بازدید 12103
در نشست خبری رئییس جمهور با اصحاب رسانه مطرح شد؛

ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمان خود کار درستی بود/کلید حوادث دی ۹۶ در داخل و بعد در خارج زده شد/چرا وعده‌های انتخاباتی محقق نشد؟/تلاش می‌کنیم روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها ادامه داشته باشد/حتما یک دولت در حمله به نفتکش ایرانی دخالت داشته است

در مقطعی در خدمت اصحاب رسانه هستم که شرایط تاریخی و سیاسی خطیری را پشت سر گذاشته ایم. ما از آغاز دولت یازدهم تا دی ماه ۹۶ مسیری را طی کردیم که در شاخصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به خوبی پشت سر گذاشته شده بود، اما دی ماه شرایط تازه‌ای پیش آمد که کلید آن در داخل و بعد در خارج زده شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 14 October 2019
رئیس جمهور اعلام کرد که با صبر، مقاومت و ایستادگی از شرایط بحرانی یا شبه بحرانی عبور کرده ایم.

به گزارش «تابناک»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین اظهار کرد: از همه دستگاه‌ها، نیرو‌های مسلح، دولت و ملت عراق و همه کسانی که در این مراسم بزرگ حضور دارند، تشکر می‌کنم.
 
از شرایط بحرانی یا شبه بحرانی عبور کرده‌ایم/کلید حوادث دی ۹۷ در داخل و بعد در خارج زده شد/ایران ۹۸ از ایران ۹۷ قوی‌تر است

کلید حوادث دی 96 در داخل و بعد در خارج زده شد

وی افزود: در مقطعی در خدمت اصحاب رسانه هستم که شرایط تاریخی و سیاسی خطیری را پشت سر گذاشته ایم. ما از آغاز دولت یازدهم تا دی ماه ۹۶ مسیری را طی کردیم که در شاخصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به خوبی پشت سر گذاشته شده بود، اما دی ماه شرایط تازه‌ای پیش آمد که کلید آن در داخل و بعد در خارج زده شد. در سال ۹۷ پیش بینی‌ها این بود که سال سختی پیش روی داریم و حتی گفته می‌شد در سال ۹۸ شرایط سخت‌تر خواهد شد، اما دولت و ملت توانستند با همکاری یکدیگر این توفان را پشت سر بگذارند و همه دشمنان ما اعتراف می‌کنند که با صبر، مقاومت و ایستادگی از این شرایط بحرانی یا شبه بحرانی عبور کرده ایم.
 
** کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری

روحانی با بیان اینکه از اردیبهشت ۹۸ شاخص‌های ما رو به بهبود می‌رود، گفت: پیش بینی ما این است که تا پایان سال روند کاهشی تورم نقطه به نقطه ادامه خواهد داشت. در عین حال تورم دوازده ماهه نیز با یک تاخیری از تورم نقطه به نقطه پیروی خواهد کرد. رشد اقتصادی کشور که در سال گذشته منفی بود، پیش بینی این است که رشد اقتصادی مثبت خواهد بود. اشتغال در تابستان امسال ۸۴۳ هزار اشتغال خالص داریم و بیکاری ما از ۱۲.۳ به ۱۰.۵ کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه واردات و صادرات شرایط مناسب تری داریم و تراز ما هرچند مثبت در شش ماهه نیست، نسبت به پارسال بهتر است.

** افزایش 40 درصدی ارزش پول ملی در یک سال گذشته

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نرخ ارز که شاخص حائز اهمیتی است از پارسال نسبت به امسال حرکت کاهشی داشته، گفت: نرخ ارز به سمت تعادل حرکت کرده و طبق آمار بانک مرکزی در یک سال گذشته حدود ۴۰ درصد بر ارزش پول ملی افزوده شده است.

روحانی ادامه داد: همه آمار و ارقام و شاخص‌های اقتصادی به ما می‌گوید که در مسیر آرامش اقتصادی در حال حرکت هستیم. البته دولت انتظارات بیشتری برای تغییر در ساختار‌ها داشت تا بتواند بیشتر به مردم در رفع مشکلات کمک کند. برخی از این توقعات انجام شده و برخی هنوز انجام نشده است.

** ایران ۹۸ از ایران ۹۷ قوی‌تر است

وی با بیان اینکه از لحاظ سیاسی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران شرایط بسیار قوی‌تر و مستحکمی دارد، تأکید کرد: در سازمان ملل کاملا برای ما روشن بود که همه کشور‌های دنیا اذعان دارند که ایران ۹۸ از ایران ۹۷ قوی‌تر است و همه ایستادگی ملت ایران را تحسین می‌کردند.

رئیس جمهور گفت: البته ۱۸ ماه سختی بر مردم ما گذشت به ویژه کسانی که دارای درآمد و حقوق ثابت بودند، با همه وجودمان در دولت مشکلات مردم را حس می‌کردیم، اما این کار دولت بود که توانست شاخص‌ها را علیرغم فشار‌ها برگرداند که این کار سختی بوده و از همه کسانی که به ما کمک کردند، تشکر می‌کنم.

روحانی با بیان اینکه مسئولین در این جنگ بزرگ روانی، سیاسی و اقتصادی نترسیدند، تصریح کرد: در این جنگ شکست نخوردیم و راه آینده را بهتر از گذشته ادامه خواهیم داد. تمام تلاش دولت این است که در دو سال باقی مانده آرامش و ثبات را به زندگی مردم برگرداند و از مردم تقاضای کمک می‌کنیم تا در این راه پیروز باشیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره بدعهدی سه کشور اروپایی در برجام و تبعیت آن‌ها از آمریکا گفت: آمریکا به دلیل فشار افراطیون داخلی و فشار رژیم صهیونیستی و عربستان خطای بزرگی مرتکب و از برجام خارج شد و جمهوری اسلامی هم کار هوشمندانه‌ای انجام داد.

وی افزود: احساس آن‌ها این بود که ما از برجام خارج می‌شویم و آن‌ها هم یک تحریم بین المللی علیه ایران وضع می‌کنند و آمریکا بار تخلف خودش را تحمل نمی‌کند، اما ما نگذاشتیم که آمریکا این بار را بر دوش ایران و دیگران بگذارد، امروز به جز ۳ کشور کوچک کشوری نیست کار آمریکا را تأیید کند و همه این اقدام را محکوم می‌کند.

**قرار شد کشور‌های باقی مانده در برجام خروج آمریکا را جبران کنند، اما اروپایی‌ها بدعهدی کردند

روحانی افزود: کشور‌های باقی مانده در برجام قرار شد که خروج آمریکا را به نوعی جبران کنند. ما با چین و روسیه ارتباط خوبی داریم، اما سه کشور اروپایی متأسفانه پای تعهد خودشان نماندند و آنچه لازم بود انجام دهند، انجام ندادند و به قول‌های خود عمل نکردند.

وی تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی بر مبنای اتکا بر ملت و در قدم بعد در مسیر کاهش تعهدات برجامی بوده است و در این زمینه ما از اردیبهشت سال ۹۸ کاهش تعهدات را آغاز کردیم.

** به زودی آی آر ۹ و آی آر ۷ هم شروع به کار خواهد کرد

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در مرحله اول کاهش تعهدات را در زمینه افزایش غنی سازی انجام دادیم و در خصوص آب سنگین هم بر اساس برنامه پیش می‌رویم. از آنجایی که با اروپا به توافق نرسیدیم مرحله دوم را هم آغاز کردیم و الان غنی سازی ما حدود چهار و نیم است و در مرحله سوم که اعلام کردیم در زمینه تحقیق و توسعه، زمانبندی‌های برجامی را رعایت نخواهیم کرد و به زودی آی آر ۹ و آی آر ۷ هم شروع به کار خواهد کرد.

وی گفت: اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود برگردند ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم در غیر این صورت ما هم ادامه خواهیم داد.
 
ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمان خود کار درستی بود/کلید حوادث دی ۹۶ در داخل و بعد در خارج زده شد/چرا وعده‌های انتخاباتی محقق نشد؟/شورای نگهبان نهاد نظارت کننده است نه دخالت کننده/تلاش می‌کنیم روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها ادامه داشته باشد
 
**در ۲ سال پایانی دولت باید با صدا وسیما بسازیم

وی با اشاره به تاخیر در تشکیل کنفرانس خبری گفت: از این که با فاصله بیشتری از روال معمول خدمت خبرنگاران رسیدیم، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده بتوانیم این تأخیر ار جبران کنیم، چون من برای این گونه جلسات اهمیت قائلم.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: البته روال ما در حدود شش ماه گذشته این بود که مسائل مهم را روز‌های چهارشنبه در جلسات هیات دولت طرح می‌کردم و صدا و سیما هم در بعضی موارد ما را در انتشار این سخنان یاری می‌کند و در بعضی موارد هم احتمالا، چون از سخنان راضی نبودند یاری نمی‌کرد. به هر حال صدا و سیماست و ما باید در این دوسال باقی مانده با آن‌ها بسازیم.
 
 
**برنامه ریزی ما این است که در سال ۹۹ بودجه به نفت تکیه نداشته باشد

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه قدس درباره برنامه ریزی برای عدم اتکای به نفت در بودجه، گفت: موضوع بودجه در سال ۹۸ بسیار مهم است که این چندماه را چگونه بگذرانیم. همه شاخص‌ها را مثبت کرده ایم، اما در بودجه مشکلاتی داریم که باید تأمین منبع شوند.

وی افزود: در بخش بودجه بحرانی البته وضعیت بهتری داریم و همه یارانه‌ها و حقوق را سر وقت پرداخت کرده ایم حتی اوراقی که داده ایم هم پولش سر موقع پرداخت شده است. ما باید بودجه جاری را از درآمد نفتی جدا کنیم، ولی جدا کردن این دوقلو نیازمند جراحی دقیقی است که هر دو زنده بمانند که کار سختی است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:ما الان مشغول همین کار هستیم، اما تاکید می‌کنم که سخت است چنین کاری را در شرایطی انجام داد که این‌همه سال وابستگی به نفت وجود داشته است.

وی افزود: ما باید خصوصی سازی را سریع‌تر دقیق تر و حساب شده‌تر پیش بگیریم. معافیت‌های مالیاتی هم باید کم شود و پایه مالیاتی هم افزایش یابد. صادرات ما هم باید در بخش غیر نفتی افزایش یابد و همه برنامه ریزی این است که در سال ۹۹ بودجه به نفت تکیه نداشته باشد. تا زمان رسیدن بودجه به مجلس هم ان‌شاءالله تلاش مان به نتیجه می‌رسد.

رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار الجزیره عربی مبنی بر تحولات دیپلماتیک ایران در منطقه، سفر عمران‌خان نخست وزیر پاکستان به ایران برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان و سفر هیأت بلند پایه اماراتی به ایران اظهار کرد: یکی از هدف‌های سفر آقای عمران‌خان به ایران گفت وگو در مورد منطقه بود. به حضور مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان هم نکاتی را اظهار کردند.

**آتش‌بس در یمن می‌تواند گره رابطه ایران و عربستان را باز کند

وی ادامه داد: به نظر ما برای حل موضوعات منطقه‌ای موضوع یمن مهم است، اگر به آتش بس منجر شود یکی از گره‌های منطقه از جمله رابطه ایران و عربستان باز می‌شود.

روحانی گفت: طرح بسیار مهمی را به نام ائتلاف امید و صلح هرمز را در سازمان ملل اعلام کردیم. امروز این طرح برای هشت کشور منطقه ارسال و با سازمان ملل گفت وگو شده است. ایران معتقد است خودمان باید مشکلات منطقه را حل کنیم و امیدواریم سخنان ما دارای گوش شنوا باشد.

وی تصریح کرد: غیر از پاکستان کشور‌های دیگری در این زمینه تلاش می‌کردند و تلاش می‌کنند. ما مشکلی نداریم از طریق گفتگو مشکلاتمان را حل کنیم. هرچند آنچه برای کشتی ما در دریای سرخ ایجاد شده مشکلی ایجاد کرده است. داریم بررسی‌ها را نهایی می‌کنیم یک رژیمی پشت این موضوع بوده است.

روحانی تأکید کرد: برخی از مقامات اماراتی به ایران آمدند و مقامات ایرانی به امارات رفتند و روابط بهتر از گذشته است و روابط به سمت بهبود است.
 
**هر زمان منافع ملت ایران تأمین می‌شود وارد مذاکره می‌شوم

رئیس جمهور در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسش روزنامه ایران درباره دور شدن از اهداف انتخاباتی و وعده‌های مطرح شده، تأکید کرد: آنچه ما به مردم وعده کردیم، همان بود که می‌خواستند و در انتخابات به آن اشاره می‌کردند، اما در شرایطی ما این را مطرح کردیم که برجام شرایط اقتصادی ما را بهتر کرده بود و در سال بعد از برجام بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم و شرایط منطقه هم آرام بود و داعش از میان رفته بود.

وی افزود: آنچه من به مردم وعده دادم این بود که ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که برجام از جانب ایران لغو نشود و گفتم ما تلاش می‌کنیم که شرایط اقتصادی مردم بهبود یابد، اما نمی‌دانستم که عده‌ای بی خرد در سال ۹۶ ماجرایی راه می‌اندازند که بعد از آن دشمن هم از آن‌ها سوءاستفاده کند و روی آن مانور دهد و آن حد از تحریم‌ها علیه ما وضع شود.

روحانی تصریح کرد: ما فکر نمی‌کردیم در منطقه عده‌ای تا این حد دنبال شرارت باشند، اما آنچه ما امروز می‌توانیم به مردم ارائه دهیم این است که دولت خسته نیست و توانمند و کارآمد است و شاخص‌های اقتصادی را هم در این مدت بهبود بخشیده است.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما از بحران سال ۹۶ هم پنج روزه خارج شدیم در جا که پیش از آن بحرانی داشتیم که هشت ماه طول کشیده بود. ما اخیراً هم به دنیا گفتیم که به دنبال صلح هستیم و از مذاکره هم نمی‌ترسیم ما در همان نیویورک منتظر بودیم جلسه سران ۵+۱ با ایران برگزار شود، اما در صورتی که مطمئن باشیم تحریم‌ها رفع می‌شود نه اینکه این یک جلسه انتخاباتی برای آقای ترامپ باشد.

وی یادآور شد: به اروپایی‌ها هم گفتم که اگر بدانم هر زمان منافع ملت ایران تامین می‌شود وارد مذاکره می‌شوم و همه تبعات آن را هم به جان می‌خرم و حاضر به فداکاری برای رسیدن مردم به منافعشان هستم هرچند فداکاری و هزینه دادن در این زمینه قطعا افتخار آمیز است.
 
ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمان خود کار درستی بود/کلید حوادث دی ۹۶ در داخل و بعد در خارج زده شد/چرا وعده‌های انتخاباتی محقق نشد؟/شورای نگهبان نهاد نظارت کننده است نه دخالت کننده/تلاش می‌کنیم روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها ادامه داشته باشد

**دولت آغازگر شفافیت بود

روحانی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر نتیجه پیگیری حقوق‌های نجومی و ایجاد سامانه اعلام دارایی مدیران و مسئولان خاطرنشان کرد: اصل موضوع، موضوع مهمی است. حقوق‌های نجومی که در سؤال مطرح کردید، در اصل حقوق‌های ناعادلانه بود که به عنوان حقوق نجومی در شعار‌های انتخاباتی مطرح شده بود؛ کلش را پس گرفتیم. دولت آغازگر شفافیت بود، آیین نامه شفافیت را در دولت ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: دولت سه لایحه در دستور کارش دارد، لایحه شفافیت را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است. هر کسی برای مردم تصمیمی بگیرید در هر شورا و جمعی باید معلوم باشد چه تصمیمی می‌گیرد و چه کسی چه رای و نظری دادند. لایحه مبارزه با مفاسد و سالم سازی اداری را هم داریم که ان شاءالله به زودی تقدیم مجلس می‌کنیم. این لایحه دوم را هنوز تقدیم نکردیم. لایحه تعارض منافع هم لایحه سوم در این حوزه است.

رئیس جمهور گفت: مبارزه با فساد کاری ضروری است، اما موردی و هیجانی ما را به هدف نمی‌رساند و باید ریشه فساد را از بین ببریم. آنچه مهم است از بین رفتن فساد است و راه حلش هم آن سه لایحه‌ای است که اعلام کردم. سامانه‌ها هم اعلام می‌شود و هر سه قوه باید با هم باشند.

**هر وقت آمریکا تحریم‌ها را لغو کرد حاضر به مذاکره هستیم

روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار سی بی اس آمریکا درباره موضوع استیضاح ترامپ و اینکه در صورت تغییر ترامپ حاضر به مذاکره با آمریکا هستید، اظهار کرد: مشکل ما مواجه با رئیس جمهور آمریکا یا مذاکره نیست، این است که آیا در مذاکره خواسته مردم ما، مشکلات آنان و مسائلشان تأمین می‌شود یا نه.

وی تصریح کرد: برای ما مهم نیست که رئیس جمهوری در آمریکا چه کسی باشد. البته ویژگی‌های آقای ترامپ هم هست که هر روز حرف خود را عوض می‌کند و یک روز کسی را واسطه می‌کند و فردا می‌گوید من به او چیزی نگفته ام! یا توییت می‌کند و در آن چیز دیگری می‌گوید که این ویژگی‌های اخلاقی کار را نه صرفاً برای ما بلکه برای همه دنیا کار را سخت کرده است.

روحانی یادآور شد: ما پیش از این هم گفتیم که هر وقت آمریکا تحت آن شرایطی که گفتیم اگر تحریم‌ها را لغو کرد حاضر به مذاکره هستیم.

**برای لایحه جامع انتخاباتی زحمات زیادی کشیده شد

روحانی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه سازندگی مبنی بر ضرورت توجه به لایحه جامع انتخابات گفت: برای لایحه جامع انتخاباتی زحمات زیادی کشیده شد. خیلی امید داشتیم وقتی به مجلس می‌رود در زمان خودش تصویب و امسال بر آن اساس انتخابات انجام گیرد.

وی ادامه داد: اینکه در انتخابات چه مد نظرمان است شکست دیگری برای آمریکاست. اگر بتوانیم برای مردم نشاط انتخاباتی ایجاد کنیم شکست امریکا رقم می‌خورد.

**همه نهاد‌ها قابل احترام هستند/شورای نگهبان نهاد نظارت کننده است، دخالت کننده نیست

روحانی تأکید کرد: به رغم تفسیر‌هایی که از حرف من کردند، همه نهاد‌ها قابل احترام هستند. با لایحه جامع انتخابات که عالی می‌شود، چون شورای نگهبان باید اعلام کند چه کسی رد شده و چرا و چه کسی تأیید شده است. هرکسی نظام ما را قبول دارد حالا دارای هر سلیقه‌ای است باید بتواند در انتخابات شرکت کند. شورای نگهبان نهاد نظارت کننده است، دخالت کننده نیست. امیدواریم کارش را به خوبی انجام دهد. دولت مجری انتخابات است. همواره رابط ما وزیر کشور و گاهی معاون اول و برخی وزرای دیگر با شورای نگهبان بوده اند.
 
**ترکیه زودتر باید به روندی که آغاز کرده پایان دهد

روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار روسیه امروز درباره تأثیر حمله ترکیه به سوریه و پیشنهاد ایران برای این موضوع، اظهار کرد: ما امروز با حادثه‌ای مواجه هستیم که خوشایند نیست. نه برای منطقه و نه برای مردم کرد سوریه و دولت آنجا. همه باید تلاش کنیم روند آستانه که تاکنون بهترین روند برای برقراری صلح در سوریه بوده حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه نگرانی‌هایی در شمال سوریه دارد که ما در اصل این نگرانی با ترکیه مشکلی نداریم و آن را می‌پذیریم، اما شیوه‌ای که آنان انتخاب کرده اند را نمی‌پذیریم. ترکیه دولت دوست ماست، اما شیوه‌های بهتری هم برای رسیدن به هدف وجود دارد.

وی یادآورشد: بار‌ها گفته ام که همه باید کمک کنیم که ارتش سوریه در این منطقه مستقر شود، اما الان ترکیه وارد خاک سوریه شده است و ما نگران این وضع هستیم، چراکه در آن عده‌ای مجدداً کشته می‌شوند و عده‌ای دیگر آواره می‌شوند و تاکنون خیری از این حرکت ندیده ایم.

رئیس جمهور همچینین تصریح کرد: ترکیه زودتر باید این روند را پایان دهد که منافع منطقه در آن تأمین شود و روند اصلی که بازگشت آوارگان، برقراری صلح و برگزاری انتخابات آزاد است انجام شود.

روحانی در پاسخ به خبرنگار روزنامه کار و کارگر گفت: مسأله مسکن موضوع مهمی برای مردم است. در ایران کسانی هستند که از زمان تشکیل خانواده به دنبال مسکن هستند و خدای ناکرده گاهی تا آخر عمر طول می‌کشد، ما باید این زمان را کوتاه کنیم.

وی ادامه داد: دولت وقتی آمد با دو مشکل رو به رو بود؛ یکی برای ساخت مسکن مهر۴۳ هزار میلیارد تومان از جیب بانک مرکزی و مردم برداشته شده بود و تورم داشتیم. آن کار کار دقیق و درستی نبود. دوم آنکه این خانه‌ها نیمه بودند. کار اصلی تکمیل خانه‌های نیمه کاره بود. تا کنون بیش از یک میلیارد مسکن درست کردیم. این خانه‌ها نه آب و برق و نه پاسگاه و مدرسه داشت. پول عظیمی برای زیرساخت‌ها خرج شد. وزارت راه و شهرسازی در آن مقطع (دولت یازدهم) روی توسعه بندگاه‌ها و راه و جاده متمرکز بود. در این دولت روی مسکن کار کردیم. وزیر مسکن تکمیل ۹۰۰ هزار مسکن را تا پایان این دولت قول داده است.

**نمی‌خواهیم قیمت سوخت را بالا ببریم

روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار صداوسیما درباره راهکار دولت برای جبران کسری بودجه، اظهار کرد: باید متکی به نفت نباشیم. در زمینه اوراق ما فرصت خوبی داریم و دولت فروش اوراق را هم به زودی شروع می‌کند. فروش سهام هم موضوع مهمی است که کارش شروع شده، ولی باید سرعت بیشتری یابد.

وی افزود: در مورد موضوع قیمت سوخت هم باید تصمیم گیری نهایی انجام شود، اما به این معنا نیست که بخواهیم به مردم فشار آوریم ما نمی‌خواهیم که قیمت سوخت را بالا ببریم. این کار نه برای مردم قابل قبول است، نه ما می‌خواهیم چنین کاری کنیم. اما هر مقدار پول هم که از قیمت سوخت حاصل شود باید به مردم برگردد.

وی افزود:یعنی اگر ما هروقت هر مقدار به قیمت سوخت اضافه شود آن را به مردم باز می‌گردانیم و به بودجه برنمی گردد. همچنین ما باید جلوی فرار مالیاتی را بگیریم، ما باید در این شرایط برای موضوع سوخت راه حل مناسب را پیدا کنیم که همکاری سه قوه را می‌طلبد هرچند کار دولت است و در این زمینه نظرات سه قوه به رهبری اعلام شده و منتظر اعلام نظر ایشان هم هستیم.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: در مورد خام فروشی هم الان به حداقل رسیده این کار البته باید متوقف شود، ولی نه به این معنا که حضور ما در بازار انرژی جهان تعطیل شود، چراکه این نشان قدرت ماست ما نباید چاه‌های نفتمان را ببندیم و نفت را نفروشیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه اعتماد به منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: مسأله حقوق شهروندی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه همه قوا قرار بگیرد، اولش هم خود دولت است. من فکر می‌کنم قدم‌های خوبی نسبت به حقوق زنان، اقلیت‌ها و فضای گفت وگو در دانشگاه و جامعه برداشته شده است.

**رئیس‌جمهور فقط مسئول اجرای قانون نیست، بلکه مسئول نظارت هم هست

وی خطاب به این خبرنگار که به پرونده‌های موسوم به محیط زیستی‌ها و کارگران و خبرنگاران اشاره کرده بود، گفت: به پرونده‌هایی که در قوه قضاییه مطرح شده اشاره کردید. رئیس جمهور طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی باید مداوم حواسش به قانون اساسی باشد. این موضع کجا فراموش شده است؟ برخی اصول را من در سخنرانی‌ها می‌گویم عده‌ای عصبانی می‌شوند. همه پرسی در همین قانون اساسی است؛ اگر بد است حذف کنید. اصل ۱۱۳ را شورای نگهبان تفسیر کرده که عملا انگار این اصل را نداریم. به مجلس تذکر می‌دهم می‌گویند طبق تفسیر شورای نگهبان چنین است، به قوه قضاییه می‌گویم همین را می‌گویند. اصل ۱۱۳ اصل مهمی است مردم به رئیس‌جمهور رأی نمی‌دهند که فقط مسئول اجرای قانون باشد. مسئول نظارت هم هست. اگر می‌خواهیم تفسیری کنیم بگذاریم برای رئیس بعدی و از قبل به مردم این موضوع را بگوییم. تفسیری که می‌گوید هرجا مسئول مستقیمی ندارد رئیس جمهور باید باشد، پس این اصل را برای چه تصویب کردند. به نظرم اگر این اصل اجرا شود مکشلات بر طرف می‌شود.

**مهم این است دولت شهامت پذیرفتن اشتباه را داشته باشد

وی ادامه داد: دو نمونه اشاره کردید که وزارت اطلاعات ما کار‌های خوبی کردند. وزیر اطلاعات از اول هم با من مشورت کرد و گفت: عده‌ای را در دولت قبل دستگیر کردند، اما ما در عمل به این نتیجه رسیدیم شواهد کافی نیست. کسی را مأمور کرد، بررسی کرد، گفتند این‌ها بی گناه هستند و باید خسارت پرداخت کنیم. رقم بزرگی هم گفت، من پذیرفتم. گفتم خسارت مردم را بدهید. این پیش می‌آید قاضی و ضابط ممکن است اشتباه کنند. مهم این است دولت شهامت پذیرفتن اشتباه را داشته باشد ولو اگر اشتباه برای دولت قبل باشد. کار بسیار عظیم و بزرگی وزارت اطلاعات انجام داد.

وی مشخصا درباره پرونده محیط زیستی‌ها گفت: وزارت اطلاعات ما گزارش بسیار دقیقی تهیه کرده من دیدم و خوانده‌ام و امیدوارم قوه قضاییه هم به آن توجه کند.

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه آسیا، به موضوع نقدینگی در حوزه اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: خود نقدینگی به نظر من چیز بدی نیست، اما منبعش خیلی مهم است. اگر پایه آن پولی باشد خطرناک است. درست است که نقدینگی خودش پتانسیل تخریب بزرگ را دارد. اگر جای درست این نقدینگی استفاده شود مشکلی نیست، اما اگر به سمت دلار و سکه برود خطرناک است.

روحانی گفت: خوشبختانه امروز بازار ما بازار پر نشاطی است. بورس ما بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است. ما همه حواسمان باید جمع باشد که نقدینگی درست هدایت شود.

**ترجیح می‌دهیم در زمان توفان به جای حرف زدن، کار کنیم

روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فایننشنال‌تایمز در رابطه با طولانی شدن زمان برگزاری نشست مطبوعاتی رئیس جمهور و آینده رابطه دیپلماتیک ایران گفت: این موضوع دلیل سیاسی نداشت، بهمن ۹۶ نشست خبری برگزار شد. حالا الان به زمان خوبی منتهی شد، چون یک توفان بزرگ از سر کشور گذشت و ما ترجیح می‌دهیم در زمان توفان کار کنیم به جای حرف زدن.

وی ادامه داد: امروز همه در دنیا مشتاق هستند با ایران مذاکره کنند. عمران خان گفت: ترامپ گفته واسطه شو تا با فلانی در سازمان ملل دیدار کنم. هر کس می‌آمد همین را می‌گفت.

روحانی افزود: با برخی از کشور‌هایی که گفتید مثل عربستان مشکلی برای گفت وگو نداریم. احتمال پایان جنگ یمن هست. شرایط امروز شرایط عبور از توفان از سر مردم است، اما اثار توفان باقی است ما آمادگی داریم برای مذاکره در شرایط عادلانه هم با غرب هم با کشور‌هایی که عنوان کردید (عربستان و آمریکا). اگر در دوماه باقی مانده قدمی برنداشتن ما قدم بعدی را در راستای کاهش تعهدات برجامی بر می‌داریم.

**حتما یک دولت در حمله به نفتکش ایرانی دخالت داشته است

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری روسیه مبنی بر اینکه با توجه به حمله اخیر به نفتکش ایرانی، چه تدبیری برای تامین امنیت نفتکش‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: در این حمله مشخص است که با اصابت حداقل دو راکد با نفتکش ایرانی مواجه هستیم. نفتکش ما نیز دارای دوربین بوده و مشخص است که راکد‌ها از کدام سمت می‌آیند و چگونه اصابت می‌کنند. قطعات راکد‌ها هم جمع آوری شده و ما فیلم آن را هم دیده ایم، ولی باید بررسی دقیقتر در این زمینه انجام شود.

رئیس جمهور افزود: حتما کار شرورانه‌ای انجام شده است و حتما یک دولت در این زمینه دخالت داشته، این کار به یک تیم تروریستی و به یک سازمان باز نمی‌گردد، اما هنوز هم زود است که ما در این زمینه اظهار نظر قطعی کنیم، ولی بعد از بازگشت نفتکش به کشورمان و بررسی دقیق‌تر هر کشوری که این کار را کرده باشد حتما باید مجازات شود.

روحانی درباره وضعیت تأمین امنیت نفتکش‌های ایرانی پس از این حادثه نیز اظهار کرد: واقعیت این است که همه کشور‌های جهان باید بدانند ایجاد ناامنی در خلیج فارس و منطقه فشار بر جمهوری اسلامی نیست، فشار بر امنیت کشتیرانی و اقتصاد جهان است. البته ما هم برای امنیت نفتکش‌هایمان اقداماتی را انجام داده‌ایم و پس از این نیز انجام خواهیم داد.

**آن روز که ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شد در زمان خود کار درستی بود

وی در پاسخ به پرسش روزنامه کیهان مبنی بر اقدامات دولت در زمینه اعطای ۱۸ میلیارد دلار پول به وارد کنندگان و ادعای این رسانه مبنی بر بر باد رفتن این پول و نیز اقدامات دولت برای رسیدگی به این موضوع اظهار کرد: اولا که این سخن بسیار غلط است که گفته می‌شود این ۱۸ میلیارد بر باد رفته است. من چنین حرفی را در رسانه‌های دیگری هم دیده‌ام. ما ۱۸ میلیارد دلار را به مردمی داده‌ایم که آمده‌اند و برای واردات ثبت سفارش کرده‌اند. آنان این پول را دریافت کردند که جنس وارد کنند، اگر این کار را نکردند حتما باید با آن‌ها برخورد شود، اما ما این ۱۸ میلیارد را به مردم داده‌ایم و امسال هم تا همین امروز ۱۹ میلیارد دلار پرداخت کرده‌ایم تا جنس وارد شود. پس این حرف غلطی است که می‌گویند پول‌ها بر باد رفته است.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به بخش دوم پرسش خبرنگار کیهان درباره علت انتخاب قیمت ۴۲۰۰ تومان برای ارز و نتیجه نگرفتن از این قیمتگذاری‌ها در بازار اظهار کرد: شما خودتان هم می‌دانید که یک بحرانی در سال ۹۷ ایجاد شد که قیمت‌ها در بازار ارز ساعتی عوض می‌شدند. شما می‌دانید در بازار و پاساژ‌ها چه خبر بود و چه شعار‌هایی داده می‌شد؟ و چه نگرانی‌هایی ایجاد شد؟ دولت نیز برای رسیدگی به این موضوع وارد عمل شد و همه در کابینه اتفاق نظر داشتند که ارز با قیمت ثابت ارائه شود. من پس از اینکه چنین دیدگاهی را شنیدم جلسه‌ای با حضور نزدیک به ۴۰ نفر از اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی برگزار کردم که در آنجا درباره وضعیت نرخ ارز تصمیم گیری شود.

روحانی افزود: یکی از نظراتی که آنجا مطرح شده بود انتخاب نرخ واحدی برای ارز بود که من هم بعد از اینکه شنیدم یک اتفاق نظر در این زمینه در آن جلسه هم وجود دارد اعلام کردم اگر همه موافق چنین موضوعی هستید، با اینکه خودم موافقتی ندارم حرف جمع را می‌پذیرم و به آقای جهانگیری هم اعلام کردم که نرخ ۴۲۰۰ تومانی که در جلسه مشخص شد را به مردم اعلام کنند.

وی یادآور شد: جالب است بعد از اینکه این کار انجام شد اولین بار خود کیهان از دولت تعریف کرد و حتی مقام معظم رهبری هم به من فرمودند: کار خوبی انجام دادید، کاش زودتر انجام می‌شد. البته خود من با این موضوع موافق نبودم، ولی چون نظر جمع وجود داشت پذیرفتم و الان نیز تاکید می‌کنم آن روز که ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شد در زمان خود کار درستی بود. حال آنکه عده‌ای در این زمینه سوء استفاده کرده‌اند باید با آن‌ها برخورد شود و من نیز دستور اکید داده‌ام که همه وزرا در این زمینه هر میزان پولی را که به موسسه‌ای داده‌اند مشخص کنند تا اگر سوء استفاده‌ای انجام شده محکم بررسی‌ها را انجام دهند و برخورد‌ها صورت پذیرد.

**تلاش می‌کنیم روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها ادامه داشته باشد

رئیس جمهور در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار برنا مبنی بر پیش بینی رئیس جمهور از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در دولت خودش و اینکه چه تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده تا چنین روندی ادامه یابد، اظهار کرد: حتما پیش بینی می‌کردم که این اتفاق رخ دهد. در واقع از دولت یازدهم من با دو وزیر کشور و ورزش صحبت کرده‌ام که راه را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باز کنند و زمینه را در این باره فراهم سازند. حتی به خاطر دارم که افطاری با حضور پیشکسوتان ورزش برگزار شد و من آنجا از برخی ورزشکاران پیشکسوت پرسیدم آیا در رژیم گذشته که ورود بانوان به ورزشگاه‌ها آزاد بود آنچه که امروز درباره وضعیت ورزشگاه‌ها مطرح می‌شود و می‌گویند سخنان نادرست و نامناسب در آن محیط بر زبان رانده می‌شود وجود داشت یا نه؟ اظهار می‌کردند که چنین اتفاقی نمی‌افتاد، چون خانم‌ها در ورزشگاه بودند و مردان هم رعایت آنان را می‌کردند. من وقتی چنین حرفی را شنیدم بسیار خوشحال شدم و این موضوع را در جلسه هیات دولت هم مطرح کردم و گفتم بر خلاف آنچه که گفته می‌شود حضور زنان در ورزشگاه‌ها نه تنها منجر به بی اخلاقی نمی‌شود، بلکه زمینه را برای بهتر شدن وضعیت اخلاقی هم فراهم می‌کند.

روحانی با بیان اینکه ما پیش از این هم تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده بودیم، اما گاهی نیروی انتظامی در برابر این موضوع مخالفت‌هایی می‌کرد و مشکلاتی با انجامش داشت، اظهار کرد: این مخالفت‌ها به این دلیل بود که برخی مشکلات در این زمینه وجود داشت و آنان به خاطر این چنین موضوعی را مطرح می‌کردند، اما برخی از آن دلایل قابل قبول و شاید برخی هم چندان قابل قبول نبود. از طرفی یک عده‌ای هم نگران بودند که اگر زنان در ورزشگاه‌ها حاضر شوند چه اتفاقی قرار است بیفتد. من نمی‌گویم از جناح یا جریان خاصی بودند، اما به هر حال ناراحتی‌های خود را ابراز می‌کردند، اما خوشبختانه خوشحالیم که این اتفاق افتاد و مشکلی هم پیش نیامد و تلاش می‌کنیم که چنین روندی در آینده نیز ادامه یابد.

**هرگاه شرایط آماده باشد، حاضریم تبادل زندانیان ایران و آمریکا را پیگیری کنیم

وی در پاسخ به آخرین پرسش این نشست خبری که از سوی خبرنگار لس‌آنجلس تایمز درباره احتمال انجام مذاکره برای آزادی زندانیان ایران و آمریکا در شرایط فعلی، اظهار کرد: همواره این بحث مطرح بوده است. در دولت قبل از آقای ترامپ بیشتر مطرح می‌شد تا حدی که یک بار به توافق منجر شد و دو طرف عده‌ای از زندانیان خود را آزاد کردند. در دوره آقای ترامپ هم مذاکراتی انجام شد، اما یکبار به نتیجه نرسید و بار دوم شرایط آماده بود تا مذاکرات انجام شود، اما آمریکایی‌ها پیش شرط‌هایی را مطرح کردند که مورد قبول ما نبود، ولی معتقدیم که هنوز این موضوع روی میز است و می‌توان به آن پرداخت.

رئیس جمهور تأکید کرد: هر چند اتهام آمریکایی‌هایی که در ایران زندانی هستند بیشتر امنیتی است و با اتهام زندانیان ما در آمریکا که تحریم‌ها را دور زده‌اند بسیار متفاوت است، این گزینه روی میز قرار دارد. ما معتقدیم کسانی که در آمریکا به جرم دور زندن تحریم‌ها دستگیر شده‌اند نه تنها کار بدی نکرده‌اند که کار خوبی هم انجام داده‌اند، چون این تحریم‌ها ضد انسانی و بر خلاف حقوق بین‌المللی بوده است، اما به هر حال ما نمی‌خواهیم در این زمینه و در روند دادرسی موضوع در ایران و آمریکا خدشه‌ای وارد شود، اما هر گاه که شرایط آماده باشد ما حاضریم این موضوع را پیگیری کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۶۲
چرا هرچی اعتراض در داخل به گرانی و اختلاس است را گردن خارجی ها می اندازید
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
بنده فقط عاشقه اصل صدوسیزده قانون اساسی
هستم که زمان انتخابات میتونم به کسی رای بدم ولی در زمان عمل هیچگونه اقدامی نمیتواند انجام دهد و
............


متاسفم برای خودم
عزراییل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
بنده خدا جنتی دبیر محترم شورای نگهبان



هرکی تو این کشور فریادی داره میفرسته بطرفش


چیزی به زمان اسفندماه نمونده آقای رییس جمهور
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
بنده به عنوان یک کارشناس خبره اقتصاد و امور زنان و زایمان و کلا کارشناس همه چیزها باید به ارزتان برسانم که سال98 از سال 97 یک سال دیرتر آقاز شد و یک سال هم دیرتر پایان خواهد یافت . همچنین بنده در یک تحقیق گسترده از بین رانندگان تاکسی درباره نرخ دلار 4200 تومن به نتایج جالبی رسیدم که بدین شرح به حضورتان تغدیم میگردد:
نود و هفت درصد رانندگان معتقدند کار کارِ خودشونه
و چهل و شش درصد باقی هم عقیده دارند کار کارِ انگلیسه.
که بنده با گروه سوم موافقم یعنی سی و دو درصدی که نظری نداشتند. با تشکر از سایت وزین تابناک و کلیه کارگردانان و تهیه کننده و سایر همدستان در جای جای این کره خاکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
استاد سخنوری خوب ملت بیچاره رو می پیچونه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
حرف نزدن این آقا مثل خواب نیمروز پادشاه هست هم خودش راحته همه مردم
افزایش چهل درصدی ارزش پول ملی در یک سال گذشته!!!!!!!!!!!!!!!!آخ چشمم
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
! افزایش ارزش پول طنز اخر ماه صفر !
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
افزایش چهل درصدی پولمون خخخخخخخخ



پس پراید از فردا باید بشه بیست تومن دیگه


این همه زحمت کشیدم درس خوندم ولی نمیدونم چرا هنوز ریاضیم ضعیفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
وقتی یکی زل میزنه توی دوربین و جلوی چشم 80 میلیون نفر وعده تحول صد روزه رو منکر میشه در عین حال 167 هنرپیشه اجاره میشن تا ازش حمایت
کنند و عده ای هم چشم بسته فقط به عشق هنرپیشه ها به اون آدم رای میدن آیا توقع دارید دوباره هم راست بگه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
جنابعالی مثل اینکه غلبه غرض و مرض بر ارز دارید. آنهایی که جنگ اقتصادی را بر ملت با چراغ سبز تفکر امثال شما بر کشور تحمیل کردند که به تایید خیلی از مسئولین کشور و نهادهای مختلف و حتی مقام معظم رهبری جنگ سخت تری از جنگ نظامی بود، هدفشان نابودی انقلاب و تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق دسیسه کاهش ارزش پول و تضعیف و تخریب اقتصاد بود و برای برابری دلار با ریال خوابهای وحشتناک دیدند. به لطف خدا با درایت رهبری، دولت و ملت این خواب بد آنها هم تعبیر نشد و ارزش پول ملی که با توطئه دشمن و همراهی برخی از عوامل داخلی که فضای داخل را به هر طریق ممکن نظیر شایعه پراکنی، فضا سازی در فضای مجازی در همراهی با دشمن خارجی ملتهب کردند، دلار تا مرز 20 تومن هم رفت. الان در حال کاهش به مرز 11 تومن است و این یعنی تقویت پول ملی در ارتباط با خواب دشمن. مگر جنگ نظامی هزینه نداشت؟ قطعا جنگ اقتصادی هم هزینه دارد. هزینه جنگ اقتصادی در کوتاه مدت تضعیف اقتصاد در همه ابعاد آن است و اگر دولت توانمند باشد و متکی بر شاحص های حکمرانی خوب و همدلی آحاد مردم میتواند در دراز مدت آثار تخریبی جنگ دشمن را کاهش و بر آن فائق آید که به لطف خدا در این مسیر قرار گرفتیم. اگر دولت کمی بهتر تدبیر میکرد و برخی دیگر هم خواسته و یا نخواسته در صف واحد امت شکاف ایجاد نمی کردند قطعا نتیجه بهتر ی حاصل می شد
احسان
| Finland |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
آقای روحانی گزارش اخیر بانک جهانی رو دیدی؟ تورم سال بعد رو 37درصد پیش بینی کردن و رشد اقتصادی هم منفی خواهد بود امسال و سال بعد، اونوقت شما میگید شغل ایجاد کردین و اوضاع خوبه؟
ایشون حرف کدوم کشور رو دارند؟ خبر داره حقوق کارگر و معلم مملکت تا نصف برج هم نمی کشه؟ خبر داره کرایه ها کلی بالاتر رفته؟ خبر داره یه جهیزیه که دو سال پیش بیست تومن می شد الان شصت تومن میشه؟ خدایا چرا داره با این حرفاش بیشتر نمک رو زخم مردم می پاشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
برای چی باید خبر داشته باشه؟!!
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
حاج اقا کلا شوخ تب تشریف دارن داشتن مذاح میفرمودن شما به دل نگیر
اینقدر ثبات داریم که میخوایم از خوشحالی بمیریم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
وقتی ایشون میگن داریم باید بگیم داریم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
اینقدر ثبات داریم که میخوایم از خوشحالی بمیریم !!!! .
با این یک جمله ای که نوشتی، خصوصا از کلمه میخوایم، ظاهرا بود و نبود شما رابطه ای با ثبات و خوشحالی ندارد.
ایشون دارند در مورد ایران صحبت می کنند آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
نه پس درباره مریخ داره میگه دانشمند.
آقای آذری جهرمی فقط با گوشی بازی می کرد
مردم از گرانی تورم در سال 97 کمرشان خم شد و در 98 به طور کامل لههههه شدند!!
کاش رییس جمهور ما اندکی و فقط و فقط اندکی مردم رو میدید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
خودش گفته هر روز از توی ماشین مردم رو می بینه و مردم شاد و خندان هستند
مشکلی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
عینک دودی نداره
هرزمان رهبری مجوزدادند واردمذاکره میشوید ولاغیر !!!
دوباره موقع انتخاباته؟!
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
بنده چقد شیفته لبخندهای دلنشین ایشون در رابطه با قیمت حاملهای انژری منطقه شدم که گفتن ما نمیخوایم قیمت های کشورهای منطقه رو برای ردم عزیزمون انجام بدیم



پس میخواین چیکار کنین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
بله و با سلبریتی ها سوار بر موج احساسات رای مردم را می گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
تو برو قرص خواب بخور. استراحت کن
آقای رئیس جمهور به حرف هایی که زدیید تفکر کنید کمتر روان ملت را آزرده کاری کنید.
افزایش ارزش پول ملی رو بر چه مبنا و اصولی بدست اوردید؟ علی برکت الله ؟
یک میلیارد مسکن درست کرده ایم ؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!
....اما دولت و ملت توانستند با همکاری یکدیگر این طوفان را پشت سر بگذارند .....
ملت راهی بجز آنچه که به او تحمیل شد راه دیگری داشت ؟به اینکار میگویند همکاری ؟ ملت ناخواسته و با حراج رفتن یک شبه دارائیشان بلا گردان دولت شدند .
مذاکره با سیاستهای کلان کشور سازگاری ندارد پس هیچوقت جواب نخواهد داد.
قراره سوخت گرون بشه وپولش به مردم برگرده یعنی چی؟ با این گرونی بازم فشار و تورم؟
جناب روحانی:
1- قبول در یک سال گذشته 40 درصد تقویت پول ملی....ولی در دوسال گذشته 300 درصد کاهش ارزش پول ملی را هم عنوان کنید....
2- شروع شدن ناامیدی از دولت شما قبل از حوادث سال 96 بود و آنهم سه برابر کردن عوارض خروج برای جبران کسری بودجه بود....روش و منش تفکر رقبای انتخاباتی شما در جبران کسری بودجه (برداشتن از چیب مردم) که امید به بهبودی را خاکستر کرد.
3-مقصر اصلی خروج از برجام آمریکا، شما به عنوان رئیس جمهور بودید....راهکاری که امروز جلوی پای آمریکا برای شروع مذاکرات گذاشته اید را می توانستید آنروز و قبل از خروج بگذارید...اگر دیگران نگذاشتند شما باید مقابل آنها می ایستادید...چه آنکه پشت شما 20 میلیون رای مردمی قرار داشت
4- رفع حسر چه شد بعد از 10 سال که 6 سالش در زمان ریاست جمهوری شما بود.

در پایان از شما سپاسگذارم فقط به دو دلیل:

1- راه اندازی اینترنت پرسرعت روی گوشیهای موبایل
2-این که با تمام وجود ثابت کردین این مملکت و خواسته های مردم به نتیجه نخواهد رسید ، چه جناه راست بر سر کار باشد چه جناه چپ چه جناه معتدل
شما نمی خواهد از طرف ما مردم بروی پای مذاکره ای که تا الان ضرر زدی به ما
در عرض یک سال ارزش پول ملی رو به اندازه پشگل پایین آوردید بعد اون رو چهل درصد بالا بردید شق القمر کردید!ضمنٱ ایران بر اساس کدوم آمار بالاترین رشد اقتصادی در جهان رو داشته! لطفا مردم رو... فرض نکنید!
باسلام وخداقوت تابناک اخیرا دربخش ممیزی گرفتار ایدئولوژی کیهانی وفارسی والفی شده اید دیگرازآن کرسی آزاداندیشی وتضارب آرا خبری نیست که نیست شما برای نمونه تمام کامنتهای منو که غیر قابل انتشاردانستید یکجا بیاورید آیا بیش از 60درصد امور خط قرمز است من اگر ازشما وتمام عواملتان حسینی تر وایرانی تر وخیرخواه تر نباشم حداقل کمتر هم نبستم لابد من باشماها اشتراک فکری وسنخی داشتم که اخبار وتحلیلهارا ازشما میگرفتم وبعضا حاشیه میزدم این که نشد دوستی دوطرف دارد منهم احساس تکلیف میکنم
ملاک افزایش یاکاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم است نه مقایسه ارزش پول ملی با نرخ دلار !!!
ان چیزی که به نفتکش مااصابت کرده راکت است نه راکد !!!
الان همه تو کف زم هستند
ضمن اینکه تایید موارد اشاره شده را به عهده مردم و کارشناسان واگذار کنید در ثانی با این صحبت ها برای مردم نان و آب نمی شود
برخی حرف های ایشان تعجب آورست مخصوصا تقویت پول ملی_
اصلا قبول ندارن اشتباه میکنند
ی ماشین درست حسابی بلد نیستیم بسازیم
این فرقونها هم خدا تومن باید بابتش پول بدیم
خودرو برقی حالا بماند
چرا ما اینجوری ایم؟
با کل دنیا فرق داریم ولی ادعا داریم بهترین کشور از لحاظ...
. دستاورد شما و آقای ظریف فقط خنده ها با سران کفر بود . دم سپاه و سردار شهید همدانی و سردار سلیمانی گرم که آبروی ما را حفظ کردند .
چه میخنده
چه خوشحاله
خوشبحالتون
حاج اقا دارن مذاح مفرماین کلان ادم شوخ تب هستن شما به دل نگیرد مردم خوب سرزمین من کلان داره جوک.میگه خودشم خنده میکنه ندیدی چه لبخدی میزد تو نیورک با سران اروپا
اگر میخواهید مذاکره کنید ولی شرطتون اول برداشتن تحریمهاست پس چرا قبلا که ترامپ خواهان مذاکره بود و از برجام خارج نشده بود و تحریمها را تحمیل نکرده بود مذاکره نکردید فقط میخواستید اقتصاد فلج بشه صادرات نفت به مشکل بخوره تورم و گرونی پدر ملت را در بیاره ارز ملی بی ارزش بشه وووووو ای خدا خودت شاهد و گواهی که چه بر سر سفره مردم اوردند
ای وای!! این ۸سال چرا تموم نمیشه؟
اندازه ۸۰ سال فشار اومد بمون
افزایش 40 درصدی ارزش پول ملی ! بیشتر به یک طنز شبیه است تا واقعیت
زندگی مردم رو به سقوط کشوندید بازم قبول نمیکنید! حسرت خریدن گوشت رو به دل قشر کارگر و مستضعف گذاشتید و بچه های این ملت باید با سوءهاضمه و انواع بیماریها خودشونو درگیر کنندچرا چون هزینه های دارو و درمان رو سه برابر کردید سرماخوردگی معمولی ۱۲۰-۱۰۰ هزارتومان هزینه داره بچه مردم که مریض میشه باید بیخیال دوا و دارو بشه .پدر مردم رو مدارس دولتی درآوردند و هر روز به بهانه های مختلف و ترفندهای آموزش دیده جیب والدین رو خالی میکنند و نسبت به سال گذشته اینا هم همه چی رو سه برابر کردند و اگه هم ندی آبرویی برای فرزندت و خودت نمیزارند و .... همه چی رو سه برابر کردید و حقوق کارگر کارمند رو ۲۰-۱۵ درصد اضافه کردید و تازه به خودتون می‌بالید که ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمان خودش کار درستی بود !!! آره خیلی ها از این طریق مولتی میلیاردر شدند که احتمالا با دولتی ها هم هیچگونه ارتباط و نسبتی ندارند!!!
تنها نکته قابل توجه در سخنرانی ایشان این بود که بصورت سربسته اعلان کردند که حمله به تانکرها کار اسرائیل بوده و متاسفانه داشتیم در تله صهیونیستها می افتادیم و امکان داشت تا با این حربه کثیف موجبات راه افتادن یک جنگ خانمانسوز با عربستان می افتادیم
خدایا درایت و تفکر درست را به مدیران کشور و تحمل بیشتر را به مردم عطا بفرما
و کشور را از گزند بلایای دشمنان داخلی و خارجی مصون بدار تا انشاالله بتوانیم دوباره کشور را در راه درست هدایت کرده و مردم را از فقر و بیکاری و بیماری و نداری نجات یابند
کمی انصاف هم خوبست! اگرکارشکنی هادرکاردولت نبود،حداقل 50% مشکلات کمترمیشد،وای برکسانی که بهردلیلی، کارشکنی میکنند.
چقدر مثبت حرف میزنه.
دیگه فایده نداره

برای تبلیغات در انتخابات دیر شده
آخه چند درصد زنان این مملکت می خواهند و میتوانند به استادیوم بروند اصلا مر استادیومهای ما چند درصد از این بانوان را در خود جای دهد نهایتا ۵۰ درصد که محال است لیکن تمام مشکل زنان جامعه ما یعنی این ۵۰ هزار نفر بر فرض اگر به استادیوم بروند حل می شود ؟؟؟!!!
ای خواهر من ای مادر من ای زنان باشعور و با شور جوانی وقت و زندگی خود را مشغول این حرفها نکنید سالهاست مردانی و پسرانی و جوانانی به استادیوم میروند چه چیزی گیرشان آمده یک عده بازیکن بازی کردند و پولش را گرفتند و عشق و حالش را کردند و این تماشاچیها بودند که تو سر و کله هم زدند و رکیکترین الفاظ را نثار همدیگر داور مربی و.... کردند آخرش چی شد دنبال یک توپ گرد ۲۲ نفر میدوند و بقیه حتی تا سر حد مرگ هم رفته و کشته ها داده اند برای چی برای کی ؟! واقعا بهتر نیست کمی فکر کنیم و به قول قدیمیها فکر نان کنیم که خربزه آبه
40 در صدر از 20 هزار تومان دلار بله درست میفرمائید میشه ارز 12 هزار تومانی ولی دلار 3800 بود شده الان سه برابر و قیمت ها هم با دلار 20 هزار تومان محاسبه میشه مثلا مسکن و اقلام مورد نیاز و شاید همه چیز حقوقها هم ثابت است . یک خونه 200 متری پارسال تو تبریز بود یک میلیارد و دویست الان شده دو میلیاردو نیم . کرایه خونه هم به همین صورت ، آیا این است افزایش 40درصدی پول ملی ؟
روحانی سال ۹۲.بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی
«به همه هموطنان قول می‌دهم که افتخارات بزرگان ایرانی که برخی کشورهای همسایه آن را تصاحب کردند برگردانم و احترام پاسپورت ایرانی نیز برگردانده می‌شود.«
این شعار وی به قدری برای مردم حائز اهمیت بود که از آن به عنوان یکی از مهم ترین وعده های انتخاباتی رئیس دولت یازدهم یاد می کنند.
کم هزینه ترین وعده . برگشت اعتبار گذرنامه ایران بود . حتی فقط یکبار کلامی از ایشان بعد از انتخاب شنیدید. اقدام که هیچ.خود گذرنامه جناب آقای روحانی هم بخنده افتاده از وعده اعتبارش
18 میلیاردو به مردم دادید کالا وارد کنند واقعا عجیبه که ما جز دزد و کلاهبردارو رانت خوار اقا زاده و سو استفاده گر چیزی ندیدیم لطفا از مردم مایه نگذارید
شما کدامیک از مشکلات زیر را تجربه کرده اید :
- حقوق کارگری که به ۲ میلیون نمی رسه ولی خط فقر ۷ میلیونه
- مستاجرانی که کرایه های معوقه دارند و به لطف شما هرگز خانه دار نمیشوند
- بیمارانی که نه پول درمان دارند و نه پول دارو در حالیکه شما برای درمان به بهترین کشورها ....... !!!!
- جوانانی که در آرزوی ازدواج هستند و خواهند ماند
- جوانانی که بیکارند و شغلی برایشان نیست
- پدران و سرپرستانی که یک وعده از شکم خود میزنند تا سفره خانواده را تامین کنند
- کشاورزان و تولیدکنندگانی که توسط واردات بی رویه شما و دوستانتان نابود شدند
- مردمی که شاید هر دو ماه یکبار هم توان خرید گوشت قرمز را ندارند
- خانواده هایی که بخاطر مشکلات مالی از هم فرو پاشیدند
- زندانیان مهریه و بدهکاران بانکی که در زندان ها هستند
- .....
...
..

شما از طرف چه کسانی حرف میزنید و نماینده کدام قشر هستید ؟؟؟؟؟؟؟

بخدا شما و امثال شما نمک روی زخم می پاشید

جمش کنید این ژست های کاسترویی و آزادیخواهی را

بیشتر از هر زمانی به دین و مذهب و اعتقادات مردم خدشه وارد کرده اید

از طرف خودتان حرف بزنید و از طرف من حرف نزنید
چرا برادر ایشون ۵ سال فقط محکوم‌شد اونم با اون همه فساد مالی؟ چرا ایشون مثل کره ای ها و زاپنی ها استعفا نداد؟
ارز ۴۲۰۰ تومانی با همان ارزجهانگیری نتیجه اش فساد مالی بود و بعضی ها الکی این ارز راگرفتن و‌برای نسلها پولدار شدن در حالیکه قاطبه مردم به خاکستر نشستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر