بازدید 2567

آلودگی هوای ۱۰ شهر خوزستان

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، آلودگی هوای ۱۰ شهر خوزستان را ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 12 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شاخص کیفی هوای شهرستان‌های استان خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱صبح امروز ۲۰ مهر شاخص AQI دزفول ۱۱۲ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، شادگان ۱۱۳ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، اهواز ۱۲۱ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، اندیمشک ۱۲۷ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، آبادان ۱۲۸ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، شوشتر ۱۲۸ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، شوش ۱۳۰ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، هندیجان ۱۴۲ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، سوسنگرد ۱۴۵ (ناسالم برای گروه‌های حساس) و ماهشهر ۱۴۶ (ناسالم برای گروه‌های حساس) گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، شاخص امیدیه ۷۰ (قابل قبول)، بهبهان ۷۴ (قابل قبول)، رامهرمز ۷۵ (قابل قبول)، رامشیر ۸۱ (قابل قبول)، حمیدیه ۹۰ (قابل قبول) و گتوند ۹۱ (قابل قبول) است.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان دهنده میزان تمیزی یا آلودگی هوای اطراف است و آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که ممکن است افراد چند ساعت یا چند روز پس از تنفس در این هوا با آن‌ها روبه رو شوند.

بر اساس این شاخص، در شرایط هوای پاک (۰ تا ۵۰) کیفیت هوا خوب است و پیامدی بهداشتی ندارد. در شرایط هوای سالم (۵۱ تا ۱۰۰) کیفیت هوا قابل قبول است؛ اما برخی از مواد آلاینده ممکن است مشکلات مختصری برای شماری از افراد به طور غیرمعمول حساس به آلودگی هوا ایجاد کنند.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۱-۱۵۰) افراد گروه حساس از جمله افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی مانند آسم، افراد دارای بیماری قلبی، کودکان و سالمندان ممکن است دچار مشکل و ناراحتی تنفسی شوند.

در شرایط هوای ناسالم (۱۵۱-۲۰۰) همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علائم تنفسی شوند؛ افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامد‌های بیشتری شوند.

شرایط هوای بسیار ناسالم (۲۰۱-۳۰۰) هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است. با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

شرایط هوای خطرناک (۳۰۰- ۵۰۰) وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است. همه افراد ممکن است دچار پیامد‌های بهداشتی وخیم شوند.

علیرضا آذریان مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان پیش از این با اشاره به کاهش روز‌های آلوده در ۶ ماه نخست امسال گفته بود: تعداد روز‌های گرد و خاکی در نیمه اول سال از ۸۴ روز در پارسال به ۱۹ روز در سال جاری کاهش یافته است. بر اساس شاخص‌های AQI در نیمه نخست امسال هوای اهواز پنج روز در شرایط پاک، ۱۶۲ روز در شرایط سالم، ۱۶ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، سه روز در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها بوده و تعداد روز‌های بسیار ناسالم و روز‌های با شرایط خطرناک، صفر بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر