بازدید 24903

خارج شدن قطار زاهدان-تهران از ریل/ ۵ جان باخته، بیش از ۱۵۰ مصدوم و یک تن مفقود!

آن گونه که فرماندار زاهدان خبر داده، ساعت ۱۶ و ۳۰ عصر امروز خبر خارج شدن قطار مسافربری زاهدان-تهران مخابره شد که در پی آن، بلافاصله نیرو‌های امدادی آتش نشانی و هلال احمر و فوریت‌های پزشکی به محل حادثه که منطقه ای دوردست در شهرستان زاهدان است اعزام شدند.
کد خبر: ۹۲۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 25 September 2019
تابناک اجتماعی -
ساعاتی پیش با خروج قطار مسافربری زاهدان-تهران از ریل، رویدادی مرگبار به وقوع پیوست؛ حادثه ای که هنوز ابعاد کامل آن مشخص نشده است.
 
به گزارش «تابناک»، ابوذر مهدی نخعی، فرماندار زاهدان در این باره گفت: ساعت ۱۶ و ۳۰ عصر امروز -چهارشنبه سوم مهرماه خبر خارج شدن قطار مسافربری زاهدان-تهران را به ما اطلاع دادند که در پی آن، بلافاصله نیرو‌های امدادی آتش نشانی و هلال احمر و فوریت‌های پزشکی به محل حادثه -که منطقه ای دوردست در شهرستان زاهدان است،- اعزام شدند.
 
آن گونه که گزارش ها نشان می‌دهد، این قطار از زاهدان به مقصد تهران در حرکت بوده و هنوز اطلاعی از چرایی خروجش از ریل در دست نیست.

اسامی دو فوتی حادثه قطار اعلام شد
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۲۲:۰۱

اسامی دو فوتی این حادثه به شرح زیر توسط اورژانس اعلام شد:

سیروان خسروی - عباس ریگی سلطان پور

تداوم فعالیت قطارهای تهران-زاهدان به مدد اتوبوس!
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۰:۴۶

قطار‌های تهران - زاهدان و زاهدان - تهران طبق برنامه انجام می‌شود، اما مسافران از زاهدان با اتوبوس به بم منتقل می‌شوند تا از بم با قطار به تهران عزیمت کنند.

همچنین تا بازگشایی این محور قطار‌های تهران - زاهدان طبق برنامه از ایستگاه راه آهن تهران حرکت می‌کنند تا پس از رسیدن به بم با اتوبوس به زاهدان منتقل شوند.

هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر با سامانه ۵۱۴۹ تماس بگیرند.

احراز هویت یکی دیگر از جانباختگان
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۰:۲۶

عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با میزان بیان داشت: مهری میرجلیلی فرزند شکر الله سومین جان باخته حادثه قطار زاهدان تهران بود که شناسایی و احراز هویت شد.

عبدی با بیان اینکه پیکر یک نفر دیگر هنوز مجهول الهویه است گفت: عباس ریگی سلطانی پور، سیروان خسروی نیز دیشب شناسایی شدند.

عملیات بازگشایی محور ریلی آغاز شد
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۰:۲۲

ماموران اداره کل راه آهن جنوب شرق هم اکنون مشغول عملیات بازگشایی محور ریلی زاهدان تهران هستند.

تعداد مصدومان حادثه خروج قطار به ۱۵۷ نفر رسید
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۰:۱۷

براساس اعلام اورژانس کشور در حادثه خروج قطار زاهدان – تهران تا این لحظه ۱۵۷ نفر در این حادثه مصدوم شده اند.

این در حالی است که متاسفانه بر اثر این حادثه دردناک تا کنون ۴ نفر از هموطنان فوت شده و یک نفر نیز مفقود شده است.

از مجموع ۱۵۷ مصدوم اعزامی ۱۰۲ نفر پس از درمان ترخیص و ۵۵ نفر در مراکز درمانی بستری و تحت درمان می‌باشند.

تسلیت وزیر راه وشهرسازی به خانواده‌های قربانیان حادثه ریلی زاهدان
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۹:۵۰

محمد اسلامی در پیام خود ضمن همدردی با خانواده‌های جان باختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومان عزیز حادثه ریلی زاهدان در دستوری به شرکت راه آهن خواستار اعزام اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن به محل شد و بر پیگیری و ارائه خدمات بر مصدومان تأکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در دستور خود به بررسی دقیق حادثه و اقدام لازم برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در این منطقه تأکید کرد.

بر اساس دستور وزیر راه وشهرسازی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه آهن عازم محل حادثه شده است و علت حادثه خروج واگن از ریل در منطقه شورو زاهدان در کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی قرار گرفته است.

انتقال پیکر ۴نفر از جانباختگان به پزشکی قانونی
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۲۲:۵۵

عبدی مدیر کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار داشت: هم اکنون پیکر ۴نفر از جان باختگان حادثه قطار زاهدان تهران برای شناسایی و تکمیل مراحل به پزشکی قانونی منتقل شد.

به گزارش میزان، در پی حادثه قطار زاهدان-تهران دادستان مرکز سیستان و بلوچستان از حضور بازپرس ویژه در بیمارستان برای انجام تحقیقات پیرامون حادثه خبر داد و گفت: ستاد بحران در شهرستان زاهدان تشکیل شده است.

در این رابطه دو نفر به نام‌های عباس ریگی سلطانی پور و سیروان خسروی شناسایی شدند. همچنین یک مرد و زن مجهول الهویه هستند.

افزایش شمار کشتگان به ۵ تن
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۲۰:۱۴

راشکی؛ مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: تعداد مصدومین ۹۲ نفر بوده که ۳۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و تعداد کشته‌ها هم تا این لحظه ۵ نفر اعلام شده است.

به گفته راشکی، عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

افزایش شمار جان باختگان به چهار تن
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۷:۵۸

به گفته رییس سازمان اورژانس کشور، شمار جان باختگان این رویداد به چهار تن افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این حادثه تا کنون 35 مصدوم و 4 کشته داشته و احتمال افزاش موارد فوتی وجود دارد. مصدومان در حال انتقال به مراکز درمانی زاهدان هستند و 80 تخت بیمارستانی در زاهدان به منطور ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در نظر گرفته شده است

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۷:۴۶
تعداد بازدید : 4780
اعزام هشت تیم عملیاتی و یک بالگرد به محل حادثه
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۷:۴۱

مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان از افزایش مصدومان حادثه به ۳۵ تن و کشته شدن ۳ نفر بر اثر خروج قطار از ریل در استان زاهدان خبر داد.

به گفته این مقام مسئول، هشت تیم عملیاتی و یک فروند بالگرد هلال احمر به در محل حادثه اعزام شده‌اند.

سه تن جان باختند
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۷:۳۵

میرحسن موسوی، معاون مسافری راه آهن در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات حادثه خروج از خط قطار مسافری اظهار داشت: قطار مسافری زاهدان - تهران به شماره 725 ساعت 14:50 دقیقه امروز از ایستگاه زاهدان حرکت کرد اما متأسفانه در بلاک نرسیده به ایستگاه راه‌آهن شرو دچار حادثه شد.

وی افزود: در این حادثه پنج واگن قطار مسافری از خط خارج شد. بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق اورژانس بر سر صحنه حادثه حاضر شد و اقدام به امدادرسانی به مسافران کرد.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران تشکیل شده است، گفت: اعضای کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن بلافاصله به محل حادثه جهت بررسی‌های اولیه اعزام شدند.

موسوی گفت: طبق اطلاعات اورژانس متأسفانه تاکنون در این حادثه سه نفر جان باخته‌‌اند و 35 نفر مصدوم شده‌اند. چنانچه اطلاعات تکمیل شود و آمار از سوی اورژانس اعلام شود اطلاعات تکمیلی به مردم اعلام خواهد شد.

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۷:۰۷
تعداد بازدید : 2645
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
هرچه سنگه مال پای لنگه .
این هم از ریل سازی ما !!!!

جاده مرگ در بلوچستان داشتیم حالا قطار مرگ هم اضافه شد
برای بازماندن این حادثه صبر جمیل و برای در گذشتگان طلب مغفرت میکنم . راه اهن مناطقی که شن و ماسه توسط آب و باد جابجا میشود این‌مشکلات را دارد . در چنین‌مناطقی باید از حداکثر سازه مهندسی استفاده کرد . ایرای اینکه شن های روان توسط باد جابجا میشوند . در احداث جنین خطوط راه اهن از مهندسین مشاوره کشورهای مثل المان که در قاره افریقا طی یک قرن بهترین سازه ها را احداث کردند و بزرگترین محاسن طرح انها این هست که راه اهن را طوری میسازند که اب و خاک و باد و شن و ماسه براحتی از زیر گذر راه اهن عبود میکند و باعث انباشته شدن شن های روان در مسیر ریل نمیشود . ابن راه اهن کی احداث شد ؟
پاسخ ها
مسعود
| Germany |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
موضوع ناشی از شن نبوده و محل حادثه در منطقه کوهستانی و غیر شنی بوده بعنوان بلاک شورو، بلاک شورو جز ۳ بلاک اول و قبل از رودماهی و ورود به دشت و مسیر طوفان بوده و علت سرعت یا اشکال در ریل هست
تشکر و سپاس بی‌اندازه تقدیم مسئولین باکفایت و توانا. هرچه قدر شکر و سپاسگذاری کنیم بابت اینکه این مسئولین برای ما قرارداده شده کم کردیم. کجای دنیا مردم چنین فرشته‌هایی دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
مسئولین رو خود شما با رایت انتخاب کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
احسنت. معلومه در زندگیت آدم شاکری هستی! حتی اگه این مسولین با نظارت استصوابی وکیل و وزیر شده باشند.
لطفاً خواهشاً تمنا می‌کنم حداقل یک‌بار هم که شده مسئولین این فاجعه از هر رده و سازمانی که هستند را بدون اغماض به جرم قتل و جرح هموطنان بیگناه که ناشی از بی‌کفایتی و سهل‌انگاری آنان بود را لطفاً خواهشاً تمنا می‌کنم در محل جرم به دار بیاویزید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
حالت خوشه!
متاسفانه اعلام شد که دلیل شن بوده که باطلاع برسانم اولا محل کوهستان و خارج از محدوده شن بوده، دوما تصاویر وجود هرگونه شن رو رد میکنه، احتمال سرعت نامناسب یا خرابی ریل قوی ترین احتمال خواهد بود.
يك بالگرد براى كمك به يك قطار ؟
وضع بنگلادش بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
اسمش اعزام بالگرد به کمکه! شما هم قبول کن. اما مسولین برای دیدن صحنه باید دید هوایی داشته باشن تا ادرنالین خونشام کمی بره بالا
من راه اهنی هستم
علت اصلی این موارد هم به شرح زیر هست:
1 خصوصی سازی های بی مورد و غیر اصولی(بخش تعمیرات واگن و لوکوموتیوها اکثرا به بخش خصوصی واگذار شده، اونها هم از لوازم نامرغوب و دسته دوم استفاذه میکنند و سرویس ها اونطور که باید و شاید انجام نمیشه، علتش هم مافیا یی هست که تو این قضیه خصوصی شدن منفعت میبرند)
2 اجرای نادرست و سیاسی کاری برای افتتاح خطوط جدید و عدم ایمن سازی های زیر سازی راه اهن اعم از خط و علائم الکتریکی
3 ناعدالتی در پست ها و افراد ناشایست در هیئت مدیره و کمیسیون سوانح و...
هفت خوان جدید بخاطر عدم نظارت بر موارد بالا متاسفانه جان هموطنانمون رو گرفت
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
من هم یک راه آهنی م.
بغیر از مورد ۳ بقیه حرفهات چرته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
چون راه آهنی هستی که نمیشه همه حرفات را پذیرفت. ما برای روی پای خودمان ایستادن البته مشکلاتی را داریم که باید صبور بود. آقا خودشان مراقب همه چیز هستند.
باز یه سانحه اتفاق افتاد و کل ملت ایران شدند کارشناس خط و سازه های ریلی!
دروغ میگن ۴ نفره بالای ۳۰ نفر مرده
خدایا گرونی کم نبود ایناچیه دیگه
این واگنها هم که خیلی قدیمی و از رده خارجه!!!!!
واقعا حیف ،،،، صد هزار حیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
عوضش امنیت داریم!
خروج واگنها از ریل ، شاید یک خرابکاری باشد ؟ احتمالات را هم در نظر بگیرید ؟،،
پاسخ ها
امیر محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
مگه ما پلیس یا قاضی هستیم که اینجوری نظر میدیم حکم میکنیم
اطلاع دارم که در حال حاضر یک پیمانکار کار آماده بودن مسیر رو انجام میده، اگر شن بوده قطعا کارش درست انجام نشده ولی فیلمها میگه کلا شن نبوده و منطقه کوهستانیه
مشت نمونه خروار است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار