بازدید 3332

ورود نظامیان سوریه به حومه رقه

به دنبال توافق کرد‌های سوریه با دولت مرکزی این کشور نیرو‌های ارتش سوریه وارد مناطق کردنشین همانند حسکه و رقه شده اند.
کد خبر: ۹۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 14 October 2019
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از ورود یگان‌های ارتش این کشور به روستا‌ها و شهرک "عین عیسی" در حومه شمالی رقه خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به دنبال توافق کرد‌های سوریه با دولت مرکزی این کشور نیرو‌های ارتش سوریه وارد مناطق کردنشین همانند حسکه و رقه شده اند.

بر اساس گزارش سانا ارتش سوریه پرچم این کشور را بر ساختمان شماری از موسات دولتی و مدارس شهر‌های الحسکه و القامشلی برافراشته است.

همچنین این نیرو‌ها وارد شهر‌های منبج، عین العرب در حومه حلب و شهر تل تمر در حومه الحسکه شده اند.

شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوریه» (قسد) به دنبال پشت کردن آمریکا به آنان و تهاجم نظامی ارتش ترکیه راهکار خود را از تخاصم به همکاری با دولت و ارتش سوریه تغییر دادند.

دولت خودخوانده کرد در شمال سوریه در همین رابطه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با نظام سوریه در زمینه استقرار نیروهایش در امتداد مرز‌های سوریه و ترکیه به توافق رسیده است و تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد که یگان‌های نظامی این کشور حرکت خود را به سمت شمال آغاز کرده اند.

در بیانیه مزبور آمده است: با توجه به اینکه حمایت از مرز‌های کشور و حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه جزو وظایف دولت سوریه به شمار می‌رود، بر همین اساس ارتش سوریه وارد عمل شده و در طول مرز‌های سوریه و ترکیه مستقر خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، ارتش سوریه از تشکیلات موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوریه» که کرد‌ها رهبری آن را برعهده دارند، جهت مقابله با یورش نظامی ارتش ترکیه و مزدورانش حمایت و پشتیبانی خواهد کرد که به گروه نظامی

تروریستی مورد حمایت ترکیه موسوم به «ارتش آزاد» اشاره دارد.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش، «عصمت شیخ حسن» مسئول نیرو‌های دفاع در دولت خودخوانده کرد‌ها گفت که با روسیه در خصوص اینکه شهر عین العرب (کوبانی) را تحویل نظام سوریه دهد، به توافق رسیده است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار