بازدید 3880

عشایر؛ تولید‌کننده ۴۰ درصد فرش‌های صادراتی کشور

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور گفت: ۴۰ درصد فرش‌های صاداراتی کشور تولید عشایر است.
کد خبر: ۹۲۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 08 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاهپور علایی مقدم در همایش روز بزرگداشت روستا و عشایر در سالن غدیر استانداری گیلان گفت: عشایر کشور ضمن تامین معیشت خود نقش موثری در تامین گوشت و پروتئین مردم شهر دارند.

وی افزود: جامعه عشایر از منابع طبیعی در راستای تولید و رونق اقتصادی کشور استفاده بهینه می‌کنند.

علایی مقدم با بیان اینکه آمار جامعه عشایری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: علیرغم اینکه این قشر دو درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند، اما در بهره‌وری نیروی انسانی و عوامل تولید طبیعی بهترین عملکرد را دارند.

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: در برنامه ششم توسعه توجه خوبی به عشایر به عنوان متولیان تولید شده، زیرا تامین کننده ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ میلیون راس دام کشور در اختیار عشایر است، افزود: همچنین ۳۵ درصد صنایع دستی و ۴۰ درصد فرش صادراتی کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

علایی مقدم، تصریح کرد: به دلیل برخورداری گیلان از مراتع پر استعداد نقش عشایر این استان در تولید کشور بسیار مهم است.

وی افزود: ۱۲ شهرستان استان گیلان دارای جمعیت عشایری هستند و رویکرد ما اینست بیش از پیش به عشایر این استان توجه شود که نیاز به همکاری هنه دستگاه‌های اجرایی استان دلریم.

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور بر لزوم توجه به نیازمندی و همچنین پتانسیل‌های آنان در برنامه ریزی‌های خرد و کلان تاکید کرد و افزود: گیلان در تکمیل زنجیره گوشت قرمز کشور می‌تواند نقش خوبی را ایفا کند.

وی با بیان اینکه خواسته عشایر از ما امکانات لوکس و تفریحی نیست، گفت: عشایر خوستار تامین زیرساخت‌ها از جمله راه دسترسی مناسب هستند که باید اقدامات بیشتری در کشور برای تسهیل در کار عشایر انجام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان