بازدید 3256

قیمت سکه سه شنبه ۹ مهر ۹۸/ سکه در مرز ریزش به کانال سه میلیون تومانی

نرخ طلا و انواع سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار و اونس در بازارهای جهانی کاهش یافت به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت چهار میلیون تومان به فروش رسید.
کد خبر: ۹۲۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 01 October 2019

نرخ طلا و انواع سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار و اونس در بازارهای جهانی کاهش یافت به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت چهار میلیون تومان به فروش رسید.

براساس معاملات امروز از یکسو قیمت دلار ۵۰ تومان کاهش یافت و از سوی دیگر اونس طلا در بازارهای جهانی ریزش ۲۰ دلاری را در مقایسه با معاملات عصر دیروز تجربه کرد.

ساعت ۱۴ امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت حدود ۳۵ هزار تومانی قیمت نسبت به دیروز به چهار میلیون تومان رسید، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ امروز به قیمت سه میلیون و ۹۸۰ هزار تومان به فروش رسید.

نیم سکه نیز ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۰۵ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۵۶ هزار تومان فروخته شد.

نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی به قیمت یک هزار و ۴۷۰ دلار عقب نشینی کرد.

افت ۳۰ درصدی قیمت سکه در یکسال گذشته

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: قیمت سکه در یک سال گذشته حدود ۳۰ درصد افت داشت و از حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در پنجم مهر ۱۳۹۷ به حدود چهار میلیون تومان در ششم مهر امسال کاهش یافت.

«محمد کشتی‌آرای» با بیان اینکه رکود بازار طلا به علت قرار گرفتن در ماه های محرم و صفر بسیار تشدید شده است، اضافه کرد: کاهش مناسبت هایی مانند عقد و ازدواج در این دو ماه، میزان مراجعه به بازار طلا کاهش یافته که پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک ماه آینده یعنی تا پایان ماه صفر ادامه داشته باشد.

به گفته وی، اکنون طلا جذابیتی برای سرمایه‌گذاری ندارد و فقط برای مصارف خاص مانند هدیه دادن و مراسم های ازدواج از آن استفاده می‌کنند، در عین حال اکنون به دلیل قرار داشتن در ماه صفر، میزان خرید آن نیز کاهش زیادی یافته است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور اضافه کرد: در گذشته به جز سرمایه‌گذاری از سکه برای هدیه دادن نیز استفاده می‌شد، اما در حال حاضر به دلیل بالارفتن قیمت سکه و کاهش توان خرید، مردم گرایش کمی برای هدیه دادن سکه در مراسم ها و مناسبت ها دارند و ترجیح می‌دهند که از سایر کادوها استفاده کنند.

وی درباره حباب سکه نیز گفت: به دلیل کاهش شدید قیمت سکه میزان حباب آن نیز افت زیادی کرده است،  حباب سکه تمام بهار آزادی اکنون به صفر رسیده و حباب نیم سکه نیز به صفر نزدیک شده است و ربع سکه و سکه گرمی هنوز اندکی حباب دارند که آن نیز در حال تخلیه شدن است.

سقوط قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و صعود بازارهای سهام، به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر سقوط کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۶۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۴۷۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

معاملات در ساعات فعالیت بازارهای آسیایی به دلیل عدم حضور معامله‌گران چینی که به تعطیلات طولانی رفته‌اند، اندک بود.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، پتانسیل رشد بیشتر ارزش دلار و خوش بینی به توافق تجاری میان آمریکا و چین، قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد. همچنین طلا پایین محدوده حمایتی ۱۴۸ تا ۱۴۹۰ دلار را شکست و این مسئله باعث فروش بیشتر این فلز ارزشمند شد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب به بالاترین حد در بیش از دو سال اخیر صعود کرد.

بازارهای سهام آسیا با امیدواری سرمایه‌گذاران به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و حل مناقشات دو کشور که به اقتصاد جهانی لطمه زده است، صعود کردند.

در این بین، پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید گزارشها مبنی بر این که دولت ترامپ درصدد حذف شرکتهای چینی از بازارهای سهام آمریکا است را رد کرده و آنها را جعلی خواند.

بر اساس گزارش رویترز، چین و آمریکا قرار است هفته آینده مذاکرات تجاری رده بالای خود در واشنگتن را ازسربگیرند. اگرچه مناقشه دو کشور بر سر تجارت و فناوری تشدید شده است اما برخی از سرمایه ‌گذاران همچنان به مصالحه آنها امیدوارند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۴۶۲ دلار را شکسته و تا سطح ۱۴۴۶ دلار عقب نشینی کند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۲۰.۸۳ تن رسید.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۶۷۵ دلار و ۲۹ سنت معامله شد. این فلز روز دوشنبه از مرز ۱۷۰۰ دلار عبور کرده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۶ دلار و ۹۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۸۱ دلار و ۳۷ سنت رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی