بازدید 13867
هشتمین مصاف شاگردان کولاکوویچ در جام جهانی ۲۰۱۹ والیبال؛

گزارش زنده| ایران ۳ - آرژانتین ۲؛ پیروزی حساس در جنگ مستقیم با آلبی سلسته / سعید معروف کارت قرمز گرفت!

تیم ایران برای کسب چهارمین پیروزی اش در جام جهانی والیبال به مصاف آرژانتین رفت و با درخشش در دو ست پایانی، حریف قدرتمندش که آمریکا را شکست داده بود، مغلوب کرد. هر دو تیم تا قبل از بازی امروز با سه پیروزی، چهار شکست و ۹ امتیاز، شرایط مشابهی در میانه جدول رده‌بندی داشتند. میلاد عبادی پور با سرویس های بی نقص و امتیازات مستقیمش، نقش پررنگی در این برد ارزنده داشت
کد خبر: ۹۲۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳ 11 October 2019

تیم ملی والیبال ایران از ساعت پنج و نیم بامداد امروز جمعه در نخستین بازی از روز هشتم جام جهانی والیبال ۲۰۱۹ و در شهر هیروشیما به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت و در این بازی دشوار و نزدیک به برتری رسید.

به گزارش «تابناک ورزشی«؛ هر دو تیم تا قبل از بازی امروز با سه پیروزی، چهار شکست و ۹ امتیاز، شرایط مشابهی در میانه جدول رده‌بندی مسابقات داشتند و این دیدار برای هر دوی آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بود که در نهایت تیم ایران با کسب دو امتیاز از این همسایه اش در جدول، موفق شد در رتبه بالاتری بایستد.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران بعد از چند بازی در ابتدای مسابقه از سعید معروف در کنار امیر غفور، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) در ترکیب استفاده کرد. تیم ایران در ست سوم نمایش بسیار ناامیدکننده ای داشت و حتی سعید معروف با دریافت کارت قرمز به دلیل کری برای بازیکن حریف، فاصله را در پوئن های پایانی با حریف زیاد کرد تا باخت برای ایران ثبت شود؛ اما در دو ست پایانی نمایش بازیکنان ایران خیره کننده بود و این دیدار حیثیتی به سود شاگردان کولا به پایان رسید.

سرویس های بی نقص عبادی پور در این دو ست، ورق را برای ایران برگرداند و تیم آرژانتین از دریافت سرویس های جهشی او که کم از قدرت اسپک نداشتند، عاجز ماندند.

ست نخست ۲۷ بر ۲۵ برای ایران

آرژانتینی‌ها بازی را بهتر از ایران شروع کردند و با سرویس‌های خود ایران را تحت فشار قرار دادند. در امتیاز 8 بر 6 به سود آرژانتین تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ایران نتیجه بازی را 13 بر 12 به سود خود کرد تا مارسلو مندز تقاضای وقت استراحت فنی کند. در ادامه نتیجه بازی 16 بر 14 به سود آرژانتین شد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. این ست پایاپایی پیش رفت تا اینکه در نهایت با نتیجه 27 بر 25 به سود ایران پایان یافت.

تیم ملی والیبال ایران تا پایان ست اول، ۱۲ امتیاز از اسپک، چهار امتیاز از دفاع روی تور، دو پوئن سرویس و ۹ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرده و در مقابل آرژانتین نیز ۱۶ امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور، چهار پوئن سرویس و چهار امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورده بود. مسعود غلامی پنج و میلاد عبادی‌پور نیز چهار امتیاز برای ایران کسب کرده بودند.

ست دوم ۲۵ بر ۲۳ برای آرژانتین

اواسط ست اول، امیر غفور مصدوم شد و جای خود را به پوریا یلی داد. ست دوم را هم آرژانتینی‌ها بهتر شروع کردند؛ آنها همچون ست نخست با سرویس‌های خود تیم ایران را تحت فشار قرار دادند و در دفاع روی تور هم‌شرایط خوبی داشتند تا اینکه در امتیاز 8 بر 5 به سود آنها تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. آرژانتینی‌ها در این ست بسیار تلاش کردند تا بازنده نباشند و در نهایت هم به هدف خود رسیدند. آنها با نتیجه 25 بر 23 توانستند به پیروزی برسند.

تیم والیبال ایران تا پایان ست دوم، ۲۴ امتیاز از اسپک، پنج امتیاز از دفاع روی تور، سه پوئن سرویس و ۱۸ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورده و در مقابل آرژانتین نیز ۲۹ امتیاز از اسپک، چهار امتیاز از دفاع روی تور، هفت پوئن سرویس و ۱۰ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران از آن خود کرده بود. در این بین، مسعود غلامی هشت و میلاد عبادی‌پور ۹ امتیاز برای ایران کسب کرده بودند.

ست سوم ۲۵ بر ۱۹ برای آرژانتین

ست سوم پایاپایی آغاز شد. شاگردان مندز که از پیروزی در ست دوم انگیزه گرفته بودند در ست سوم هم عملکرد خوبی داشتند. در امتیاز 16 بر 14 به سود آرژانتین تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. اختلاف دو تیم در ادامه بیشتر شد و شاگردان منذر توانستند پیروز ست سوم این مسابقه باشند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 19 به سود آرژانتین خاتمه پیدا کرد.

تیم ملی والیبال ایران تا پایان ست سوم، ۳۰ امتیاز از اسپک، ۹ امتیاز از دفاع روی تور، چهار پوئن سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرده و آرژانتین نیز ۴۰ امتیاز از اسپک، هفت امتیاز از دفاع روی تور، ۹ پوئن سرویس و ۱۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورده بود. تا پایان ست سوم، مسعود غلامی هشت و میلاد عبادی‌پور ۱۱ امتیاز برای ایران تا پایان این ست کسب کرده بودند.

ست چهارم ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران

شروع ست چهارم با برتری کوبنده ملی پوشان ایران شروع شد و ایران با درخشش و انگیزه خوب بازیکنانش توانست نتیجه بازی 8 بر 4 به سود خود کند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. نتیجه بازی 14 بر 10 به سود ایران شد تا مندز تقاضای وقت استراحت فنی کند. حاشیه امنیت ایران بیشتر شد و در امتیاز 16 بر 11 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران تمام شد تا کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

ست پنجم ۱۵ بر ۱۰ به سود ایران

تیم ایران بازی در ست پنجم را بهتر شروع کرد و در امتیاز 4 بر یک به سود ایران، مندز تقاضای وقت استراحت فنی کرد تا مانع امتیازگیری شاگردان کولاکوویچ شود. در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران، تیم‌ها جای خود را در زمین تغییر دادند. اختلاف 5 امتیازی و نتیجه 10 بر 5 به سود ایران موجب شد تا مندز از دومین وقت استراحت فنی خود هم استفاده کند. این ست در نهایت با نتیجه 15 بر 10 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

شاگردان کولاکوویچ تا پایان ست پنجم، 51 امتیاز از اسپک، 13 امتیاز از دفاع روی تور، هشت پوئن‌ سرویس و 36 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرده بودند و در مقابل آرژانتین نیز 59 امتیاز از اسپک، هشت امتیاز از دفاع روی تور، 11 پوئن‌ سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورده بود. در این مسابقه پوریا یلی و میلاد عبادی‌پور هر کدام 17 امتیاز برای ایران کسب کردند.

ژاپنی های میزبان، حریف بعدی ایران در جام جهانی

تیم آرژانتین در روز اول این مسابقات، مقابل تیم قدرتمند آمریکا برنده شد و در ادامه از سد تونس گذشت. با این‌ حال این تیم در ادامه مقابل تیم‌های ایتالیا، لهستان، ژاپن و برزیل شکست خورد. تیم آرژانتین در آخرین بازی خود موفق شد کانادا را شکست دهد تا نوار ناکامی‌های خود را پایان دهد. تیم ایران هم پیش از مقابل تیم‌های روسیه، مصر، برزیل و آمریکا شکست خورده و تیم‌های کانادا، استرالیا و تونس را هم شکست داده بود.

این دومین تقابل ایران و آرژانتین در سال ۲۰۱۹ بود؛ ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها در توکیو با نتیجه ۳ بر ۲ برابر آرژانتین به پیروزی رسیده بود. تیم ملی والیبال ایران در بازی نهم خود باید روز یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۳:۵۰ به مصاف ژاپن، میزبان مسابقات برود. چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیمای ژاپن با حضور دوازده تیم به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
چه عجب یک حرکتی از این تیم دیدیم.
قابل توجه تابناک: زبان فارسی را پاس بداریم و به جای کلمه ست از دست استفاده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
برو بابا دلت خوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
شما کمی هم به فکر زبان کردی و یا ترکی باشید معلوم نژاد پرستید
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
وقتی کلمات عربی استفاده میکنن رگ ایران پرستی ندارید؟؟؟فقط زبان بین المملی انگلیسی خارجی حساب میشه؟؟؟جمع کنید بساط ریا و دروغ رو .اسم بچه هاتون اسم خیابونات عربیه به اونا معترض بشو
حقش اعصاب ما رو هم خرد کرده
مجرد و غلامی در حد و اندازه موسوی و غفور نیستند مخصوصا که سرویسهای خیلی ضعیفی می زنند. شفیعی و مخصوصا اسفندیار خوبن
بازیکنان جوان ما به جز اسفندیار سرویس های ضعیفی می زنند. متاسفانه غلامی تو اسپک زدن هم ضعیفه و دفاعش هم تعریفی نداره. کلا به نظر من بازیکن متوسطی است ولی اینکه کولا چرا اینقدر بهش علاقه داره خدا می دونه. گذشته از اینها مشکل اصلی ما مربی است که خیلی ضعیفه و با این جمله می رسیم به ریشه مشکل که فدراسیون والیبال ماست. فدراسیون مطمئنا از افراد نالایق رنج می بره سالها پیش وقتی کولا مربی شد و تو اولین دوره مسابقات خودشو نشان داد ما منتظر بودیم بلافاصله اخراج شه ولی با کمال تاسف هنوز اینجاست
کامنت ها رو بذار دیگه نظر مردم مهمه عزیز
سعید معروف ، موسوی ، قائمی و امیر غفور باید کم کم به فکر خدا حافظی باشند تا دلاوران ارزشمندی مانند پوریا یلی و ... جانشین جوانان قدیم شوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
بشین بابا معلومه تو عمرت یه بازی ندیدی ولی در مورد هر چیزی نظر میدی. تو زندگی نداری اخه چطور فکر میکنی در مورد هر چیزی صاحب نظری؟ تازه اکثر نطراتت هم بیخود هستند
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
محض اطلاعت موسوی تو این دوره اصلا نیست اگه نظر ندی می میری نه؟
مشکل تیم ایران استفاده بیش از حد از چند بازیکن در ترکیب تیم ملی و عدم مهارت در سرویس است اگر بچه ها مشکل سرویس نداشته باشند بدون شک یکی از چند تیم برتر دنیا هستند .
به هر حال تیم در حال جوان شدن است و بالا و پایین زیاد دارد... دم همه بچه ها گرم
با سلام امیدوارم که بعد از 30 سال کار والیبالی از سوی سرمربی محترم تیم ملی و مدیریت متاسفانه کم دانش و حاشیه پرداز فدراسیون والیبال متهم به بی سوادی نشوم اما واقعیت اینست که مدیریت بازی تیم ملی ما وقتی ایراد داشته باشد چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیره. این بازی با توجه ضعف ذاتی تیم ملی آرژانتین و عدم بهره گیری از بازیکنان متبحر و کارکشته ای چون کونته و دسسو و استفاده از یک پاسور کوتاه قامت 173 سانتیمتری که اصلاً در دفاع شرکت نمیکرد!!! در ترکیب اصلی که در تمام مواقع بازی که این پاسور خوش پنجه و فریبکار در خط جلو بود آرژانتین دو دفاعه بود!!! ما بایستی در همان سه دست کار را تمام می کردیم اما تیم ما علی رغم تصمیم تحت فشار سرمربی محترم به بکارگیری ترکیب دوم در بازی های قبلی که با نتیجه نسبتاً خوبی هم توام بود، در این بازی باز هم اختیار فرماندهی تیم را به آقای معروف دادند. در دست سوم فاجعه ای مدیریت تیمی را شاهد بودیم جایی که رفتار عجیب کاپیتان کارکشته و با تجربه ما باعث شد شیرازه تیمی از هم بپاشد و علناً شاهد بودیم که بازیکنان تیم هم به موضوع اعتراض داشته و برای رفع مسئولیت بازی می کنند. از طرف دیگر سرمربی تیم بایستی بر اساس شرایط آنی تیم تصمیم بگیرد و تیم را هدایت کند اما ایشان ظاهراً اصلاً اعتقادی به گرفتن تایم استراحت در هنگام از دست امنیازان پشت سر هم ندارد و بیشتر نظاره گر عملکرد تیم حریف است تا سرمربی تیم خودمان! علاوه بر این در هنگام از دست دادن پوئن ها پشت سر هم باید از جابجایی افراد بعنوان یک استراتژی استفاده می کردند که چنین کاری نکردند در کل باید گفت با این سرمربی ضعیف وضعیت والیبال ما رو به افول خواهد داشت شاید چند تا برد بدست بیاوریم اما وضعیت کلی ما نزول شدید خواهد داشت اینو هنگام انتخاب این مربی هم گفتم الآن هم همان را می گویم.
بچه ها عالی بودند
فقط ایکاش مصر رو دست کم نمی گرفتند ولاان 5 پیروزی داشتند
به امید پیروزی بر ژاپن وایتالیا ولهستان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان