بازدید 9100

شناسایی کامل ۳ دهک ثروتمند یارانه بگیر

کد خبر: ۹۲۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 08 October 2019

سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه با اعلام اتمام فرایند شناسایی ۳ دهک ثروتمند یارانه بگیر، از حذف مرحله به مرحله این افراد خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، مهم‌ترین مسئله حذف یارانه ثروتمندان از ابتدای توزیع یارانه‌های نقدی، شناسایی آن‌ها بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد در دور اخیر سامان دهی یارانه بگیران، دولت عزم خود را جزم کرده تا هر طور که شده، این تکلیف بودجه‌ای را که چندین سال است بر زمین مانده، به انجام برساند و حداقل سه دهک ثروتمند جامعه را از فهرست یارانه نقدی حذف کند. در این زمینه، دیروز سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه (حذف یارانه پردرآمدها)، از شناسایی سه دهک ثروتمند جامعه خبر داد و گفت: هم اکنون ما سه دهک بالای درآمدی را برای قطع یارانه نقدی شناسایی کرده ایم. اما تصمیم گرفتیم این اقدام را آزمایش کنیم. به همین منظور و برای نمونه فعلاً یارانه نقدی ۱۶۲ هزار خانوار قطع شد. تا احیاناً اگر در فرایند اجرا، خطای احتمالی وجود دارد، خطا‌ها و ایرادات را برطرف کنیم. الان خانواده‌هایی که یارانه شان قطع شده، برای اعتراض فرصت دارند. در پایان زمانی که اعتراضات جمع بندی و رسیدگی شد، آمادگی داریم برای قطع یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام کنیم. وی افزود: قصد داریم فرایند حذف یارانه نقدی مرحله به مرحله انجام شود یا حداقل خطا و حداکثر دقت را در فرایند حذف پردرآمد‌ها داشته باشیم تا فرایند رسیدگی به اعتراضات نیز با سرعت مناسب صورت گیرد.

کارگران ساختمانی نمایشگاه دار و طلا فروش!
سخنگوی ستاد حذف یارانه ها، به سیاق چند گفت: وگوی اخیر خود، تجربه‌های جالب توجهی را از فرایند هوشمندسازی شناسایی مخاطبان یا هوشمندسازی تخصیص منابع حمایتی، رفاهی و خدمات اجتماعی بیان کرد و گفت: در راه اندازی پایگاه و با ثبت اطلاعات بیمه ای، مشخص شد که از ۱.۲ میلیون نفری که بیمه کارگران ساختمانی هستند، ۳۲۰ هزار نفر اصلا کارگر نیستند و نمایشگاه دار و طلا فروش و ... هستند. این افراد سالانه هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشتند که با شناسایی و قطع بیمه آن ها، هزار میلیارد تومان در سال صرفه جویی برای دولت اتفاق افتاد. میرزایی با اشاره به ساختار معیوب به روزرسانی اطلاعات خانوار تا پیش از این، گفت: این ساختار معیوب باعث شده تا ۴۰ هزار فوتی در کمیته امداد و بهزیستی شناسایی کنیم که فوت آن‌ها ثبت نشده است.

درس مهمی از حذف شدگان یارانه نقدی
سخنگوی ستاد حذف یارانه‌ها همچنین به موارد عبرت آموزی از اعتراض‌ها به حذف یارانه نقدی اشاره کرد که نشان می‌دهد مردم نباید گردش حساب افراد دیگر را توسط کارت‌های بانکی شخصی خود بپذیرند وگرنه ممکن است در فرایند حذف یارانه نقدی قرار گیرند. وی همچنین در گفت: وگو با تسنیم اظهارکرد: بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار از حدود ۱۷۰ هزار خانواری که در این مرحله حذف شدند، مجموع ارزش خودرو‌های آن‌ها بالای ۵۰۰ میلیون تومان بوده و بیش از ۴۲ هزار خانوار نیز مجموع ارزش خودرو‌های آن‌ها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ارزیابی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۸
یارانه همه را قطع کنید و هر کس نیازمند بود در کمیته امام نام نویسی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
همین الان بسیاری از خانواده های هستند که نیازمندند اما با آبرو زندگی میکنند و نمیتونند عزت نفسشون رو جلوی در و همسایه و حتی فرزندان خودشون له کنند و پای ماموران کمیته امداد رو باز کنند به خونه وزندگیشون تنها کمک همین یارانه هست برای این افراد و بسیاری از افراد دیگر که به لطف کاهش ارز ملی به دسته نیازمندان پیوستند.
یارانه همه رو حذف کنید هر بلایی سر زندگی ما بدبخت بیچاره ها اورد همین یارانه 45 تومنی بود خانوا ده های ایرانی در حال از هم پاشیدنه حتی نیاز های اساسیمونو هم دیگه نمی تونیم تهیه کنیم توان خرید اومده پایین و حسابی دعوا و مرافعه در خانواده ها رو به گسترشه.اخه مردها چه قدر جون بکنند که بتونن تامین کنن اونم اگه کاری باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
به مرگ میگیرند که به تب راضی بشید
با سلام
چقدر مدیریت دولت ضعیف است که 8 سال طول کشیده ثروتمندان را شناسایی کند حال چگونه مملکت را اداره میکنند بسیار متعجبم
انسان تا چه حد می تواند بخیل باشد. من نمی توانم درک کنم برخی از این افراد ثروتمند خجالت نمی کشند؟ بعضی در این کشور به نان شب محتاج هستند و شما یارانه می گیرید؟ به نظر من دولت باید از زمانی که یارانه پرداخت شده یارانه هایی که چنین افرادی به ناحق دریافت کرده اند بازپس گرفته بین فقرا ون یازمندان تقسیم کند. بعضی فقط حرف زور را می فهمند.
بنزین 100 تومنی وکردند 1000 ونان 20 تومانی شده 300 وآب وبرق وگاز مصرفی 50 هزارتومانی شده 500هزار که اینها روی همه اجناس دیگر هم صدها درصد تورم ایجاد کرده که چه ؟ برای اینکه به زعم قانون شما مردم خودشان مصرف خود را مدیریت کنند !!!! مگر این 45 هزارتومان کمک بلاعوض بوده که بخواهد قطع شود ؟درثانی کسی که بقول شما ماشین 200میلیونیدارد باعث گرانیش خود شما بوده اید وگرنه آن ماشین زمان تصویب قانون یارانه ها 20میلیون بوده که به همت وتلاش شما شده 200میلیون !!!! جمع کنید این مغلطه کاریها را !!!! مردانه بگویید که تحریمها فشار آورده وخلاص چون رو راستی با مردم بهتر است ومردم آنرا بهتر می پذیرند وهمکاری هم می کنند
اتفاقا هرکی که صادق بوده یارانه ش قطع شده و هرکس دروغگو بوده هنوز داره می گیره
یادم زمانی که دولت آقای روحانی درمورد ثبت نام برای یارانه اطلاعیه داد میگفتن که سرپرست هائیکه زیر دو میلیون درآمد دارند ثبت نام کنند تا ما بتونیم مبلغ یارانه نیازمندان رو افزایش بدیم. حتی میگفت که اگر خلاف این ثابت بشه مبالغ واریزی با جریمه اش باید عودت بشه ! خوب چی شد؟ یک عده داوطلبانه با چندرغاز درآمد یا با جقوق بازنشستگی گفتن یارانه نگیریم شاید اوضاع سروسامانی بگیره و انقدر شاهد دله دزدی و گدائی و فحشاء و اعتیاد توی اجتماع نباشیم. چی شد پس ؟؟!! دولت مدیون افرادی است که با حداقل ها ساختن ولی مملکت درست نشد. هرروز شاهد رانت و دزدی و تصاحب زمینهای منابع طبیعی و .........هستیم و باید حرص بخوریم که چه آدمای بی کفایتی سرکارهستن..
این افراد یارانه پنهان هم میگیرند . یکبار برای همیشه یارانه ها را قطع کنند و بیخود سر ملت بینوا منت نگذارند . مطمئن باشید پولی که از قطع یارانه ها ذخیره می شود هم خرج زیر مجموعه های عریض و طویل دولت خواهد شد .
قطع یارانه بعضی ها در این دوره بنفع ما که نیست ، خرج دولت با دخلش نمی خواند از این روشها شروع به درآمدزائی برای خودش کرده است .
آیا فکر می کنید ثروتمندان شناسایی شده اند؟؟؟؟؟؟؟؟
یارانه فقط متعلق به افرادیه که زیر خط فقر مطلق هستند و در استان های محروم و حاشیه های شهر زندگی می کنند. شناسایی این افراد که کاری نداره!!!!
با حذف یارانه علنا از جیب ملت دزدی می کنن
دولت به جای صرف هزینه و زمان برای هدف مندی یارانه ها، وقت و هزینه را برای اصلاح امور مالیاتی و مالیات الکترونیکی می گذاشت هم برای دولت و هم برای مردم بهتر بود. دولت جهان سومی همینه دیگه
نصف مشکل مملکت شده این یارانه ... حدف کنید این لا مصب رو کشتید مردم رو ... نصف خبرا از یارانه هست نصف دیگه حجاب
این دهک های ثروتمند یارانه های گرفته شده را با بهره ان پس بدهند.
بابا این همه زمان نیاز نبود. اگر سیستم اداری کشور حساب کتاب داشت ، با زدن کارت ملی طرف، آمار کل اموالش اعم از ملک و ماشین و ... در میومد.
احسن به اين مسولين همه چيز گران شده ولي باشجاعت نگذاشتند يارانه گران بشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر