بازدید 6717

نرخ بیکاری آلمان در کمترین سطح ۳۹ سال اخیر

کد خبر: ۹۲۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 02 October 2019

نرخ بیکاری در آلمان به سطح بی‌سابقه ای از سال ۱۹۸۰ رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تا پایان ماه اوت متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۱ درصد رسید که اگرچه در مقایسه با ماه قبل تغییری نکرده است اما کماکان پایین ترین نرخ ثبت شده در آلمان طی حدود چهار دهه اخیر محسوب می‌شود.

طی این مدت شمار افراد فاقد شغل آلمانی با ۰.۷ درصد کاهش به ۱.۳۳ میلیون نفر رسیده است و جمعیت شاغل در آلمان در ماه اوت بدون تغییر نسبت به ماه ژوئیه در سطح ۴۲ میلیون و ۲۰ هزار نفر باقی مانده است. در مقایسه با اوت سال ۲۰۱۸، شمار بیکاران آلمانی ۱.۴۶ میلیون نفر کمتر شده است و شمار افراد شاغل نیز ۰.۶ درصد بیشتر شده است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر ۲۵ سال است نیز بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح ۵.۷ درصد باقی ماند.

اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم سال وارد رشد منفی شد و ۰.۱ درصد کوچک‌تر شد. این نگرانی وجود دارد که با توجه به در پیش بودن مساله برگزیت و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، اقتصاد آلمان بیش از پیش تحت شرایط وخیم خارجی قرار گیرد. با این حال برخلاف روند رشد اقتصادی، بازار کار توانسته است موقعیت خود به عنوان یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت اقتصاد آلمان را حفظ کند.

لازم به ذکر است که  متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۵۵ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰ با ۱۱.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۰.۴ درصد بوده است.

از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر شد و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد عنوان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل