بازدید 11085

حذف یارانه‌ها در مقابل رشد ۱۵ درصدی حقوق ها؛ چشم اندازی مبهم برای قدرت خرید کارمند و کارگر در سال ۹۹

افزایش حدود ۲۰ درصدی حقوق کارکنان در سال جاری، در حالی است که طبق آماری که توسط مرکز آمار ایران منتشر می‌شود، نرخ تورم در سال جاری صعودی بوده و در شهریور ماه به ۴۲.۷ درصد رسیده است؛ یعنی شکافی ۲۲.۷ درصدی بین نرخ تورم و افزایش حقوق کارکنان دولت در سال جاری وجود دارد و این باعث شده تا قدرت خرید کاهش یابد.
کد خبر: ۹۳۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 15 October 2019

حذف یارانه‌ها در مقابل رشد ۱۵ درصدی حقوق ها؛ چشم اندازی مبهم برای قدرت خرید کارمند و کارگر در سال ۹۹!

تابناک اقتصادیعضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: دولت اعلام کرده است، در سال آینده حقوق کارمندان را 15 درصد افزایش خواهد داد و از آنجا که معمولاً نرخ رشد دستمزد کارگران بالاتر از کارمندان بوده است، می توان پیش بینی کرد که  حقوق کارگران نیز در سال آینده حدود 20 درصد افزایش یابد. در نتیجه، با توجه به پیش بینی 40 درصدی نرخ تورم می توان گفت، در سال آینده شکافی حداقل 20 درصدی بین افزایش دستمزدها و نرخ تورم وجود خواهد داشت.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ هر ساله در جریان فرآیند تهیه، تنظیم و تصویب بودجه سالانه یکی از مواردی که بسیار مورد توجه قرار می گیرد، موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت است. این موضوع به دلیل روند صعودی نرخ تورم در دو سال گذشته از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و افزایش حقوق های سالانه بیشتر مورد رصد کارکنان دولت و کارگران قرار گرفته است.

در سال آینده دولت چقدر حقوق کارمندان خود را افزایش خواهد داد؟

در 16 مهر ماه سال جاری بود که محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد افزایش نرخ حقوق کارکنان در سال آینده گفت: مقرر شد که ما به طور متوسط ۱۵ درصد افزایش حقوق را برای سال آینده در نظر بگیریم که این رقم برای کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند به خصوص حقوق‌های پایین، حتی بیشتر از ۲۰ درصد هم خواهد شد.

رابطه افزایش حقوق و نرخ تورم در سال های اخیر چگونه بوده است؟

مبنای افزایش حقوق سالانه کارمندان معمولاً جبران تمام یا بخشی از کاهش قدرت خریدی است که به دلیل افزایش نرخ تورم اتفاق افتاده است. جدول زیر ارتباط افزایش حقوق و دستمزد کارمندان و نرخ تورم را بین سال های 1384 تا 1397 نشان می دهد. همان گونه که ملاحظه می شود میزان افزایش حقوق کارمندان، در شش سال بیشتر از نرخ تورم و در هشت سال کمتر از نرخ تورم بوده است.

 

سال

1384

1385

1386

1387

1388

1389

1390

1391

1392

1393

1394

1395

1396

1397

میزان افزایش حقوق (درصد)

7.8

14.5

4.8

7.3

18.3

6

10

15

25

20

14

12

10

5 تا 10

نرخ تورم سالانه (درصد)

10.1

11.9

18.4

25.4

10.8

12.4

21.5

30.5

34.7

15.6

11.9

9

8

27.5

مابه التفاوت افزایش حقوق با نرخ تورم

2.3-

2.6

13.6-

18.1-

7.5

6.4-

11.5-

15.5-

9.7-

4.4

2.1

3

2

22.5- و

17.5-

در لایحه بودجه سال جاری (98) دولت پیشنهاد کرده بود که حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش یابد که در ادامه بعد از بررسی‌هایی لایحه بودجه در مجلس، در نهایت افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی به صورت یکسان و حداکثر ۱۰ درصدی مصوب شد و تقریبا همان افزایش متوسط ۲۰ درصدی حقوق برای کارکنان و بازنشستگان را به همراه داشت.

این افزایش حدود 20 درصدی حقوق کارکنان در سال جاری، در حالی است که طبق آماری که توسط مرکز آمار ایران منتشر می شود، نرخ تورم در سال جاری صعودی بوده و در شهریور ماه به 42.7 درصد رسیده است. یعنی شکافی 22.7 درصدی بین نرخ تورم و افزایش حقوق کارکنان دولت در سال جاری که باعث شده تا قدرت خرید کاهش یابد.

افزایش 15 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده چقدر هزینه های بودجه ای را افزایش خواهد داد؟

محمدباقر نوبخت طی مصاحبه ای در 22 مهر ماه سال جاری با تأکید بر اینکه متوسط افزایش حقوق در سال آینده 15 درصد خواهد بود، گفت: سال آینده حداقل باید ۳۳ هزار میلیارد تومان بیش از امسال برای افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان در نظر بگیریم.

فشار مضاعف، هزینه ای بر دوش کارمندان دولت در سال آینده

بررسی ها نشان می دهد که احتمالاً در سال آینده فشار مضاعفی بر کارمندان دولت وارد خواهد شد، چون از یک سو، با توجه به روند صعودی نرخ تورم در سال جاری و رسیدن این نرخ به عدد 42.7 درصد در شهریور ماه، می توان این گونه عنوان کرد که در حال حاضر میزان شکاف افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده با نرخ تورم فعلی حدود 27.7 درصد می باشد و از سوی دیگر، حذف یارانه های آشکار و پنهان یکی از منابع درآمدی است که دولت برای جبران کاهش درآمدهای نفتی برای سال آینده در نظر گرفته است که این تصمیم می تواند باعث جهش قیمت در برخی کالاها و خدمات و فشار هزینه ای بر کلیه افراد جامعه شود.

از آنجا که به دلیل محدود بودن منابع درآمدی دولت در سال آینده، دولت نخواهد توانست که حقوق ها را بیشتر از میزان 15 درصد افزایش دهد، حالا پرسش این است که دولت برای جبران کاهش قدرت خرید مردم در سال آینده چه راهکارهایی را می تواند در پیش گیرد؟

سه راهکار برای جبران کاهش قدرت خرید کارمندان و کارگران در سال آینده

وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به اینکه تورم دوازده ماهه سال گذشته 27.5 درصد اعلام شد، گفت: برآوردهای انجام شده برای نرخ تورم سال جاری نشان می دهد که این نرخ در سال جاری حدود 40 درصد خواهد بود.

وی افزود: به عبارتی نرخ تورم در دو سال گذشته در مجموع حدود 70 درصد بوده و لازم به ذکر است که این نرخ تورم برای حدود 400 قلم کالاست و در برخی از کالاها از جمله مسکن و اجاره بها نرخ تورم بیش از این افزایش یافته است. این افزایش نرخ تورم باعث شده است تا قدرت خرید 23 میلیون نفر کارمند دولت، بازنشسته و کارگر کاهش یابد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: دولت اعلام کرده است که در سال آینده حقوق کارمندان را 15 درصد افزایش خواهد داد و از آنجا که معمولاً نرخ رشد دستمزد کارگران بالاتر از کارمندان بوده، می توان پیش بینی نمود که  حقوق کارگران نیز در سال آینده حدود 20 درصد افزایش یابد. در نتیجه، با توجه به پیش بینی 40 درصدی نرخ تورم می توان گفت،در سال آینده یک شکاف حداقل 20 درصدی بین افزایش دستمزدها و نرخ تورم وجود خواهد داشت که فشار سنگینی را بر کارمندان و به ویژه طبقه کارگری وارد خواهد کرد.

اما راهکار چیست؟

وحید شقاقی شهری با بیان اینکه در اقتصاد ایران سه نظام بانکی، مالیاتی و یارانه پنهان که می توانند در باز توزیع ثروت نقش مهمی داشته باشند به جای آن که در اختیار دهک های پایین و کارگری باشند در اختیار ثروتمندان هستند، افزود: تنها راهکار دولت برای کاهش فشار سنگین هزینه ای بر قشرهای کارمند و کارگر اصلاح این سه نظام کلیدی است و این اصلاحات باید به گونه ای باشد که یک باز توزیع ثروت اتفاق بیفتد تا آن شکاف بین نرخ تورم و افزایش حقوق را کاهش دهد.

وی افزود: به عنوان نمونه، دولت می تواند در نظام مالیاتی سطح حداقل دستمزدی که معاف از پرداخت مالیات می باشند، افزایش دهد. همچنین دولت می تواند در نظام یارانه پنهان که هم اکنون دهک های بالای جامعه به میزان 20 برابر بیشتر از دهک های پایین از آن منتفع می شوند را اصلاح و ساماندهی کند. روش ساماندهی نیز این است که مصارف متعارف خانوارها را در نظر بگیرد و مازاد بر این مصارف را با قیمت بالاتر عرضه نماید. مثلا مصرف متعارف بنزین خانوارها 60 لیتر در ماه است؛ بنابراین دولت این 60 لیتر را به قیمت هزار تومان عرضه و مصرف بیش از آن را با قیمت های بالاتری عرضه کند. در نتیجه از این محل درآمدی نصیب دولت خواهد شد که دولت می تواند آن را در قالب بسته های غذایی یارانه ای یا افزایش میزان یارانه نقدی ماهانه به دهک های پایین جامعه پرداخت کند.

شقاقی ادامه داد: در نظام بانکی نیز هم اکنون بیشتر منابع به شکل تسهیلات به افراد ثروتمند پرداخت می شود. نظام بانکی می تواند به شکل های خاصی چون پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد نیازمند و کارگر کمک کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
حداقل 30 درصد اضافه کنید


کمرمان شکست

خواهش می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
آخرش تمام کاسه کوزه ها را سر کارمندان و کارگران می شکنند
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
ازکجا؟
کشور ما ارزان ترین کشور جهان است
کجای دنیا بنزین ده سنت است؟
ما اینجا در اروپا بسختی زندگی میگذرانیم
اینجا ۱۲ تا تخم مرغ ۷۰ هزار تومان است
قیمت باید جهانی شود در ایران
مثلا بنزین شود ۲۰ هزار تومان

ما اینجا بخاطر مردم داریم سختی میکشیم تا بلندگو باشیم
انصافا است شما بنزین بزنید ۱۰ سنت ما بزنیم ۲۰۰ هزار ریال؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
از درامد متوسط اونجا حرفی نزدی
خیلی ناراحتی برگرد به وطنت و بنزین ۱۰ سنتی استفاده کن
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
داداش واقعا خسته نباشی. راستی به حاجی خاوری هم سلام برسون. انشاء الله کانادا و این سختی هاش قسمت ما هم بشه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
سلام در تایید حرف دوستمون باید بگم بله ایران ارزان ترین کشور دنیاست در آمدشون در ظاهر به نرخ تورم افزایش پیدا
میکنه ولی در واقع اینگونه نیست ایران برای نمونه برای توریست ها یا مسافرانی که از سایر کشور ها به ایران میان خیلی خوبه مثلا طرف چند دلار دستش میگیره میاد وارد کشور ما میشه اینجا از کلیه خدمات پزشکی استفاده می کنه به ارزونترین قیمت پوشاک میخره چمدون چمدون من یک خانواده دیدم تمامشون بینی هاشون رو عمل کرده بودن جای خیلی دوری هم نمیخواد برین همشون مال کشورهای عرب همسایه بودن از این موارد به وفور قابل مشاهده است. صحبت زیاده ولی چه خوبه به درستی وعادلانه صحبت کنیم .
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
از درامد ماهاینه و حقوق بیکاری نگفتی از اکانات و حقوق شهروندی هم بگو زیاد ناراحتی برگرد وطنت بنزین ده سنتی بزن پراید 50 میلیونی سوار شو
این حرفهای رایگان یعنی چی ؟یکدفعه بگید که کل مملکت میخواد کمیته امدادی اداره بشود وخیال همه رو راحت کنید !!!!!!
راهکارش اینه که بمیریم و خرج کفن و دفن مون هم دولت بده راحت شیم
خدا رحم کنه
بغیر از مشاغلی که حقوق ثابت دارند ، ( کارمندان ،و بازنشستگان ،و کارگران ) سایر مشاغل درآمدشان نسبت به تورم ،و بازار متناسب میگردد ، حتی متکدیان هم درآمدشان متناسب با تورم میباشد ، روستاییان ،، عشایر هم محصولات ،و تولیدات شان متناسب با تورم عرضه میگردد ؟ پس برای رهایی از چرخهٔ باطل پوپولیستی شبه کمونیستی ،‌بهترین گزینه ، اول بهبود پایهٔ پولی ،( تغییر پایهٔ پولی ) و ،دومین گزینه واقعی کردن حقوقها ،و دستمزدها با استاندار منطقه ای ،و جهانی ،و سپس آزاد سازی اقتصاد بر مبنای عرضه ،و تقاضا ،و آخرین گزینه ، اصلاح امور مالیاتی ، و شفافیت در گردش مالی ،و حذف پول فیزیکی ، الا در موارد خاص که توجیحی داشته باشد آنهم به میزان محدود ؟، و اینکه دیگر نیازی به پرداخت یارانهٔ مستقیم نمیباشد ؟،،
دولت نمی داند که سرمایه ای که خرج شده تا یه نفر کارمند بشه چقدره؟ البته نه کارمندایی که با تلفن میان سر کار. اونا که با آزمون استخدام‌میشن. کاری کردید که کارمند دینش رو هم از دست داده چه برسه به دنیا
تورم سال گذشته حدود 150 الي 200 درصد و امسال تورم واقعي 100 درصد است همه چيز 2 الي 10 برابر طي دو سال گران شده چگونه تورم ساختگي ايجاد مي کنيد گوشت و مايحتاج و لوازم خانگي و پوشاک 200 الي 300 درصد افزايش داشته چرا فرافکني و تحريف واقعيات. چرا به شعور ملت توهين مي کنيد.
عجب هنوز سال دیگه نیومده مردمو بیچاره رو حرص میدن
باید ساختار مجلس ما تقویت شود. هم تعداد نماینده ها زیاد شود هم قدرت اختیارات نظارتی آنها. الان بسیاری از شهرهای ما نماینده در مجلس ندارند ، خود مجلس هم که فقط بدرد نطق کردن می خورد و هروقت سوالی از دولت مطرح می شود بدلایل نامعلوم منتفی می شود. مجلس باید هر روز دولت را سوال جواب کنند. تعداد نماینده هم بیشتر باشد تا تعداد سوالات و نظارت ها بیشتر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
تا نظارت استصوابی هست هیچ امیدی به مجلس نباید داشت
فقط هزینه بالا برای مردم و کشور است و بس
رای نمی دهیم
افزایش حقوق باید حداقل با نرخ تورم برابری کند
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
کی گفته؟حقوق تابع خلق ثروت در جامعه است اما قیمت ها جهانی هستند کسانی هم که از این وضع ناراحت هستند مجبور نیستند کارمند یا کارگر باشند مگر نمی گویید حتی درامد گداها هم با افزایش تورم زیاد می شود خوب به جای حقوق بگیری خویش فرما
شوید اگر هم نمی توانید اعتراض نکنید که بی فایده است
خدایا خودت به فریاد ما برس ، ما رو از دست نوبخت نجات بده
چرا هیچوقت چیزی از اضافه حقوق کارمندان و بازنشسته های صدا و سیما ، بانکها ،شرکت نفت ونیروهای نظامی و انتظامی در رسانه ها منتشر نمیشود .شاید آنها فقط راه رضای خدا کار میکنند یا بازنشسته میشوند ؟!اصلا آنها حقوق هم میگیرند ؟ بیچاره بانکی ها چی میکشند !!!! شرکت نفتی ها از اونها بدتر ،مخصوصا نماینده های مجلسی که از شرکت نفت حقوق میگیرند و همچنین بقیه ذکر شده ها.

اضافه حقوق های « گفتنی » از کارمندان دولت شروع میشود و در انتها اگر چیزی ماند به بازنشستگان تامین اجتماعی کارگران ختم میشود . البته دولت میتواند برای سال آینده چیزی برای بازنشستگان تامین اجتماعی کارگران در نظر نگیرد چون اگر کمی دیگر همت به خرج دهد میتواند زودتر آنها را راهی بهشت کند و خودش را خلاص. البته منظور از دولت معنای عام آنست چون در قضیه حقوقها مجلس پای ثابت و اصلی اینکار است.
آنهایی که تصمیم افزایش حقوق وحذف یارانه میگیرند از طرفی افزایش انرژی وقیمت اجناس میره بالا بعد هم مالیات و ارزش افزوده وغیره اضافه میشه که اصلا همخانی با درآمد مردم نداره ومیداننداوضاع اقتصادچه شکلیه،مردم در فشارند،یقینا ملت را احمق فرز کردند
رشد ۱۵ درصدی حقوق یعنی کاهش ۱۵ درصدی ارزش پول ریال و تحویل کاغد به جای پول به مردم، نتیجه اش هیچ تغییر مثبتی نیست
حتی با نگاهی سر سری به روند تغییرات و تصمیمات ، نقاط ضعف قابل شناسایی است .
در برنامه های کارشناسی میزگرد تلویزیونی و تحلیلهای متخصصین و آمارها و مقایسه آن آمارها و از این دست موضوعات اکثریت فقط مشکلات را مطرح می کنند . درحالی که مردم عادی هم مشکلات را می شناسند .موضوع این است که همتی برای رفع مشکلات باید باشد . ذکذ مصیبت برای آگاهی خوب است اما کارگشا نیست باید درس گرفت و بکار بست . مانند دلار 4200 و یا گردش کارهایی که باعث رانت و اختلاس میشود . ویا عدم نظارتهایی که باعث فساد است و ....
پس چی شد نظام هماهنگ پرداخت حقوق یه کارمند در یک اداره با مدرک لیسانس و20 سال سابقه کار 4 الی 5 تومن دریافتی دارد ویکی یا همان شرایط در یک اداره دیگر میگیرد نزدیک سه تومن
برادر من برای کسی که بیکار است یا در بخش خصوصی ضعیف کار میکند( حدود نود درصد مردم) حالا میخوای حقوقو 15 درصد ببربالا میخوای 90 درصد فرقی به حالش نمیکنه یا اصلا حقوق نمیگیره یا کار فرما عمرا حقوق زیاد نمیکنه چون اصلا بیمه نمیکنه, افتاااااد.
با سلام
به این نکته نیز توجه داشته باشید که مالیات کارمندان در سال 98 بین 10 تا 30 درصد شناور شده، یعنی:
1- افزایش حقوق را از طریق مالیات پس میگیرند
2- مالیات کارمندان از خمس درآمدشان هم بیشتر شد.
انکس که نداند و نداند که نداند ...
همه این ها یک طرف و سودجویی و فرصت طلبی کاسب جماعت یه طرف نصف نرخ تورم رو خود ملت مخصوصا صنوف آزاد درستش می کنن.
بیچاره حقوق بگیر!
والا االان کشاورزا حالشون بهتر از حقوق بگیرو کارگره
بسته های یارانه ای مواد غذایی :( . چی شد که ملت به این حقارت افتاده :(
معلم با چندرغاز حقوق سرميكنه و آخش در نمي ياد. معلم با مدرك دكتري دانشگاه دولتي دانشگاه تهران دارد 4 ميليون حقوق مي گيرد با 27 سال سابقه
چقدر درس خوانديم به اميدي كه حقوق مان ترميم گردد اما چه فايده
سلام : در شرایطی که بر اساس اعلام منابع رسمی دولت نرخ تورم بیش از 40 درصد است و بر مبنای قانون برنامه توسعه کشور افزایش حقوق کارکنان دولت سالانه باید به میزان نرخ تورم باشد این فاصله فاحش افزایش حقوق و نرخ تورم که مخالفت صریح با قانون است جه کسی پاسخگواست ؟؟؟چگونه این افزایش اندک حقوق و نقض آشکارقانون درهر سال قابل جبران است؟؟؟ احتمالا خیلی راحت مثل سال های گذشته می گویند ما منابع بیشتر برای افزایش حقوق نداریم !!!!اساسا این افزایش اندک حقوق کارکنان در مقابل تورم لجام گسیخته بر چه مبنایی است؟؟؟ آیامدافع ودلسوزی برای این نقض قانون در کشور پیدا می شود؟با محاسبات سال های گذشته افزایش اندک حقوق در مقابل تورم وشوک بزرگ ارزی سال97 به مراتب قدرت خرید کارمندان تنزل نموده است!!! به نظر می رسد بخاطر نقض فاحش قانون حتی دادستان محترم باید برای احقاق حق و عدم اجرای قانون ورود پیدا کند. آیا مجلس ازخود تحرکی درحمایت اصولی ازحقوق تضیع شده کارکنان دولت نشان می دهد؟؟؟
ما چند وقتی هست که قدرت خرید را فراموش کرده ایم الان قدرت زنده ماندن برای کارمندان مهم است
باسلام، حقوق 15 درصدي يعني يه نفر با دو ميليون حقوق و يه نفر به پانزده ميليون حقوق؟ اختلاف افزايش چقدر است. قيمت ها يکسان اضافه مي شود ولي افزايش حقوق متغير.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
الان که مالیات شناوره. اونی که دو تومن حقوق میگیره مالیات نمیده ولی اونی که پونزده تومن میگیره سی و پنج درصد درصد مالیات ازش کم. میکنن. یه چیزی شنیدی فقط تکرار میکنی.من حدود سیزده ساله توو شرکت نفت و روو دریا کار میکنم. سال گذشته شش درصد اضافه حقوق دادن ولی چون حقوقم از نه میلیون بیشتر شد مالیاتم شد سی درصد. یعنی رقمی که میگیرم از حقوق سال نود و شش هم کمتره. کی پاسخگو هست؟ شما؟
بنده تعميركار وسيمكش هستم در اين چند ساله به واسطه گراني مصالح ساختماني ولوازم برقي در امد بنده چند برابر كمتر هم شده تكليف امثال بنده چيست
بعد از 16 سال خدمت و گرفتن جونمون کف دستمونو تو بیابونا سر کردن و سالی چند ماه خونواده رو ول کردن حقوقمون بعد از افزایش 400 هزار تومانی شد سه میلیون و چهارصد تازه بدون کسر شدن بازنشستگی و بیمه و هزار تا کوفت دیگه.میاییم یک وام میگیر یم از سازمان میگن 18 درصد .برای یک میلیون وام باید یک میلیون و چهارصد وخورده ای برگردونیم.کجاش 18 درصده؟خداییش چیکار کنیم خط فقر بالای 6 میلیونه من کجا باید برم چیکار باید بکنم؟یکم جنس تو اتکا میدادن بهمون ارزون قیمت اونم ورداشتن گفتن هر دو ماه نفری 30 هزار تومن بهتون میدیم برید هرچی خواستید بخرید این به چه درد ما میخوره.چی باهاش بخریم یک بسته چایی؟روزی 4 ساعت تو سرویسم برای رفت و آمد از سمت منزل به محل کار تازه اگه جا باشه بشینم ر صندلی وگرنه باید بشینم وسط اتوبوس.حسرت مسافرت مونده تو دل خانوادم.چند سال برای خود چیزی نخریدم.دلم میخواد ولی با این قیمتا !!؟؟همون زن و بچه براشون بسه من به درک.هیچ کس به فکر ما نیست....اینقدر گشنه تر از خودم تو این کشور دیدم که نمیدونم دلم به حال خانوادم بسوزه یا اونا.خدایا اگه صدامونو میشنوی یا همه چیزو درست کن یا اینکه جونمونو بگیر راحت شیم.خسته شدم ازین زندگی
اگر حقوق كارمند كم است شما اگر هنر ديگري داريد برويد كاري ديگري انجام دهيد تا ماها با افتخار و حتي نصف اين پرداختي در حد 2 ميليون كارمند بمانيم در حالا حاضر معلمين مدارس غير انتفاعي در استان اصفهان ، شهر اصفهان با حقوق 700 هزار تومان يعني 8.5*700000= 6000000تومان در سال دارند التماس مي كنند اگر مي گيد دروغ در تير ماه يك سري به مدارس غير انتفاعي اصفهان بزنيد.ايران با يك ميليون كارمند مي تواند اداره شود ولي بدليل بيكاري هر سه الي چهار نفر كارمند كار يك نفر را انجام مي دهند باور كنيد من خودم كارمند با سابقه 29 سال و شش ماه خدمتم و حاضرم با همين حقوق و مزايا باز هم ادامه دهم سري به بارار براي كار زده ام كار 50 برابري را كمتر از بن كارمندي پيشنهاد مي دهند مثلا" نگهباني ونظافت آپارتمان ماهيانه 700000 در حاليكه در اداره ما به نظافت كار در حد چهار واحد را بصورت خالص حداقل 2500000 مي دهند.
پاسخ ها
شهباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
برادر گرامی این چه استدلالیه حرمت ادمها خیلی مهمه شما اگر با هفتصد کار میکنی و به خرج زندگیت میرسی یه ریگی به کفش داری احتمالا یه حضوری میزنی و میری دنبال کارت
سعی کن نظر میدی رعایت انصاف رو بکنی
پرداخت یارانه به کسی که شغل داره اشتباهه
دولت باید در نرخ دستمزد بازنگری کنه و به نحوی باشه که اگر فردی شاغل باشه درآمدش پوشش هزینه زندگیش رو بده
حال میخواد توی پمپ بنزین کار کنه یا مهندس باشه
حال یک عده ای از دوستان اعلان میکنن اگر ۱۵درصد به حقوق اضافه بشه باعث تورم میشه برادر عزیز دکتر گرامی این حرف شما در اقتصادی که نرخ تورم با سطح دستمزدها رابطه نزدیکی داره صحیح است ولی در اقتصادی که ۳۰۰درصد تورم رو‌پشن سر گذاشته به نظر شما چند سال طول خواهد کشید تا حقوق فردی که ماهیانه ۱۵۰۰۰۰۰درامد داره با این تورم برسه یا از اون پیش بیفته
دوستان باید واقعیت رو پذیرفت که در حال حاضر تمامی قسمت های اقتصاد بجز بخش انرژی خودشون رو با تورم سیصد درصدی و دلار بالای ده تومن هماهنگ کردن و الان زمان اون رسیده که سطح دستمزدها نیز واقعی بشه در غیر این صورت حوادث کارگری و صنفی بخش جدایی ناپذیر اخبار اینده خواهد بود لذا پیشنهادی که میشه کرد بروزرسانی نرخ دستمزدها برا اساس نرخ تورمه و منابع اون رو برای بخش دولتی از همین حذف یارانه ها و اضافه نمودن به پایه حقوق کارکنان دولت و برای مشاغل ازاد و زیر پوشش تامین اجتماعی که از قیمت محصولی که همین الان هم افزایش قیمت یافته یا کاهش ۵درصدی مالیات کارفرما یا صفر نمودن مالیات کارمند محاسبه و پرداخت نمود البته راههای زیادی برای این مساله وجود داره که متاسفانه مجال بررسی پیدا نمیکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان