بازدید 4366
۱

صادقی: کارگران چوب سیاست‌های غلط را می‌خورند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس آمار‌های سازمان خصوصی سازی سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها تنها حدود ۱۷ درصد است و در واقع عمده سهم متقاضیان متعلق به نهاده‌های عمومی غیردولتی است و سهم بخش خصوصی واقعی بسیار اندک است.
کد خبر: ۹۲۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 25 September 2019
عضو فراکسیون امید مجلس خواستار بازنگری در روند خصوصی سازی شد و گفت: معضلات ناشی از این سیاست‌ها کشور را با مشکل مواجه کرده و چوب آن را کارگران جان به لب آمده نیشکر هفت تپه و هپکوی اراک می‌خورند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، محمود صادقی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: یاد و خاطره رزمندگان دلاور و بی ادعا که با اتکا به ایمان و وحدت از تمامیت ارضی کشور، کیان و ناموس کشور در برابر متجاوزانی که متکی به قدرت‌های سلطه گر بودند پیروزی درخشان به دست آوردند و در برابر صدامیان از خاک کشور حراست و پاسداری کردند را گرامی می‌داریم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با تشکر از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برای توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته در حوزه پدافندی که دشمن را در منطقه دچار حیرت، سرگردانی و سردرگمی کرد با یادآوری روند خصوصی سازی در کشور، افزود: همه روزه شاهد اعتراضات کارگران هفته تپه، هپکوی اراک و واحد‌هایی هستیم که از طریق خصوصی سازی واگذار شده اند بنابراین با توجه به این وضعیت می‌طلبد روند خصوصی سازی و سیاست‌هایی که طی ۱۸ سال و قریب به دو دهه انجام شده مورد نقد و بازنگری قرار گیرد.

وی ادامه داد: بنابر اطلاعات موجود در سازمان خصوصی بیش از ۶۰ درصد ارزش واگذاری‌ها از طریق بورس و فرابورس است که البته این امتیاز بوده و باعث رشد بازار سرمایه شده، اما چون بیش از ۹۰ درصد این واگذاری‌ها به صورت بلوکی انجام شده در واقع یکی از اهدف مهم سیاست‌های کلی یعنی گسترش مالکیت عمومی و عدالت اجتماعی محقق نشده است.

سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها تنها حدود ۱۷ درصد است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس آمار‌های سازمان خصوصی سازی سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها تنها حدود ۱۷ درصد است و در واقع عمده سهم متقاضیان متعلق به نهاده‌های عمومی غیردولتی است و سهم بخش خصوصی واقعی بسیار اندک است.

نهاد‌های عمومی غیردولتی با سهمی بیش از ۶۰ درصد رتبه نخست را در واگذاری‌ها دارد

صادقی با بیان اینکه نهاد‌های عمومی غیردولتی با سهمی بیش از ۶۰ درصد رتبه نخست را در واگذاری‌ها دارد، گفت: این وضعیت باعث شده که با پدیده مبهم و غیرشفاف که آن را خصولتی نامیدند مواجه شویم در دنیا نمونه‌های موفق خصوصی‌سازی از شفافیت برخوردار هستند و در مراحل بعدی از بنگاه‌های کوچک آغاز کردند کاری که ما برعکس انجام دادیم.

کارگران چوب سیاست‌های غلط خصوصی‌سازی را می‌خورند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: اکنون معضلات ناشی از این سیاست‌ها کشور را با مشکل مواجه کرده و چوب آن را کارگران جان به لب آمده نیشکر هفت تپه و هپکوی اراک می‌خورند و برای رساندن صدایشان حتی وادار به بستن ریل راه آهن شده‌اند.

رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس دهم، افزود: بنابر گزارش دیوان محاسبات واگذاری‌هایی که در نیشکر هفته تپه، هپکوی اراک، ماشین سازی تبریز، کشت و صنعت مغان، پالایش نفت کرمانشاه و آلومینیوم المهدی انجام شده مصوبه شورای عالی اصل ۴۴ یعنی احراز پایش اهلیت مدیریتی مشتریان رعایت نشده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: می‌توان این گونه جمع بندی کرد که قانون سیاست‌های اصل ۴۴ را به گونه‌ای اجرا کردیم که منجر به نقض اصل ۴۳ شده که مقرراتی برای تامین استقلال اقتصادی جامعه، ریشه کن کردن فقر و محرومیت، تامین شرایط کار برای همه که نه به تدوام ثروت در دست افراد خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت کارفرمای بزرگ مطلق درآورد اکنون متاسفانه پس از گذشت حدود دو دهه هم دولت به صورت کارفرمای بزرگ عمل می‌کند و هم ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص گردش می‌کند.

وی یادآور شد: آیا مجتمع حوزوی که کارش تربیت طلاب است می‌تواند واحدی صنعتی را اداره کند؟ این نکاتی است که باید در بازنگری سیاست‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری برائت متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای با تدبیر و درایت وزیر اطلاعات، گفت: البته این افراد در سال ۹۲ آزاد شدند بعد مشخص شد این افراد در مستندی به نام کلوب ترور که از صدا و سیما پخش شد اعتراف صریح کردند به اینکه ما اسرائیل رفتیم و آموزش دیدیم، اما بعد مشخص شد این اطلاعات دروغ بوده است سوال از وزیر اطلاعات این است که آیا امکان دارد که فردی بدون شکنجه و فشار به عملی در صدا و سیما اقرار کند که مجازات او اعدام و مرگ است؛ آقای وزیر اطلاعات بررسی کنید چه کسانی این افراد را وادار کردند به اعترافاتی که برای آن‌ها ثمری جز مرگ نداشت؛ وزیر اطلاعات سابق باید پاسخگوی این رفتار باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
نه تنها چوب سیاست های غلط بلکه چوب بخور بخورها هم هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها