بازدید 25119
آخرین تحولات خاورمیانه؛

رزمایش‌ نظامی روسیه، ایران و سوریه در غرب دیرالزور/ استعفای قریب‌الوقوع طراح اصلی تحریم‌ها علیه ایران/ بیانیه شورای امنیت ملی عراق درباره ناآرامی‌های این کشور/ درخواست جدید فرانسه از ایران و آمریکا برای مذاکره

استعفای قریب‌الوقوع طراح اصلی تحریم‌ها علیه ایران، بیانیه شورای امنیت ملی عراق درباره ناآرامی‌های این کشور، درخواست جدید فرانسه از ایران و آمریکا برای مذاکره و بیانیه سازمان انرژی اتمی درباره کاهش تعهدات برجامی، از جمله مهم ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رزمایش نظامی روسیه، ایران و سوریه در غرب دیرالزور نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 03 October 2019

استعفای قریب‌الوقوع طراح اصلی تحریم‌ها علیه ایران، بیانیه شورای امنیت ملی عراق درباره ناآرامی‌های این کشور، درخواست جدید فرانسه از ایران و آمریکا برای مذاکره و بیانیه سازمان انرژی اتمی درباره کاهش تعهدات برجامی، از جمله مهم ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رزمایش نظامی روسیه، ایران و سوریه در غرب دیرالزور نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه «الوطن» سوریه از رزمایش مشترک ارتش سوریه با نیروهای روسیه و ایران در غرب دیرالزور خبر داد و نوشته است: این تحولات با اتفاقاتی همراه شده که اخیرا در آستانه تکمیل قریب‌الوقوع پرونده ادلب شکل می‌گیرند؛ از جمله افزایش تدریجی تنش‌ها در مناطق شمال و شمال شرق دیرالزور و اقدامات نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) برای تحریک ابزارهای خودشان در این منطقه و تجاوز به مقرهای ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانشان در منطقه.

الوطن افزود: این تحولات با خیزش‌های مردمی علیه «قسد» و اشغالگری آمریکا در بیشتر مناطق تحت اشغالش همزمان می‌شود و مشارکت‌کنندگان در تظاهرات‌ اعتراضی، اخراج شبه‌نظامیان قسد، پایان اشغالگری آنها و بازگشت این مناطق تحت حاکمیت دولت سوریه را خواستار می‌شوند.

رسانه‌‌های الکترونیکی گزارش دادند، شبکه‌های اجتماعی طرفدار دولت سوریه، تصاویری از رزمایش‌های نظامی مشترک ارتش سوریه، روسیه و ایران در غرب دیرالزور منتشر کردند.

این رسانه‌ها به نقل از صفحه «مرکز اطلاع‌رسانی دیرالزور» وابسته به معارضان در فیسبوک، گزارش دادند: «رزمایش‌های نظامی ارتش، روسیه و ایران در حومه غربی دیرالزور آغاز شده است... ارتش رزمایش‌های نظامی با مشارکت نیروهای روسیه در مناطق حضورش در غرب فرات برگزار می‌کند. این رزمایش‌ها شامل پرواز هواپیماها و شلیک موشک‌ها در مناطقی محدود در حومه غربی دیرالزور می‌شود.»

برای نخستین بار است که ارتش سوریه، ایران و روسیه رزمایش‌های نظامی در استان دیرالزور برگزار می‌کنند. این رزمایش چند روز ادامه خواهد داشت و در مناطق تحت کنترل ارتش در حومه غربی این استان برگزار می‌شود.

استعفای قریب‌الوقوع طراح اصلی تحریم‌ها علیه ایران

نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا گزارش داد، «سیگال مندلکر» معاون وزارت خزانه‌داری این کشور در امور اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم ظرف چند هفته آینده از سمت خود استعفا خواهد کرد و به بخش خصوصی بازخواهد گشت.

سیگال مندلکر یهودی‌تبار که جزو سیاستمداران آمریکایی نزدیک به رژیم صهیونیستی قلمداد می‌شود، از اواسط سال 2017 به دولت ترامپ پیوسته و از زمان خروج آمریکا از برجام تاکنون در جایگاه معاون وزارت خزانه‌داری این کشور، نقش مهمی در وضع و اجرای تحریم‌ها علیه ایران ایفا کرده است، به‌ گونه ای که از وی به‌ عنوان طراح و مغز متفکر تحریم‌های آمریکا علیه ایران نام برده می‌شود.

رزمایش‌ نظامی روسیه، ایران و سوریه در غرب دیر الزور/ استعفای قریب‌الوقوع طراح اصلی تحریم‌ها علیه ایران/ بیانیه شورای امنیت ملی عراق درباره ناآرامی‌های این کشور/ درخواست جدید فرانسه از ایران و آمریکا برای مذاکره

وزارت خزانه‌داری آمریکا، هنوز به خبر استعفای احتمالی سیگال مندلکر واکنشی نشان نداده و خود او نیز هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

بیانیه شورای امنیت ملی عراق درباره ناآرامی‌های این کشور

شورای امنیت ملی عراق، پس از نشست فوق العاده به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: روز چهارشنبه شورای امنیت ملی، جلسه‌ای فوق العاده به ریاست عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروهای مسلح برای بررسی تحولات تأسفباری که در جریان تظاهرات روز گذشته رقم خورد و برخی در جریان آن کشته و تعدادی زخمی شدند، برگزار کرد.

این شورا ضمن تأکید بر حق برگزاری تظاهرات و خواسته های مشروع تظاهرات کنندگان، اقدامات خرابکارانه ای که همزمان با تظاهرات انجام شد، محکوم کرد.

رزمایش‌ نظامی روسیه، ایران و سوریه در غرب دیر الزور/ استعفای قریب‌الوقوع طراح اصلی تحریم‌ها علیه ایران/ بیانیه شورای امنیت ملی عراق درباره ناآرامی‌های این کشور/ درخواست جدید فرانسه از ایران و آمریکا برای مذاکره

شورای امنیت ملی عراق تأکید نمود: اقدامات مناسب برای حمایت از شهروندان و دارایی های عمومی و خصوصی ضروری است. همه تلاش های لازم برای برآورده کردن خواسته های مشروع تظاهرات کنندگان باید به کار گرفته شود. رسانه ها نقش مهمی در آگاه سازی و اهمیت حفظ امنیت کشور و ثبات آن دارند.

درخواست جدید فرانسه از ایران و آمریکا برای مذاکره

«ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه یادآوری کرده، ایران و ایالات متحده آمریکا برای آغاز مذاکره با یکدیگر قبل از اقدام تهران برای برداشتن گامی دیگر جهت کاستن از تعهداتش ذیل برجام، یک ماه فرصت دارند.

لودریان درباره گزارش اخیر نشریه پولیتیکو که مدعی شده بود، طرح چهار بندی فرانسه برای آوردن ایران و آمریکا پای میز مذاکره شکست خورده هم اظهارنظر کرد و گفت: «از نظر ما این طرح‌ها که تا به حال موفقیت‌آمیز نبوده‌اند، هنوز روی میز هستند.»

وزیر خارجه فرانسه از هر دو طرف خواست قبل از ششم نوامبر که ممکن است ایران گام دیگری برای کاستن از تعهدات برجامی خود بردارد، وارد مذاکره با یکدیگر شوند. 

رزمایش‌ نظامی روسیه، ایران و سوریه در غرب دیر الزور/ استعفای قریب‌الوقوع طراح اصلی تحریم‌ها علیه ایران/ بیانیه شورای امنیت ملی عراق درباره ناآرامی‌های این کشور/ درخواست جدید فرانسه از ایران و آمریکا برای مذاکره

لودریان گفت: «الان، ایران و آمریکا باید از این فرصت مختصر بهره بگیرند، چون ایران برنامه‌های خود را برای برداشتن گام‌های جدید جهت کاستن از تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای در ماه نوامبر اعلام کرده و این اقدامات خطر دامن زدن به تنش‌های جدید را در بردارد.»

بیانیه سازمان انرژی اتمی درباره کاهش تعهدات برجامی

سازمان انرژی اتمی ایران در پی بیانات قاطعانه حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر اینکه «کاهش تعهدات هسته ای ـ که مسئولیت آن بر عهده سازمان انرژی اتمی است ـ باید همان گونه که دولت اعلام کرده با جدیت کامل و دقیق و جامع ادامه یابد تا به نتیجه مطلوب برسد و قطعاً هم به نتیجه خواهد رسید،» بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد؛
«سازمان انرژی اتمی ایران با توجه ویژه به منویات و نظرات قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فعالیت های هسته ای صلح آمیز کشور، ضمن ادامه کاهش تعهدات هسته ای کشور در برجام، با تمام توان علمی تخصصی، امکانات و تجهیزات خود و با هماهنگی کامل مدیریتی با رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی امنیت ملی، به فعالیت های گسترده علمی و راهبردی و نیز دستیابی به توانمندی های جدید در حوزه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری در چارچوب قوانین ملی و تعهدات پادمانی تا نیل به نتیجه مطلوب ادامه می دهد.


کاهش تعهدات هسته ای کشور که بر مبنای بندهای پیش بینی شده در برجام و به منظور رسیدن به تعادل در تعهدات کشور در مقابل بهره گیری از مزایای این توافق انجام می شود، قانونی و حقوقی بوده و هیچ نقض تعهدی در آن وجود ندارد. همان گونه که بارها از سوی مسئولان نظام اسلامی تذکر داده شده است، در صورتی که طرف های توافق برجام به تعهداتشان احترام بگذارند و آنها را عملیاتی کنند، جمهوری اسلامی ایران نیز به اجرای کامل برجام باز خواهد گشت.


یقین داریم همانگونه که پیشتر مقامات و کارشناسان بین المللی از دستاوردهای ارزشمند و افتخارآفرین سازمان مانند تولید سوخت 20 درصد حیرت زده شدند، در آینده نزدیک از دستاوردهای جدید متخصصان ایرانی در حوزه فناوری هسته ای صلح آمیز مبهوت خواهند شد.»

به گزارش فارس، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح چهارشنبه در دیدار با هزاران تن از فرماندهان سپاه پاسداران با اشاره به موضوع هسته ای گفتند: کاهش تعهدات هسته ای که مسئولیت آن بر عهده سازمان انرژی اتمی است، باید همانگونه که دولت اعلام کرده با جدیت کامل و دقیق و جامع ادامه یابد تا به نتیجه مطلوب برسد و قطعاً هم به نتیجه خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۹۴
این فرانسه تا وقتی که پژوهای آشغالشو به ایران نفروشه دست از سر برجام بر نمیداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
ما برای اینکه مبادا از برجام سودی نصیب فرانسه بشه نباید خودمون رو به هلاکت بندازیم هرکسی روزی خودش رو میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
پژو اشغال نبود ما تبدیلش کردبم به انچه شما میگویید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
چه کاری در زندگیت کردی که پژو برای شما اشغال محسوب می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
آره پراید خوبه
فرانسه در نقش میانجگری در بین ایران و امریکا دنبال چیست؟؟
یه نگاه به وضع اقتصادی و نابسامان داخلی فرانسه نشون میده که تحریمای آمریکا شرکت های فرانسوی (ازجمله شل - پژوو...)فلج کرده چون این شرکتها سودهای سرم سام آوری از صنعت نفت ایران و صنعت مونتاژی و بیمار خودرو ایران میبردن که نزدیک به 75 درصد بوده..که این قرارداد ها از طریق رشوه به مدیران بوده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
این طور نیست. سه سال پیش این تولیدات با کمترین سود ممکن برای کارخانه به دست مشتری میرسید
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
خدایی آمار به این دقت رو از کجا آوردی
تابناک جان لطفا دقت کن
من نمیخوام از کسی حمایت کنم ولی به این راحتی دیگران رو محکوم میکنید؟
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
دوست عزیز متاسفانه اینطور نیست! درسته از دید ایران قراردادهایی که با شرکت های فرانسوی منعقد می شد چشم گیر بود اما در کل و سهم تجارت ایران در تجارت خارجی فرانسه اصلا عددی نیست که فرانسه بخواد خودش رو به آب و اتیش بزنه که هر طور شده به سودش برسه.
قبل از ظهور خیلی اتفاقا میفته و در اون هر کی غل و غشی داره تو فتنه ها گرفتار میشه. باید دعا کنیم تو میدون دشمن بازی نکنیم. هر خبری که میشنویم بیشتر مکث کنیم و احساساتی و بدون تحقیق پخشش نکنیم. هر کی الآن ظلمی کنه چون اثر ظلمش خیلی زیاده قطعا از مسیر بیشتر دور میفته. قبلا شایعات دهن به دهن منتقل میشد ولی الآن با این فضای مجازی با سرعت نور منتقل میشه. هدف فتنه ها جدا کردن صفوف از همدیگه است:
مَّا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ ۗ
نتیجه نهایی بعضی ظلمها تکذیب آیات الهی است.
ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساؤُا السُّوأى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُن‏
نتیجش این میشه که اگه تا الآن به امام زمان (عج) اعتقاد داشتی، تا آخرین لحظه هم که باشه اعتقادتو از دست میدی و حتی اگه حضرت ظهور کنه هم مخالفش میشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
یکی از ظلمها اینه که اونها که ایمانشان شاید بیشتره مومنان کم ایمان رو به نقاق و بی ایمانی متهم میکنند و به قول شما باید خیلی در گفتارمان مراقب باشیم و فرموده اند در اخرالزمان لجبازی شایع میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
دقیقا
داره توی عراق انقلاب میشه و همزمان دولت اینترنت رو مختل کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
به امید آزادی عراق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
این توطئه آمریکا و انگلیسه، چون دارن همه چی رو می بازن، فتنه درست کردن و بهترین زمانو تو ایام اربعین دیدن که شیعه مشغول پیاده روی اربعین شدن. شما که نوشتی به امید آزادی عراق، منظورت آزادی از نوع سعودیشه دیگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
اینم از عراق و اینهمه سرمایه گذاری مادی و معنوی که داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
مخوان اربعین خراب کنند با برنامه قبلی، هر کس با آل علی در افتاد ور افتاد. باید ببینیم چه بر سر اونای که پشته پرده هستند خواهد افتاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
قطع اینترنت اولین نشانه ضعف است
تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
ناشناس 11:39 ،عراق آزاد شده حتما خواب هستی. امیدوارم با لگد اربابت شیطان بزرگ بیدار شوی و لذتش را بچشی!!!!
وقتی داعش را نابود کردیم قاعدتا مردم عراق باید از ایران ممنون باشند . چه کار کرده ایم که اینطور شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
از اونها که میگفتن توی عراق میجنگیم تا در مرزهای خودمون با داعش نجنگیم بپرس!
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
علی آقا
9 دی هم در ایران یک عده بازی خورده ، به نام مردم ایران شروع به اغتشاش و خرابکاری نمودند
مطمعاً باش در عراق هم این برنامه توسط امریکا درحال اجراء میباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
بیشتر فکر کنید و تاریخ رو بخونید
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
قاسم...؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
وقایع فعلی عراق همان فتنه88 خودمان است. عده ای نادان+عده ای مزدور + سفارتخانه های آمریکا و عربستان
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
سوال ممکن است اشتباه باشد!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
هنوز تو 9 دی ساختگی گیری
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
واقعا باید متاسف باشید آقای قاسم عزیز. اون مشت بازی خورده 9 دی، هموطن های شما بودن که به دلیل گرانی های شدید، بدبختی های فراوان، تورم سرسام اور، پراید 60 میلیونی، فسادهای وحشتناک میلیاردی، دزدی های آشکار، رانت های بی حساب و کتاب، دلارهای دولتی که برای خرید موبایل و ... خرج میشه، قاچاقچیان داخلی نفت و پتروشیمی، سرمایه گذاری های بی بازگشت در سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین، عربستان، سودان، مراکش و مجبور شدن بیان خیابون. هر چند که شروع کننده اون حوادث خود مردم نبودن
فرانسه! خودت را جلو نینداز . ما ملتی هستیم که غنی سازی اورانیوم بدون توافق با دیگران برایمان لذت بخش تر است. غنی سازی تحت توافق به ما احساس گناه میدهد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
پرت میگیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
پیشنهاد میشود روی انرژی خورشیدی کار کنیم،بهتر است و به ما گیر نمیدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
ببین اگه این کامنت دست سرویسهای جاسوسی دشمن بیفته ازش استفاده میکنه،میگه ببین ،اینا میخوان بمب اتمی بسازن.از این حرفا نزن.البته تابناک باید کنترل کنه.حرفهای درست و حسابی رو سانسور میکنه اما،حرفای آسیب رسون به کشور رو منتشر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
از طرف خودت حرف بزن
الان نوبت فرانسه چند ماه وقت کشی کنه . وعده الهی تخلف ناپذیر است حقا
فرانسه کارچاق کنی که به عنوان پادوی امریکا دنبال منافع خود است.
فرانسه دو بار کمر به انهدام و نیستی ایران زد اول قرارداد 1724 بیگ روسیه و ترکیه یا همان عثمانی و دوم قرارداد تقسیم 1907 بین روسیه تزاری و انگلیس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
گذشته ها گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
۱۲:۱۱
گذشته ها گذشته برای زندگی شخصی کاربرد داره اگه کسی قبلا بهت خیانت کرده یا کاری علیهت کرده می تونی بعدا ازش بگذری ولی تو سطح ملی گذشته چراغ راه آینده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
همه کشورها دنبال منافع خودشون هستند
ما نیازی به غنی سازی نداریم مگر کشورهای دیگر که غنی سازی نمی کنند از گرسنگی مرده اند ؟
دولت بفکر رفع تحریم ها باشد فشار اقتصادی زیادی روی مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
با احتساب ضرر تحریم ها٬ با هزینه ای که بابت انرژی هسته ای داده ایم با پولش میشد حدود ۴۰۰ نیروگاه برق حرارتی ساخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
لطفا ابله نباشید. انرزی هسته ای مادر علوم هاست و فقط کارش تولید برق نیست. اگر فقط تولید برق بود اینهمه آمریکایی ها باهاش مخالف نبودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
کاملا موافقم.ضمنا اگر مسئولین بخواهند بگویند،که باید به فکر انرژی جایگزین نفت باشیم،باید بهشان بگوییم،انرژی خورشیدی به مراتب بهتر است و دوستدار محیط زیست هم هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
علم هسته اب، از علوم پایه هستش و یکی از شاخه های علوم آینده، مبحث بمب اتم انحرافیه، هدف انحصاری کردن این علم هستش تا فقط چند تا کشور محدود داشته باشند آینده مال اونایی که به این علوم اهمیت بدن و کار کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
با طرح ماجرای هسته ای هم ایران را از داشتن نیروگاههای هسته ای سالم محروم کردیم و هم مردم را بدبخت کردیم
مخالفان برجام درست میگفتند که اگه برجام به هم بخوره خودروسازان فرانسوی دچار یک ضرر خیلی بزرگ میشن . الان دیپلماتهایشان برای همین به دست وپا افتادند ٬ تازه صنعت خودروی ایران راهش رو پیدا کرده و هر روز داره پیشرفت میکنه اگه سازشکارها بذارن
پاسخ ها
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
صنعت خودروی ایران؟! پیشرفت!؟ پس پراید تولید صنعت خودروی ژاپن و آلمان بوده نه ایران. آخه هنوز در فرمت ها و شکل های متنوع داره تولید و به جان مردم انداخته میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
بخشی از حرفهات درسته که میگیه،فرانسه از برهم خوردن برجام دچار ضرر شده ،چون تجارتش با ایران بهم خورده.اما بخش دیگه اش راجع به پیشرفت صنعت خودرو سازی در ایران،خیالبافی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
صنعت خودروسازی ایران راهشو پیدا کرده؟؟اره راهی که پثدا کرده از در کارخونه به سمت قبرستونه.
طراح تحریم؛ دیدی از برجام خارج شدی و اب از اب تکان نخورد
چرا تحولات عراق را پوشش نمی دهید؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
برای اینکه سی میلیون زائر داره از ایران میره اونجا
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
وا ! حرفا می زنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
اینا بعد از یک سال هنوز رو قتل خاشقچی موندن.جا برای انتشار مطلب جدید ندارن.
فعلا که کل خاورمیانه دچار هرج و مرج و درگیریهای قومی مذهبی شده و منابع این کشورها دارد توسط عده ای غارت می شود .
فرنسه فقط می ترسه ایران خودور ساز بشه وگرنه اصلا براشون مهم نیست قول میدم پنج سال تحریم باشیم خودرو می سازیم در حد خودرو کره فقط صبور باشید ما در ده سال پدافند ساز شدیم کشتی ساختیم زیردریایی ساختیم اینا خیلی خیلی پیچیدن تا ماشین که کلا پونصد قطع نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
اون پیشرفتهایی که گفتی تابع قوانین رقابت ازاد نیستند ولی خودرو اینچنیه
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
خودت باورت میشه مافیای تولید و فروش لگن آلات ایرانخودرو و سایپا اجازه بده صنعت خودرو پیشرفت کنه؟ ضمنا یک خودروی سواری بیش از بیست هزار قطعه داره. پونصد تا که مال یه موتور سیکلت ساده اس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
فقط ،بگو ایننظری که دادی ،جدی بود یا شوخی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
شازده منظورت اینکه که موتور جت ساختیم در صنعت حضور نداری اون هم مثل خودرو مونتاژ تا ساخت
وقتی دستگاهی برای حساسیت به چیزی طراحی میشه قاعدتا یه سنسور برای دریافت تشعشعات اونن قرار میدن مثلا گاز که اگه به موقع عمل کنه نجات بخشه ولی اگه دیر عمل کنه ممکنه فاجعه به بار بیاره
در قرارداد برجام نیز کاهش تعهدات برای عدم وفای به عهد غربیها در نظر گرفته شده اگه به موقع کاهش تعهدات را انجام میدادن اینقدر فشار به مردم وارد نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
سود ایران از برجام در زمان اوباما انقدر زیاد بود که نیازی نبود به تحریمهای صوری انها واکنش نشان دهیم. و در زمان خروج ترامپ اوضاع انچنان ملتهب بود که بهترین کار همان به تعویق انداختن واکنشمان بود. مشکل برجام این بود که ما خودمان به طرق بسیار این سیگنال را به غرب دادیم که این توافق یک توافق طولانی و عاقبت بخیر نخواهد بود
توی این پروسه برجام اعتبار اروپایی ها کم شد
فرانسه دشمن مردم ایران است
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
باشه
پس از فردا مرگ بر فرانسه هم میگیم تا مشکلمون حل بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
جوگیر نباش،اینطوری نمیشه قضاوت کرد.فرانسه مثل یک کشور عادی به فکر منافع خودش هست.میخواد تجارت هم با آمریکا و هم با ایران داشته باشه،ضمنا نمیخواد اوضاع در این منطقه بحرانی تر از این بشه به نفع منافعش نیست
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
نخیر،چین و روسیه و کاسبان تحزیم و ب...دشمن ما مردمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
فقط فرانسه ؟ يا همه دنيا ؟
مگه سوریه فشنگی هم برای رزمایش براش مونده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
کجایی برادر من ، کل تسلیحات روس و ایران اونجا ازمایش میشه، اونوقت شما میفرمایید فشنگی ام مونده ، مث اینکه خیلی کشورتو دست کم میگیری تنها متحد زکان جنگ ما همین سوریه بود اینم بدون تا ایران پشت سوریه وایستاده نمیزاره اونجا اسد شکست بخوره
سعودی و اسراییل بدانند ان شا الله اربعین بزرگ را امسال رقم خواهیم زد بمیرید از خشمتان
انصافا یکبار مذاکره کردیم چی بدست اوردیم ؟؟؟!!! ولی خیلی چیزا از دست دادیم ... بازم مذاکره و امتیازات بیشتر ؟؟؟!!!! مذاکره نکرده بودیم خیلی بهتر بود وضعیتمون
سلام و درود برسایت تابناک لطفا نظرات دوستان رو در آرشیو داشته باشین تا در آینده منتشر کنید ببینیم چه کسی درست و صادقانه وبدون تعصب بیجا نظر دادن لااقل این حسن رو داره در آینده نزدیک از نظرات خودشون یا شرمنده میشن یا افتخار خواهند کرد .
هدف غربی ها نابوی ایران است و تبدیل ان به یک لیبی . امروز بهانه هسته ای دارند فردا موشکی . پس فردا به داشتن تنفگ کلاشینکوف هم گیر می دهند. انها می خواهند همه ساختارهای دفاعی ما را از بین ببرد و بعد در یک حمله ایران را پاره پاره کنند. ایران تچه با جمهوری اسلامی و چه بدو جمهوری اسلامی از دیدگاه انها نباید به شکل کنونی وجود داشه باشد و این بخشی از طرح خاورمیانه جدید است.
اخه اگه با فرانسه قرارداد نبنديم مجبوريم ماشينهاي اشغال چيني و در اينده روسي سوار بشيم
فرانسه خودش یکی از متهمان ناقض برجام است و لذا باید اول بدهی خودش رو صاف کنه.
یکی باید به این فرانسویها بگه شما به این کارا کار نداشته باشید. اگر عرضه دارید اینستکستون رو درست ره بندازید وگرنه همون بهتر که سکوت اختیار کنید
بر هم ریختن عراق نقشه آمریکاست!
از وی به‌ عنوان طراح و مغز متفکر تحریم‌های آمریکا علیه ایران نام برده می‌شود.
به خاک می سپاریمش..
ان شاالله برای این موجود که طراح تحریم ها علیه ایران هست و همه همفکرانش دنیا تیره و تار بشه
چرا هیچ خبری از اعتراضات عراق توی رسانه های ایران نیست ؟ همین سایت تابناک بعد از کشته شدن ده ها نفر امروز اولین خبر رو در موردش اعلام کرد. اونم نه در مورد اعتراضات که در مورد بیانیه شورای امنیت عراق در مورد لزوم حفاظت از اموال مردم !!
جالبه که تنها موقعی که نگران حفاظت از اموال مردم میشن موقع اعتراضاته.
اگه یک درصد تعصبی که روی سطل های زباله نشون میدن در مواقع دیگه هم وجود داشت حتی 1 دزد و جنایتکار توی کشورها باقی نمی ماند.
دیده شده به خاطر حفاظت از یک سطل زباله گاز اشک آور و گلوله جنگی شلیک شده و صدها نفر کشته و زخمی و دستگیر شدن. اصن چیه این سطل زباله.
در سوریه که هر لحظه آتش و خون است. چه نیاز به مانور است
ای مردم عراق هستند که به وضعیت بد اقتصادیشان معترضند. وهيچ ربطی به دیگر موضوعات ندارد وحق مردم عراق است.
مستشاران چگونه. بدون ادوات نظامی رزمایش انجام می دهند!!!؟
لابد فردا می گن جوانان عراقی از دشمن و به خصوص کارگران هفت تپه دستور می گرفتن
مشکلات آنها چه ربطی به ما داره به ما فحش میدهند و پرچم ما را آتش میزنند مگر ما باعث فساد در عراق هستیم خودمان هم داریم با فساد مبارزه میکنیم
عراق كهريزك داره ؟
متاسفانه دولت و حکومت عراق و حتی نیروهای مسلح آن بازیچه دست کشورها شده اند و مردم فلک زده عراق را بیچاره کرده اند!
فرانسه شده کاسه داغتر از آش، دایه مهربانتر از مادر. آخه یکی نیست بگه به تو چه مربوط که اینهمه جلز و ولز میکنی که ایران با امریکا مذاکره کنه؟ ما که میدونیم بخاطر منافعت داری به ایران فشار میاری که با امریکا مذاکره کنه. لطف کن بشین سر جات و تو امور کشورهای دیگه دخالت نکن.
به امید آزادی عراق سوریه.یمن.لبنان.فلسطین
با سیاستهای حکیمانه امام خامنه ای دولت آمریکا دارد از هم می پاشد
فرانسه دشمن اصلی ایران است از روز اول انقلاب با ما دشمن بوده و است
اروپا به خصوص فرانسه زحمت خیلی زیادی کشیدند تا به اینجا و به این پیشرفتگی و امنیت منطقه ای برسند و حق دارند خیلی بترسند از روزی که منطقشون دچار بحران بشه و دارند خیلی تلاش میکنند که برجام را زنده نگه دارند به خاطر امنیت خودشون نه به خاطر فروش ۴ تا پژو.
امریکا باید پیش از گفتگو با ایران ، اول تحریم ها را برای یک سال تعلیق نماید ،و آنگاه ،وارد مذاکرهٔ منطقی که ضامن منافع ملی ایران در منطقه ‌و خاورمیانه ،و جهان باشد با احترام متقابل بشوند ؟،،و امریکا باید از دخالت دادن نظرات کشورهایی که مخالف توافق ،و عادی شدن رابطهٔ بین ایران ،و امریکا هستند ،خود داری نماید ؟،،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار