بازدید 3748
۱
پلیس در اعتراضات کارگری هپکو صدمه دید

برخورد پلیس با شایعه سازی سلبریتی ها

جانشین فرمانده ناجا درباره پلیس هوشمند، اشراف اطلاعاتی در مسائل امنیتی کشور، چگونگی برخورد با شایعات سازی توسط سلبریتی‌ها و چگونگی حضور ماموران در تجمعاتی همچون هپکو سخن گفت.
کد خبر: ۹۲۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ 09 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در خصوص انتخاب شعار هفته ناجا که "پلیس هوشمند، امین مردم" نامگذاری شده است، گفت: هر سال مهم‌ترین رویکرد را به عنوان شعار سال در هفته نیروی انتظامی انتخاب می‌کنیم؛ هوشمند سازی را به عنوان محور و برای تصمیم گیری مبتنی بر اطلاعات و تحلیل درست وضعیت در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه پلیس هوشمند، اشراف کامل بر اوضاع جامعه دارد و وضعیت موجود و آینده را نیز تحلیل می‌کند، ادامه داد: پلیس هوشمند حوادث را پیش بینی و با سازوکار‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند از وقوع اتفاقات پیشگیری کند، اگر هم حادثه‌ای رخ داد باید با آمادگی کامل با آن برخورد کند و با کمترین هزینه موضوع را حل و فصل و شرایط را به موقعیت اولیه خود برگرداند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: وجود افراد حرفه‌ای و هوشمند، داشتن فرآیند‌ها و سازمان‌های یادگیرنده و ... لازمه پلیس هوشمند است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه نیروی انتظامی بیشترین سطح تماس با جامعه و مردم را دارد، عنوان کرد: پلیس از سال ۸۰ موضوع مکانیزاسیون را در حوزه هوشمندسازی آغاز کرده است؛ تقریبا همه سامانه ها، آیین نامه‌ها و فرآیند‌ها طراحی و بانک‌های اطلاعاتی و امثالهم شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پلیسی که از جامعه عقب‌تر باشد، اعتماد لازم را برای مردم ندارد، گفت: نسبت به گذشته تاکنون پلیس روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است.

سردار سلیمانی اعلام کرد: در سال‌های اخیر با جهشی در حوزه فناوری‌ها و ماشین‌های هوشمند روبه رو شدیم که آینده بسیار متفاوتی را پیش بینی می‌کنیم.

وی گفت: ما باید با همه ظرفیت‌های موجود بر موضوع هوشمند سازی پلیس تمرکز کرده تا بتوانیم خودمان را همراه با محیط و یک گام جلوتر حرکت کنیم و منفعل در شرایط کنونی نباشیم و مبتکرانه در خصوص حوادث عمل کنیم.

جانشین فرمانده ناجا همچنین به تهدیدات فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۹۰، پلیس فتا شکل گرفت و با استفاده از فناوری‌های روز در حوزه فضای مجازی حضور پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون جرایم فضای مجازی ۲۰ برابر شده است، گفت: بر همین اساس پلیس فتا را در مرکز تقویت و سپس در استان‌ها و پس از آن در شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر توسعه دادیم.

سردار سلیمانی عنوان کرد: امروز بیش از ۸۹ درصد جمعیت کشور در فضای مجازی فعالیت می‌کنند ضمن اینکه ۲۲ هزار نفر هم همیار پلیس فتا هستند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: وظیفه ما رصد و پایش دائمی فضای مجازی است و هر فعل مجرمانه‌ای که در این فضا رخ دهد، آن را شناسایی، مدیریت و در نهایت اگر لازم باشد با آن برخورد می‌کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه تمرکز ما بر روی اقدامات مجرمانه‌ای است که در فضای مجازی و یا واقعی جرم محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه امروز در کشور قوانین مدونی در خصوص اعمال مجرمانه در فضای مجازی وجود ندارد و قانون گذاران برای این حوزه سندی مناسب طراحی نکرده اند.

وی درباره فروش و تبلیغ مشروبات الکی در فضای مجازی و نظارت و برخورد با آن، عنوان کرد: این امر در فضای واقعی و مجازی جرم محسوب می‌شود.

سردار سلیمانی ادامه داد: ۱۲ مورد اساسی اعمال مجرمانه داریم که به همه آن‌ها می‌پردازیم، اینکه موفق به برخورد با آن‌ها نمی‌شویم جای بحث دارد البته این موضوع هم باید عنوان شود که آیا در فضای واقعی جامعه هم می‌توانیم همه سرقت ها، جرم‌ها و ... را کشف کنیم؟!

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: معتقد هستیم که اگر پلیس ظرفیت‌های لازم را در اختیار داشته باشد، می‌تواند به تمام مسائل رسیدگی کند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۹ هزار نفر در این حوزه با ما در ارتباط هستند و موضوعاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد را به ما گزارش می‌دهند، اگر هر کدام اعلام کنند که در یک تارنما مشروبات الکی و ... تبلیغ می‌شود بلافاصه موضوع را دنبال، افراد را شناسایی و آن‌ها را به مقامات قضائی معرفی می‌کنیم.

این مقام ارشد انتظامی درباره وقوع شایعات توسط سلبریتی‌ها و امثالهم در فضای مجازی، گفت: برخی از اعمال مجرمانه، جرم مشهود است که با آن برخورد می‌کنیم، اما در خصوص برخی از اعمال شبهه داریم مثلا تصویربرداری از فعالیت‌های پلیس، فاش کردن اسرار افراد در فضای مجازی و ... از مواردی است که باید بررسی شود البته این موضوعات از چشمان ما دور نمی‌ماند؛ این را هم بگویم که عمده اتفاقات فضای واقعی در فضای مجازی رخ می‌دهد بنابراین باید با آن برخورد شود.

وی افزود: پلیس هوشمند بر موضوعات اشراف دارد علاوه بر آن اتفاقات را پیش بینی، پیشگیری و مراقبت و در نهایت با آن برخورد می‌کند؛ در همه حوزه‌های کشور که به امنیت بر می‌گردد اشراف اطلاعاتی، حضور محسوس و نامحسوس داریم و گزارش‌هایی هم در این بین تدوین، تنظیم و تحلیل و به همه مراجع کشور ارسال می‌کنیم.

وی ادامه داد: هر روز ده‌ها نامه از حوزه‌های مختلف پلیس برای مسؤولان مربوطه ارسال می‌کنیم؛ مثلا در مورد اتفاقات کارگری (هپکو) نامه‌های متعددی به دستگاه‌های مربوطه ارسال که در آن بر موضوع رسیدگی به حق و حقوق کارگران تاکید شده است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه ما موضوعات را مطالبه، پیگیری و در نهایت هشدار می‌دهیم و پیش بینی می‌کنیم، گفت: ما با مسؤولان مربوطه و یا کارگرانی که معترض هستند هم ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها توصیه می‌کنیم که از راه‌های قانونی موضوعات خود را پیگیری و سعه صدر داشته باشند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر هم موضوعی مثل"هپکو"رخ داد، پلیس هوشمند موظف است که در اولین مرحله از اوضاع مراقبت کند و در نهایت اگر پیشگیری موثر نشد، مجدداً وارد مذاکره با افراد می‌شود و به آن‌ها توصیه می‌کند که به امنیت عمومی کشور خدشه‌ای وارد نکنند.

سردار سلیمانی گفت: در خصوص موضوع "هپکو" ما تمام تلاش خود را کردیم و در صحنه حضور یافتیم همچنین توصیه و مذاکره کردیم تا موضوع بدون درگیری و زد و خورد رفع شود و تا حدی هم توانستیم با مذاکره جمعیتی که بر روی ریل‌های قطار حضور داشتند را هدایت، کنترل و کاهش دهیم؛ این در حالی است که پرسنل ما در این موضوع صدمه دیدند، این یعنی پلیس هوشمند و سعه صدر پلیس ناشی از هوشمندی پلیس است.

جانشین فرمانده ناجا درباره اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع)، گفت: پیش بینی ما این است امسال جمعیتی بیش از سال‌های گذشته در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند؛ بنابراین برای تسهیل در تردد زائران تمهیداتی اندیشیده شده و حضور ما در مرز‌ها توسعه یافته و گیت‌ها را هم افزایش داده ایم و ...

سردار سلیمانی به حذف روادید و افزایش زائران اشاره و عنوان کرد: از این رو برگ‌های موقت اعزام را تعریف کردیم که تاکنون در روز ۴۰ هزار گذرنامه معمول چاپ و ۱۰۰ هزار برگه‌های تردد موقت صادر می‌کنیم.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: امسال تعداد تردد از مرز‌ها نسبت به سال گذشته تا به امروز، ۲۶۰ درصد افزایش یافته همچنین تاکنون تعداد یک میلیون و ۸۵۰ هزار گذرنامه و برگ‌های موقت چاپ شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حالا هی بگو پلیس هوشمند. با حلوا حلوا کردن که دهن شیرین نمیشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان