بازدید 6270
۳
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

اعتراض اهالی بازار سرمایه به مشکل همیشگی اختلال هسته معاملات

امروز و با اختلال مجدد در هسته معاملات صدای اعتراض سهامداران بار دیگر بلند شد، این در حالی است که مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران چند وقت پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود ما مشکلات هسته معاملات را حل کردیم و حتی باگ آتوس را هم برطرف کردیم فرانسوی‌ها بیایند از ما بخرند!
کد خبر: ۹۲۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 29 September 2019

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه هفتم مهرماه ۹۸)، با کاهش 1773 واحدی معادل 0.55 درصد به رقم 318 هزار و 250 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 11 واحدی به رقم ۴ هزار و 236 واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند صعودی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 476 واحدی معادل 0.55 درصد به رقم 85 هزار و 536 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 202 واحدی معادل 0.22 درصد، عدد 94 هزار و 167 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 135 واحدی معادل 0.22 درصد به رقم 63 هزار و 35 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 1636 واحد کاهش معادل 0.44 درصد را رقم زد و به سطح 369 هزار و 454 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1771 واحد کاهش معادل 0.76 درصد به رقم 231 هزار و 96 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 1439 واحد کاهش معادل 0.22 درصد همراه بود و عدد 648 هزار و 82 واحد را به نمایش گذاشت.

 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس، امروز و با اختلال مجدد در هسته معاملات صدای اعتراض سهامداران بار دیگر بلند شد، این در حالی است که مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران چند وقت پیش در مصاحبه ای اعلام کرده بود ما مشکلات هسته معاملات را حل کردیم و حتی باگ آتوس را هم برطرف کردیم فرانسوی ها بیایند از ما بخرند!حال باید به این مدیر خوش مصاحبه تذکر داده شود، گرفتن باگ آتوس پیشکش لطفا مشکل سهامداران متضرر از اختلال همیشگی هسته معاملات را برطرف کنید. صفوف عرضه ابتدای بازار طولانی تر بود و اختلال در هسته معاملات و تاخیر در نمایش قیمت های واقعی به ترس سهامداران دامن می زد و البته خریداران این صفوف فروش را کامیاب تر می کرد.

ارزش معاملات بورس تهران از 3050.6 میلیارد تومان فراتر رفت و حجم معاملات نیز رکورد تازه ای زد و بر این اساس داد و ستد بیش از 8 میلیارد و 546 میلیون برگه سهم طی 638 هزار و 16 نوبت معاملاتی رقم خورد.

تاثیر گذارها

نفت سپاهان(شسپا) امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس تهران داشت و با رشد خود مانع از سقوط بیشتر نماگر اصلی بازار شد و در مقابل نماد گروه مپنا(رمپنا)، گل گهر(کگل) ،پتروشیمی پردیس(شپدیس)، ملی صنایع مس ایران(فملی)، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین( تاپیکو) و پالایش نفت تهران(شتران) بیشترین تاثیر کاهنده و منفی را بر شاخص 318 هزار واحدی بورس ثبت کردند.

رفت و امدهای بازار

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام1)، نوسازی‌وساختمان‌تهران‌ (ثنوسا1)، لیزینگ‌ایران‌ (ولیز1)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌ (كماسه1) و فروسیلیس‌ ایران‌ (فروس1)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم استفاده نشده شركت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو(خگسترح)با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی،  سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی داروسازی كوثر(دكوثر) نوش مازندران(غنوش)،البرز دارو(دالبر)،مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران(ثاباد)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال؛ سرامیك های صنعتی اردكان(كسرا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، شاهد(ثشاهد)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب؛ حق تقدم شركت سیمان فارس نو(سفانوح)جهت حق تقدم استفاده نشده ، نفت سپاهان(شسپا) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی- عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه ، صنایع مس شهید باهنر(فباهنر)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه بازگشایی شدند.

همچنین اطلاعیه تداوم تعلیق نماد معاملاتی شركت بانك ملت (وبملت1) حداكثر تا تاریخ 15/07/98 در سایت کدال منتشر شده که البته معاون مالی این بانک از احتمال بازگشایی این نماد سخن گفته است.

نماد معاملاتی شركت كشاورزی‌ ودامپروی‌ مگسال‌ (زمگسا1)، ایركا پارت صنعت (خكار1) شیشه‌ همدان‌ (كهمدا1) واسپاری ملت (ولملت1) سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیرو1) ایران‌یاساتایرورابر (پاسا1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد حق تقدم استفاده نشده شركت پارس دارو(دپارسح) با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یک سهم دارویی در عزض 20 رزوز سه برابر شده یعنی از سیصد شده 900 تومان حسای کنید یک سرکت دارویی که سرمایه دفتری ان 75 میلیارد تومان است شده 750 میلیاردتومان
سلام. متاسفانه اختلالات سامانه های کارگزاری ها در خوش بینانه ترین حالت به علت ناتوانی و یا بی توجهی کارگزاران بورس است ولی در حالت بدبینانه با توجه به دسترسی بالای کارگزاری ها به اطلاعات معاملاتی کاربران و مشاهده تمام ثبت درخواستهای خرید و فروش کاربران یک کارگزاری و نیز با توجه به اینکه خود کارگزاری ها هم در حال انجام معاملات در بورس هستند فقط باید امیدوار باشیم که سواستفاده نکنند وگر نه خود سازمان بورس هیچ گونه مکانیزم مشخصی برای نحوه نظارت بر این گونه امور قرار نداده و نیز سامانه های اطلاع رسانی بورس مانند سایت tsetmc هم که باید اطلاعات معاملات روزهای قبل را ارایه کند در زمانهای حساس از ارایه کامل و بروز آنها ناتوان است و مشکلات سامانه های بورس و کارگزاری ها که به راحتی با استفاده از چند تکنسین فنی قابل حل است به یک مشکل غیرقابل حل برای بورس تهران نشان داده میشود و هیچ کس حاضر به رسیدگی و رفع این مشکل نیست.
سلام.این چه وضعیه در هسته معاملات.به خاطر این اخلال ها خیلیا ضرر میکن در بازار .لطفا اخلال ها را برطرف کنین.
بعد هم با توجه به ورود این حجم از قدینگی و اقبال مردم از بازار بورس اقدامات لازم انجام داده بشه تا معاملات به سهولت انجام بگیره نه که سهم رو به خاطر هنگ هسته ها ببندن و بعد از پایان معاملات باز کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی