بازدید 1600

رئیس جمهوری منتخب تونس: دوره قیمومیت پایان یافته است

نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام کرد: دوره قیمومیت پایان یافته است.
کد خبر: ۹۲۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 14 October 2019

نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام کرد: دوره قیمومیت پایان یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، قیس سعید، پیروز انتخابات ریاست جمهوری تونس در اولین سخنرانی خود خاطرنشان کرد: ملت تونس به تمامی جهانیان درس پایبندی به مشروعیت قانون اساسی را داده و آنچه رخ داد، انقلابی است که فلاسفه، جامعه‌شناسان و سیاستمداران هرگز آن را تجربه نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود: شما جهان را با بخششتان، نژاد و خونتان حیرت زده کردید و و من به همگان این اطمینان را می‌دهم که این پیام شما را منتقل خواهم کرد و این امانت را با تمامی صداقت و اخلاص به دوش خواهم کشید.

قیس سعید همچنین تصریح کرد: ان شاء الله امروز آنچه که با انقلاب می‌خواهید، محقق می‌شود و دوره قیمومیت بر هر کسی که إعمال می‌شد، پایان یافته است.

وی تاکید کرد: تونس به اجرای قوانین و تعهدات بین‌المللی خود ادامه خواهد داد و دولت مختص شخص خاصی نیست و برای تمامی افراد است. ما به آنچه می‌گوییم آگاه هستیم و معنای ادامه قوانین و مقررات را می‌دانیم.

قیس سعید ادامه داد: روابط در داخل کشور بر اساس اعتماد و مسئولیت بنا خواهد شد و ما به اعتمادسازی دوباره میان مردم و سران نیاز داریم و در چارچوب قانون اساسی تلاش خواهیم کرد. ما به خاطر پرونده‌ها و آرمان‌های عادلانه تلاش خواهیم کرد و نخستین آن پرونده فلسطین است و آرزو می‌کردم که پرچم فلسطین در کنار پرچم تونس در اینجا باشد.

وی همچنین عنوان داشت: بسیاری از ملت‌ها از آزادگان ملت تونس درس می‌گیرند و همچنین از توانایی آنها در اقدامات خارج از چارچوب‌های سنتی الهام می‌گیرند و ما صادقانه و خالصانه عمل خواهیم کرد و این امانت را با تمامی بارها و سنگینی‌هایش تحمل خواهیم کرد و تمامی گام‌هایی که برمی‌داریم خدا و ملت ما بر آن نظارت دارند.

قیس سعید، نامزد مستقل و استاد قانون اساسی این کشور با کسب ۷۶ درصد آراء در برابر نبیل قروی با کسب ۲۳ درصد آراء پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری تونس در دور دوم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل