بازدید 2646

عقب‌گرد دلار

کد خبر: ۹۲۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 04 October 2019

اعلام جنگ تجاری آمریکا به اتحادیه اروپا باعث عقب‌گرد دلار در بازارهای ارزی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از آن که این بار اتحادیه اروپا قربانی جنگ تجاری کاخ سفید شد، نگرانی‌ها از تشدید اختلافات بین دو متحد دو سوی اقیانوس و کشیده شدن اقتصاد آمریکا به یک رکود دیگر باعث ریزش دلار در بازارهای جهانی شد.

در آخرین روز از معاملات بازارهای ارزی جهانی، هر دلار به ۱۰۶.۷۶ ین رسید تا به یکی از پایین‌ترین سطوح خود در طول یک ماه اخیر در برابر ارز ژاپنی برسد. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۰۲ درصد کاهش به ازای ۱.۴۸۰۹ دلار مبادله شد تا ارزش دلار استرالیا از کمترین سطح سه هفته اخیر فاصله گیرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با کاهش قابل توجه ۰.۹ درصدی به ۹۸.۸۱۶  واحد رسید و از رکورد دو سال اخیر خود فاصله گرفت.

به نظر می رسد با توجه به تشدید جنگ تجاری آمریکا با شرکای تجاری بزرگ خود و کاهش رشد اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا چاره ای جز کاهش مجدد نرخ بهره برای سومین بار در طول سال جاری نداشته باشد.

کازوشیگه کایدا- تحلیل گر ارشد بازار ارز در موسسه " استیت استریت" گفت: نظر یکسانی راجع به این که بانک مرکزی آمریکا چه واکنشی به تحولات اخیر نشان خواهد داد، در بازار وجود ندارد اما به نظر می‌رسد کاهش نرخ بهره یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها باشد.

از سوی دیگر افزایش امیدواری‌ها به رسیدن به توافقی بر سر مساله برگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا باعث تقویت ارزش یورو و پوند در برابر دلار شد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که گفته است برگزیت باید در هر شرایطی تا پایان ماه اکتبر اتفاق بیافتد، پیشنهاد در نظر گرفتن استثناهایی برای منطقه ایرلند شمالی را به اتحادیه اروپا داده است.

در معاملات امروز ارزش هر یورو با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۰۹۸ دلار رسید تا ارزش یورو در برابر دلار طی این هفته ۰.۳۴ درصد افزایش یافته باشد. به مانند یورو، دیگر ارز مهم اروپایی یعنی پوند نیز در برابر دلار دست به پیشروی زد تا جایی که هر پوند با ۰.۲ درصد افزایش به ۱.۲۲۸۰ دلار رسید. هر فرانک نیز به ازای ۱.۰۰۰۷ دلار مبادله شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر همتای کانادایی افزایش و همتای سنگاپوری افزایش یافت تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای ۱.۳۳۳۵ و ۱.۳۸۰۲ دلار کانادا و سنگاپور معامله شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان