بازدید 7901
۳
گزارش بازی

باخت سنگین والیبال ایران به سامورایی‌ها در ژاپن

تیم ملی والیبال ایران در پایان این بازی، ۴۲ امتیاز از اسپک، ۱۲ امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و ۲۳ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل ژاپن نیز ۶۱ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز از دفاع روی تور، ۸ پوئن سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد. در پایان بازی، پوریا یلی ۱۳ و امیرحسین اسفندیار ۱۱ امتیاز برای ایران کسب کردند.
کد خبر: ۹۲۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 13 October 2019

تیم ملی والیبال ایران در نهمین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ به مصاف تیم ملی ژاپن رفت که با نتیجه ۳ - ۱ تن به شکست داد.

به گزارش تابناک ورزشی، در ادامه رقابت‌های جام‌جهانی والیبال ۲۰۱۹ ژاپن، تیم ملی ایران در نهمین بازی خود از این رقابت‌ها، ساعت ۱۳:۵۰ امروز (یکشنبه) ۲۱ مهر ماه به مصاف تیم میزبان رفت که در پایان با نتیجه ۳ - ۱ (۱۶-۲۵، ۲۸-۲۶، ۱۳-۲۵ و ۲۱-۲۵) تن به شکست داد. طبق تصمیم ایگور کولاکوویچ، ایران با ترکیب اولیه سعید معروف (کاپیتان)، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

شکست سنگین تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن میزبان

ست اول

ژاپن ست اول را طوفانی آغاز کرد و چهار امتیاز پیاپی کسب کرد تا کولاکوویچ مجبور به تقاضای وقت استراحت شود. تیم ملی پس از آن دو امتیاز پیاپی کسب کرد، اما ژاپن مجددا چهار امتیاز فاصله ایجاد کرد (۲-۶). پس از دریافت ضعیف حضرت‌پور بود که ژاپن زودتر به امتیاز هشت رسید (۴-۸). ایران در ادامه بهتر بازی کرد، اما اختلاف کماکان پابرجا بود (۸-۱۲). درخشش ایشیکاوا و نیشیدا تسلط ژاپن بر بازی را تحکیم کرد (۱۱-۱۶). طی دقایق آتی، دو تیم به‌طور ثابت امتیازات را با یکدیگر ردوبدل کردند (۱۴-۲۰). وضعیت در انتها وخیم‌تر شد، آبشار پوریا فیاضی به بیرون زمین رفت تا ژاپن با نتیجه ۲۵-۱۶ ست اول را از آن خود کند.

ست دوم

با بیرون رفتن سرویس ژاپن، اولین امتیاز ست دوم برای کشورمان به‌دست آمد. بازیکنان کشورمان این ست را بسیار بهتر آغاز کردند و پایاپای با حریف پیش رفتند. پس از امتیاز چهارم، ژاپنی‌ها اختلاف ایجاد کردند. آبشار ایشیکاوا بود که امتیاز هشتم برای ژاپن را به ارمغان آورد تا وقت استراحت فنی اول فعال شد (۵-۸). دقایقی بعد توپ با برخورد به دستان مجرد به بیرون زمین رفت تا بازی ۸-۱۲ شود. پس از آن تیم ملی دو امتیاز به‌دست آورد، اما ژاپنی‌ها با کسب سه امتیاز پیاپی کولاکوویچ را وادار کردند که وقت استراحت بگیرد (۱۰-۱۵). وقت استراحت دوم با نتیجه ۱۲-۱۶ به‌نفع ژاپن از راه رسید. لحظاتی بعد با سرویس اسفندیار اختلاف به سه امتیاز کاهش پیدا کرد تا ژاپن تقاضای وقت استراحت کند (۱۶-۱۹). تیم ملی در انتهای این ست توانست اختلاف را به یک امتیاز برساند و سپس با دفاع معروف بازی در امتیاز سوم برابر شد. در نهایت، تمام بخش‌های زمین ایران بی‌نقص کار کردند تا ست دوم ۲۸-۲۶ به نفع ایران شود و بازیکنان کشورمان با روحیه‌ای خوب به بازی بازگردند.

ست سوم

ژاپنی‌ها در این ست امتیاز اول را کسب کردند. در ادامه نیز ایران توانست امتیازاتی کسب کند، اما ژاپن این‌بار هم اختلاف سه امتیازی ایجاد کرد. سپس سرویس قدرتمند نیشیدا و دریافت ناقص در زمین ایران، امتیاز هشتم را برای ژاپنی‌ها به‌همراه داشت (۴-۸). ژاپن در ادامه، توانست اختلاف را افزایش دهد (۶-۱۲). دقایقی بعد، بازیکن کهنه‌کار ژاپن یعنی فوکوزاوا موفق شد امتیاز شانزدهم را برای تیمش کسب کند (۸-۱۶). با فرود سرویس مجرد در خارج از محوطه زمین نتیجه ۲۰-۱۱ به‌نفع ژاپن شد. ژاپن امتیاز بعدی را هم کسب کرد تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. در نهایت، یامائوچی میلاد عبادی‌پور را دفاع کرد تا ژاپنی‌ها با نتیجه قاطع ۲۵-۱۳ در ست سوم به پیروزی برسند.

شکست سنگین تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن میزبان

ست چهارم

اولین امتیاز ست چهارم با دریافت ناقص آبشار اسفندیار در زمین ژاپن ثبت شد. تیم ملی همانند ست دوم، در این ست هم امتیازات اول را پابه‌پای حریف کسب کرد. با اشتباه بازیکنان ایران، ژاپن زودتر از تیم ملی کشورمان به امتیاز هشتم رسید (۶-۸). دو دفع پیاپی از بازیکنان ایران نتیجه را در امتیاز دوازدهم به تساوی رساند تا روحیه به اردوی ایران بازگردد. به کمک تور، سرویس ژاپن با دریافت بد در زمین ایران همراه شد تا حریف زودتر از تیم ملی امتیاز شانزدهم را کسب کند (۱۴-۱۶). ژاپن تواست در ادامه نیز بازی را با همین اختلاف امتیازی مدیریت کند. در حالی که بازی ۲۰-۲۳ به‌نفع ژاپن بود، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت با نتیجه ۲۵-۲۱ ست چهارم به‌نفع میزبان تمام شود و هفتمین پیروزی ژاپن در این تورنومنت ثبت شود.

تیم ملی والیبال ایران در پایان این بازی، 42 امتیاز از اسپک، 12 امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن‌‌سرویس و 23 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل ژاپن نیز 61 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع روی تور، 8 پوئن‌‌سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد. در پایان بازی،‌ پوریا یلی 13 و امیرحسین اسفندیار 11 امتیاز برای ایران کسب کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلام گفتم میگم و باز هم خواهم گفت تیم ملی والیبال ما هیچ استراتژی برای بازی نداشت. ژاپنی ها از ضعف دفاعی ما بهترین استفاده را کردند در مقابل مربی ما فقط نظاره گر بود البته می‌دونم که حرفهای بنده و سایر اهالی والیبال که آن را تحلیلی پیگیری میکنند به مذاق فدراسیون نشین های کم دانش خوش نخواهد آمد ولی ما مجبوریم بگیم که مربی ما در حد نام و تلاش ما نیست من در همان ابتدا قبل از بکارگیری کولاکویج هشدار دادم الآن هم می گویم والیبال بلحاظ عدم برنامه ریزی صحیح وارد دوره افول شده دیگه حتی از سریلانکا هم باید ترس داشته باشیم چون دارن کار میکنند اما ما فقط عادت کردیم به همین تیم از اینور به دندون میکشیم. مربی ما حتی در فرایند تکنیک‌ها هم تاثیر ندارد چه برسد به تاکتیک و استراتژی های بازی. حرف زیاده اما .....
در طول بازی تمامی ژاپنی ها سرویسهای پرشی را با دقت بسیار میزدند و همین سرویسها باعث شد که تیم ببازد. تا زمانی که بازیکنان سرویسهای ساده بزنند ، باخت ما حتمی است
پشت کار و سخت کوشی ژاپن در برابر والیبال و فوتبال ما یک کلاس بزرگ آموزشی بود.این سخت کوشی و درست کاری تا پای جان باعث سربلندی ژاپنی هاست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل