بازدید 3192

کاهش قیمت نفت در دومین روز متوالی

کد خبر: ۹۲۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 25 September 2019

به دنبال کاهش خوش‌بینی‌ها به مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پی اظهارات دونالد ترامپ و همچنین افزایش نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا برای سوخت،قیمت نفت برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش بازار سرمایه(سنا) و به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز چهارشنبه، با ۴۷ سنت کاهش به ۶۲٫۶۳ دلار رسید و هر بشکه نفت وست‌تگزاس هم با ۳۵ سنت کاهش با قیمت ۵۶٫۹۴ دلار معامله شد.

به گفته تحلیلگران آنچه موجب کاهش قیمت نفت طی دو روز گذشته شده، اظهارات دونالد ترامپ و مواضع خصمانه او در قبال چین بوده است.

ترامپ روز سه‌شنبه از رویکردهای تجاری چین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد و اعلام کرد «مذاکره بد» را از سوی نمایندگان تجاری چین نخواهد پذیرفت.

چین بزرگ ‌ترین واردکننده نفت در جهان است و جنگ تجاری یک سال گذشته موجب کاهش چشمگیر تقاضا برای نفت از سوی این کشور شده است.

در عین حال، هفته گذشته به دنبال حمله حوثی‌ ها به تاسیسات نفتی واقع در آرامکو ۵٫۷ میلیون بشکه از جریان نفتی عربستان -بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان- دچار اختلال و قیمت نفت با افزایش چشمگیری مواجه شد.

بر اساس برآورد کارشناسان نفتی میزان تولید عربستان طی دو ماه آینده به سطح عادی باز خواهد گشت.

این در حالی است که طبق گزارش‌های موسسه نفت آمریکا، میزان ذخایر نفتی ایالات متحده هفته گذشته با افزایش ۱٫۴ میلیون بشکه مواجه شد.

علی‌رغم تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، معامله‌گران همچنان نگران افت تقاضا برای نفت به دلیل احتمال وقوع رکود اقتصادی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس