بازدید 7339

عملیات نظامی ترکیه در سوریه رسما آغاز شد

کد خبر: ۹۲۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 09 October 2019

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات نظامی جدید در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» آغاز شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه لحظاتی پیش از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان در صفحه رسمی توئیتر خود اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرده و نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

وی با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، افزود:‌«عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم».

دقایقی پیش از اعلام آغاز عملیات توسط رئیس‌جمهور ترکیه، جنگنده‌های «اف-16» نیروی هوایی ترکیه به پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق در شهر «رأس‌العین» حمله کردند. منابع محلی از وقوع حداقل پنج انفجار مهیب در این منطقه خبر دادند.

شبکه الاخباریه سوریه به نقل از خبرنگار خود در شمال این کشور، گزارش داد که در حملات هوایی ترکیه، مقرهای شبه‌نظامیان کُرد در روستاهای «المشرافة» و «خربة البنات» هدف قرار داده شدند.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که سفیر آمریکا در آنکارا را احضار کرده و او را در جریان جزئیات عملیات جدید در سوریه قرار داده‌اند.

دقایقی بعد از اعلام آغاز عملیات ترکیه، توپخانه‌های نیروی زمینی ارتش این کشور بمباران پایگاه‌های نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (س.د.ف) در «سرکانیه» و «گیرسپی» را آغاز کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱
بیچاره زن و بچه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
بیچاره زن و بچه هایی که کردا با حمایت آمریکا خاکشون رو اشغال کردن و مردمشون رو قتل عام کردن!
بسلامتی، به امید از بین رفتن تروریست‌ها و آسایش مردم عادی
به امید بر پایی صلح در منطقه با ورود ارتش ترک به صحنه نبرد
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
ارتش ترکیه... چه معنی داره بگی ارتش ترک... ما ترک
زبانان سراسر ایران ... جمله ارتش ترکیه میدونیم نه ارتش ترک زبانان... لطفاً درست واژه ها را استفاده کنید... ما ترک زبانان در خیلی از نقاط ایران از فارس تا ..خراسان و آذربایجان مستقر هستیم...
البته با اجازه امريكا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
ترکیه همونطور که هواپیمای روسیه رو زد و به تهدید آمریکا در مورد خرید اس-400 اهمیت نداد، نیازی به اجازه آمریکا نداره. خودتون که میبینید آمریکا حامی کرداست...
خاورمیانه در آتش جهل و عقب ماندگی میسوزد.همه آنها هم داعیه بهترین اندیشه را دارند.شرق آسیا اروپا و آمریکا هم در حال پیشی گرفتن هستند و در این خراب شده پر از عقده و خشونت هر روز یکی تیغ زیر گلوی دیگری میگذارد به طمع بهشت .چه او که میکشد چه او که میمیرد
هر چند از کردها هم راضی نیستم که هم پیمان امریکایند .به امید نابودی ارتش اشغالگر اردوغان این حامی اصلی تروریستهای داعش.انشاالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
اگه حامی تروریستاست چرا آوارگان سوری چند ساله ترکیه هستند؟ چرا ایران با اونا همپیمان هست؟ تروریست کردا و امریکا و سایر دوستان غربیشون هستند....
حامی اصلی داعش و تکفیریان دم از چشمه صلح می زند واقعا باید گریست به حال مردم خاورمیانه که اردوغان نمادصلح آن باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان