بازدید 3317

وقوع توفان هاگیبیس در ژاپن با ۵ کشته و ۱۰۰ زخمی

کد خبر: ۹۲۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ 13 October 2019

مقامات ژاپن اعلام کردند توفان هاگیبیس که از روز پنجشنبه بخش‌هایی از این کشور را فرا گرفته است تا کنون باعث کشته شدن پنج تن و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تلویزیون دولتی ژاپن روز یکشنبه گزارش کرد مقام‌های سازمان هواشناسی ژاپن نیز دستور داده اند که بیش از ۶۰۰ هزار نفر در ۱۰ استان در شرق، مرکز و شمال شرق کشور، به دلیل توفان هاگیبیس، فورا منازل خود را تخلیه کنند.

دستور‌های تخلیه تا اواخر وقت روز شنبه برای حدود ۶۱۹ هزار نفر از ساکنان استان‌های فوکوشیما، گونما، سایتاما، چیبا، توکیو، کاناگاوا، یاماناشی، ناگانو، شیزوئوکا و میه صادر شده بود.

دستور تخلیه به این معنی است که مقام‌ها احتمال یک فاجعه قریب الوقوع را می‌دهند و از مردم می‌خواهند که فورا به مکان‌های امن پناه ببرند.

برای هفت میلیون و ۹۷۰ هزار نفر هم توصیه‌های تخلیه صادر شده است دستورات و توصیه‌های تخلیه هر دو در سطح چهار از میزان پنج درجه‌ای هواشناسی هستند.

صدور بالاترین سطح هشدار بارندگی

بنابه اعلام سازمان هواشناسی ژاپن، توفان هاگیبیس کمی پس از ساعت هفت غروب روز شنبه به شبه جزیره «ایزو» در استان شیزوئوکا واقع در مرکز ژاپن رسیده است به همین دلیل سازمان هواشناسی ژاپن برای توکیو و ۶ استان دیگر در مرکز و شرق کشور هشدار باران شدید صادر کرد این هشدار‌ها در بالاترین سطح از مقیاس پنج درجه‌ای سازمان هواشناسی هستند.

مناطقی که برای آن‌ها هشدار صادر شده عبارتند از: توکیو و استان‌های شیزوئوکا، کاناگاوا، سایتاما، گونما، یاماناشی و ناگانو.

مقام‌های هواشناسی از مردم می‌خواهند که برای حفاظت از خود هر گونه احتیاط لازم را رعایت کنند و همچنین توصیه کرده اند که اگر فکر می‌کنند که رفتن به ساختمان‌های اضطراری با خطر همراه است، به ساختمان‌های مستحکم اطراف خود و یا به طبقات بالاتر بروند و از حرکت بر روی هر نوع سطح شیبداری پرهیز کنند.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که طوفان هاگیبیس باران‌های شدیدی را همراه با خود به نواحی کانتو و توکای آورده است.

در شهر هاکونه در استان کاناگاوا ظرف ۴۸ ساعت، ۷۰۰ میلیمتر باران باریده که بی سابقه است.

سازمان هواشناسی پیش بینی می‌کند که تا ظهر روز یکشنبه، میزان بارندگی در منطقه توکای، ۶۰۰ میلیمتر، در هوکوریکو ۵۰۰ میلیمتر و در توهوکو و کانتو-کوشین ۴۰۰ میلیمتر باشد.

همچنین پیش بینی می‌شود که توفان هاگیبیس باد‌های شدیدی را همراه خود به برخی از مناطق بیاورد پیش بینی می‌شود که حداکثر سرعت باد در مناطق توکای و کانتو به ۱۶۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق توهوکو به ۱۲۶ کیلومتر در ساعت برسد.

اختلال در سامانه‌های حمل و نقل ژاپن

همچنین توفان هاگیبیس اختلالات عمده‌ای را در سیستم حمل و نقل ژاپن ایجاد کرده است تعداد قطار‌های پر سرعت شین کانسن در سراسر ژاپن از اواخر صبح روز شنبه کاهش یافته و یا حرکت آن‌ها متوقف شده است.

خدمات بسیاری از قطار‌های محلی در منطقه کلانشهر توکیو متوقف شده است و خطوط دیگر توکیو نیز کم کم حرکت خود را متوقف می‌کنند گردانندگان خطوط راه آهن از مردم می‌خواهند که برای دسترسی به اطلاعات جدید به وبسایت آن‌ها مراجعه کنند.

شرکت‌های هواپیمایی All Nippon Airways و Japan Arilines تقریبا همه پرواز‌های داخلی روز شنبه از مبدا و به مقصد فرودگاه‌های هاندا و ناریتا را لغو کردند شرکت‌های دیگر نیز پرواز‌های خود را لغو کردند.

مقام‌های دولت از گردشگران خارجی خواسته اند تا اپلیکشین «Safety Tips» را دانلود کنند آن‌ها همچنین به گردشگران پیشنهاد می‌کنند که حساب کاربری «Japan Safe Travel» را در توییتر دنبال کنند.

دولت کلانشهر توکیو در‌های ساختمانی به نام «توکیو بونکا کایکان» در منطقه اوئِنو را باز کرده است تا گردشگران خارجی که محلی برای اقامت ندارند و یا نمی‌توانند به وسایل نقلیه دسترسی پیدا کنند به طور موقت در آنجا اقامت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر