بازدید 3756
۲

آلودگی هوا را نباید تنها به بنزین گره زد

کد خبر: ۹۲۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 30 September 2019

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت که هنوز گزارشی درمورد کاهش کیفیت بنزین و سایر سوخت‌ها به کمیسیون انرژی ارائه نشده است، گزارش‌های قبلی همه حاکی از افزایش کیفیت حامل‌های انرژی بودند.

به گزارش «تابناک»، حسین امیری‌خامکانی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره افزایش غلظت گوگرد در بنزین گفت: هر ساله در این موقع سال به دلیل ساکن شدن هوا، مشکل آلودگی هوا پیش می‌آید که اولین اتهام به سمت کم بودن کیفیت بنزین در تهران و کلانشهرها می‌رود حال این که تجهیزات زیادی در کشور وجود دارد که بعضا مشعل‌های آن غیر استاندارد بوده لذا نباید موضوع آلودگی هوا را تنها به بنزین گره زد و باید وضعیت کیفیت سایر سوخت‌ها را هم بررسی کرد.

وی ادامه داد: گزارشات ارائه شده به کمیسیون انرژی حاکمی از آن است که بنزین و گازوئیل ایزو ۵ داشته و کیفیت حامل‌های انرژی رو به بهبود است گزارشی به ما نرسیده که دستگاه‌ها از سیاست دولت برای افزایش کیفیت سوخت تخلف کرده باشند و یا این که پالایشگاه‌ها روش خود را برای تولید سوخت با گوگرد بیشتر تغییر داده باشند.

امیری در پایان گفت: اگر گزارشی درباره کاهش کیفیت سوخت به کمیسیون برسد آن را بررسی خواهیم کرد.

هفته گذشته شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گزارشی اعلام کرد که سوخت بنزین در تهران نشان می‌دهد که غلظت گوگرد در بهار و تابستان امسال در کلیه نمونه‌های بنزین سه تا چهار برابر حد مجاز بوده است این موضوع را شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تکذیب کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بازهم فصل پاییز و شروع داستانهای تکراری الودگی هوا و شعارهای همیشگی بدون اقدام ...
چند اقدام بسیار ساده وبدون نیاز به هیاهو و جنجال که هم خدابیامرزی دارد برای متولیان و هم سود دهی دارد برای دنیا طلبان ..
1- برقی نمودن موتورسیکلتها ..نظیر کشور چین ..آلودگی صوتی هم بشدت کم می شود
2- تاکسی ها تبدیل به هیبرید شوند ..
3- بازسازی فوری ناوگان عمومی نظیر اتوبوسهای فرسوده و استفاده از اتوبوسهای برقی
....................طور خدا بجای این همه حرف دو درصد عمل کنید همه چی حله
سال ۹۲ که میخواستن بنزین وارد کنند ربط داشت الان نداره؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر