بازدید 3003

پرواز بجنورد- نجف در هاله‌ای از ابهام

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.
کد خبر: ۹۲۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 14 October 2019
بنا بر اعلام قبلی مسئولان خراسان شمالی، نخستین پرواز خارجی فرودگاه بجنورد قرار بود امروز _. دوشنبه _. به مقصد نجف اشرف صورت گیرد، اما تاکنون هیچ خبری از تحقق این وعده نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبر تحقق نخستین پرواز خارجی فرودگاه بجنورد به عتبات عالیات را، روز جمعه گذشته استاندار خراسان شمالی در جمع نمازگزاران جمعه مرکز استان داده بود و جمعه‌شب نیز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشستی، که به منظور هماهنگی اعزام هوایی زائران عتبات عالیات از این استان برگزار شد، گفت که نخستین پرواز بین‌المللی فرودگاه بجنورد، روز دوشنبه به مقصد نجف اشرف انجام می‌شود.

امروز با فرارسیدن موعد یاد شده، ظواهر امر و نیز گزارش‌های دریافتی حکایت از انجام نشدن این پرواز دارد.

جالب این است که فرودگاه بجنورد، تاکنون هیچ گونه اطلاع رسانی در باره این پرواز نداشته و هیچ مطلبی در درگاه آن قرار نگرفته است.

مدیر فرودگاه بجنورد در این خصوص گفت: هنوز هیچ برنامه‌ای برای انجام این پرواز دریافت نکرده ایم.

سیدمهدی رزاز اظهار داشت: زیرساخت‌ها برای انجام اقدامات گمرکی، گذرنامه و هر آنچه برای پذیرش پرواز نیاز است، مهیا است و حتی آمادگی داریم تا در صورت برقراری پرواز در شب، این فرودگاه را عملیاتی نگه داریم.

وی تصریح کرد: مشکلی برای انجام این پرواز در استان نیست و دستگاه‌های مربوط همکاری لازم را دارند، اما هنوز برنامه‌ای در این زمینه دریافت نشده است.

مدیر فرودگاه بجنورد خاطرنشان کرد: اگر قرار است پروازی انجام شود باید برنامه‌ای به ما ارائه شود، اما هنوز برنامه‌ای دریافت نکرده ایم.

یک منبع آگاه نیز در این باره گفت: در انجام این پرواز بین المللی به مقصد نجف اشرف هیچ استعلامی از فرودگاه بجنورد نشده است و تا جایی که مشخص است مجوزی هم از سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه دریافت نشده است.

وی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: به فرض که امروز مجوز این پرواز از سازمان هواپیمایی صادر شود، هنوز هماهنگی با فرودگاه نجف اشرف انجام نشده و موافقت آن فرودگاه برای انجام این پرواز دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز در تامین هواپیما برای این پرواز نیز شبهه وجود دارد، افزود: برای دریافت مجوز‌های لازم از فرودگاه نجف دست کم سه هفته زمان نیاز است و بر این اساس بعید است پروازی که هنوز مجوز لازم از سازمان هواپیمایی را ندارد، به نجف اشرف انجام شود.

گفته می‌شود مسئولان استانداری از روز شنبه پیگیر دریافت مجوز لازم برای انجام این پرواز بوده اند، اما این مجوز هنوز داده نشده است و قرار است تا ساعت ۱۴، نتیجه این پیگیری‌ها مشخص شود.

در این میان گفته می‌شود چارترکننده این پرواز بین المللی، تامین نشدن هواپیما را علت انجام نشدن این پرواز عنوان کرده و گفته است که به علت نقص فنی در هواپیما، نتوانسته ایم هواپیما را برای انجام این پرواز تامین کنیم.

تلاش‌های خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با مسئولان استانداری خراسان شمالی در این خصوص بی‌نتیجه ماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی جمعهشب به خبرنگاران گفته بود که ظرفیت پرواز بجنورد - نجف، ۱۵۰ نفر است و بازگشت این پرواز نیز دوشنبه هفته بعد صورت خواهد گرفت.

ولی الله حیاتی، هزینه بلیت رفت و بازگشت این پرواز را ۳۵ میلیون ریال اعلام کرده بود.

هم اکنون هر هفته ۹ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد توسط شرکت‌های ماهان، آسمان و ایران ایر صورت می‌گیرد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر