بازدید 2567

دستورالعمل استخراج رمزارزها تدوین شد

کد خبر: ۹۲۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵ 10 October 2019

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری استخراج رمزارز با همفکری صاحب نظران و فعالان این بخش تدوین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا هادی در گردهمایی آشنایی با فعالیت استخراج رمزارزها، افزود: برای فعالیت استخراج رمزارزها به دلیل جدید بودن و عدم شناخت کافی که در مجموعه دستگاه‌های مختلف بود، مشکلاتی در جمع بندی نظرات وجود داشت اما در مجموع دولت معتقد به فعالیت رسمی استخراج رمزارزها بود و این موضوعی اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: موضوع بلاک‌چین حوزه وسیعی را دارد و به سرعت نیز در حال گسترش است لذا ما نمی‌توانیم به این صنعت توجه نکنیم.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: در تهیه دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری استخراج رمزارز تلاش کردیم همه جوانب موضوع را ببینیم و نظرات دستگاه‌های مختلف را در آن لحاظ کنیم.

هادی ادامه داد: دستورالعمل نهایی شده و در آینده نزدیک توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد اما نیاز است به دلیل جدید بودن این صنعت، سازمانهای استانی کاملا توجیه شوند.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای موضوع این دستورالعمل کاملا از طریق سامانه انجام می‌شود و آموزشهای لازم در این خصوص داده خواهد شد.

در این گردهمایی، مفاهیم فنی، رویه‌ها، ضوابط و چگونگی فعالیت رمزارزها برای حاضران تشریح شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان