بازدید 10618
خوانده می‌شوید؛

آیا پرداخت یارانه‌ها، کمکی از سر «لطف» دولت به مردم است یا دادن حق مردم؟

آیا سیاست پرداخت یارانه‌ها از ابتدا سیاست درستی بوده یا خیر؟ شما با کدام یک از این دو دیدگاه موافقید؟ پرداخت یارانه موجب تنبلی و کم کارکردن شهروندان می‌شود یا اینکه بازستاندن حق مردم از دولت است؟ آن گونه که مطهری می‌گوید این دست مردم است که در جیب دولت است یا آن گونه که عبدی می‌گوید، این پول مردم است که در اختیار دولت است؟
کد خبر: ۹۲۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 06 October 2019

شامگاه 27 آذر 1389 محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران با حضور در تلویزیون و در یک گفت‌وگوی زنده، آغاز برنامه هدفمندی یارانه‌ها را رسما اعلام کرد. این طرح مهم‌ترین طرح اقتصادی دولت احمدی‌نژاد بود که از سال 1387 در مجلس در حال بررسی بود و سرانجام در سال 89 رسما آغاز شد. از آن زمان تا کنون پرداخت یارانه‌ها یکی از بزرگترین چالش‌های سه دولتی بود که بر سر کار بودند. علی طیب‌نیا، وزیر اسبق اقتصاد دولت حسن روحانی، پرداخت یارانه‌ها را شب عزای دولت نامیده و با اینکه این میراثی از دولت احمدی‌نژاد برای دولت روحانی بود، کم و بیش فرایند پرداخت یارانه‌ها تا کنون ادامه پیدا کرده است.

حالا اما با چالش‌های اقتصادی یکی دو سال اخیر، ماجرای پرداخت یارانه‌ها وضع ویژه‌ای یافته و چالش‌هایی را هم فراهم کرده است. دولت علاقه‌ای به پرداخت یارانه‌ها ندارد و مردم بر این باورند، ثابت ماندن مبلغ یارانه‌ها از سال 1389 تا کنون بی‌معناست و با چالش‌های اقتصادی یکی دو سال اخیر و بی‌ارزش شدن پول ملی، بایداین مبلغ افزایش یاید. در سوی دیگر مخالفان معتقدند یارانه‌ها باید قطع شود و این سیستم موجب تنبلی شهروندان می‌شود. علی مطهری از مخالفان پرداخت یارانه هفته گذشته موضع‌گیری جنجالی در این باره داشت.

مطهری گفت: «پرداخت یارانه خلاف اقتصاد مقاومتی است، معنی ندارد آخر ماه دولت به مردم پول بدهد، مردم باید کار کنند و به دولت پول دهند نه اینکه آخر ماه دستشان دراز باشد که دولت چیزی به آنها بدهد. یارانه باید به قشرهای ناتوان و کسانی که مشکل دارند و قدرت کار ندارند  پرداخت شود، معنی ندارد به مردم سالم یارانه بدهیم.»

حرف‌های علی مطهری واکنش‌هایی را به همراه داشته است. از جمله مهم‌ترین آن واکنش عباس عبدی بود. عبدی در پاسخ به مطهری می‌گوید: همین ادبیات است که رابطه دولت و ملت را به ویرانی می‌کشد. فرقی هم با آن ادبیات دولت قبلی ندارد که می‌گفت: دولت به مردم یارانه می‌دهد! این ادبیات می‌گوید نباید بدهد، ولی هر دو معتقدند که پول مال دولت است و ربطی به مردم ندارد. به‌ طور اصولی و کلی باید گفت که دولت هیچ یارانه‌ای به مردم نمی‌دهد و این اشتباه فاحش است.


اصولا دولت چیزی ندارد که بخواهد به ملت بدهد. دولت باید کارگزار مردم باشد، ولی دولت‌های ایران به نسبت‌هایی امانتدار خوبی برای پول مردم نبوده‌اند و منابع مردم را تلف کرده‌اند. صد‌ها میلیارد دلار درآمد‌های نفتی مردم را گرفته‌اند و جز فساد و اتلاف منابع و بیکاری نتیجه دیگری از خود به‌ جای نگذاشته‌اند؛ بنابراین، دولت نیست که به مردم یارانه می‌دهد، این مردم هستند که ثروت و اموال خودشان را دراختیار دولت‌ها گذاشته‌اند تا بلکه ایجاد اشتغال کند و رفاه و توسعه ایجاد کند، ولی طی هشت سال دولت احمدی‌نژاد دریغ از نیم میلیون شغل!


آقای مطهری چندین دوره نماینده مجلس بوده‌اند، بفرمایند با پول نفت چه کرده‌اند و کدام شغل‌ها را ایجاد کرده‌اند؟ تعداد شاغلین کشور در سال ۱۳۸۵ اندکی کمتر از ۲۱ میلیون تن بوده است، در سال ۱۳۸۹ که یارانه‌ها پرداخت شد، دویست هزار تن کمتر از همان رقم سال ۱۳۸۵ بوده است؟! آیا در این فاصله مردم یارانه می‌گرفتند که از کار دست کشیدند؟!


حالا با در نظر گرفتن نقطه نظر هر دو گروه، نظر شما در خصوص پرداخت یارانه‌ها چیست؟

آیا سیاست پرداخت یارانه‌ها از ابتدا سیاست درستی بوده یا خیر؟ شما با کدام یک از این دو دیدگاه موافقید؟

پرداخت یارانه موجب تنبلی و کم کار کردن شهروندان می‌شود یا اینکه بازستاندن حق مردم از دولت است؟

آن گونه که مطهری می‌گوید، این دست مردم است که در جیب دولت است یا آن گونه که عبدی می‌گوید این پول مردم است که در اختیار دولت است؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۰۹
موقع قطع یارانه ها حق مردم بود.
بعد قطع یارانه ها لطف.
الان هم که همش واسه دولت ضرره.
مردم هم که ماشالله وضع همشون خوبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
باشه بابا این چندرغازم ببرید خرج عیش ونوش آقازاده هاتون کنید هم خیال ما راحت شه هم خیال شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
منظور دولت از حذف یارانه فقط یارانه نقدی نیست بلکه آزاد سازی قیمت بنزین و گاز و برق ....است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
من از حقم نميگذرم 4 سال يارانه من قطع شده من يك كارمند هستم .
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
حرف اقای مطهری زمانی درسته که بستر مناسب برای کسب و کار موجود باشه و اقتصاد در دست مردم باشه. وقتی مسولی جرات نداره مردم رو برای کسب و کار ازاد بذاره و از سایه ی خودشم میترسه و در تمام شاه راه های اقتصادی یه مدیر دولتی سفارشی گذاشته پس باید خرج مردم رو بده. خیلی ناراحتین جمع کنین برید
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
دولت قرار بود بگوید آنچه قطع می کند را کجا هزینه می کند که چنین نشد
مردم کار کنند پول بدن به حکومت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
حالا شما میگید! باور بفرمایید جدی میگیرن! یه حساب درست میکنن میگن به این شماره بریز! فرزندان ما در امریکا و اروپا نمیتوانند هر روز تفریح کنند. پولشان کم شده! بده در راه خدا!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اگر بناست خرج اتینا شود همان بهتر که مردم بگیرند
دادن یارانه درست نیست من زمان ثبت نام شغل داشتم و ثبت نام نکردن. الان دو ساله بیکارم و دارم از جیب میخورم. اصلا حساب و کتاب نداره پرداختش کسی که آینده رو نمیتونه پیشبینی کنه .
چه فرقی داره که لطفه یاحق. مهم اینه که زورشون میرسه و مردم باید هزینه بی کفایتی آقایان در مدیریت کشور را بپردازند.
والا قبلا گفتند چون آب و برق چند برابر گران می شود ۴۵تومن به مردم میدهیم.حالا چیز دیگه میگن
از الطاف خفیه مسئولینه وزین و میلیادره.
دادن یارانه حق مردم نیست کار ودرامد با زحمت حق مردمیباشد حکومت نه دولت چون دولت امکانات محدودی دارد وظیفه دارد برای مردم کار فراهم کند تامردم با غرور وبا زحمت بازوی خودشان زندگی را اداره کنند مگر کسانیکه به دلایلی توان کارکردن ندادند دادن یارانه به کسانیکه توان کار دارند مفتخور پروری وخیانت است
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اصلا یارانه چقدر هست که آدم رو مفتخور کنه!!. بعد شما یارانه های غیرمستقیم رو نمبینی که صدها برابر این 45 تومنه و میایی به این خورده پول گیر میدی؟!!
مگر ادعای شما اقتدا به حکومت داری و منش علی ابن ابیطالب (ع) نیست؟؟؟؟
لطفاً بفرمایید که ایشان بیت المال را چگونه تقسیم می کردند؟ آیا به ثروتمندان به بهانه اینکه ثروتمندند، هیچ تعلق نمی گرفت؟؟؟
البته یاد دادن ماهیگیری بهتر از ماهی دادن است ولی وقتی که مردم مطمئنند که این پول اگر از جیب آنها درآید، نه اینکه به جیب مستضعفین برود (که کاش اینگونه می شد) بلکه به جیب عده ای اختلاسگر و آغازاده خواهد رفت، پس شک نکنید که راضی نخواهند بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
احسنت
در دوره ای گفتند یارانه پول امام زمانه که از طرف ایشان به ملت داده میشه !!!!! حالا یارانه شد بد!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
آقای مکارم گفتند خمس هم نداره و مایه برکت ماله
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
مشکل مردم این است که نمی دانند اگر انصراف بدهند این پولها گیر چه کسانی می آید
سلام
ابتدا عرض کنم که پرداخت یارانه مصوبه مجلس است ودولت دهم کار غیر قانونی انجام نداده.
ثانیا جناب مطهری چه اتفاقی رخ داده مگه خود شماها این قانونو تصویب نکردید ؟
ثالثا مگه قرار نبود این یارانه ها سال به سال افزایش پیدا کنه؟
در صورتی که از سال 89چند بار حامل های انرژی افزایش پیدا کرده چرا میلغ یارانه ثابت مانده است ؟
دوستان یارانه حق همه ملت است چه پولدار وچه بی پول .ولی با این روش اصلا درست نیست ابتد باید یارانه افزایش پیدا میکرد وبعدا باید حامل های انرژی گران میشد در صورتی که اصلا این جور نشد ونمی دانم چرا ؟
خدا میداند.
ولی در کل موافق پرداخت آن هستم
انوقت که برقو و بنزینو بقیه حاملا انرژی رو خداتومن گرون کردن چند درصدشو یارانه دادن واسه اون گرونیا!! نکنه الان ارزون کردن حاملا انرژیو؟!!!
مردم دارند به دولت یارانه می دهند نه دولت به مردم دو سال قبل حقوق من حدود 2 میلیون تومان بوده که میشد 700 دلار الان حقوقم 4 میلیون تومان است که میشود 400 دلار یعنی من فقیرتر شده ام و این به دلیل کمک من به دولت است
آقای خمینی روزی که انقلاب کرد، میگفت پول نفت میاریم سر سفره مردم، حالا این پول نفت شده ماهی 45 تومن
دادن يارانه در اصل سیاست غلطی بود ولی اندر مزایاهای آن تبلیغات فراوانی انجام شد. البته قرار بود حامل های انرژی گران و نزديک به قیمت واقعی گردد و به تمام مردم یارانه بدهند؟؟؟!!!! حامل های انرژی گران شد و گفتند ما نداریم به همه يارانه بدهیم و الان اين مانده که آیا پرداخت يارانه کمکی از سر لطف دولت به مردم است يا دادن حق مردم؟؟؟!!! حالا هم قرار اولیه کاملا فراموش و فقط بحث روی دادن يا ندادن يارانه مطرح مي شود و انسان را ياد ضرب المثل پيدا کنيد پرتقال فروش را می اندازد.
طبق قوانین مصوب در دوره احمدی نژاد پرداخت یارانه به همه مردم حق بی چون و چرای مردم هست و با ذکر مصیبت و وا اسفا سردادن ها و ... نباید حق مردم رو خورد.
اگه ریگی به کفش ندارید قیمت حامل های انرژی و تورم و ... برگردونید به سال 89 و بعد یارانه همه رو قطع کنید.
یارانه ما رو بخاطر سفر ترکیه قطع کردن :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اونو که خوب کردن
سیاست درستی بود به شرطی که اولا هر روز زهره ترکمون نمی کردن که قطعش میکنیم در ثانی اگه به نسبت تورم افزایش سالانه پیدا می کرد.
حق مردمه.
پول آب و برق و گاز و همه چی رو زیاد کردند که یارانه میدیم. حالا نمیشه که ندن.
یارانه غیراز آنکه حق مردم است کلاهی است که دولت به سر مردم گذاشت.
نمیخواد به مردم یارانه بده به جاش زمینه کار و پیشرفت را فراهم کنه. مثل ترکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
شما بگو چه جوری زمینه پیشرفت و کار را فراهم کند وقتی تا خرخره تحریم هستیم؟؟؟
باسلام.قبل از دوره آقای احمدی نپاد دولت به کالا های اساسی سوبسید میداد .بعد از کلی کار به اصطلاح کارشناشی کفتند که ما منابع رو آزاد می کنیم ولی به جاش به مردم یارانه میدهیم.که حتی بعد از گرانی نان در اون سال باز هم مبلغ یارانه افزایش پیدا کرد.خوب پول برق ،آب ،گاز و خیلی چیزای دیگه گرون شد به بهانه دادن یارانه.حالا میخوان قطعش کنن قطع کنن ولی قیمتها رو هم برگردونن به زمان قبل از دادن یارانه.حکایت مردم ایران هم شده این ضرب المثل که میگه موقع کاره حسن برادر موقع مزده حسن دزده.یا علی
ما ز زر بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرما و ما را مس کنید
سلام نيازي نيست دولت به ما مردم يارانه بدهد بشرطيكه قيمتها را به زمان قبل از يارانه ها برگرداند !!!
دادن حق مردم
متاسفانه اعتماد مردم تقریبا به صفر رسیده و گرنه همه میدونن که هر شخصی که بیش از ۲ ۳ تومن حقوق میگیره اون پنجاه تومن یارانه به هیچ دردش نمیخوره. پول ۲ تا پفک و یک بستنی هست و بهتر هست جمع بشه داده و مثلا ۱ تومن بشه و داده بشه به اون بنده خدای کهن سال روستایی که آه در بساط نداره و توان کار هم نداره.
منتها مردم به هیییییچ بخشی اعتماد ندارن و انصراف نمیدن.
با سلام این یارانه اگر قرار است پرداخت شود حق هر ایرانی است و باید به همه پرداخت شود غنی و فقیر ندارد و اگر قرار نیست کلا باید حذف شود
سلام با توجه به عدم اعتماد مردم به هزینه کرد درست منابع توسط دولت و سوابق عدم صیانت صحیح از بیت المال ، پیشنهاد اینجانب آن است که افراد با درآمد مناسب خود افراد واجد شرایط جهت واگذاری یارانه شان را انتخاب و دولت نیز کنترل بر سقف مبلغ داشته باشد . و دولت یارانه افراد کم درآمد را نیز با توجه به شرایط اقتصادی افزایش دهد .
دولت برای جبران کاهش ارزش پول ملی از کلمه یارانه پنهان و آشکار استفاده می کند آیا مردم مسئول توروم 300 درصدی هستند؟ آیا درآمد مردم هم 300 درصد افزایش یافته است؟
همش بحث اعتماده و نه چیز دیگه. پدر بنده در زمان شروع دولت روحانی وقتی دولت درخواست داد که کسانی که توانایی مالی دارن انصراف بدین تا هزینه ی طرح های درمانی بشه، از دریافت یارانه انصراف داد. خب ابتدای کار وقتی دیدیم انگار طرحی با نام تحول سلامت با همان یارانه های انصرافی راه افتاده خیلی خوشحال شدیم که همه ی اقشار ضعیف هم بیمه دارن. بعدش با فجایعی که پیش اومد به این نتیجه رسیدیم که کاش انصراف نمیدادیم و پول یارانه ها رو خودمون میدادیم به افراد ضعیف.
مردم به هیچ بخشی از دولت روحانی اعتماد ندارن و اجازه نمیدن پول دست این دولت باشه.
یارانه کلاه گشادی بود که دولت قبل به اسم امام زمان بر سر مردم‌ گذاشت و مجلسی ها هم آن را تایید کردند تا بتوانند پرداخت سوبسید به اجناس را حذف کنند.حالا هم که این پول امام زمان به هر بهانه ای داره حذف میشه.
دولت جیب مردم را نزنه، یارانه نمی خوایم.
سلام تابناک عزیز اجازه میخواهم از قسمت اخر شروع کنم جناب اقای مطهری دولتمردان امانت دار ملت هستند انچه که در کشور بعنوان سرمایه ملی ومالک اصلی ان ملت هستند دولت با گردش اقتصادی این سرمایه باید وباید حقوق حقه ملت را بپردازد انگونه که شما میفرمایید ملت کار کنند ودرامد را بدولت بپردازند لطف بفرمایید امانات بملت برگردانید جمله شما مترادف است با حق نفس کشیدن ملت دوم کلمه یارانه زمانی صحیح بکار میرود که بخشی از مشکل ملت را حل کند سوم یارانه امروز دقیقا نصف یارانه سال قبل است چون امسال قیمت نان سنگک سه هزار تومان وسال قبل یکهزار وپانصد تومان برابر با یکروز یارانه امسال با همین مبلغ وفقط نصف نان میشود وبخش اخر انکه اگر کارشناسی دقیق برای پرداخت هزینه هایی که سوبسید دار بود انجام میدادند دولت محترم روز بیست وششم هر ماه برای پرداخت نصف نان سنگک عزا دا ر نمیشد ضرب المثل سنگی که. داخل چاه بیندازد با چه توانی از چاه بیرون کشید
صدقه ای است که برای رفع بلا به مردم داده میشود
حق مردم هست وباید بیشتر از اینها میدادید !!!!برید از کشورهای دیگر یاد بگیرید
برای دولت روحانی که بی برنامه ترین و بدون توفیق در سیاست اقتصاد فرهنگ و همه چیز است این بحث یارانه ها فقط برای خالی نبودن عریضه است که یعنی ما هم داریم کار می کنیم نه جرات دارند یارانه توده ها را قطع کنند نه اصلا برای آن طرح و برنامه ای دارند
معلوم نیست یارانه هست یا وارونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مطرح نمودن پرداخت بی ضابطه شندر غاز یارانه نقدی فقط برای منحرف کردن افکار عمومی از لطمات جبران ناپذیری است که برخی به ملت بی پناه ایران زده اند
اصل پرداخت یارانه بدلیل رعایت نکردن اصل صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز بود و از آنجائیکه مردم به این اصل پایبند نبودند دولت وقت اعلام کرد موارد فوق را گران می کند ولیکن در عوص مبلغی را بعنوان کمک به مردم پرداخت می کند
این پول می بایست به تمام اقشار پردرآمد و کم درآمد پرداخت شود چون قانون آن شامل همه می شود و در ابتدا تبعیضی برای آن قائل نبوده اند الان هم دولت اگر هیچ مشکل دیگری ندارد و تمام هم و غمش در گرو این یارانه هست می توانند آب و برق و گاز را که برای مردم این مرز و بوم که اصالتاً ایرانی هستند مجانی کنند و یارانه را قطع کنند !!
سلام

به نظر من تما یارانه باید به کمیته امداد امام و بهزیستی و اریز شود مربو ط به ضعفا جامعه باشد نه ثرمتمندان جا معه که به راحتی از جاهای دیگر استفاده میکنند. کدام کشور به این روش یارانه میدهد. بطور کلی یارانه به این صورت در هیچ جای دنیا وجود ندارد و این عین خلا ف عدالت اجتماعی است.
یارانه رو هر ماه برای گربه ها غذای خشک میخریدم . این ماه قطع شد . موندم جواب گربه های محل چی بدم ؟
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
بگو ببخشید ؛ ابو معو
هر ثروتی که در کشور هست، متعلق به مردم است و باید صرف توسعه زیربنایی و زیرساخت‌ها بشود تا ایران به یک کشور توسعه‌یافته صنعتی و اقتصادی تبدیل شود.مردم خودشان کار کنند و مخارجشان را تأمین کنند.گداپروری و اینکه مردم همیشه دستشون جلوی دولت دراز باشد، درست نیست.
هیچ جای دنیا این‌جوری مثل گداها هر ماه به مردم پول نمی‌دهند.فقط مسئله پرداخت یارانه‌ها نیست.مثلاً اون چیزی که در کمیته امداد هم دیده میشه، تقریباً همین است.در نهادهای دیگه هم کم‌ و بیش همین کارها در حال انجام شدن هست. این اتفاقات بی‌دلیل نیست.واقعیت اینکه مسئولان دوست ندارند مردم وضعیت اقتصادی خوبی داشته باشند و کاملاً مستقل به تولید و کار بپردازند.
سلام .هدف از پرداخت یارانه مدیریت مصرف بود که دولت و مجلس با توجه به اینکه یارانه ها که حق مردم از سرمایه های ملی می باشد درست تقسیم شود این طرح ارائه شد که متاسفانه دارند از هدف اصلی منحرف می کنند و این را بعنوان صدقه که دولت می دهد تفسیر می کنند و به بهانه های مختلف دارند این حق را قطع و به جیب افراد خاص واریز می کنند.
1-باید به افرادی که واقعا نیازمند بوده و توانایی کار ندارند یا کار گیرشان نمی آید یارانه (سوبسید) پرداخت شود.


2-نبایستی از اول به همه پرداخت می شد بلکه بایستی شروع به شناسایی تدریجی مستحقان و پرداخت به
آنان می شد.


3- با شرایط پیش گفته حق آنان است.


4-برای افراد دارای شرایط پرداخت، پول خودشان است که در دست دولت (بیت المال) است.
در کشورهای همسایه ، ازقبل از انقلاب تاکنون به هر فردی که به دنیا می آمد تا پایان عمر مبلغ مشخصی تخصیص می یافت و اکنون نیز مداومت و استمرار دارد آن هم مبلغی چندین برابر ۴۵۵۰۰ تومان . این حقوق ملت از درآمد منابع کشور است ، منابعی که حتی ۱۰ درصد آن را هم کشورهای همسایه ندارند .
همانگونه که قبلا نیز هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بر عهده دولت بود و بلافاصله پس از فراغت از تحصیل جذب کار می شدند .
اصلا با شرایط فعلی تأمین هزینه زندگی افراد جامعه بر عهده دولت است که متاسفانه بدلایل واهی در تأمین و اجرای آن اغماض شده است .
معادن نفت و گاز ، طلا و نقره ، اورانیوم ، فلزات گوناگون ، و .... متعلق به ملت است .
بنام خدا
باسلام
اصطلاح یارانه غلط است. دولت نمی تواند ۸۰میلیون جمعیت کشور را یاری کند. قرار براین بود برای صرفه جویی در مصرف نان و انرژی , کنترل قاچاق دولت قیمت اقلام اساسی که ارزان بود را به قیمت جهانی نزدیک کند و از محل درآمد حاصله مبلغی به همه مردم بپردازد و اضافه مانده الباقی را خرج زیرساخت ها بکند. دولت نتوانست و یا نخواسته دستش از منابع ملی کم بشود. لذا طرج را متوقف کرده و ارزش یارانه را با بازی گرانی ارز و ثابت نگهداشتن میلغ ۴۵هزار تومان ارزش آنرا به صفر نزدیک کرد. و برگشتیم به حالت قبل و هزینه سنگین این موضوغ بر گرده مردم نشست. کشور ترکیه از ایران گاز می خردو قیمت های انرژی و نان آزاد است. مردم اصراف نمی کنند. کشورشان روبه توسغه است. کشور ما منابع عظیم گاز و نفت و کشاورزی است.
دادن یارانه یعنی غول زدن مردم!
یعنی دولت هم گرانی را به مردم تحمیل کند و هم ارزش پول ملی را کاهش دهد! بعد مدعی شود به مردم یارانه می دهد و دوباره ادعا نماید برای جبران یارانه باید اجناس را گران نماید و این تسلسل باطل تا وقتی این تفکر در دولتوجود دارد ادامه دارد! کافیست از سالهای دور این موضوع را بررسی کنید تا به واقعیت این تسلسل باطل بیشتر پی ببرید!!!
هر حایی بری بگی ماهیانه 4 دلار یارانه با منت میدن، اونم مدام دارن تهدید میکنن که قطع میکنیم بخدا قسم پناهندگی میدن
هر پولی که در جیب دولت بماند فقط خرج اختلاس می شود !! پس یارانه ها هرگز نباید قطع شود مگر اینکه قیمت ها به قبل برگردد!
یارانه حق مردم است ، حــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــق ! حتی پولدارها!
قطعا حق همه است ثروتمند و فقیر نداره
برای اینکه مسولین سر ملت منت نذاره مثل کشور نروژ نفتی که به داخل یا خارج می فروشد را به حساب مردم بریزد اقتصاد را آزاد کند و کشور را با مالیات و عوارض بچرخاند مثل کشورهای بدون نفت .نه اختلاس کنید و نه یارانه بدید.
حق مردمه چون حقوق ها با افزايش تورم سنخيتي نداشته است ... البته كه اين يارانه ها هم دردوي دوا نميكنه...
ـ آیا سیاست پرداخت یارانه‌ها از ابتدا سیاست درستی بوده یا خیر؟شما با کدام یک از این دو دیدگاه موافقید؟
* پاسخ : بهیچوجه سیاست درستی نبوده ، بلکه یک عمل کاملا پوپولیستی و عوام فریبانه توسط احمدی نژاد و... بوده ... چنین پرداختی در هیچ کدام از سیستمهای اقتصادی تعریف نشده !!!
دیدگاه آقای عبدی کاملا درست است البته برخی از نکات آقای مطهری هم صحیح هست بویژه اینکه چنین سیستمی باعث تنبلی توده مردم میشود .

ـ پرداخت یارانه موجب تنبلی و کم کارکردن شهروندان می‌شود یا اینکه بازستاندن حق مردم از دولت است؟
پاسخ : پرداخت یارانه در برخی از مردم باعث تنبلی میشود بویژه در روستاها که بطور سنتی چندان با نقدینگی سروکار نداشته اند . به گواه متخصصین اقتصادی و آمار ، یارانه های نقدی فقط باعث افزایش وحشتناک نقدینگی ، فشار به دولت برای این پرداخت و چاپ اسکناس بی پشتوانه و در نتیجه افزایش بی رویه تورم و بدنبال آن کاهش ارزش پول و کاهش ارزش همین یارانه های نقدی شده . ضمن اینکه دولت برای پرداخت یارانه مجبور شده در خیلی موارد پروژه های زیربنایی را حذف یا به تاخیر بیندازد . در کل این شیوه یارانه بشدت به ضرر همین مردم و مملکت شده ...

ـ آنگونه که مطهری می‌گوید این دست مردم است که در جیب دولت است یا آنگونه که عبدی می‌گوید این پول مردم است که در اخیتار دولت است؟
* پاسخ : قطعا منابع ملی است و متعلق به همه مردم . دولت مجری و نماینده مردم است که از این منابع به نفع همین مردم و در جهت افزایش منابع استفاده کند
اینکه یارانه حق همه مردم است شکی نیست. مصداق ایرانی بودن است. آقای مطهری چرا پیگیر خسارت جنگ از برادران عراقی!!!!! نمیشوید؟!!!!!!
اینقدر این چهل و پنج هزار تومان برایشان مهم است که بی پروا آنرا مصداق بخشش دولت میداند!!!!!!
بهتر است ایشان و همکارانشان به دنبال گرفتن حق مردم ایران از اعراب باشند. که روز روشن پرچم کشورمان را آتش میزنند و پول ما و برق ما و اب ما را مصرف میکنند.خسارت جنگ و جنایتشان را هم که بخشیدند. آقای مطهری مگر همین برادران به اصطلاح عراقی نبودند که از دروازه های شهرها وارد شدند و بی عفتی ها در اوردند؟مگر همین ها دبستان ها و کودکستان ها و مدارس و شهرها را به خاک و خون نکشیدند؟به عنوان یک ایرانی و رزمنده دفاع مقدس به شما میگویم اندکی همت به خرج بده و در جهت حق مردم ایران سخن بگو.به دنبال خسارت ناشی از جنگ باش نه اینکه بحث روزت را به یارانه مردم ایران بکشانی. !!!!!!
یارانه ملت چیه؟ ویارانه دولت است!
قبل از شروع پرداخت مستقیم یارانه حقیر متنی نوشتم و برای رییس جمهور وقت ارسال کردم.بدیهی است که توجهی بدان نشد.پرداخت یارانه باید در جهت تولید باشد.یارانه باید به کشاورز و صنعتگر و بقیه تولید کننده ها داده شود.انها ارزانتر تولید میکنند و اتومبیل و ماست ارزانتر دست مردم میرسد و صادرات هم رونق میگیرد.همان زمان فردی میگفت چین از ما سنگ میخرد به چین حمل میکند و انجا پس از تراش به شکل سنگ قبر به ایران دوباره میفروشد و وقتی حساب میکنیم میبینیم ارزانتر از قیمتی که از ما خریده!!!.انجا نتیجه گرفت که چین با یارانه به بخش تولید دنیا را گرفته.
الغرض گذشته ها گذشته و پرداخت یارانه به صورت نقدی به همه مردم سیاست غلطی بوده که حالا با تنزل مبلغ یارانه به ۴ دلار اصلا موضوعیتی برای بحث ندارد!!.حذف این مبلغ ناچیز نیز دردی دوا نخواهد کرد.ولی اگر مجددا خواستند برای مردم حاتم بخشی کنند لطفا یارانه را به بخش تولید بپردازند بجای بخش مصرف.الان هر کسی بیشتر مصرف میکند و بنزین میسوزاند بیشتر یارانه میگیرد و در انصورت هر که بیشتر کار و تولید میکند یارانه بیشتری خواهد گرفت و لذا بیشتر کار و تلاش خواهد کرد
با سلام
یارانه شاخص خوبی برای رای دادن ملت است. مدیرانی که نمی توانند مبلغ یارانه به ملت پرداخت کنند. یعنی توانایی مدیریت اقتصادی و افزایش رفاه مردمی ندارند. و نباید وارد پیکره دولت شود. از همه مردم تقاضا میشود به کسانیکه قادر نیستند این حداقل پول ناچیز را به ملت برسانند رای ندهید. حتی بخواهید که این مدیران از پست های خود کنار بروند. و مدیرانی وارد کار شوند که حتی قادر باشند ۱۰۰۰ برابر این پول را به مردم برسانند.
به همون خدای روزی روسون از همه درخواست میشود که مدیران کوچک فکر و تنگ نظر را الکی بزرگ نکنید و سفره نعمت این کشور رو جلوی انها باز نکنید.
شاخص حداقل رفاه و میزان توانمندی مدیران همین یارانه است. اگر کسی قادر به اجرا است بسم الله. و گرنه کنار بروید تا یوسف پیامبر وارد عصره اقتصاد کشور شود.
یا حق
یعنی خاک بر سر ما مردم که به شما رای دادیم برید مجلس از ماست که بر ماست مردم از گره دیگری امدن شما هم از کره دیگر بلی اقای مطهری که داری نان اسم بدرت را میخوری چه معنی داره مردم یارانه بگیرن غلط میکنن حرف از یارانه بزنن چندین برابر همین چندر غاز را از راه بهای مصرفی برق گاز اب تلفن از مردم میگیرین تا خرج سفرهای خارجتان دربیاید کدام اشتغال را ایجاد کردین چه کار مفیدی برای مردم انجام دادین که حالا خودتان را در مقامی میبینی که در مورد مردم نظر بدین چه بکنن چه نکنن اقا زاده بهتر شما به امور اقازادها برسی تا بد نگذر ه اب تو دلشان تکان نخوره مردم هم خدایی دارن
دوستان مطالب مفیدی گفتند ولی ما ایرانی ها متاسفانه حافظه تاریخی بسیار ضعیفی داریم.اصل داستان یارانه ها این بود که با پرداخت یارانه ها ، سوبسید حاملهای انرژی قطع شود، دولت هم با پرداخت یارانه بلا درنگ قیمت بسیاری از حاملهای انرژی مثل برق و گاز و آب رو برد بالا، در آنزمان اینگونه مطرح میشد که حالا هر کس مصرف بالایی دارد و در حقیقت مرفه است پول بیشتری از قِبل حذف حاملهی انرژی پرداخت می کند و پول کمتری می گیردو هر کس کمتر مصرف می کند بیشتر ذخیره می کند. در حقیقت سوبسید حاملهای انرژی که به یک باره 3-4 برابر شد قرار بود نقداً به مردم پرداخت شود .آن هم بدون در نظر گرفتن سطح درآمد.
آب و برق و گاز و حتی بنزین چند برابر شد ولی یارانه مردم نقش صدقه را پیدا کرد
در این میان چه بلایی سر شغلهای خدماتی و کارگاههای کوچک آمد ، بماند که بسیاری از بیکاریهایی فعلی از قطع شدن سوبسید ها و حاملهای انرژی این واحد ها بود و طبیعتاً صدایشان به هیچ جا نرسید.

مردم از دروغ گویی مسئولان خسته شده اند
عباس عبدی، مطهری و احمدی نژاد همه درست می گویند. این مردم هستند که اشتباه می کنند!
اگر اختلاس ها را با هم جمع بزنید و از یارانه ها کم کنید عددی که به دست می آید پولی است که الان باید در دست دولت باشد و نیست
مطهری که با یارانه محالف است الان چهل سال است که دارد با کاعذ یارانه ای دولت آثار شهید مطهری را منتشر می کند و به قیمت آزاد دوباره به خود دولت می فروشد
اون موقعی که یارانه انرژی رو برداشتید و بنزین رو از 100 تومن کردید 1000 تومن و آب برق گاز کم کم 10 برابر شد و گفتید که یارانشو به خودتون میدیم فکر الانو نکرده بودید خوب مشکلی نیست قیمتها رو برگردونید به قبل از هدفمندی یارانه ها و بعد یارانه هم به مردم ندید.
در دولت روحانی وضع روستاها خیلی خوب شده ماهی چند میلیون یارانه می گیرند اخیرا هم که روستا شده محل خوشگذرانی و برای همین ایدز به شدت گسرش یافته فقط معلوم نیست روستاییانی که برای خرید نان کارت یارانه خود را گرو می گذارند چرا از این همه خوشی روحانی استفاده نمی کنند
حق مردم بیشتر از اینهاست

شما دولت را مظلوم جلوه ندهید

فرزندان همین دولتمردان با میلیاردها دلار پول مردم در خارج چه میکنند ؟؟؟
اوایل میگفتن که سهم هر ایرانی از سفره نفت رو نقدی بهش می دیم تا یارانه رو هدفمند کنیم که برای اب برق و بنزین هر کس خودش هر جور دلش می خواهد از آن استفاده کند، ولی بعد گفتن که نه حق هر ایرانی نیست، بلکه فقط به ایرانی های محتاج باید داده بشود، حالا کسانی که کار میکنن، زحمت میکشن، آیا ایرانی نیستند؟ یا دولت با دروغ و فریب، یارانه را باب کرد، بعد زیرش زد؟
اصلا به گفته شما، یارانه چیز اضافی است، ندهید، به همان محتاج ها بدهید!
اما چرا هرچه هر ایرانی کار میکند، دستمزدی که به او داده میشود، هر روز آب می رود؟
بنده با تحصیلات دکتری، و شغل استادی در دانشگاه تهران، توان چرخاندن امورات یومیه خود را با حقوق پرداختی دانشگاه ندارم، هم مالیات می دهم و هم باید خرج و مخارج پژوهش را هم از جیب خودم بدم،
آیا انصاف است که بعد از این همه تلاش و کار شبانه روزی، دولت 300 دلار حقوق بدهد مالیات هم بگیرد، مخارج را هم هر سال چند برابر بکند؟ و کار علمی و پژوهشی قوی هم بخواهد، ولی حمایت و بودجه ای هم ندهد؟ 24 ساعت هم مراقب باشد که بیرون از دانشگاه هم کسی کار نکند؟ وضع اقتصاد را هر روز خراب تر از دیروز کرده اند، و سر اینکه به کی یارانه بدهند و ندهند دعوا میکنند، یارانه اساتید را که روز اول قطع کردند، برای تمام کارمندها رو هم قطع کنند، اتفاقی نخواهد افتاد، فقط بگویند کی اقتصاد ملی و پول ملی ارزش پیدا میکند؟
تا کی قرار است کار کنیم جون بکنیم، مالیات بدهیم به ریال حقوق بگیرم ولی به دلار خرج کنیم
زمانی حقوق ریالی معنی داشت که دولت یارانه به انرژی و مایحتاج مهم زندگی هر ایرانی به طور کلی می داد، الان که یارانه همه چی آزاد شده و همه کالاها به دلار حساب میشوند، آیا نباید حقوق کارمند و کارگر را نیز تبدیل به معادل دلاری آن بکنند؟ آیا این ظلم و کلاه برداری نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی دم احمدی نژاد گرم .
حق مردم است و پول مردم، همه بزرگان خودند ته نان سوخته ای است برای مردم مگر از جیب خودتان می دهید ....
اولا پول مال مردم است چه فروش نفت باشد چه مالیات. دو اینکه دولت حق ندارد به بعضی کمتر و به بعضی بیشتر پرداخت کند.
حضرت علی علیه السلام زمان تقسیم بیت المال فرمودند: پیامبر اسلام (ص) هم همه مردم را در تقسیم بیت المال متساوی با یکدیگر قرار می داد و من پیرو او هستم.
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
بیت المال حق همه است چه پولدار چه فقیر . ولی در دریافت مالیات است که فرق بین غنی و فقیر مشخص خواهد شد چرا که غنی مالیات بیشتری خواهد داد در حالی که یارانه مساوی با فقیر خواهد داشت غنی نیازی به یارانه ندارد و برایش بود و نبودش فرقی ندارد ولی در صورت تبعیض تعداد زیادی از فقرا یارانه شان اشتباها قطع خواهد شد
این یک سوال غلط انداز است چون حق مردم خیلی بیشتر از این حرفهاست و در حقیقت این پولی که به عنوان یارانه به مردم می دهند نه تنها از سر لطف نیست خیلی هم کمتر از حق مردمه و حتی جسارتی است به محضر مردم ایران زمین
دولت باید یارانه را مطابق ایده مخترع و مبتکر آن _ م ا ن _ افزایش دهد تا حقوق حداقلی مردم استیفاء گردد
جهنموضرریارانه نمی‌خوایم بجاش قیمت حامل های انرژی برگرده به گذشته
کسانيکه براي انتخاب شدن وعده هاي سر خرمني به ملت ميدهند و وقتي ...شان از پل گذشت فقط به فکر رانت و هدايا و ويلا و ارز و حسابهاي ارزي و دوتابعيتي و گرين کارتند ملت 40 سال تجربه و گزيده شده اند و من بعد نبايد گزيده شوند رانتخواران انحصارگر زالو صفت بايد به سزايشان برسند...
اقا اين پول حق مردم است ولاغير
مطهری می گوید مردم باید کار کنند و به دولت پول بدهند ولی هیچ بستری برای کار مردم فراهم نمی کنند بعد توضیح نمی دهند که نفت ملی است یا دولتی؟ .آیا باید پول نفت به دولت برسد یا مردم ؟ دولت از طریق نفت ملی سالانه دهها ملیارد دلار به دست می آورد ولی انتظار دارد از طریق مالیات کشور را اداره کنند و حتی به پول شندرغاز یارانه چشم دوخته اند در حالی که بابت همان یارانه همه حاملهای انرژی را گران کرده اند و ... اگر قرار باشد به قول مطهری مردم کار کنند و به دولت پول بدهند و اداره امور از طریق مالیات مردم باشد پول نفت و ... کجا خواهد رفت ؟به عنوان نماینده ملت بفرمائید پول نفت کجا خواهد رفت ؟ موضوع این است که پول نفت عملا باع شده است دولت نیازی نبیند بسترهای دیگر درآمد زائی مانند توریسم را فعال کند .هم بستر لازم برای کار مردم را فراهم نمی کنند چون خودشان به اندازه کافی پول نفت دارند هم اینکه بدون بستر لازم برای کار انتظار دارند مردم مالیات بدهند و هزینه های کشور از طریق مالیات فراهم گردد . نمایندگان هم متاسفانه درکی از اوضاع مردم ندارند و انگار در فضا سیر می کنند و تنها کارشان چند تا شعار است .آقای مطهری اگر دولت پول ندارد چطور چند روز یک بار از یک اختلاس چند هزار ملیاردی رونمائی میشود ؟ آیا بهتر نیست به جای قطع یارانه مردم دست این دزدان بیت المال قطع شود ؟ آیا بهتر نیست مانند ترکیه بخش توریسم فعال شود ؟ آیا بهتر نیست بودجه ارگانهایی که هیچ نفعی ندارند قطع شوند ؟
واردات خودرو با عوارض صفر را اجرا کنید حقوق دلاری بدهید و بعد یارانه را حذف کنید بنزین به نرخ بین المللی بدهید شما هم می خواهید عوارض خودرو بگیرید هم خودرو داخلی را به چند برابر قیمت به مردم بفروشید در طول سالهای استفاده خودرو با مصرف چند برابری بنزین از مردم باز پول بگیرید و از ان طرف هم می خواهید یارانه ندهید این یعنی تحت فشار قرار دادن مردم
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
اینجا در روستا به خاطر خشکسالی و بیکاری اکثر افراد با همین یارانه زندگی میکنند و از اول برج از مغازه نسیه میگیرند تا اخر برج وقت یارانه تصویه کنند و باید افرادی که نیاز ندارند یارانه نگیرند تا دولت یارانه افراد ضعیف و مستمند را زیاد کند و برسد به دادشان کدام یک از شماها که این نوشته را میخوانید با یارانه دو روز میتوانید زندگی کنید فقط خدا را در نظر بگیرید و برسید به داد فقرا @
نه لطف است که عددی نیست نه حق است چرا که به حق دار نمی رسد اینکار از اول هم اشتباه بود دولت هم نمی داند چه کند لطف مکرر شده است حق مسلم بسرعت باید به آنها که حقشان نیست قطع شود
چند cc شیر درون یک قوطی مقوای 2500 تومن اگر سه فرزند دبستانی داشته باشید وبخواهید به عنوان تغذیه سالم سه تا شیر به اونها بدید میشه روزی 7500 که برا خیلی ها مبلغ زیادی هست به این سوبسید بدید کارگاه ها از ترس بیمه از استخدام افراد گریزانند به بیمه سوبسید بدید خدمات دندانپزشکی گرونه خیلی‌ها به دلیل عدم توان دچار بیماری‌های ناشی از مشکلات دندان میشن به این سوبسید بدید به طرح های پایش سلامت وبهداشت عمومی که خودش پر سود ترین سرمایه گذار برای یک کشور هست کمک کنید اگر بخواهیم لیستی بنویسیم می‌شود مثنوی هفتاد من کاغذ اما می‌دانیم ومیدانید که مشکل جای دیگر است
یارانه در زمان ریاست جمهوری قبل و تا سال 95
پرداخت می شد و سپس حذف شد
حذف ارزشی و نامرئی
گر چه به صورت فیزیکی حذف نشده و و همان مبلغ پرداخت می شود
پرداخت یارانه به این شکل کار اشتباهی است.این پول باید در بخش تولید سرمایه‌گذاری بشه.اگر پرداخت یارانه به صورت نقدی و ماهانه به مردم نتیجه‌ای داشت، بعد از حدود ۱۰ سال نتیجه‌ای باید از اون حاصل می‌شد که البته تا الآن هیچ نتیجه‌ای هم نداشته.
حتی مسئولان هم این رو می‌دونند ولی مسئولان مردم رو مشتی گدا می‌دونند که باید یک لقمه‌ای جلوی اونها انداخت.متأسفانه بخشی از مردم هم این‌جور زندگی کردن رو دوست دارند.
مگه قبلا که نمی دادن دولت چه شاهکاری میکرد
از خرس یه تار مو هم غنیمته
یارانه نمیخواهیم قیمت ها را به قیمت قبل یارانه برگردانید
نگاه دولت به مردم همانند نگاه چوبان به گله گوسفندان می باشد .تا وقتی مردم قابلیت شیر دوشی دارند ولی نعمتند اما وقتی شیرشون خشکید میشن مفتخور و قاتل بیت المال .
خلاصه استفاده ابزاری از مردم کشور رو به این وضع فلاکت انداخته
ای کاش راهی پیدا میشد از ایران فرار کرد اگر خارج از ایران مشکلاتی دیگه داشت حداقل از دست اختلاس زجر نمیکیشیدیم
دلت خوشه عزیزم دل
کلا یارانه ها هیچی نیست
نه حق ما
نه لطف شما
هیچ هیچ
احمدی نژاد زمانی یارانه 45.5 می داد سال 89 که دلار دولتی 800 تومان بود و دلار آزاد هزار تومان
و بنزین هم 100 تومان بود
در واقع به هر نفر به زمان الان نفری 500 هزار تومان
می رسید
یعنی یه خانواده ۴ نفره باید الان 2 میلیون بگیره و
و بنزین و هیچی هم گران نشه
در واقع یارانه قطع شده و این 45 تومان تظاهر و مکر و حیله ای بیش نیست
قابل توجه اشخاصی که می گن به مردم نباید حقشان را داد و در عوض یارانه را جمع کرد داد به ژن های خوب و مفسدان مدیران نابلد کار
مگر سیستم آموزشی و آموزش پرورش ما را متحول کردید
مگر جوانان ما را کار بلد و فنی بار آوردید
مگر فرهنگ پول مفت خوری مدیران را تغییر داده اید
مگر قوانینی اعمال کرده اید که مدیران و نمایندگان مجلس بی سواد و نا کارامد از چرخه مملکت حذف شوند
مگر کودکان نابغه را استعدادشان را شکوفا کرده اید
مگر...
چه گلی به سر مان زده اید که توقع دارید مردم عزیز
با چه پیش زمینه ای و با چه فرهنگی که توسط شما نهادینه شده کار کنند گر چه از صبح تا نیمه شب کار می کنند و شرمنده خانواده اند
وای بر شما که مردم را گدا می دانید
دولت داره از مردم پول می گیره پس ای همه مالیات و عوارض ابنا کجا میره سیر نشدن هنوز
یکی از اختلاس های هزار میلیاردی را به بیت المال برگردانید نه اینکه دنبال 45 هزار تومن مردم بد بت باشید
ثروت ملی ابران برای تمام مردم می باشد وعطای آن به یک عده غلط است مانند این است که از اعتبارات بیت المال برای قشر خاص مسکن مهر ساختندند
یارانه حق مردم و باید متناسب با افزایش قیمتها افزایش پیدا کند یا به دلار پرداخت شه و جز معدود کارهای مثبت ۵۰ سال اخیر تو ایرانه که بالاخره مردم عادی و مستضعف تو یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از لحاظ منابع ، یه چیزی بهشون رسید ، این پول اگه به مردم داده نشه ۱۰۰ خرج عیشو نوش آقازاده میشه وبال بال زدن مسیولین دقیقا واسه همین موضوع ، یارانه فعلی شاید یک بیستم پول نفتم نباشه و دولت به جای تصمیم به پرداخت یا عدم پرداخت باید توضیح بده اون نوزده بیستم باقی مونده رو چطوری نابود میکنه که نصفه بیشتر مردم زیر خط فقرن
توجه توجه توجه توجه:
هیچ یک از اصول و قوانین علم اقتصاد در مورد اقتصاد ایران و عملکرد مسئولین صدق نمی کند. فرآیند ها و اصول حاکم بر اقتصاد ایران منحصر بفرد و اختصاصی است. بنابراین من تمام کامنت هایی که به نوعی برگرفته از اصول اقتصادی است را نفی می کنم چون اصلا کاربرد ندارد و هیچ تاثیری در پیشرفت کشور ندارد.
نظر من اینست که یارانه حق هر ایرانی است و دولت باید طبق قول و قرار قبلی خودش به همه ملت ایران بدون کم و کاست و با احتساب نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی پرداخت کند تا آنها خودشان در مورد مال خودشان تصمیم بگیرند. دولت خلف وعده نکند. حذف هر ایرانی از لیست یارانه و یا کاهش ارزش یارانه جفا به ملت و زورگویی و کلاهبرداری است. کجاست مدعی العموم. لطفا یکی حقوق ملت ایران را پیگیری کند. دولت نباید خلف وعده و کلاهبرداری کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر