بازدید 4340

استقلال کانون وکلا از ضروریات زندگی امروز است

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب گفت: استقلال کانون وکلا از موارد ضرورت زندگی اجتماعی و بین‌المللی امروز است.
کد خبر: ۹۲۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 09 October 2019

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب گفت: استقلال کانون وکلا از موارد ضرورت زندگی اجتماعی و بین‌المللی امروز است.

به گزارش ایسنا، فرهاد تجری در همایش کانون‌های وکلا و وکیل دادگستری (واقعیت‌های موجود، چالش‌ها و راهکارها) با اشاره به اینکه فرشته عدالت دو بال دارد که یکی وکالت و دیگری قضاوت است و دادرسی عادلانه میسر نخواهد شد مگر اینکه وکلا آزادی عمل داشته باشند، اظهار کرد: همه ما به این مباحث واقف هستیم و شاید امروز ضرورت آن بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: خدا را شاکریم که چند ساله اخیر بار منفی که جامعه وکلا را آزار می داد و بخشی از وکلا بودند که ادبیات و گفتمان ضدانقلابی و ضدمردمی داشتند که از بیرون تقویت می‌شدند و امروز کمتر در صنف وکلا هستند و وکلا امروز دامن خود را از این موضوعات پاک کرده‌اند.

وی افزود: به لطف خدا وکلای ما همه دارای شأن هستند و شاید برایشان سخت باشد که در خیلی از عرصه‌ها ورود پیدا کنند. ولی در حال حاضر باید از ظرفیت‌ها بهره بگیریم چون وکلا در نهایت از کیان جامعه دفاع می‌کنند و ما هم به عنوان بخشی از مجلس سعی می‌کنیم که همراهی داشته باشیم.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب خطاب به وکلا اظهار کرد: می‌طلبد که خود شما به میدان بیایید و همکاری نمایید و با شأنی که جامعه وکالت دارد این بستر موجود است. شما هم از قدرت رایزنی که در وکلا وجود دارد استفاده کنید.

تجری با اشاره به فشارهای ایجاد شده که از سوی وکلا مطرح است، گفت: این فشار تنها در مورد شما نیست و در مورد خیلی اصناف وجود دارد. مثلا در خصوص کانون سردفتران هم این فشارها وجود دارد و رئیس آن یک تنه در مقابل آنها و البته با همکاری نمایندگان مجلس ایستاد.

وی تاکید کرد: به عنوان نماینده مجلس در موقعیت‌های مختلف سعی می‌کنیم ورود داشته باشیم .

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب افزود: استقلال کانون وکلا از موارد ضرورت زندگی اجتماعی و بین‌المللی امروز است. می‌طلبد که خود شما به میدان بیایید و خود را غریبه ندانید و فشارها ساخته بخش خاصی است که گاهی ساختار خود مجلس را هم هدف قرار می‌دهند و امیدواریم دغدغه شما که بخشی صنفی است و بخشی ملی به نتیجه برسد.

تجری در خصوص انتخابات آینده مجلس هم گفت: جامعه وکلا جامعه اثرگذاری هستند و امیدواریم خودتان نقش‌آفرینی پررنگ‌تری داشته باشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل