بازدید 4017

باید قبل از مردم سفره من و شما در تمام سطوح مدیریتی کوچک شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاصل از تحریم‌ها گفت: تمام نهادها و سازمان‌ها باید در مقاومت تحریمی به ندای رهبری لبیک گفته و به کمک دولت و مردم بیایند.
کد خبر: ۹۲۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 06 October 2019

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاصل از تحریم‌ها گفت: تمام نهادها و سازمان‌ها باید در مقاومت تحریمی به ندای رهبری لبیک گفته و به کمک دولت و مردم بیایند.

به گزارش ایسنا، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در شب گذشته در صفحه اینستاگرامی خود از مردم پرسیدم که امروز درباره چه مواردی صحبت کنم. کامنت‌های مردم در خصوص مشکلات و مطالبات آنها عرق شرم را بر پیشانی یک انسان منصف می‌نشاند. اختلافات طبقاتی مشکلات معیشتی و اشتغال، تبعیض‌های ناروا در مورد پرستاران، بی توجهی به سقف کارانه پرستاران، بی عدالتی در توزیع استخدامی آنها، مشکلات بهورزان، مشکل کارکنان قراردادی، مشکلات شوراهای حل اختلاف، تبعیض در حقوق کارکنان، چرایی ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها، مشکلات بیمه بازنشستگان، توجه به حقوق اقوام و آموزش زبان مادری، کاهش سهمیه‌ها در کنکور سراسری لزوم اصلاحات در ساختار اداری، استفاده از جوانان در دولت و استفاده از آنها در اداره کشور از مواردی است که این مطالبات را در بر می‌گیرد.

وی افزود: وزراء در بودجه سال ۹۹ باید به اینگونه موارد توجه کنند. بخشنامه بودجه ۹۹ ابلاغ شده و آثار آن در زندگی مردم ملاحظه خواهد شد. ما اکنون شاهد شدیدترین تحریم‌ها در این چند ساله هستیم. در کنار عادت زیبانویسی سه گروه در این بخشنامه مورد نظر قرار گرفتند. گروه نخست مردم هستند که گویا بهبود زندگی آنها از طریق فشار به خودشان است و راه حل دیگری ندارد. دولت‌های مختلف نیز همین طریق را پیش گرفته‌اند. در این بخشنامه از طریق بازی با الفاظ و با پی بردن به حساسیت مردم به جای افزایش قیمت‌های حامل انرژی از واژه ظاهرا مبهم و کمرشکن کاهش یارانه‌های واهی انرژی سخن برده شده، اگر قرار است سفره مردم کوچک شود باید قبل از آن سفره من و شما در تمام سطوح مدیریتی کوچک شود. استفاده عادلانه از تمامی فرزندان شایسته همه اقوام نیز در کشور توسط مردم لمس شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: در بخش دوم دولت به جای روش‌های علمی به نیروهای ماوراء الطبیعه متوسل شده است. با کدام منطق این بخشنامه به ادعای حل ده‌ها ابر مشکل تاریخی انباشته شده در نظام پرداخته است؟ مگر می‌شود صرف نوشتن انشاء بودجه از صفر تا ۱۰۰ مشکلات را حل کرد.

فیضی گفت: اشاره‌ام به فرد خاصی نیست. دولت باید گزارش عملکرد خود و دلایل ناکارآمدی بودجه را به طور شفاف طرح کند. از کلی گویی و بده بستان‌های پشت پرده بپرهیزد. بر همگان عیان است این مشکلات دهه به دهه و دولت به دولت منتقل شده اما در بخش سوم این چه حکمتی است که دولت در برابر مردم و کارکنان بدون مرز حرف بزند اما نهادها و ستادها و برخی سازمان‌ها به همراه شرکت‌ها و بانک‌ها در سایه امن بی نظارتی و بی پاسخگویی قرار گیرند؟ مبارزه با تحریم و مقاومت تحریمی باید بدون استثناء برای همه باشد. انتظار می‌رود این نهادها به صورت ارادی ندای مقام معظم رهبری را لبیک گفته و به کمک داوطلبانه مردم و دولت بیایند و به جای صرف ارائه اطلاعات که در بخشنامه از آن یاد شده به میدان وارد شوند و با تمام قوا به منظور نظم و شفافیت و حذف کارهای موازی به کاهش بار تحریمی از اقتصاد ایران همراه دولت و مردم کمک کند.

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش توجه کند اصلی‌ترین وظیفه شما توجه به مطالبات صنفی، معیشتی و تامین آرامش معلمان است. این معلمان هستند که بر فرآیند آموزش تاثیرگذار بوده و نسلی خلاق را پرورش می‌دهند. این نسل آینده کشور را به دست می‌گیرد. اعتراض به حقوق و مزایای فرهنگیان و تفاوت آن با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها چندین سال است که از سوی این قشر مطرح می‌شود. کم توجهی به خواسته‌های برخی فرهنگیان و مشکلاتی به دلیل شرایط اقتصادی باعث شده با وجود افزایش بودجه سالانه آموزش و پرورش مشکلات آنها ثابت بماند. مشکلاتی چون تاخیر در پرداخت حق التدریس‌ها، خرید خدمات آموزشی‌ها، پاداش بازنشستگان، عدم اجرای نظام رتبه بندی معلمان، اعتراض معلمان به وضعیت معیشتی و تبعیض در حقوق با سایر کارکنان دولت از مواردی است که باید مورد توجه دولت باشد. هر کس آمد وزیر شد شعار داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان