بازدید 4254

توصیه‌هایی به زائران حسینی در سفر اربعین

توصیه‌هایی به زائران حسینی در سفر اربعینفرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ساعت کار و باز بودن دفاتر پلیس+۱۰ در روز‌های تعطیل به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) و صدور گذرنامه موقت رایگان به آنان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ 01 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری ویژه خدمات انتظامی اربعین اظهار کرد: خروج از مرز‌های چهارگانه‌ای که برای سفر اربعین حسینی (ع) مشخص شده صرفاً با گذرنامه معتبر امکان پذیر است و زائران بدون همراه داشتن گذرنامه برای سفر اربعین به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه باید گذرنامه افراد حداقل سه ماه فرصت انقضاء داشته باشد، گفت: به زائران توصیه می‌کنیم حتماً گذرنامه خود را ممهور به مُهر خروج از کشور کرده و به همین شکل مراقب باشند که موقع بازگشت از عراق هم مُهر ورود به کشور در گذرنامه آن‌ها زده شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به عدم ثبت نام عده‌ای از زائران در سامانه سماح گفت: توصیه می‌کنیم که به منظور مدیریت سفر و همچنین استفاده از مزایای بیمه، زائران در این سامانه ثبت نام کنند.

معصوم بیگی به تدبیر اخیر نیروی انتظامی به منظور ارائه گذرنامه موقت سفر اربعین اشاره کرد و گفت: این گذرنامه صرفاً برای سفر اربعین طراحی و تا پایان ماه صفر قابل استفاده است و به زودی دستورالعمل نحوه ارائه آن به متقاضیان به استان‌ها ابلاغ و صدور آن انجام خواهد شد.

وی افزود: زائران برای دریافت گذرنامه موقت فقط باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنند، همچنین تمام هزینه صدور این گذرنامه برای زائران نیز رایگان خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستور ویژه به تمام دفاتر پلیس+۱۰ استان اصفهان برای حضور در دفاتر تا انتهای شب و حتی روز‌های تعطیل خبر داد و گفت: به مسئولان این دفاتر گفته شده تا زمانی که زائران برای تقاضای صدور گذرنامه به این دفاتر مراجعه می‌کنند، متصدیان باید حضور داشته و پاسخگوی مراجعان باشند.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: علاوه بر داشتن گذرنامه باید فرد منعی برای خروج از کشور نداشته باشد و به همین جهت توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از عزیمت به سفر اربعین با مراجعه به اداره گذرنامه پلیس امنیت عمومی در اصفهان و تمام شهرستان‌های تابعه از وضعیت خروج خود مطلع شوند.

نحوه خروج اتباع بیگانه مقیم کشور

وی گفت: اتباع خارجی مقیم ایران علاوه بر اخذ روادید کشور عراق باید به مدیریت اداره مهاجرت و گذرنامه مراجعه و روادید خروج و مراجعت دریافت کنند، همچنین اتباع خارجی دارای کارت آمایشی معتبر و اتباع افغانستانی مشمول طرح خانواری نیز جهت سیر مراحل اخذ مجوز اعزام به اربعین باید حتماً به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی مراجعه کنند ضمن اینکه تاکید می‌کنم اتباع خارجی که به صورت غیر مجاز در کشور حضور دارند اجازه استفاده از این تسهیلات را نخواهند داشت.

نحوه خروج از کشور با خودروی شخصی

معصوم بیگی ادامه داد: کسانی که قصد عزیمت به کشور عراق با خودروی شخصی دارند باید به گمرک و کانون ایرانگردی و جهانگردی مراجعه کنند، اما به لحاظ ایجاد ترافیک در محور‌های منتهی به مرز و همچنین محور‌های داخل کشور عراق و همچنین کمبود جایگاه‌های سوخت بنزین و CNG که در کشور عراق، پلیس توصیه می‌کند از عزیمت به کشور عراق با خودروی شخصی خودداری کنند.

نحوه شرکت مشمولان خدمت وظیفه عمومی در مراسم اربعین حسینی (ع)

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: همه مشمولان غیر غایب متقاضی شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) از هفتم مهر تا دهم آبان ماه بدون پرداخت وثیقه می‌توانند از کشور خارج شوند البته این افراد باید به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی به نشانی www.epolice.ir مراجعه کرده و کد ملی و کد سخای خود را در این درگاه ثبت کنند تا امکان ارائه مجوز خروج از کشور به آنان فراهم شود.

وی در خصوص نحوه خروج از کشور مشمولان دانش آموز، دانشجو و طلاب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: دارندگان برگ آماده به خدمت بدون غیبت در صورتی که تاریخ بازگشت به کشور آنان یک ماه قبل از تاریخ اعزام آنان باشد می‌توانند به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی مراجعه و مجوز لازم را دریافت کنند.

معصوم بیگی افزود: مشمولانی که منتظر مهلت تعیین تکلیف وضع خدمتی خود هستند و قصد شرکت در این سفر معنوی را دارند هم بدون دریافت برگ آماده به خدمت می‌توانند به درگاه مذکور مراجعه و تقاضای خروج از کشور خود را ثبت کنند، همچنین آن دسته از مشمولانی که در زمینه معافیت پزشکی، کفالت و یا معافیت‌های خاص اقدام کردند و درخواست آنان در سامانه وظیفه عمومی درحال بررسی است نیز می‌توانند برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع) از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: این امکان برای مشمولان واجد شرایط قانون جریمه سربازی در صورتی که حداقل نیمی از اقساط جریمه خود را پرداخت کرده و اقساط معوق نداشته باشند هم وجود دارد که به این سفر معنوی اعزام شوند. دارندگان معافیت موقت پزشکی و کفالت نیز تا یک ماه قبل از اتمام معافیت موقت در این سفر معنوی شرکت کنند.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: کسانی که دارای کارت پایان خدمت وظیفه و یا کارت معافیت هستند و در شرایط مشمول قرار دارند باید کارت عادی خود را به کارت هوشمند تبدیل کنند تا امکان صدور گذرنامه برای آنان فراهم شود.

هشدار در خصوص کلاهبرداری از زائران اربعین حسینی (ع)

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: به زائران توصیه می‌کنم دقت داشته باشند در هنگام ثبت نام در سامانه سماح به سایت‌های جعلی و فیشینگ مراجعه نکنند، هر گونه اطلاعات را از منبع معتبر و قانونی خود دریافت کنند، چون عده‌ای کلاهبردار از احساسات پاک مردم سؤاستفاده می‌کنند و آدرس‌هایی را در سایت‌ها اعلام می‌کنند که این‌ها به قصد کلاهبرداری است.

وی به متقاضیان دریافت ارز توصیه کرد حتماً به صرافی‌های مجاز و مکان‌های مشخصی که اعلام شده برای دریافت ارز یا تبدیل وجه خود به پول کشور عراق مراجعه کنند و از مراجعه به دلال‌هایی که در خیابان و یا در مبادی ورودی مرز هستند خودداری کنند، چون احتمال اینکه ارز جعلی به آن‌ها داده شود وجود دارد.

معصوم بیگی همچنین به متقاضیانی که می‌خواهند به وسیله هواپیما به کشور عراق مسافرت کنند هم توصیه کرد حتماً به دفاتر مجاز فروش بلیط هواپیما مراجعه کرده و از خرید بلیط در فضای مجازی خودداری کنند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

لزوم مدیریت زمان در سفر اربعین

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از زائران تقاضا می‌کنم تا سفر خود را به روز‌های آخر اربعین موکول نکنند، هرچند نیروی انتظامی تمام توان خود را در مرز‌ها آورده تا زائران دچار مشکل نشوند، اما اگر مدیریت زمان وجود نداشته باشد باعث ازدحام و تراکم جمعیت در مرز‌ها شده و زائران با مشکل مواجه می‌شوند.

معصوم بیگی اضافه کرد: به کسانی که با خودروی شخصی تا مرز می‌روند توصیه می‌کنم که حتماً خودروی خود را در پارکینگ‌هایی که دارای نگهبان، گشت پلیس و پایش تصویری است گذاشته و از پارک کردن خودرو‌های خود در خیابان‌ها و کوچه‌ها خودداری کنند، ضمن اینکه تاکید می‌کنم از گذاشتن مدارک معتبر و اموال قیمتی در هنگام ترک خودرو بر روی صندلی جلو و عقب خودرو نیز جداً پرهیز کنند.

وی خاطر نشان کرد: زائران باید قبل از حرکت از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان داشته و حتی الامکان از تردد در هنگام شب که باعث بروز خطراتی برای آنان می‌شود خودداری کنند، همچنین در راه‌های دو طرفه از ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سبقت و سرعت غیر مجاز جداً پرهیز کرده برای استراحت در حاشیه جاده‌ها توقف نکنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: به زائرانی که احیاناً گم شده و یا با مفقود شدن گذرنامه خود مواجه شدند می‌توانند به کنسولگری‌های ایران در نجف و یا کربلا مراجعه تا از آن طریق امکان رفع مشکل و اعزام آنان به کشور ایران فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از زائران اربعین حسینی (ع) خواست همکاری نزدیک و تنگاتنگی با ماموران نیروی انتظامی هم در مسیر و هم در نوار مرزی داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان