بازدید 5340

واکنش وزارت‌خارجه ترکیه به‌اظهارات دبیرکل اتحادیه‌عرب

وزارت امور خارجه ترکیه اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه را «خیانت» خواند.
کد خبر: ۹۲۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 12 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزرات امور خارجه ترکیه روز شنبه اظهارات «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب علیه عملیات نظامی ارتش ترکیه در مناطق شمال شرقی سوریه را مصداق «خیانت» و «همکاری با تروریست‌ها» خواند.

وزارت امور خارجه ترکیه ساعتی پس از پایان نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب که طی آن اظهاراتی از سوی دبیرکل این اتحادیه و سایر حاضران در نشست (در قالب بیانیه پایانی) علیه عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه مطرح شد، اعلام کرد: «اتهام‌زنی دبیرکل اتحادیه عرب علیه ترکیه، مصداق خیانت و همچنین مشارکت در جرایم گروه‌های تروریستی است.»

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست امروز وزرای خارجه کشور‌های عضو این اتحادیه، عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه را «تجاوز به خاک یک کشور عربی و نقض حاکمیت این کشور» خواند و از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که اقدامات لازم را برای پایان بخشیدن به این حمله و خروج فوری نیرو‌های ترکیه از خاک سوریه صورت دهند.

وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب، در بیانیه پایانی نشست روز شنبه خود نیز خواهن عقب‌نشینی فوری و بی قید و شرط ارتش ترکیه از خاک سوریه شدند و عملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه را «تجاوزگری» خواندند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اتحادیه عرب تجاوزگری ترکیه علیه خاک سوریه را محکوم می‌کند، زیرا نقض آشکار اصول منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت بویژه قطعنامه ۲۲۵۴ است که خواهان حفظ وحدت و استقلال سوریه است. اتحادیه عرب این تجاوزگری را همچنین تهدید مستقیم امنیت قومی عربی و امنیت و صلح بین‌المللی می‌داند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر