بازدید 2363

حجم پرونده‌های قضایی رابطه معنی‌داری با توسعه اقتصاد دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: حجم پرونده‌های قوه قضائیه رابطه معنی‌داری با توسعه اقتصادی کشور دارد و هر چقدر اقتصاد توسعه یابد، کار قوه قضائیه کمتر می‌شود و حجم این پرونده‌ها کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 06 October 2019

به گزارش فارس، غلامحسین شافعی در مراسم امضای تفاهم نامه‌ایی بین قوه قضائیه و وزارت صنعت برای تشکیل شوراهای حل اختلاف در مراکز صنعتی، معدنی و تجاری اظهار داشت: حجم پرونده‌های قوه قضائیه رابطه معنی‌داری با توسعه اقتصادی کشور دارد و هر چقدر اقتصاد توسعه یابد، کار قوه قضائیه کمتر می‌شود و حجم این پرونده‌ها کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در این صورت حتی پرونده‌های مرتبط با مسائل اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی نیز کمتر می‌شوند. به همین دلیل باید کمک کنیم که رونق تولید و توسعه اقتصادی در کشور ایجاد شود تا بسیاری از شعب دادگستری تعطیل شوند.

شافعی با بیان اینکه وقتی اختلافی ایجاد می‌شود،‌محاکم قضایی یک نفر را محکوم می‌کنند و طبیعتا طرف مقابل راضی می‌شود، گفت: در این صورت اختلاف به طور کامل از بین نمی‌رود ولی ایجاد شوراهای حل اختلاف می‌تواند اختلاف را از بین ببرد و این مسئله اثرپذیری زیادی در بنگاه‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل