسیب از جمله موضوعاتی است که همسو با اقدامات انتظامی و مقابله‌ای اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت وضعیت ایران با اتریش به دلیل همسایگی با افغانستان به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است، گفت: به همین دلیل کار‌های دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر متفاوت است، ولی در مبحث پیشگیری و درمان تا حد زیادی مشترک هستند.

دبیرکل ستاد با اشاره به کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر از سوی ایران در سال گذشته که عمده مقصد آن کشور‌های اروپایی بوده است، تاکید کرد: برای ایران تفاوتی بین جوانان ایرانی و اروپایی نیست و کشورمان به عنوان یک وظیفه حقوق بشری با مواد مخدر مبارزه می‎کند.

مومنی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات بسیار خوبی در کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد است و کشور اتریش نیز تجارب ارزشمندی در این خصوص دارد و مایلیم زمینه‌های لازم برای تبادل اطلاعات و تجربیات فی‌مابین دو کشور فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ همچنین طرف اتریشی در این دیدار به ارایه آمار و مراحل درمان معتادان و تجربه آن کشور در این زمینه پرداخت و گفت: در اتریش تقریبا ۴۵ هزار معتاد وجود دارد که تحت کنترل و درمان قرار دارند و اگر در حوزه درمان، شرایط زندگی فرد تحت درمان، به حالت عادی بازگردد تا از زندگی لذت ببرد، آن وقت است که توانسته‌ایم اعتیاد را به گونه‌ای کنترل کنیم.

به گزارش ایسنا، همچنین در این سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با فرمانده کل نیروی پلیس اتریش دیدار و در آن بر توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید شد.

دکتر اسکندر مؤمنی در حاشیه سفر خود به وین در این دیدار ضمن تشریح وضعیت منطقه از نظر تولید مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و با جریان غیر قانونی مواد مخدر مقابله می‌کند و برای ما تفاوتی ندارد که مواد مخدر در داخل جمهوری اسلامی ایران مصرف می‌شود یا به کشور‌های اروپایی ترانزیت می‌شود.

دبیرکل ستاد بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران طی شش ماهه نخست سال جاری، حدود ۶۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف کرده که اگر این میزان مواد، توسط ایران کشف نمی‌شد، شاهد قاچاق و توزیع مواد مخدر بیشتری در کشور‌های اروپایی بودیم.

مومنی در ادامه؛ ضمن تشریح استراتژی متوازن کشورمان در مبارزه با مواد مخدر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تبادل تجربیات و ارتقاء همکاری‌ها با کشور اتریش تاکید کرد.

وی افزود: اگرچه تفاوت موقعیت جغرافیایی و ژئوپولتیک دو کشور، نوع راهبرد و عملکرد را متفاوت می‌کند، اما می‌توانیم همکاری مناسبی را در زمینه تبادل تجربیات و همکاری فنی با یکدیگر داشته باشیم و تجربیات بیش از سه دهه را به اشتراک بگذاریم.

مومنی با اشاره به عدم پایبندی جامعه جهانی به تعهدات خود بر اساس اصل مسئولیت مشترک در این زمینه، مسئولیت جدی کشور‌های اروپایی را در همکاری و مشارکت در زمینه مبارزه با مواد مخدر یادآور شد.

همچنین ژنرال فرانتز لانگ، فرمانده کل نیروی پلیس اتریش در این دیدار گفت: اطلاعات ما در خصوص عملیات ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر همچون کشف ۸۷۰ تن در سال گذشته و انجام بیش از ۱۵۰۰ عملیات یعنی ۵ عملیات در روز واقعا شگفت‌انگیز است.

وی افزود: آمادگی داریم از تجربیات ارزنده ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم؛ چراکه ایران تجربیات بسیار خوبی را در این عرصه دارد.
گفتنی است؛ در این ملاقات، طرفین بر لزوم گسترش همکاری در خصوص افغانستان و همچنین تعاملات پلیسی به توافق رسیدند و مقرر شد طرح‌های مشترک در این زمینه تهیه و بین دو کشور عملیاتی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار