بازدید 14145
جام جهانی ۲۰۱۹ ژاپن؛ باختیم اما با این تیم حرف برای گفتن زیاد است

گزارش زنده| برزیل ۳ - ایران یک / افسوس جوان‌های والیبال ایران با شکست میلیمتری مقابل تیم اول دنیا

تیم ایران بعد از دو باخت بحث برانگیز ابتدایی، جوان هایش را رو کرد و دو برد عالی مقابل کانادا و استرالیا گرفت اما آزمون بزرگ و جدی جوان های ایران در بازی امروز با غول های والیبال دنیا بود که در ست نخست تبدیل به شاهکار شد. ایران می توانست با کمی شانس و دقت ، ست سوم را هم بگیرد ولی برزیل از چنگ تیم متحول شده کولاکوویچ فرار کرد
کد خبر: ۹۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 06 October 2019

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مصاف اش در چارچوب رقابت های جام جهانی ۲۰۱۹ در ژاپن صبح امروز به مصاف تیم پرآوازه برزیل رفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان جوان کولاکوویچ در پنجمین و شاید سخت‌ترین بازی خود تا اینجای تورنمنت به مصاف تیم آماده برزیل می‌رود. سلسائو که تقریبا همه ستاره‌های خود را در اختیار دارد، پیش از این بازی ۴ برد کسب کرده و صدرنشین است اما تیم ایران بعد از دو باخت بحث برانگیز ابتدایی، جوان هایش را رو کرد و دو برد عالی مقابل کانادا و استرالیا گرفت اما آزمون بزرگ و جدی جوان های ایران در بازی امروز با غول های والیبال دنیاست.

والیبالیست‌های آینده دار ایران برای ثبت سومین پیروزی متوالی در جام جهانی و خلق شگفتی وارد زمین شدند.  در ۱۰ تقابل اخیر تیم‌های ایران و برزیل شاگردان کولاکوویچ ۲ بار و برزیلی‌ها ۱۰ بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند.  آخرین رویارویی دو تیم در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ اتفاق افتاد که با برتری نزدیک برزیل به پایان رسید.

چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیما ژاپن با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود که به صورت دوره‌ای به مصاف هم می‌روند.

ست نخست؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
با وجود اینکه ایران ترکیب جوانی داشت، اما بازی را مقابل برزیل خوب شروع کرد. در امتیاز ۸ بر ۷ به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ایران در امتیاز ۱۲ بر ۱۱ از برزیل پیش افتاد و یک امتیاز بعد رنان دال‌زاتو تقاضای وقت استراحت فنی کرد. ایران توانست برتری خود را حفظ کند تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. برزیلی‌ها بازی را در نتیجه ۲۱ به تساوی کشاندند تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران تمام شد.

ست دوم؛ 25 بر 21  به سود برزیل
ترکیب ایران در شروع ست دوم هم تغییری نکرد. نکته‌ای که درمورد ترکیب ایران وجود دارد این است که محمدرضا موذن در بازی امروز با توجه به مصدومیت فرهاد قائمی در پست دریافت کننده بازی می‌کند و تنها لیبروی ایران محمدرضا حضرت‌پور است. برزیلی‌ها در این ست عملکرد بهتری داشتند و با نتیجه 8 بر 5 از ایران پیش افتادند. در امتیاز 16 بر 8 به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زمانی که نتیجه بازی 23 بر 20 به سود برزیل بود دال‌زاتو درخواست وقت استراحت کرد تا مبادا ملی‌پوشان ایران اختلاف را کمتر کنند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 21 به سود برزیل تمام شد.

ست سوم؛ 27 بر 25 به سود برزیل
بازی در ست سوم پایاپایی آغاز شد. در امتیاز 8 بر 7 به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. تیم ایران بازی را در امتیاز 15 به تساوی کشاند، اما در امتیاز 16 بر 15 به سود برزیلی‌ها بود که تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.  ایران توانست با اسپک شفیعی در امتیاز 19 بر 18 از برزیل پیش بیفتد. در این ست هم موذن در لحظاتی بجای اسفندیار به عنوان دریافت کننده وارد زمین شد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد، اما دال‌زاتو درخواست ویدئوچک کرد و نتیجه بازی 24 بر 24 شد. این ست در نهایت با نتیجه 27 بر 25 به سود برزیل تمام شد.

ست چهارم؛ 25 بر 22 به سود برزیل
این ست را تیم ایران بهتر آغاز کرد و توانست اختلاف خوبی با حریف ایجاد کند، اما برزیلی‌ها اجازه ندادند این اختلاف بیشتر شود. در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. بازی در امتیاز 8 با دفاع ساتکمپ به تساوی کشیده شد. برزیلی‌ها جوانان ایران را دست کم نگرفتند و در امتیاز 16 بر 15 به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زور جوانان ایران در ست چهارم هم به برزیل نرسید و شاگردان دال‌زاتو به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند. این ست هم در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

 

 

ست دو

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
حيف كه تيم ايران سرمربي خوبي ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
کجای نتیجه ی 3-1 ، باخت میلیمتری است؟؟؟
علی
| Netherlands |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
بازی رو باید میدیدی
به امید شکست در مقابل برزیل و دیگر تیم‌ها
این تیم ملی افتضاح به بار آورده. چرا با کارد فنی و بازیکنان برخوردی صورت نمی‌گیرد؟
یک جلوی این تیم با این نتایج افتضاح را بگیرد. آبروی ایران در جهان را بردید.
خدا وکیلی این مربی ایران را از کجا آور ده اند؟! 3 ست کامل با چند تا بازیکن ثابت بازی کردند!یعنی 1-2 تا تعویض نمی توانست انجام بدهد؟!ست چهارم بازیکنان دیگر معلوم بود از لحاظ بدنی افت کرده بودند.تو کل ستها چند تا دفاع روی تور منتج به امتیاز داشتیم؟!اصلا داشتیم؟چند بار این آقای اسفندیار را دفاع کردند؟اصلا به این آمار ها توجه ندارد این آقا ظاهرا خودش هم بعنوان یک تماشاگر رفته آنجا!البته از مربیهای ارزان بیش از این هم انتظار نیست!حیف از ولاسکو و کواچ! حتی برای تغییر روند بازی 1-2 تا چلنج هم نمی توانست بگیرد!
تیمی که عرضه نداره از یه بازی یه امتیاز هم بگیره بهتره به حال خودش گذاشته بشه. من دیگه مسابقات والیبال و نگاه نمی کنم
معلوم بود قهرمانی در آسیا پوشالی بوده و فقط به خاطر میزبانی و لطف داوران حاصل شده.
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
حتما قهرمانی های اسیا ی قبلی هم لطف داورا بوده چه حرفیه میزنین ؟ قبل همین بازیکنا از ژاپن می باختین صداتون در نمیومد اصلا کسی والیبال تماشا نمیکرد الان که جلوی برزیلی که سالها پرچمدار والیبال بوده بچه ها باختن اونم با تیم جوونا که کلی راه دارن تا تجربه کسب کنن که صد درصدم بهترین ها میشن اومدین میگین پوشالی خییلی خنده دار حرفاتون کافیه نتایج 5 سال پیش رو نگاه کنید و بیاید نظر بدین با تشکر
شیر مردان غیرتمند ایران متشکریم ؛ پاینده و سربلند باشید .
خدا رو شکر. خوشحال شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
باید هم خوشحال بشی موسیو،رگ ایرانی تو از بین رفته ،شدی فرانسوی؟؟
سوال اینجاست که اگه قراره در مسابقات جام جهانی از بازیکنان اصلی استفاده نشود پس قراره کی استفاده بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
از بازیکن اصلی که بی انگیزه شده بهتره اصلا استفاده نشه
ما ست ست نمیفهمیم !!بگوباختیم!!!.
نقطه ضعف اصلی تیم فعلاً سرمربی آن است که معمولا هنگ می کند
حالا اینقدر از این مربی ویچ زاده استفاده کنید تا تیم رو برگردونه به اون دوران قبل از ولاسکو و اگه ایشون رو عوض کنید مهمه که یک مربی درجه یک مثل آناستازی رو بیارید ایران البته اگه این کار رو بکنید مصداق دوپین مربی خوب پس از خولیو ولاسکو میباشد و اگه بخواهید یه ویچ دیگه یا یه مربی معنولی وطنی بیارید نیازی به زحمتتون نیست البته اگه میبینید که دارم درباره موضوع غیر تخصصی نظر میدم از بنده گلگی نکنید چونکه امروزه این چیزها عادی شده اگه باور ندارید به قول استاد معتضد اینم سندش ولی حقیقت داره که خیلیا درباره مربی والیبال نظر دادن ما هم یاد گرفتیم
اگر در حین بازی برخی تعویضها انجام شده بود حتمن میبردیم...درسته خوب کار کردن اما به هرحال نیاز بود در مواقعی تعویض انجام میشد ..و قطعا برنده بودیم ..
همینجور ببازید بروید جلو. شرم و حیا که نمی کنید!
هميشه عادت داريم افسوس بخوريم
تمامی بازیکنان برزیل سرویسهای پرشی میزدند که متاسفانه بازیکنان ما از این مزیت محرومند
چرا نوشته اید در 10 تقابل ایران و برزیل ؛ ایران 2 بار و برزیل 10 بار برنده شده؟!! با این حسابی که شما می گوئید 10 + 2 = 10 است! امیدوارم متوجه شده باشید
۱-۳ شکست میلیمتری؟ بگو شکست سنگین.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
شما تا حالا والیبال دیدی؟
یا همین بازی رو اصلاً نگاه کردی
در هر ست بازی برابر و خوبی انجام دادند این جوانهای بیست ساله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
داداش بازی رو ندیده اید. ایران علاوه بر ست اول ست سوم هم تقریبا برده بود که با ویدیو چک امتیاز آخر رو به نفع برزیل برگردوندند و برزیل . تونست اون ست رو برنده بشه. همون ست یه صحنه ویدیو چک برای ایران مربی می تونست درخواست کنه که نکرد . شاید با اون درخواست ایران برنده اون ست بود
در این بازی حساس ؛ پوریا یلی 25 امتیاز کسب نمود که بیشترین امتیاز به دست آمده توسط یک بازیکن در مسابقات امروز جام جهانی والیبال است .
حیف این بازیکنان خوب . در مورد مربی حرفی نمیزنم اما میدونم که با برزیل عالی بازی کردیم. اما حیف...
تعجب میکنم از اینکه ا - چرا مقابل تیم قوی برزیل از با تجربه ها استفاده نشد ؟ 2 - علیرغم موفق نبودن بچه های ما در سرویس زدن سرعتی ، باز اصرار داشتیم سرعتی بزنیم . !!! بدین صورت چقدر امتیاز دادیم متاسفانه ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی