بازدید 27634
۱

بهترین سرمایه گذاری در نیمه دوم سال ۹۸

با پشت سر گذاشتن شش ماه اول سال ۹۸ و رسیدن به فصل پاییز، زمان مناسبی است که با نیم نگاهی به آنچه در بازارهای مالی گذشت، آینده آن‌ها را برای نیمه دوم سال پیش‌بینی کنیم تا بتوانیم بر اساس آن به بهترین روش سرمایه گذاری در این بازه برسیم، چرا که زدن بی گدار دل به دریای پر تلاطم این بازارها، احتمالا چیزی غیر از زیان عاید کسی نخواهد کرد. بنابراین برای تحلیل مختصر اما کاربردی این بازارها و معرفی بهترین راه سرمایه گذاری، تا پایان این مقاله با ما باشید.
کد خبر: ۹۲۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 08 October 2019

با پشت سر گذاشتن شش ماه اول سال ۹۸ و رسیدن به فصل پاییز، زمان مناسبی است که با نیم نگاهی به آنچه در بازارهای مالی گذشت، آینده آن‌ها را برای نیمه دوم سال پیش‌بینی کنیم تا بتوانیم بر اساس آن به بهترین روش سرمایه گذاری در این بازه برسیم، چرا که زدن بی گدار دل به دریای پر تلاطم این بازارها، احتمالا چیزی غیر از زیان عاید کسی نخواهد کرد. بنابراین برای تحلیل مختصر اما کاربردی این بازارها و معرفی بهترین راه سرمایه گذاری، تا پایان این مقاله با ما باشید.

رشد بازار ارز از واقعیت تا خیال

در بازار ارز و به طور مشخص در مورد خرید و فروش دلار، هرچند در آغاز سال شاهد یک روند صعودی ناگهانی بودیم تا حدی که قیمت آن بر اثر جوسازی‌های روانی و بازی‌های رسانه‌ای به بالاتر از پانزده هزار تومان رسید، اما دیدیم که با بی‌اعتنا شدن مردم نسبت به اخبار هدفمند و جهت‌دار سیاسی و اقتصادی، سرانجام حباب دلار ترکید و با وجود تنش‌های سیاسی و جنگ رسانه‌ای به روند نزولی خود ادامه داد و حالا حدود دو ماه است که قیمت آن در کانال یازده هزار تومان آرام گرفته است.

با این حال آینده این بازار به عوامل متعددی بستگی دارد، چرا که این بازار نیز مانند دیگر بازارها هوشمند است و در واقع آینده را معامله می‌کند؛ به عبارت دیگر، مجموع یا معدل دیدگاه افراد یک جامعه درباره شرایط فعلی و همینطور تصور آنها از آینده است که ارزش کنونی اموالشان را تعیین می‌کند. بر این اساس با توجه به کم اثر شدن فضاسازی‌های رسانه‌ای در نگاه مردم به بازار ارز، احتمال رشد این بازار به شکلی که در نیمه نخست سال اتفاق افتاد، کم است.

بازار طلا، پادشاهی در آستانه سقوط!

این بازار نیز بسیار شبیه به بازار ارز رفتار می‌کند به طوری که بارها دیده‌ایم چگونه قیمت‌ها در این دو بازار تابع هم بوده‌اند. بازار طلا به عوامل داخلی و خارجی وابسته است و مانند دلار بسیار تحریک‌پذیر است. طلا به صورت بالقوه می‌تواند مستعد تن دادن به شایعات و اخبار جهت‌دار باشد. اما به همان دلایلی که در مورد بازار ارز گفتیم، در مورد رشد قیمت طلا هم تا پایان سال جهش چشمگیر مجددی را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

بازار سهام، جاده‌ای خوب اما مه‌آلود

شاخص کل بازار سهام با بازدهی بیش از پنجاه درصد در نیمه اول سال، سرمایه‌گذاران صبور را پشیمان نکرد اما برخی کارشناسان از ادامه روند این رشد به میزانی که در شش ماه اول سال اتفاق افتاد، مطمئن نیستند. البته رشد چشمگیر بازار بورس باعث می‌شود افراد تازه‌کار و نابلد هم جذب آن شوند که متاسفانه اغلب با شکست روبرو می‌شوند؛ بنابراین اگر خواستید برای اولین بار به سراغ بورس بروید، بهتر است از صندوق‌های سرمایه‌گذاری شروع کنید که تحت نظارت سازمان بورس هستند، هرچند رعایت این مورد هم به تنهایی برای موفقیت در بازار بورس کافی نیست.

بازار مسکن، یک حباب دوبلکس!

امسال در بخش مسکن نیز شاهد رشد چشمگیر قیمت بودیم اما این تنها ظاهر امر است، چرا که اگر در آمار دقیق شویم خیلی زود متوجه کاهش قابل ملاحظه تعداد معاملات خواهیم شد که علت آن رشد حبابی قیمت‌هاست، آن هم به حدی که دیگر کمتر کسی خود را قادر و یا حاضر به پرداخت چنین مبالغی برای مسکن و املاک می‌بیند.

جالب است بدانید که این گرانی افسارگسیخته در حالی اتفاق افتاده که آمارها به ما می‌گویند در همین لحظه حدود 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که هفتصد هزار واحد آن در تهرانی قرار دارند که اجاره بها در آن سر به فلک کشیده است. این آمار، خود دلیل محکمی بر حباب بودن قیمت‌ها در بازار مسکن است که دیر یا زود چاره‌ای معقول‌تر از ترکیدن نخواهد داشت.

سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های فروش اقساطی

این شیوه که در دنیا بسیار پرطرفدار شده، یک سرمایه‌گذاری بسیار آسان و سریع با سوددهی بالا و مطمئن است که ریسکی کاملاً مهار شده دارد. در کشور ما هم چند سالیست که شرکت «ایران رنتر» با ایجاد تغییرات قانونی لازم در این روش، موفق به بومی‌سازی آن در کشور شده و توانسته رضایت مشتریان و سرمایه گذران زیادی را جلب کند، به طوری که اگر پیگیر اخبار این شرکت باشید به وضوح متوجه رشد و توسعه آن، به خصوص در شش ماه اول امسال خواهید شد.

«ایران رنتر» در واقع یک پلتفرم دو سویه کاملاً آنلاین است که در یک سمت آن مشتریانی هستند که با دریافت «کارت خرید اعتباری» می‌توانند میلیون‌ها کالا و خدمات را از صدها فروشگاه آنلاین معتبر به صورت اقساطی خرید کنند، و در طرف دیگر سرمایه‌گذارانی که با تامین بودجه لازم، خرید اقساطی مشتریان را ممکن می‌سازند.

ریسک این نوع سرمایه‌گذاری بسیار پایین است؛ برای مثال در همین وبسایت مشتریان پیش از آنکه بتوانند خرید کنند با روشی بسیار هوشمند اعتبارسنجی می‌شوند؛ همچنین با استفاده از سیستم رتبه‌بندی اعتبار (Credit Scoring) که الگوریتم‌های پیچیده‌ای دارد، یک بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری با ریسک مدیریت شده، فراهم آمده است، که از سویی یک سرمایه‌گذاری ایمن و پرسود است و از طرفی دیگر منجر به رونق بازار و تقویت اقتصاد ملی می‌شود.

 

در این مقاله سعی شد راه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در نیمه دوم 98 بررسی شود؛ بر همین اساس به شما توصیه می‌کنیم در این وضعیت متلاطم جهانی، مسیرهایی با ریسک پایین که بیشتر از سپرده‌گذاری در بانک‌ها سوددهی دارند را در پیش بگیرید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در شهرستانهای جنوب برای سرمایه گذاری موجود نیست لطفا اگر هست اطلاع رسانی کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان