بازدید 4456
معاون اجتماعی وظیفه عمومی ناجا:

از مشمولان غیرغایب برای خروج از کشور وثیقه نمی‌گیریم

کد خبر: ۹۲۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 10 October 2019

معاون اجتماعی وظیفه عمومی ناجا: امسال هیچ وثیقه‌ای از مشمولان غیرغایب دریافت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ مهدی تقوی با حضور در رادیو اربعین گفت: سازمان وظیفه عمومی درباره خروج از کشور افرادی ارتباط پیدا می‌کند که مشمول باشند.

وی افزود: مشمولان قانون خدمت وظیفه عمومی از ۱۸ تا ۵۰ سال هستند، در این میان برخی سرباز‌های در حال خدمت باید از معاونت نیروی انسانی یگان‌های خود درخواست خروج از کشور دهند و با سپردن تضمین‌های مناسب از کشور خارج شوند.

معاون اجتماعی وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: دانش آموزانی که وارد ۱۹ سالگی شدند، اما مقطع پیش دانشگاه و دیپلم را تمام نکرده اند و همچنین دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند می‌توانند از کشور خارج شوند و مشکلی برای خروج از کشور ندارند.

این مقام مسئول ادامه داد: قانون به افرادی که درسشان تمام شده است و خدمت هم نرفتند (آماده به خدمت) یک سال مهلت می‌دهد تا به خدمت بروند. امسال با رویکرد فرماندهی نیروی انتظامی این تسهیلات ایجاد شد که این افراد بدون برگ اعزام به خدمت از کشور خارج شوند و در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند، اما کسانی که مهلت یک ساله آن‌ها تمام شده است و خود را معرفی نکردند (مشمولان غایب) به هیچ وجه امکان خروج از کشور را ندارند.

معاون اجتماعی وظیفه عمومی ناجا درباره جریمه مشمولان غایب گفت: طرح مشمولان غایب از سال ۱۳۹۴ طبق مصوبه دولت و موافقت ستاد کل برای تعیین تکلیف مشمولان غایب از سال ۱۳۹۴ تا پایان ۱۳۹۷ اجرایی شد، اما این طرح امسال نیست و احتمالاً در سال آینده هم اجرایی نخواهد شد.

سرهنگ تقوی اظهار داشت: افرادی که جریمه خود را واریز و کارت پایان خدمت دریافت کردند هیچ مشکلی برای خروج از کشور نخواهند داشت، اما برای کسانی که اقساط جریمه خود را واریز نکردند سازمان این تسهیل را برای آن‌ها قائل شده است که در صورت پرداخت نیمی از جریمه خود، می‌توانند به عراق برای مراسم اربعین سفر کنند و در غیر اینصورت باید وثیقه بگذارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار