بازدید 12773
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ادعای رویترز در مورد نفوذ هکر‌های ایرانی در کمپین انتخاباتی ترامپ/مهلت یک‌ماهه پاریس به ایران و آمریکا برای زنده نگه‌ داشتن برجام/پیوستن هشت کشور اروپایی به اینستکس/ترامپ: دیدار با روحانی در سازمان ملل را نپذیرفتم!

پیوستن هشت کشور اروپایی به اینستکس، ادعای رویترز در مورد نفوذ هکر‌های ایرانی در کمپین انتخاباتی ترامپ، ادعای ترامپ در مورد دیدار با روحانی و خواسته عبدالمهدی از قوای سه گانه برای تحقق اصلاحات، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به مهلت یک‌ماهه پاریس به ایران و آمریکا برای زنده نگه‌داشتن برجام نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 05 October 2019

پیوستن هشت کشور اروپایی به اینستکس، ادعای رویترز در مورد نفوذ هکر‌های ایرانی در کمپین انتخاباتی ترامپ، ادعای ترامپ در مورد دیدار با روحانی و خواسته عبدالمهدی از قوای سه گانه برای تحقق اصلاحات، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به مهلت یک‌ماهه پاریس به ایران و آمریکا برای زنده نگه‌داشتن برجام نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد، ایران و آمریکا تنها یک ماه فرصت دارند تا طرح پاریس برای زنده نگه داشتن برجام را اجرایی کنند.

وی با بیان این مطلب در ادامه گفت: طرح فرانسه برای برجام تاکنون موفقیتی نداشته و این بستگی به ایران و آمریکا دارد که این طرح را زنده نگه دارند.

لودریان هشدار دارد تا قبل از اینکه ایران فعالیت های هسته ای خود را تشدید کند، واشنگتن و تهران تنها یک ماه فرصت داشتند، با هم برای کاهش تنش ها در خاورمیانه مذاکره کنند.

ادعای رویترز در مورد نفوذ هکرهای ایرانی در کمپین انتخاباتی ترامپ/مهلت یک‌ماهه پاریس به ایران و آمریکا برای زنده نگه‌داشتن برجام/پیوستن ۸ کشور اروپایی به اینستکس/ترامپ: دیدار با روحانی در سازمان ملل را نپذیرفتم!

وزیر خارجه فرانسه در جمع قانونگذاران فرانسه گفت: هرچند ابتکار ماکرون برای میانجی‌گری تاکنون نتیجه نداشته است، با توجه به اینکه ایران اعلام کرده تا اوایل نوامبر اقدامات جدیدی را برای کاهش تعهدات توافق وین انجام خواهد داد. از این روی، این دو کشور فرصت چندانی برای توقف روند افزایش تنش ها در منطقه ندارند.

پیوستن هشت کشور اروپایی به اینستکس

میخائیل علیانف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اعلام این خبر که تاکنون هشت کشور اروپایی به نظام پرداخت اینستکس پیوسته‌اند، اظهار کرد: بسیاری در ایران نسبت به این نظام پرداخت بدبین هستند و برای آن نیز دلیل دارند اما با این حال، برای ناامید شدن از این مکانیزم زود است.

نماینده روسیه با بیان این موضوع که امکان دارد این مکانیزم به سختی بتواند انتظارات را برآورده کند، تأکید کرد: اما همچنان جای امیدواری است.

ادعای رویترز در مورد نفوذ هکرهای ایرانی در کمپین انتخاباتی ترامپ

رسانه انگلیسی رویترز جمعه مدعی شده یک گروه هکری که گمان می‌رود با دولت ایران مرتبط باشند، تلاش کرده‌اند به ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نفوذ کنند. 

ساعاتی قبل‌تر، شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای مدعی شده بود، گروهی از هکرهای مرتبط با ایران تلاش کرده‌اند به ایمیل‌های ستاد انتخاباتی «یکی از نامزدهای انتخابات آمریکا» دسترسی پیدا کنند.  

مایکروسافت گزارش داده بود، شاهد وقوع «فعالیت‌های قابل‌توجه سایبری» از طرف گروهی از هکرها بوده است. این شرکت گفت معتقد است، «مبدأ این فعالیت‌ها در ایران است و به دولت این کشور مرتبط است.»

خبرگزاری رویترز به نقل از «تیم مورتاگ»، مدیر بخش ارتباطات ستاد انتخابات ترامپ نوشته است: «ما هیچ شواهدی مبنی بر حمله به زیرساخت‌های ستاد انتخاباتی خودمان نداریم.»

شرکت مایکروسافت در بیانیه خود مدعی شد، عملیات‌ رصد تهدیدها از سوی این شرکت نشان داده گروه فوق‌الذکر به ۲۴۱ حساب ایمیل مرتبط با مقام‌های فعلی و سابق آمریکا، روزنامه‌نگاران، ایرانی‌های سرشناس خارج از ایران و ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها حمله کرده است.

مایکروسافت در ادامه ادعای خود گفت که حمله به ستاد انتخاباتی نامزد مورد نظر موفقیت‌آمیز نبود، اما هکرها توانستند به چهار حساب مرتبط با این ستاد یا مقام‌های فعلی و سابق آمریکا دسترسی پیدا کنند. 

«تام برت»، از مقام‌های مایکروسافت در مطلبی ادعا کرد، این گروه هکری ـ که او به آن نام «فسفر» می‌دهد ـ برای طراحی حملات فیشینگ علیه افراد هدف اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از آنها کرد.

برت نوشته است: «با آنکه حملاتی که امروز از آنها پرده‌برداری می‌کنیم به لحاظ فنی پیشرفته نبودند، در آنها تلاش شده بود از حجم قابل‌توجهی اطلاعات شخصی استفاده شود تا هم حساب‌های کاربری متعلق به اهداف مدنظر شناسایی شوند و هم در مواردی معدود، تلاش برای حمله به آنها صورت گیرد.»

وی در ادامه ادعا کرد: «این تلاش‌ها نشان می‌دهند، گروه فسفر بسیار با انگیزه است و تمایل دارد زمان و منابع قابل توجهی را برای انجام تحقیقات و سایر روش‌های جمع‌اوری اطلاعات گردآوری کند.»

ترامپ: دیدار با روحانی در سازمان ملل را نپذیرفتم!

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد، دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را نپذیرفته است، چون روحانی خواستار انجام این دیدار به شرط لغو تحریم ها بوده است.

دونالد ترامپ روز جمعه در اظهاراتی در کاخ سفید ادعا کرد: تلاش هایی برای دیدار انجام شد اما وی (روحانی) خواستار لغو تحریم ها بود و من در پاسخ گفتم: مثل اینکه شما شوخی می کنید.

ادعای رویترز در مورد نفوذ هکرهای ایرانی در کمپین انتخاباتی ترامپ/مهلت یک‌ماهه پاریس به ایران و آمریکا برای زنده نگه‌داشتن برجام/پیوستن ۸ کشور اروپایی به اینستکس/ترامپ: دیدار با روحانی در سازمان ملل را نپذیرفتم!

ترامپ با بیان اینکه ایالات متحده علاقه ای به انجام چنین دیداری مقابل شروط اینچنینی ندارد، افزود: روحانی خواستار دیدار در سازمان ملل بود و پیرامون آن گفت‌وگو کردیم. من شخصا با وی صحبت نکردم اما دو طرف مذاکراتی در این خصوص داشتند. وی مایل بود که تحریم ها یا بخشی از آن لغو شود اما من گفتم نه.

این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در حالی است که وی به دلیل آغاز تحقیقات استیضاح علیه او به شدت تحت فشار قرار دارد.

خواسته عبدالمهدی از قوای سه گانه برای تحقق اصلاحات

«عادل عبدالمهدی»، خواستار همکاری مشترک قوای سه‌گانه برای اجرای اصلاحات در این کشور شد.

او شامگاه جمعه (دوازدهم مهر) طی سخنرانی خود از قوه قضائیه و قوه مقننه این کشور خواست برای اجرای طرح‌های مطلوب جهت تحقق اصلاحات با دولت وی همکاری مشترک داشته باشند.

او از همه ائتلاف‌های سیاسی بزرگ عراق دعوت کرد با دولت فعلی این کشور جهت فراهم کردن همه شرایط اصلاحات همکاری داشته باشند.

عبدالمهدی گفت، دولت او ملزم به اجرای بالاترین سطح شفاف‌سازی است و موضع مرجعیت در قبال حوادث اخیر نشان داد که مرجعیت عراق منبع مورد اعتمادی است که راه هدایت را در زمان سختی و مشکلات ترسیم می‌کند.

نخست‌وزیر عراق در این بیانیه که به نظر می‌رسد، در واکنش به موضع امروز مرجعیت عالی شیعیان این کشور است، از این موضع‌ استقال کرده است.

«احمد الصافی» نماینده آیت‌الله سیستانی و خطیب نماز جمعه شهر کربلا، من حمایت از مطالبات مشروع معترضان، هرگونه خشونت در تظاهرات اخیر و حمله به معترضان و نیروهای امنیتی را محکوم کرد و از مقامات خواست دست به اصلاحات واقعی بزنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عبد المهدی قول داد، همه مؤسسات دولت به وظایف خود عمل کرده و برنامه‌های عملی ارائه دهد و همه تلاش خود را برای کاهش درد و رنج مردم عراق و بهبود خدمات عمومی و ایجاد فرصت اشتغال برای بیکاران به کار گیرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین گفت، خود و دولت را ملزم می‌داند از هرگونه باندبازی و پارتی‌بازی در تعیین توزیع مناصب دولتی اجتناب کرده و پرونده‌های متهمان به فساد و اختلاس را تکمیل کرده و آن‌ها را تحویل عدالت دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۰
به دنبال بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، که کشورهای غربی تلاش کردند دسترسی روسیه را به سیستم پرداخت سوئیفت قطع کنند، روسیه شبکه پرداخت مختص خود را ایجاد کرد. بعد از این همه سال تحریم حالا ایران کی و چه وقت می خواهد کار اساسی انجام بده؟
ترامپ: دیدار با روحانی در سازمان ملل را نپذیرفتم چرا آخه؟
امیدمان به فرانسه است همان کشوری که فتحعلی شاه قاجار را در جنگ با روسیه تنها گذاشت همان کشوری که فروش خودرو از رده خارج خود را به ما نحریم کرد، و باز تحریم کرد، امیدمان به ملت چی می شود کی قرار است به مخترعان خودمان به جوانان کشورمان به کشاورزان به باغداران و... خودمان اعتماد کنیم کی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
ما که از بس اینو گفتیم گلومون پاره شد. مشکل اینه یه عده نونشون توی وارداته و نون تولیدکننده های داخلی رو سنگ کردن و حالا اونا هر دفعه سرمایشونو به یه سمتی سرازیر میکنن، یه بار دلار، یه بار طلا، یه بار خودرو، یه بار پوشک، خرما و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
زمانی که جبرا بخواهند از مردم رای بگیرند در نتیجه هیچ وقت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
واردات به نفع آقازاده هاست.
این خود فساد است.
عراقيها از شر صدام راحت شدن گرفتار حشد الشعبي شدن.خدا به دادشون برسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
دری وری چیه میگی؟ حشد الشعبی که از دست داعش نجاتشون داد.
اونام باید مث ما سفارت آمریکا رو تعطیل میکردن تا کنترل کشورشون واقعا تو دستاشون بود. سفارت آمریکا و انگلیس واقعا لانه فساده
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
۱۳:۲۲
چقدر بی ادبی
به نظرات هم احترام بزاریم
حالا فکر میکنی چون نظر خودت درسته یعنی اجازه داری به بقیه توهین کنی ؟همه که مثل شما نیستند
جالبه سانسورچیه تابناک امثال شمارو سانسور نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
بعد از صدام گرفتار آمریکا بودن بعد هم گرفتار داعش شدن ... شما کجای کاری ؟ اختلافات داخلی حل میشه و قابل مقایسه با گرفتاری صدام و داعش و و امریکا نیست.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
فرق چندانی ندارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
مغزتو خیلی شستن.
حشدالشعبی یک نیروی مردمی از همه ی مذاهب است که امنیت عراق رو تضمین میکنه.
خدا بداد ترامپ برسد من فقط دلم به حال ملانی خانم می سوزد، نکنه تصادفی برای آقای ترامپ پیش بیاد. مگه نبود سرنوشت شوم پرزیدنت کندی با اون همه خدمت به امریکا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
یکمی از دلسوزیتو جاهای بهتر خرج کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
دلسوز شدی گودرزجون
معلوم نیست کی درست میگه؟
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
أَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا ۚ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ
سوره انعام آیه ۱۲۲
اگه مومن باشی و از خدا هدایت بخوای برات معلومه کی درست میگه.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ
سوره حجرات آیه ۶
دلال مهلت می دهد
خخخخه
بجاى نفوذ تيتر ميزديد تلاش براى نفوذ.
حالا انصافا همه در ایران با هر گرایش سیاسی و فکری و همه درسراسر جهان فهمیدند روحانی آدم حسابش نکرد!!! دروغ نمیگه! سه روغ میگه!! اعتماد به نفسم آرزوست!!!
این فرانسه هم فیلمی است برای خودش
به تعهداتش عمل نمیکند هیچ
تازه خط و نشان هم میکشد
گر اگر طبیب بودی سرخو داو نمودی
ترامپ چی مصرف می کنه که اینقدر توهم می زنه؟؟
بارها برای مذاکره مستقیم التماس رئیس جمهور ما را کرده حالا چرا اینطوری می گه الله اعلم
اروپايي ها هيچ اختياري از خود ندارند اگر قرار بر مذاكره باشد مستقيم بدون واسطه با كدخدا
جالبه که فرانسه به ایران و آمریکا التیماتوم میده . آمریکا که نیاز به التیماتوم یک ماهه نداره . میگه همین الان بیخیال شو و بزن زیر برجام .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان