بازدید 5117

بازداشت ۲ بازرگان مرتبط به پرونده استیضاح ترامپ

دو بازرگان، که ظن آن می‌رود به وکیل شخصی دونالد ترامپ برای جلب کمک کیف در برابر رقیب او کمک کرده باشند، به اتهام نقض قوانین مربوط به منابع مالی برای تبلیغات انتخاباتی، بازداشت شدند.
کد خبر: ۹۲۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵ 10 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از صدا و سیما، گزارشگران خبرگزاری فرانسه و تلویزیون رویترز با اعلام این خبر افزودند، متن کیفرخواست یکی از دادستان‌های منطقه منهتن نیویورک حاکی است لِو پارناس (Lev Parnas) و ایگور فرومن (Igor Fruman)، به اتهام پنهان کردن مبداء خارجی کمک‌های اهدا شده در سال ۲۰۱۸ برای تبلیغات انتخاباتی (ریاست جمهوری) بازداشت شده اند.

پارناس متولد اوکراین و فرومن متولد بلاروس است,، اما هر دو آنان هم اکنون شهروند آمریکا هستند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، این دو مرد که در ماه مه سال ۲۰۱۸، مبلغ ۳۲۵، ۰۰۰ دلار برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ کمک کرده اند، چهارشنبه شب بازداشت شدند و قرار است در دادگاهی در ایالت ویرجینیا حضور یابند.

دموکرات ها، که روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را آغاز کرده اند، نیز علاقه مندند دو بازرگان اوکراینی و بلاروس تبار در جلسات استماع مجلس نمایندگان در روز‌های پنجشنبه و جمعه حضور یابند.

به گمان نمایندگان دموکرات، رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ از پارناس و فرومن به عنوان فرستاده‌های خود استفاده کرده است تا اطلاعاتی در مورد جو بایدن، نامزد برجسته دموکرات‌ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، از اوکراین به دست آورند.

به گفته رسانه‌های آمریکا، این دو بازرگان ترتیب دیدار رودی جولیانی با یوری لوتسنکو (Iouri Loutsenko) , دادستان کل پیشین اوکراین را در نیویورک دادند.

طی مکالمه‌ای تلفنی در اواخر ماه ژوئیه گذشته، دونالد ترامپ از ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود خواسته است که به موضوع جو بایدن بپردازد و با رودی جولیانی در تماس باشد. این تماس که با مداخله یک افشاگر فاش شد، کلید استیضاح ترامپ را رقم زده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر