بازدید 30531
هزار و هفتصد و هشتاد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

جزئیات یکی از بزرگترین پرونده‌های زمین خواری کشور/مصباحی‌مقدم: خاک زیر پای گربه را هم وارد کردیم!/انتقاد تند از دستمزد مداحان از تریبون مجلس

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: هشدار عماد افروغ درباره عواقب مذاکره ایران و آمریکا/شوخی قاضی سراج در مورد شغل آینده‌اش/واکنش «حناچی» به نگرانی خانواده شهدا از حذف کلمه شهید و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 24 September 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جزئیات یکی از بزرگترین پرونده‌های زمین خواری کشور

یک منبع آگاه درباره زمین خواری شهرک غرب تهران به فارس گفت: اراضی مذکور در قسمت جنوب شرقی شهرک غرب تهران و تقاطع بزرگراه‌های شهید همت و چمران و در جنوب خیابان ایران‌زمین واقع شده و قسمتی از بوستان ایران‌زمین و بزرگراه شهید همت را در برمی‌گیرد. مساحت اراضی مورد نظر نزدیک به ۸۵ هزار مترمربع بوده و شامل ۱۹ قطعه مجزاست. حداقل ارزش اراضی موردنظر در حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که البته در صورت تغییر کاربری اراضی به تجاری با توجه به موقعیت ویژه آن، این مقدار تا چندین برابر قابل‌ افزایش است، ضمن آنکه در صورت انجام ساخت‌وساز در آن‌ها ارزش ‌افزوده فراوانی نصیب زمین‌خواران می‌شد. در سال‌های اخیر، با گذشت چند دهه از زمان اجرای مقررات اصلاحات ارضی، عده‌ای از افراد با سوءاستفاده از ظرفیت قوانین و مقررات مربوط به اصلاحات ارضی اقدام به تصاحب اراضی مذکور کردند. با تصمیمات اتخاذشده در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان تهران و پیگیری وزارت اطلاعات تاکنون برای حجم قابل‌توجهی از اراضی سند مالکیت به نام دولت صادرشده است.

توصیه زیباکلام به اصلاح طلبان

یک فعال اصلاح طلب گفت: مشروط کردن و عدم مشارکت عملا در میانگین نرخ مشارکت تاثیری ندارد و تنها حسن آن خالی کردن میدان برای کسانی است که در کلان شهر‌ها مشتاق کاهش مشارکتند؛ بنابراین، اصلاح طلبان نباید میدان انتخابات را برای آن‌ها خالی کرد.

مصباحی‌مقدم: خاک زیر پای گربه را هم وارد کردیم!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان مثال کشور ایران یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ پا در جهان است و یا خوراک حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در داخل کشورمان تولید می‌شود و واردات این کالا‌ها به کشور معنایی ندارد، اما ثبت سفارش انجام و این کالا‌ها وارد کشور می‌شوند. مصباحی مقدم همچنین به واردات کالا‌هایی عجیب به کشور خبر داد و گفت: حتی خاک زیر پای گربه به کشور ما وارد می‌شود که این‌ها نشانه عدم رعایت چهارچوب‌های تعیین شده در سیاست‌های ابلاغی و قانون برنامه ششم توسعه در این خصوص است. وی با انتقاد از اینکه آیین نامه‌های مربوط به قانون برنامه معمولاً با تاخیر تصویب می‌شوند افزود: حتی در مواردی شاهدیم که آئین نامه‌ای بعد از گذشت یک سال همچنان ابلاغ نشده است. هرچند غالب آیین نامه‌ها تصویب شده اند، در برخی موارد هم این اتفاق نیفتاده و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان رقم زده است.

هشدار عماد افروغ درباره عواقب مذاکره ایران و آمریکا

عماد افروغ مدرس دانشگاه با اشاره به عواقب مذاکره ایران و آمریکا، اظهار داشت: توافقی صورت گرفت و به رغم همه کم و کاستی‌ها و نقد‌هایی که می‌توان بر آن توافق وارد کرد، به هرحال به امضای کشور‌های ذیربط رسید. آمریکا یک طرفه خارج شد و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نکردند. با این شرایط چه توجیه و ضمانتی می‌تواند داشته باشد که ما دوباره وارد مذاکره شویم و مجددا به همان ماجرای قبل گرفتار نشویم. هیچ توجیهی ندارد که وارد توافقات جدید شویم. وی ادامه داد: اگر ایران خدای نکرده این توافق را بپذیرد، یعنی از مواضع خود عقب نشینی و ملت شریف ایران را خوار کرده است. حاکمان نماینده مردم هستند و باید گوش به فرمان آن ارزش‌های انقلاب مردم، قانون اساسی و نظام جمهور‌ی اسلامی باشند و بیخود نمی‌توانند خودکامه عمل کنند. نماینده ادوار مجلس گفت: به هیچ وجه نه آن‌ها زیر پای توافق جدید خواهند رفت و نه مجاز هستند که زیرپای توافق جدید بروند، مخصوصا این که مشخص است، از توافق جدید بوی هسته‌ای به مشام نمی‌رسد بلکه بوی تسری مذاکرات هسته‌ای به آن نیروی اصلی بازدارنده کشورمان یعنی سلاح‌های موشکی به مشام می‌رسد.

شوخی قاضی سراج در مورد شغل آینده‌اش

مراسم تودیع ناصر سراج از ریاست سازمان بازرسی کل کشور در روز‌های گذشته در حالی برگزار شد که خود او در این مراسم حضور نداشته است. محسنی اژه‌ای نیز در این باره گفته بود معلوم نیست چرا سراج در این مراسم حضور نداشته است و توضیحی دیگری درباره چرایی عدم حضور او در این مراسم نداده است. خبر عدم حضور او در مراسم تودیع بازتاب قابل توجهی پیدا کرد. برخی رسانه‌ها عدم حضور او را ناشی از دلخوری‌اش از این تصمیم عنوان کردند، اما همزمان در محافل غیر رسمی شایعه بازداشت او مطرح شد.

رویداد۲۴ در پی انتشار خبر احتمال بازداشت ناصر سراج با او تماس گرفت و او در گفت‌وگوی تلفنی با رویداد۲۴ در واکنش به این شایعه گفت: می‌بینید که الان با شما صحبت می‌کنم. آیا از زندان درحال مکالمه هستم؟ رئیس پیشین سازمان بازرسی کل کشور درباره دلایل عدم حضورش در مراسم تودیع خود گفت: من مرخصی رفته بودم و مشهد بودم. سراج در مورد اینکه آیا دلیل عدم حضور او دلخوری به دلیل برکناری بوده یا خیر؟ گفت: چیز خاصی نبود. سراج بدون اشاره به نام سایت گفت: در سایت از همه کسانی که در مراسم تودیع حضور داشتند، تشکر کردم. او در پاسخ به این که «آیا حکم مشاوره رئیس قوه قضاییه که از سوی اژه‌ای در مراسم تودیع مطرح شده بود صحت دارد؟» گفت: بله. من از قبل هم سمت مشاور رئیس قوه قضاییه را داشتم. قاضی سراج در مورد اینکه آیا قرار است در جای دیگری مشغول به کار شود، به کنایه گفت: من هشت تا شغل دارم!

پای متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای به مجلس باز شد

غلامرضا حیدری نماینده تهران امروز در تذکری با اشاره به ماجرای مازیار ابراهیمی گفت: بر اساس اظهارات وزیر اطلاعات کسانی که به عنوان متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای به اعترافات تلویزیونی در صداوسیما واداشته شده بودند بی‌گناه بوده اند. ضمن تشکر باید از ایشان پرسید آن بازجو یا کارشناس چگونه دچار این اشتباه فاحشی شدند. در این قبیل اشتباهات حق الناس چه می‌شود؟ قانون اساسی چه می‌شود؟ خدشه به دستگاه‌های امنیتی و ضربه به اعتماد عمومی چه می‌شود؟ عباس گودرزی نماینده بروجرد، در تذکری گفت: این چه ولنگاری است در بحث قیمت بلیت هواپیما شاهد هستیم؟ صبح یک قیمت است، ظهر یک قیمت و شب هم یک قیمت دیگر. به والله این مردم گناه دارند. آن آقایی که پول دارد، گلایه نمی‌کند. شایسته نظام و دولت نیست، باید به وضع مردم رسیدگی کنید.

توئیت طعنه‌آمیز ترامپ به «دختر اقلیم»

ترامپ که دیروز با «بی محلی» از کنار «گرتا تونبرگ» فعال شانزده ساله محیط زیستی اهل سوئد گذشت و وی را عصبانی کرد، در توئیتی با طعنه نوشت: به نظر می‌رسد این دختر جوان بسیار خوشحال است و منتظر آینده‌ای روشن و شگفت‌انگیز است. این در حالی است که دختر اقلیم در پنل محیط زیستی سازمان ملل سخنانی علیه رهبران جهان از جمله ترامپ که به محیط زیست توجه نمی‌کنند، بیان کرد و ترامپ بدنی صورت جوابش را داد.

واکنش "حناچی" به نگرانی خانواده شهدا از حذف کلمه شهید

شهردار تهران در واکنش به نگرانی خانواده شهدا از حذف کلمه شهید از تابلو‌های شهر گفت: فضای مجازی قابل کنترل نیست و چندین نفر در آلبانی و تل آویو نشسته‌اند و سعی می‌کنند، عامل تفرقه شوند و اخبار کذب تولید می‌کنند. مطمئن باشید اخبار صحت ندارد و هم شهرداری و هم سایر ارگان‌های کشور به موضوع شهدا حساس هستند. / ایسنا

چه کسانی همراه روحانی به نیویورک رفته‌اند؟

رئیس‌جمهور، صبح دوشنبه به‌منظور حضور و سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه، محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و حسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری غلام‌حسین دهقانی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه، روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند./فارس

انتقاد تند از دستمزد مداحان از تریبون مجلس

محمدرضا صباغیان، در پاسخ به هجمه برخی واعظان و مداحان به مجلس به بهانه شفاف شدن آرا گفت: آقای مداحی از مجلس شفافیت را خواستار شده است، من خواهش می‌کنم آقایان حرمت مجلس را نگه دارند. هرچند ممکن است درخواست شفافیت از مجلس حق باشد، باید حرمت مجلس رعایت شود. پرسش من این است که همین آقایان واعظ و مداح برای منبر رفتن چقدر پول می‌گیرند. در حوزه انتخابیه من برای ۴۵ دقیقه، چند میلیون پول می‌گیرند، چرا به جای تهمت زدن به مجلس به مسائل مربوط به خودشان نمی‌پردازند. شفافیت را از خود آغاز کنند. خط اعتباری نه به دار است نه به بار. علی لاریجانی هم در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی دباره خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری گفت: هرچیزی را باید سرجای خودش بحث کرد اصلا خط اعتباری وجود ندارد. الان این بحث را شما می‌گویید و در رسانه‌ها مطرح می‌شود، در حالی که نه به دار است نه به بار.

با دوگانه انقلابی ـ غیرانقلابی، بسیاری از برزگان نظام طرد شدند

مسیح مهاجری گفت: با تقسیم بندی و دوگانه سازی انقلابی- غیرانقلابی، بسیاری از بزرگان نظام طرد شدند. منظور از رجل سیاسی و مذهبی این نیست که فرد فقط نماز خواندن بلد باشد یا در هیات‌های مذهبی برود. برخی افراد که شورای نگهبان تایید صلاحیت کرد نه رجل سیاسی بودند نه مذهبی. افرادی از سوی شورای نگهبان تأیید شدند، رئیس‌جمهور هم شدند و کل مملکت را هم به هم ریختند. وقتی می‌گویم در برخی مواقع شورای نگهبان هم خیلی بد عمل کرد این یکی از همان موارد است. بنی‌صدر کیش شخصیت داشت و خیلی از افراد حاضر نبودند در کنار او نخست‌وزیر باشند. نخست‌وزیری شهید رجایی هم شجاعت او بود هم ایثارش. در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری مجموعه روحانیت و جامعه مدرسین نسبت به بنی‌صدر گرایشی نداشتند، اما تعدادی از او حمایت کردند.

به خاطر فشار مافیای خودرو از سلامت مردم عدول نکنیم

بهرام پارسایی، عضو کمیسیون اصل نود گفت: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از موافقت با حذف الزام به نصب فیلتر دوده از سوی ایران خودرو دیزل گفت: نباید به خاطر فشار مافیای خودرو از سلامت مردم عدول کرد. به گفته او، به نظر می‌رسد اراده‌ای برای به روز کردن صنعت خودرو نیست و دلیلش هم فضای انحصاری است که بر صنعت خودرو حاکم شده است. قوه قضاییه اگر بخواهد به این موضوع ورود کند باید مدیرانی که در ۶ سال فرصت داشتند و این فرصت را از دست دادند محاکمه کند.

حسین شریعتمداری: ملاقات با مکرون اهانت به مردم ایران بود

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: در خبر‌ها آمده که قرار است آقای روحانی با جانسون نخست وزیر انگلیس دیداری داشته باشد که امید است برای حفظ جایگاه جمهوری اسلامی و پاسداشت عزت نظام این ملاقات را لغو کنند. حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس، درباره ملاقات روحانی با رئیس جمهور فرانسه در نیویورک گفت: ملاقات آقای روحانی با ماکرون ساعتی پس از آن صورت گرفت که فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک و بی آنکه هیچ سند و نشانه و یا قرینه‌ای داشته باشند، ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: از این روی؛ کمترین انتظار از آقای روحانی این بود که برای حفظ حرمت و عزت ایران اسلامی از ملاقات با رئیس جمهور فرانسه خودداری کند. ممکن است گفته شود که این ملاقات قبل از صدور بیانیه مشترک سه کشور اروپایی برنامه ریزی شده بود که این عذر بدتر از گناه است چرا که لغو این ملاقات بعد از صدور و انتشار بیانیه خصمانه تروئیکای اروپایی ضرورت پیدا کرده بود و ملاقات آقای روحانی با ماکرون غیر از نادیده گرفتن عزت جمهوری اسلامی ایران معنا و مفهوم دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی: ساخت سریال شمس تبریزی شرعاً جایز نیست

اخیرا درخواستی از آیت‌الله مکارم شیرازی پیرامون ساخت سریالی در موضوع شمس مطرح شده ‌است. مباحثات با توجه به لزوم طرح بحث‌های مختلف پیرامون جریان‌های فکری دینی و حوزوی این متن نامه و پاسخ معظم‌له را منتشر می‌کند.
متن استفتاء بدین شرح است؛
بسمه تعالی شأنه
وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ ۚ. وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
محضر مبارک ملاذ الانام و حجت‌الاسلام مرجع عالیقدر جهان تشیّع حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادام‌الله ظله الوارف.
سلام علیکم و رحمة الله
طبق اخبار واصله از خبرگزاری‌های معتبر رسمی با نهایت تأسف مطلع شدیم سریالی در سطح ملی و با استفاده از بودجه‌های دولتی در قالب تیم هنری پیشرفته و کارگردان مطرح و بازیگران شاخص برای نمایش و بزرگداشت شخصیت شمس تبریزی در دست ساخت و اقدام می‌باشد.

با توجه به فساد عقیده شخص مزبور و عقاید پلید او که از اقطاب و اعلام صوفیه خبیث بوده و عبارات هتاکانه این ضال مضل در تنقیص شخصیت مقدس حضرت صدیقه‌ی طاهره (س) که در مؤلفات منسوب به او، موسوم به مقالات شمس موجود می‌باشد و همچنین با التفات به عواقب و لوازم خطرناکی که انتشار و پخش این سریال بعد از اتمام ساختش از سیمای جمهوری اسلامی در پی خواهد داشت، استدعای اینجانبان که از طلاب حوزه علمیه قم هستیم این است که عنایت لازم را معظم‌له جهت توقف هرچه سریع‌تر این مسئله‌ی خطرناک مبذول فرمایند. طول عمر با عزت و سلامت آن بزرگ‌مرزبان اعتقادات حقه شیعه و فقیه اهل بیت عصمت و طهارت را از جانب خداوند متعال خواستاریم.
وما علینا الاّ البلاغ المبین
بسمه تعالی، با سلام
با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. همیشه موفق باشید.
۹۸/۶/۲۸ (ناصر مکارم شیرازی)

آیت‌الله نوری همدانی هم با ساخت سریال شمس تبریزی مخالف است

معی از طلاب حوزه علمیه قم نظر حضرت آیت الله نوری همدانی را درباره ساخت سریال شمس و مولانا جویا شدند و این مرجع تقلید نظر خود را در این زمینه اعلام کرد.
متن سؤال طلاب و جواب حضرت آیت الله نوری همدانی به شرح زیر است:
محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته
به استحضار می‌رساند طبق اخبار منتشرشده قرار است سریالی درباره شمس و مولانا تهیه گردد و برای این موضوع از هنرمندان و کارگردانان مطرح دعوت شده است تا در سطح ملی و فراملی پخش گردد؛ استدعا دارد نظر مبارک را پیرامون این موضوع مرقوم بفرمایید.
جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

پاسخ حضرت آیت الله نوری همدانی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
این دونفر نامبرده از اعیان صوفیه می‌باشند و ما برای این مطلب مدارک مقتضی از کتاب‌های خودشان داریم.
اساسا فرقه صوفیه یکی از فرقه‌های ضاله و مضله می‌باشند که با تشکیلات قطب سازی و مرشد بازی به جنگ اسلام ناب که اسلام قرآن واهل بیت (ع) است آمده اند و حضرت صادق (ع) درباره صوفیه فرموده اند انهم اعدائنا یعنی آن‌ها دشمنان ما هستند.
ترویج آن‌ها به هر شکلی باشد جایز نمی‌باشد و حرام است.
حسین نوری همدانی

علی مطهری: تعطیلی روز‌هایی مانند هشتم ربیع به ضرر کشور است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تعطیلی روز‌هایی مانند عاشورا وضعیت متفاوتی دارد، اما تعطیلی روز‌هایی مانند هشتم ربیع به ضرر کشور و آن مناسبت است. علی مطهری بیان کرد: فلسفه تعطیلی یک روز بزرگداشت آن روز است، اگر بخواهیم یک روز را بزرگ بداریم، بهتر است آن روز تعطیل نباشد تا روزنامه ها، مجلس، وزارتخانه ها، مدارس و دانشگاه‌ها دایر باشند و بتوانند علت بزرگداشت آن روز را تشریح کنند. وی افزود: تعطیل کردن این روز منجر به این می‌شود که برخی به شمال کشور سفر کنند و تعدادی نیز در خانه به استراحت بپردازند، البته تعطیلی روز‌هایی مانند عاشورا وضعیت متفاوتی دارد، اما تعطیلی روز‌هایی مانند هشتم ربیع به ضرر کشور و آن مناسبت است. مطهری ادامه داد: هشتم ربیع الاول که اکنون تعطیلی آن تصویب شده، مجاور با روز نهم ربیع الاول است و عده‌ای در این شب مراسمی را برگزار می‌کنند که با وحدت اسلامی منافات دارد و اتحاد مسلمانان را به خطر می‌اندازد، تاکنون هر میزان تلاش شده تا این مراسم کمرنگ شود با تعطیلی روز هشتم ربیع باز هم این مراسم پررنگ می‌شود.

آیت الله جنتی: بی تعارف به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که این‌ها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند. آیت‌الله جنتی رهبری تصریح کرد: اما مردم نباید بی تفاوت باشند و نباید اجازه دهیم که ناامید شوند. مردم باید مطالبه گر باشند، چون اگر ایستادند و مطالبه گری کردند دیگران مجبور می‌شوند به حرفشان گوش دهند؛ هر چند بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که این‌ها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده ایم رها شویم. وی با تأکید بر اینکه هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی سبب شد ترامپ در برابر ایران عقب نشینی کند، گفت: امروز دوران ما دوران خوب و عجیب و غریبی است. امروز در یمن مردم ایستادگی کردند و با موشک تشکیلات آرامکو را هدف قرار دادند و این نتیجه ایستادگی است که قدرت لعنتی آل سعود را تضعیف کرده است.

انتقاد شدید لاریجانی از صداوسیما: علی‌عسکری شخصا رسیدگی کند

علی لاریجانی: این که در رادیو و تلویزیون بدون توجه به سوابق این لایحه طوری مطرح می‌شود که گویی که انگار یک روزه این لایحه به مجلس آمد و با عجله تصویب شد، کاری ناصواب و ناعادلانه است. حداقل زحمت بکشید ابعاد مسأله را بفهمید و بعد وارد کار شوید. تأسف‌آورتر از موضوع فوق برخی هزل‌گویی‌های مجریان تلویزیون در مورد این لایحه است. هیأت نظارت بر رفتار صدا و سیما باید به این موضوع رسیدگی کند. قانون‌گذاری کار جدی حکومت است. صدا و سیما موظف است که فرهنگ فانونی را در جامعه رشد دهد، نه اینکه با سخنان تمسخرآمیزی مثل اینکه «مجلس رکورد زد» حرف‌هایی غلط مطرح کند. رئیس قوه مقننه اظهار کرد: حکمرانی در سطح قانون‌گذاری از جنس امور فکاهی نیست که دست‌آویز یک مجری کم اطلاع شده و آن را وسیله هجوگویی قرار داده و «هِر و کِر» راه بیندازد. متأسفانه برخی از نمایندگان در زمینه انتقاد به لایحه تجارت شأن مجلس را رعایت نکردند. به هر حال از رئیس محترم صدا و سیما می‌خواهم به این وضع نابسامان شخصا رسیدگی کند. وظیفه صدا و سیما در حکمرانی خوب این است که زمینه تحقق قانون را فراهم کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۶۵
متاسفانه سناریویی که در باره برنامه هسته ای اجرا شد و توسط رییس جمهور اسبق با نفی هلوکاست و سخنرانیهایی که انزمان بیدلیل مینمود باعث شد حساسیت دنیا نسبت به برنامه هسته ای ایران برانگیخته شود و انها با یک اجماع جهانی ایران را وادار کنند تا از برنامه هسته ایش دست بکشد یا انرا در اتاق شیشه ای انجام دهد؛این سناریو مجددا در برنامه موشکی ما دارد اجرا میشود و در حالی که مثلا اسراییل هرگز یک بمب اتمی در تلویزیون نمایش نداده که روی ان نوشته شده باشد تهران باید نابود شود، و بقیه کشورهای دنیا برنامه های دفاعی خود را به ارامی و بدور از جنجال پیش میبرند با نوشتن شعار اسراییل باید نابود شود دوباره پیامی بدنیا فرستادند که ای دنیا برنامه موشکی ایران خطرناک است و باید جلوی ان گرفته شود. .کشورهای اروپایی که همسو با امریکا نبودند دوباره با امریکا هم نظر شدند و برنامه موشکی ما را خطرناک توصیف کردند و دوباره افزایش فشار تا عقب نشینی دوباره ما یا فروپاشی و تجزیه کشور!!! تعجب میکنم چه کسانی سیاستهای کشور را تدوین میکنند که اینقدر راحت در زمین دشمن بازی میکنند یا اینقدر راحت فریب میخورند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
جهت اطلاع شما از دوران اصلاحات شروع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
چه دل پری!!!
ولی باید عرض شما برسانم کشورها بر اساس حرف و شعار نه دشمن می شوند و نه دوست ممکن است دلخوری ایجاد شود ولی باعث دشمنی نمی شوند چون روابط بین المللی بر اساس عملکرد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
یادم هست در دوره میتران فرانسه در اقیانوس ارام در نیمکره جنوبی و در نقطه ای بسیار دور از خشکیها دست به ازمایش اتمی زده بود و همین امریکا که مثلا با ان کشور همپیمان است به شدت به او اعتراض کرد و روابطشان تیره شد.نکته مهم اینکه با وجودی که ازمایش اتمی به ان بزرگی قابل پنهان کردن نبود اما فرانسویها اصرار داشتند که کاری نکرده اند و البته در نهایت ناچارا پیمان عدم تکثیر سلاح اتمی را امضا کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
خوبه خودت گفتی پیمان عدم تکثیر سلاح اتمی شد
ولی در مورد ما ، انها می گویند شما نداشته باشید ولی ما دلمان می خواهد داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
جوک جالبی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
عملکرد؟ اسراییل و عربستان کودک میکشند و غیر نظامی میکشند و میگویند اینکار را به خاطر اینکه صلحدوست هستند برای استقرار صلح میکنند و دنیا هم کاری به ایشان ندارد.ما غیر از کشتن تروریستهای داعش کاری نکردیم و دفاع از خود کردیم و ما را بعنوان جنگطلب معرفی کردند.شاید انها دنبال بهانه بودند ولی بهانه را خودمان بدست خودمان به انها دادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اینکه طبق یک سناریو از پیش نوشته شده یک نفر بیایید و هولوکاست را نفی کند تا بهانه ای برای مقابله با توان هسته ای ایران شود را دقیقا درست گفتید
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
عزیز من فقط 200 کشور با ما دشمنه . عدد زیادی نیست
احمدی نژاد کجایی که اگر تو الان انجا بودی و این گستاخان بیانیه می دادن شک ندارم می گفتی بروید دنبال کارتان و دیداری صورت نمی گیرد تا چند وقت دیگر
خیلی از کارهای احمدی نژاد را تایید نمی کنم ولی این کارش را تایید می کنم چون اهل باج دادن نبود و خرد کردن ایران را قبول نمیکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اره فقط با كل فك و فاميل رفت امريكا كه عملاً نشون بده با امريكا بده !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
۲۲:۳۱
نه این که دوستان شما اصلا جای اروپا وآمریکا رو بلد نیستن شما ها لااقل تو این یه مورد سکوت کنید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
یا بمب اتم . یا غنی سازی طبق نطارت آژانس . یا هیچ کدام ......دعوای ایران و امریکا از اول انقلاب وجود داشته . اگر امربکامخالف داشتن حق غنی سازی ایران‌میبود هیچوقت برجام را امصا نمیکرد . منتها بعد از برجام گفتند هم قرارداد امصا میکنیم هم نفرین‌میکنیم . الان با روسیه مگر دوست نیستی . فردا جلوی سفارت کشورش پرچمش را اتیش بزنی در سوریه با ایران جنگ نطامی میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
آمريكا
لاکن هر چیزی که ارزش نداشته باشد بی ارزش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
بی نمک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
موافق نیستم . خیلی ارزش های واقعی در دوره ای از رمان فراموش میشوند ولی درواقع ارزش خود را از دست نمیدهند . مثلا زمانی تهمت و فحاشی زشت بود اما اکنون آن را از تریبونها هر جمعه میشنویم پ
اقای جنتی ارزو بر جوانان عیب نیست!!!.البته باید اول ابوالمشاغلهای مسن راضی بشوند کنار بروند تا جوانهای با انگیزه جایگزین انها بشوند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
همه این مدیران از اقوام واشنایان هستند یعنی کلا در ایران قحط الرجال است وحالا که از جوانان فامیل بزرگ شده اند اقایان تحت فشار هستند ومرتب خواستار عوض شدن جهره مدیران هستند اشتباه نشود فقط چهره وگرنه سیست همان است که گفته اند وقرار نیست چیری عوض شود مجری را عوض میکنند و...
حرمت مجلس؟
شما حرمت مجلس را نگه داشتین؟ از سلفی گرفتن با ان خانم که ادم خجالت می کشد بگوید شما نماینده ما هستید و داشتید برای عکس مسابقه می دادین
شما نگران گروهی کوچک هستید که چند میلیون می گیرند ولی شما ماهی ۱۰ میلیون می گیرد؟
واز همه مهمتر رای دادن و لابی هایی که برخی با وزرا می کنند و مملکت را به نابودی می کشانند؟
کدام مهمتر است؟
چرا بعضی این مجلس نشین ها از شفافیت دردشون می یاد!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
خوب چون من وشما میفمیم که چه خبر است وممکن است خدای ناکرده در یکی از این وکلای خواب الود لغزشی ببینیم ومیدانید حفظ ابروی مسلمان واجب شرعی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
وقتی فهم یک نماینده مجلس اینقدره که خودشو با یک مداح مقایسه می کنه نباید بیشتر از این ازش توقع داشت. آخه مرد حسابی تو منتخب مردمی و از بیت المال پول می گیری و اون از جیب مردم. کما اینکه همونم باید جوابگو باشه و شفاف باشه، ولی تو کجا و اون کجا
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اگر میدونستی پای چه سفره ملوکانه و رنگینی نشستن این سئوالو نمی پرسیدی
آقای لاریجانی از چی ناراحته؟! خوب تصویب 10 دقیقه 100 ماده مهم قانون تجارت باید هم (هرّ و کر) داشته باشد. اگر قرار باشه نمایندگان مدام دستشان روی شاسی باشد خوب چه لزومی دارد بحث این چنین تخصصی را در مجلس طرح می کنید و همان تصویب کمسیون کافی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
آلان شورای نگهبان باید پاسخگو باشد نه اینکه خودش بعنوان مخالف خوان طلب کار هم باشند . طی چهل سال در همه ادارات و ارگانها و نها های قانونی شورای نگهبان صلاحیت ها را انجام داده است . کی بود کی بود من نبودم دبگر جواب نمیدهد . فقط پاسخگو باش و مسولیت کارها را به گردن بگیر یا اصلاحات را هر چه زودتر انجام دهید وقت مردم را نگیرید
زبان بدن مهمه. طرز دست دادن آقای روحانی و مکرون بیانگر سلطه آقای مکرون بود.
تابناک کامنتامونو طوری سانسور نکن که معنیی غیر از اونی که منظورمونه ازش برداشت بشه. وقتی شاه کلیدهای کامنتو حذف میکنی دیگه بقیشو هم حذف کن. چن وقتیه کامنتامو بلایی سرش میاری که خودمم به عنوان خواننده به خودم منفی میدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
منم بهت منفی میدم، چون زبان بدن مهم نیست، مگر میخوان تئاتر یا فیلم سینمایی بازی کنند؟؟؟؟ دوربین در یک ثانیه 10 تا عکس میگیره و ممکنه حالات بدن مختلف از آب در بیاد
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
کسی که موقع دست دادن سمت راسته و پشت دستش به سمت دوربینه نشانه داشتن سلطه هست. وقتی کسی ناچار سمت چپ قرار میگیره باید سعی کنه به طرف مقابل نزدیک شه تا دستشون کمتر پیدا باشه. این چیزا مواردیه که افراد عادی نمیدونن. آخه چرا چیزی رو که ازش سر درنمیارین
به مسخره میگیرین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
در سیاست خیل از زبان بدن استفاده میشه . سیاستمداران بزرگ برای اینکار یک استاد دارند که به آنها آموزش میدهد . میگویند هیتلر با همین شیوه در سخنرانی هایش آلمانی ها را شیفته خودش میکرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
پروفسور م ع
بالاخره یک نفر باید سمت راست باشد یک نفر سمت چپ!
اینها را هم گروه تشریفات قبل از ملاقات با هم هماهنگ می کنند.
شما که همه چیز وارد میکنید زحمت بکشید احتیاطا جمعیت لازم و کافی برای رای دادن در انتخابات را هم وارد کنید که یه وقت شرمنده خدا نشیم !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
نه دیگه اگه جمعیت وارد کنند، آب و نان هم باید تامین کنند که فعلا پول این چیزها رو نداریم. برای رای انتخابات راه های بهتری هست، مثلا
مگه مداحان دستمزد میگیرن؟یعنی چی؟اونایی که چایی میدن یا اشپزی میکنن چطور؟بعد اونا که سینه وزنجیر میزنن چطور؟ اگه اینطوری باشه که سر ما کلاه رفته !! اینهمه سال به عشق اماممون عزاداری کردیم بدون یک ریال دستمزد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
دستمزد شما انشالا میخواهی وام کم بهره بگیری . فرزندنت سر ادراه شهری کارمند بشه . ماسه رودخانه ای را امتیازش را بگیری . مزد شما به این روش ها داده میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اگه مداحی سغل طرف باشه چه اشکالی داره پول بگیره
ضمنا مداح کلا سال حقوق نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
چرا باید مداحی شغل باشه
مگه یه کم اطلاعات سطحی و یه صدای خدادادی چقدر اترژی نیکیره که براش پول طلب کنند
مثل بقیه مردم که میان میشینن اونجا نداح هم بشینه تازه اون بالا کاری که هر کی صداش خوب باشه دوس داره انجام بده
اقای افروغ ولی اقایان می خواهند تعهد بیشتر از اژانس و ان پی تی بدهند
این همه نظامی ها اقتدار برای کشور و این دیپلمات ها ایحاد می کنند ان وقت این ها که اصلا هم بلد نیستند بر باد می دهند
دیروز همین جا گفتم منتظر فشار بیشتر باشید با حرفهای دو پهلوی اقایان امروز خودش را نشان داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
چرا متن را نامفهومش کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
نیروی نظامی ما البته قوی است و شکی هم نیست . اما در مقابل کی ؟
حضرت آقايان بفرمايند چي حرام نيست؟!!

يه نظري هم درمورد سود ربوي بانكها و اختلاس در زير لواي اسلام در اين كشور هم بفرماييد

اول فتاواي مربوط به اختلاس و رانت و فساد اقتصادي رو صادر و پيگيري نماييد پس از اون كه همه چي رفع شد در خصوص ساخت سريال ورود پيدا كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
در همین سایت در ارشیوش نگاه کن پیدا می کنی
در ضمن مقام اجرایی نیستند این افراد
جناب آقای مصباحی مقدم چرا به این اشاره نمی کنید که غذای حیوانات که در کشورمان تولید می شود بخاطر کیفیت خیلی پایینش حتی کلاغ ها نمی خورند چه برسه به گربه ها ؟ شما غذای سگ و گربه ترکیه را ببینید چقدر با کیفیت خوب تولید می کنند مقرون به صرفه و به وزن های بالا کاش مثل لبنیات ما که تولید داخلی مان خوب شده و حتی صادر هم می کنیم توان درست کردن غذای با کیفیت ایرانی را برای گربه ها و سگ هایمان هم داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اسمش غذا باشد دیگه با کیفیت کاری ندارند . اسمش بنزین باشد و کیفیت بنزین مهم نیست . پراید ماشین ه و کیفیت پراید و جلاد بودن پراید مهم نیست .و .... کدام کار ما درست است که این یکی درست باشد نمایندگان انتخابی مردم هستند .
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
پراید که ۱۵۰ تا سرعت براش تعبیه کردند حداقل محکم‌میساختند . یا اگر محکم ساخته نشده دنده چهار و پنج را از آبشن حدف میکردند
چرا جریاناتی مانع از معرفی مفاخر و ساخت آثار فاخر درباره فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی میشوند!آذربایجان وترکیه؛ قطر و امارات و عراق و سایرین میدانند که با وجود این جریانات به راحتی می‌توانند مفاخر وسنتهای مارا مصادره ودزدی کنند! ای کاش این حضرات تاریخ روحانیت را مطالعه می‌کردند که در دوران صفوی از دل همین تصوف بیرون آمدند! باور بفرمایید بسیاری از ما اصلا شناختی از تصوف و درویشی گری؛عرفان و سلوک نداریم و مخالفت بدون اگاهیست!صحبت بسیار است!
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
عرفان و سلوک با تصوف و درویشی گری خیلی متفاوت است عرفای بزرگی در تاریخ داشتیم نمونه معاصرش آیت الله بهجت بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
آفرین
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
حدود یکصد هزار نفر مقلدین این اقایان از شرکت در ساخت سریال و تماشای ان خودداری نموده مابقی هفتاد و اندی میلیون نفر باقیمانده شرکت نمایند
حالا مگه چقدر خاک زیر پای گربه وارد شده . مثل اینه که یه پدری کلی موضوع ریز ودرشت داشته باشه ٬ بعد زوم کنه روی پول ادامس بچه هاش . به فکر معضلات بزرگ اقتصاد وسیاست باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
این هم فوقش بشه 3 میلیارد تومان یا 5 میلیارد تومان . چرا بخور بخور های چندین صد میلیاردی و هزاران میلیاردی را دنبالش را نمیگیرند . چرا تحقیق و تفحص از نمایندگان را تصویب نمیکنند . .
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
خواهشاً سطحی فکرنکنید!تامجبور نشید کامنت ونظر سطحی بذارید!جان کلام مصباحی مقدم را درک کنید!خاک گربه یک مثال بود برای انتقال بهتر مفهوم وگرنه خیلی مصادیق دیگر هم هست! غلاده سگ! کود انسانی و حیوانی! لوازم آرایشی بی کیفیت! و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
آقا مرتضی!
شما ساده نباشید. دولت که واردات را انجام نداده است. اتفاقا برای این چیزها تعرفه هم گذاشته، وقتی مشتری وجود دارد. بخش خصوصی وارد می کند وقتی خریداری نباشد وارد نمی شود. درک این مسائل ساده اقتصادی هم انقدر سخت است.
اگر از شمس تبریزی و حافظ و سعدی و فردوسی فیلم و سریال نمیسازید حداقل از کوروش بزرگ فیلم و سریال بسازید . حداقل یک پلی و جاده ای و ساختمانی و نقش نگاری ساخته بود .
تابناک مجبورم دوباره یک کامنت بذارم! آقای جنتی امید به مدیران جوان و انقلابی دارد! ولی محض رضای خدا حاضر نیست کناربکشد تا یک فقیه جوان جای اورابگیرد! واما آقای لاریجانی! که منتقد قانون گریزی صدا و سیماست دوران مدیریت خود براین مجموعه را فراموش کرده!؟تشکر تابناک.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
روت شد تابناک کامنت اولیم درباره شمس وتصوفو نذاری؟!
واقعا این که مراجع به ساخته شدن یا نشدن یک سریال وارد شده و در مورد آن فتوا صادر می کنند بسیار خوشحال کننده هست . من از اینکه در چنین کشوری زندگی می کنم احساس غرور و افتخار کردم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
من هم همينطور !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
من هم همینطور!!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
من خیلی خیلی افتخار میکنم که چنین‌مراجع محترمی اگاه به همه امور زمان هستند . ایکاش مردم سوییس هم میداشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
کاش می شد به پاسخ ها هم مثبت و منفی داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
ارررره
مردم سوئیس ندارن از اینها
ما که زیاد داریم چرا صادر نکنیم ؟؟
بگمانی ، برخی حضرات در خلایی بیرون از گرانی ،و تورم ،و فقر تحمیل شده به ملت ایران زندگی میکنند ؟ اگر حجم فساد ، دزدی ،و تباهی جامعه را بشود روزانه اعلام کنند ، آنگاه ملت ایران متوجه فقر خود میشوند ، زمانی دزدها اشیایی را میدزدیدن که برای امورات کاربردی داشت ؟ اما اکنون ،کابل دزدی ،و ضایعات دزدی ،و کیف قاپی ،و موبایل قاپی ،نیز به دزدیها را باید افزود جامعه به در مزمن فقر گسترده از یکسو ،و تلنبار ثروت باد آورده برای عده ای قلیل ، مبتلا گشته است ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
در هر کشوری اگر میزان بودجه نطامی و امنیتی و نطارتی و زندان و حبس بیشتر باشد امنیت جانی و روانی ان جامعه کمتر هست . هر جامعه ای ببشتر از همه بخش ها به درمان و سلامت و بهداشت و پیشگیری و اموزش و مرورش اهمیت میدهد و بودجه بیشتر تصویب میکند ارامش روحی و روانی بیشتری دارد
آیت الاه جنتی . بی تعارف بگویم . از مدیران فعلی هیچ امیدی نیست باید به جای این افراد فرد جوان و انقلابی جایگزین شود .....سوال ؟ ایا این جوانگرایی در دولت و مجلس هست یا در بقیه دستگاها نیاز هست .؟این خانه تکانی باید حتی در دیگر دستگاها مانند قصاییه و مقننه و شورای نگهبان و مصلحت و دولت و وزرا هم انجام شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
دوست عزیز در بدنه اجرایی کشور بایستی جوانگرایی شود موارد رو باهم قاطی نکنیم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
دویت عزیر من مخالفتی نکردم من هم‌موافقم که بدنه ادرات و نهادها جوانگرایی شود اما نه با حرف با عمل انجام شود .. یعنی فقط حرف میزنند عمل نمیکنند . الان‌چرا کنار نمیروند ؟ اگر راست میگویند ؟ منتها من با نطر شما در این بخش مخالف هستم . انهای که دعدعه جوان را دارند میخواهند جناح خودشان را حاکم کنند . انها دغدغه مشکلات مردم را ندارند . دنبال اهداف ارمانی خودشان هستند
خوش به حال آقای جنتی بقیه مسوولان رو پیر میبینه!!!!دنبال جوان گرایی هم هست!!!!!!جل الخالق
میشه بگید مراجع با چی مخالف نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
شنيدم اوايل با دوش حمام هم مخالف بودن و غير شرعي ميدانستن! ( چرا ؟ لابد فكر ميكردن غسل كردن دچار مشكل ميشه ) چرا برخی به همه امور ورود ميكنن ؟ چرا آيت الله سيستاني و در كشور عراق اينطور نيست
از ربا خواري آشكار بانكها و موسسات مالي و رباخواري ظاهرا پنهان كه سالهاست شهرها را فتح كرده شروع كنيد و كه زندگي ها به باد داده و حيثيت و آبروها به باد داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
آیت اله سیستانی جزو اندسته از علما هستند ومخالف تداخل سیاست در دین هستند واز همین جهت است که زیاد با ایشان حشرونشری ندارند اقایان ودر بعضی مواقع بصورت مقطعی وکاربردی نام ایشان را میبرند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
شاید باورتان نشود ولی بااز گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز در شهرستان ما یکی از مراجع بزرگ اجازه تاسیس سینمارانمیدهد
مخالفت مراجع با ساخت سریال شمس تبریزی و مولانا میتوان به وجود مشکلات بزرگ در عرصه مدیریت و تولید فرهنگ و هنر پی برد. مخالفت با مولانا و شمس تبریزی و توهین به شخصیت این بزرگان باعث بزرگی برخی نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
.

مشکل اینه که باور ایدئولوژیکی شمس و مولانا با باور الان برخی متفاوته .
مسیح مهاجری .... اگر کسی نماز میخواند و روزه میگیرد و در هیات های و دستجات سینه میزند و نذری میدهد و عزاداری میکند ربطی به رجل سیاسی ندارد . .....اتفاقا اتفاقا شرط اول همین‌موارد هستند تخصص ها در درجه چندم قرار دارند . اتفاقا با جابجا گردن این شاخص ها برای رجل سیاسی باعث شد که اینچنین به مشکل برخورده ایم . نماز و روزه گرفتن و حج رفتن اصلا ربطی به سیاستمدار بودن ندارد این مورد را مسولین در موقع قانون نوشتن اصافه کردند این کارها مربوط به حوزه شخصی هست و عواید و فایده برای مردم ندارد بلکه فقط بدرد اخرت ان فرد میخورد
آمریکا یه لحظه چشم رو هم گذاشته در عربستان و به دیگری گفته بزن.این دیگری کیه به نظر شما
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
این تاکتیک هم لو رفته . طاهرا اول تا چند روز میگویند ما میدانیم‌چه کسی زده چون فعلا رو نمیکنند تا طرف دعوا بگوید نتوانستند مدرک ارایه دهند ولی تا چند روز دیگر فیلم را ارسال میکنند چون در تمام نقاط ایران دوربین های مخفی کار گداشته اند که هر ۵۰۰ کیلومتر فیلم برداری میکنند
چرابایدتولیدسریالهای شمس تبریزی ومولانا بایدمتوقف شود؟سوال من اینست این دوشاعرواندیشمندایرانی سراسرگفته هایشان غیریکتاپرستی خداشناسی انسانیت اخلاق چیزدیگری نیست آقایان آیت الله بفرمایندکجای نوشتهاوگفتاراین شاعران خلاف واشتباه می باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
آنجا که به ساده زیستی اعتقاد واقعی داشته اند که اسمش را می گذارند صوفی گری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
خدای انها با خدای ما فرق میکند از نظر اقایان انها خدای واحد را فبول داشتند در پی طریقت او بودند
برخی آقایان تا اسم مذاکره میاد عصبانی میشن !!! به نظرتون دلیلش چیه؟ آیا منافعشون به خطر میفته؟ چونکه هممون میدونیم که اینها دلشون واسه مردم نسوخته و نخواهد سوخت. اینو به وضوح دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
مذاکره را اول معنی کن ببینم چند مرده حلاجی بعد پاسخت را بدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
آخه مشکل اینجاست بعضی ها پاش بیفته خاک کشور رو هم در معرض مذاکره می ذارن در مورد منافع هم شما یه بررسی بکنی
ایشون واردشدنش رو می‌بینن، بنده بی‌کیفیتی تولید داخل رو می‌بینم. وقتی نمی‌تونیم خاک زیر گربه رو تولید کنیم، مجبوریم واردش کنیم! هر وقت با سیاست‌گذاری مناسب کیفیت تولید رفت بالا، می‌شه حتی وارداتش ممنوع بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
دوست عزیز انتخابات نزدیک است از ای دست مصاحبه های پوپولیستی بیشتر هم خواهد شد. نا سلامتی استاد اقتصاد هم است. نمی داند واردات را عرضه و تقاضا مشخص می کند. وقتی تقاضایی برای آن وجود دارد تاجری هم آن را وارد می کند
با توجه به نظرات برخی مراجع میتوان فهمید چرا دولت در مقابل مصادره مفاخر فرهنگی کشور توسط ترکیه و بقیه کشورا کاری نمیکنه.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
مشابه این کامنت شمارا آقا سیروان ولی عمیق‌تر و البته با مزاج تابناک ناسازگار را گذاشتم ولی درج نکرد!ولی شما حرف منو زدی و راضیم!
چند بیت از یک غزل مولانا را بخوانیم
دلبری و بی دلی اسرار ما است
کار کار ما است چون او یار ما است
نوبت کهنه فروشان در گذشت
نو فروشانیم و این بازار ما است
خود پرستی نا مبارک حالتی است
کاندر او ایمان ما انکار ما است
شمس تبریزی به نور ذوالجلال
در دو عالم مایه اقرار ما است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
به به . . . عالی . دستمریزاد
من تا به امروز نمی دانستم که که شمس و مولانا از ضاله هستند البته حالا هم نمی دانم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
دقیقا . الان دارم فکر میکنم زندگینامه ها و اشعار این کافران را چرا در کتابها ما میخوندیم و به زور میگفتند باید حفظ کنید . راستی اونها هم تازه ضاله شدند؟؟؟!!! عجبااااااااااا ...... .
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
ضاله کجا بود . این فرد در عصر خودش عارف بود و برای رسیدن به سیر و سلوک و معرفت عقل و ادراک را ملاک رسیدن به خدا میدانست . نسبت به زمان خودش به دیگر افراد بیشتر درک میکرد . . این اخلافات سیاسی در زمان شمس با ایشان وجود داشت هنوز هم دارد. کدام مرجع یا ثاحب نظر را پیدا کنید که همین حالا با هم اختلاف ندارند نطر فقهی مکارم با همدانی یکی هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
عزیزان من ؛ یک کلام ؛ اونها چون سنی بوده اند ، آقایون اونها رو ضاله میدانن . وسلام
آقای شریعتمداری حرف زدن شما اهانت به ملت فهیم ایران ملت فهیم نه یه سری ملت غار نشین
مراجع عظام در مورد ساخت فیلم سینمایی کوروش کبیر اظهار نظر نفرموده اند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
قول بهت میدم اگرتو ودیگران مثل تو در زمان کوروش زندگی می کردند بیشتر از همه بهش فحش میدادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
می خوای بدونی : با توجه به اینکه تبلیغ شرابخواری و سلطنت و یهودیته !!!!! حرام است
سلام
با احترام به آقای مصباحی مقدم و دیگر مسئولین بفرمایید که اکثر قریب به اتفاق تولیدات داخل خوب نیستند . با کمی دقت و بررسی و صد البته با مصرف اقلام داخلی پی به این موضوع خواهند برد .
کتاب ملت عشق الیف شافاک را توصیه می کنم بخوانید
اقای زیبا کلام بنظر میرسد دلیل به صدر اخبار رسیدن اینروزهای شما برای انجام وظیفه خطیر دعوت به مشارکت در انتخابات باشد.جنابعالی فرمودید کاهش مشارکت در کلانشهرها.احتمالا منظورتان رسیدن گروه کوچک تندور به مجلس باشد؟بنظر بنده اشکالی ندارد.بلاخره کشور یا با شعار اداره میشود که در اینصورت این اقایان در شعار دادن اولند ، یا نمیشود که این موضوع برای خودشان هم ثابت خواهد شد و دوره های بعد اقبال دوباره مردم به عملگرایان و متخصصین خواهد بود که اقلیت ناچار به تایید صلاحیت انان خواهد شد .البته در این صورت مثل ان ۸ سال کذایی کشور ممکن درگیر مشکلات اساسی بشود که انهم چندان مهم نیست.چون درسی که خواهیم گرفت هرچقدر سنگینتر باشد بیشتر در حافظه تاریخی ما خواهد ماند.مثلا درسی که از قحطی ۱۹۱۹ بوجود امده توسط انگلیس گرفتیم باعث شد تا احساس کنیم تحریم و کمبود داریم برای انبار کردن اجناس صف بایستیم و حتی به قیمت دو سه برابر خریداری و احتکار نماییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
نفت۱۳۰ دلاری که باعث حاتم بخشی و تراول در پاکت سفر استانی و کیسه سیب زمینی و برنج اهدایی شد باعث شد ناکارامدی گروه اقلیت در اداره کشور کمی لاپوشانی شود ولی قطعا همیشه شانس نفت ۱۳۰ دلاری با اقایان یار نخواهد بود و برای همیشه نمره مردودی از مردم خواهند گرفت
کلا همه ارکان مملکت را تعطیل کنید از همین دو نفر نظر بخواهید ماشالا در همه چیز هم تخصص دارند!!!!!
چه بی معنی این مطهری حرف می زند. کجای دنیا برای بزرگداشت یک روز یا مناسبت آن را تعطیل نمی کنند؟ در حالی که کاملا برعکس است.
وقتی که درراس کشور ولی فقیه وجودداره چه معنایی داره که هرروز این آقایون سخنرانی می کنند و فتوا میدن ؟ اگر این کار اشکال داره ولی فقیه مخالفت می کنه و جلوگیری . با این وضعیت و اختلاف فتواها هیچ کاری انجام نمی شه . باید خود این آقایون رعایت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اینهمه کارگران در خیابانها داد و فریاد و امان از بی پولی سر میدهند . جیک اقایان در نمیاد . آیا حق با ازغدی نبود ؟ که میگفت بیشتر وقت این اقایان به مسایلی میگذرد که زیاد بدرد مردم نمیخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
در زمان امام خمینی اصلا یادکسی هست که آیات الله گلپایگانی یا آیت الله مرعشی فتوایی در مورد حجاب و موسیقی و ... در صداوسیما داده باشند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
شاید با اجازه بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!1
حالا فهمیدید چرا مشاهیر ما را کشورهای دیگر مصادره می کنند
سرمایه هزاران نفر را در بورس نابود کردن.عین خیالشون نیست.
وقتی امام خمینی شطرنج را مباح دانست برای این بود که برخی کمی از دیوارهایی که دورشان را گرفته بیرون بیایند شیعه افتخارش همیشه این بود که دسنوراتش را بر مبنای وضعیت و شرایط روز معین می کند و گرفتار تحجر نیست در عصری که کوچکترین جمله ای در عرض برق و باد در دنیا منتشر می شود چطور فکر می کنند که با عدم ساخت این فیلم افکار مولانا و شمس منتشر نمی شود حتی اگر از قدرت علم و مهارت ادبی و شناخت این دو بزرگوار صرفنظر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
فکر میکردم مشکل روحانیون فقط حجاب و زنان و ورزشگاه هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
آن چیزی که شما ازش به عنوان افتخار نام بردید ادعایی بیش نبوده است. نمونه اش در مسائل ساده ای مثل ورزشگاه و کنسرت و ... پیداست.
با بیانه سه کشؤر دررابطع با ارامکو, ابران باید اونها رو تنبیه کنه و با شدت رفتار کنه نه مذاکره, اروپا با فریبکاری رفتار میکنه ؤلی امریکا شمشیر بدست کار میکنه که مردونه تره
اقای افروغ کنار گود نشستند میگن لنگش کن
ملاقات با مکرون هم ممنوع شده ؟؟؟؟؟
آقای جنتی غالب مدیران و مسئولین از فیلتر عبور کرده اند و اگه ایرادی دارند پس یا فیلتر را که جواب نمی دهد بشکن ویا در ساختار آن تجدید نظر کن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
در چند نهاد قانون گذاری و مشورتی که ایجاد شده یک خوبی هم دارد که افرادی از مردم در انتخابات شکست میخورند بتوانند دوباره با روش انتصابی در این جلسات عضویت پیدا میکنند و برای مردمی که به انها رای ندادند تصمیم‌میگیرند . آیا این روش اشکال اساسی با مردم سالاری ندارد . ؟ بیشتر تحقیق کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اقای جنتی احتمالا از منتخبین خودش که از مردم رای گرفتن رضایت نداره.مثل هاشمی خاتمی احمدی نژاد و روحانی.اقای جنتی خوبشو انتخاب کن پشیمون نشی
آقای زیبا کلام بزار مثل سال ۸۴ هر کی میاد بیاد من که دیگه واسه هیچ کس ۶ ساعت تو‌ صف وای نمی ایستم مشارکتی ها هم برن یک بقالی بزنن ببینن از پس مدیریتش بر میان تو‌ بقالی بخور بخور نیست کلر واقعی است
حضرت آقای جنتی شما از همه جوانترید
وقتی آقای جنتی از جوانان صحبت می کنه آدم یاد خلخالی می افته که دهه 70 از خشونت انتقاد می کرد ....
یک مدت این گران میشه بعد اون یکی و بعد اون یکی و .... و این سیکل از اول شروع میشه بعد کلی نظریه و کارشناس که چطور میشه جلوی تورم را گرفت راه حل مجبور کردن دولت به کوچک شدن با کم کردن بودجه توسط مجلس است دولت باید یک پنجم فعلی شود و کارآمد و چابک شود تا حقوق این همه کارمند روی دوش ملت نباشد تا دولت بخاطر تامین این حقوق و دستمزد این همه کارمند مجبور نشود مالیات روی دوش تولید بگذارد تا دولت برای فروش نفت باج به خارجی ها ندهد تا همه چیز را مرتب گران نکند تا بازی دلار و سکه راه نیاندازد تا از نان مردم نزند
حالم ازاين زندگی نکبتی پرازفقروبدبختی به هم میخوره
خودشون داخل کاخ هاشون نشستن واززندگی لذت ميبرن
وبه ماامرمیکنن مقاومت کنید
مصباحی مقدم . خاک زیر پای گربه را هم وارد کردند . گربه هم‌مثل انسان حق حیلت ندارد ؟
عجب!!!! هم نیتانیاهو از دیدار مقامات ایرانی و آمریکایی واهمه دارد هم بن سلمان سعودی، هم بن زاید اماراتی و هم دلواپسان داخلی. قضیه چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایا به داد مردم ایران برس . بخاطر دشمنی با آمریکا که نمی دانند چرا دارن زجر می کشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
خودت گفتی نمیدانند واین بهتر است چون اگر بدانیم بیشتر زجر میکشیم
دو روز قبل اقای اشنا چالشی برای جمله جناب روحانی در سازمان ملل اعلام کردند و حقیر انچه به ذهنم رسید عرض کردم.امروز جمله جدیدی به ذهنم رسید که امیدوارم با طرح در اینجا عزیزی که به توییتر دسترسی دارد انرا برای جناب اشنا ارسال نماید.
مردم دنیا ایران را با نام بزرگ کورش و منشور حقوق بشرش میشناسند. کورش کبیر حامی مظلومان بود و یهودیان را از ظلم و شکنجه نجات داد."مردم ایران از زمان کورش کبیر در موضع خود در حمایت از مظلوم تغییری نکردند بلکه این صهیونیستها هستند که از یهودیان مظلوم در دوره کورش یا هیتلر به اقلیتی صهیونیست ظالم و قاتل کودکان تغییر کردند "
ارادتمند خواننده همیشگی تابناک
چه ارتباطی میان پول گرفتن مداحان با موضوع عدم شفافیت رإی نمایندگان است!! با این فرا فکنی و گریز از پاسخ درست علاوه بر اینکه آگاهی و افکار عمومی را دست کم گرفته ، بلکه سبب بی اعتمادی وسبکی ایشان در میان مردم است.از طرفی آقای پناهیان نه مداح! است و نه روضه خوان! ، یک سخنران و یک عالم دینی است.
شئونات مجلس آنچنان با عملکرد وزین و مؤثر در تمامی جنبه ها عیان است( که نه حاجت به بیان است!) و به حد کافی آن از مابهتران حافظ شئونات خود هستند اگر پناهیان.....!! راستی موضوع تمام نشده، خبر جدید است و یا اولویتی است در جهت حل نابسامانیهای موجود و مشکلات مردم که هر روز و حداقل تا مدتی و بویژه برای تثبیت شئونات ضرورتا باید تذکر داده شود! _جل الخالق
دوستانی که به اصلاح طلبها خرده می گیرند و وانمود می کنند اصلاح طلبها کشور را به این روز انداختند من نه اصلاح طلبم و نه اصولگرا به هیچ جناحی اعتقاد ندارم ولی اقاین کمی حوصله خرج دهند و گذشته را مرور کنند وقتی در دوران سازنذگی ماجرای دادگاه میکونوس پیش امد تمام کشور های اروپایی سفرایشان را از ایران فراخوانده و قطع رابطه کردند و بعد جریان اصلاح طلبی در کشور ظهور کرد و ماجرای قطع رابطه را با سخنان رییس جمهور وقت اقای خاتمی به نفع کشور پایان داد اصلاح طلب و اصولگرا هر دو جناح در به وجود اودن وضع موجود سهیم هستند و اما اینکه اقای افروغ می گوید اگر مذاکره شود مردم ایران خوار می شود اقای افروغ مگر مردم ایران در دنیا خوار نشده اند پاسپورتمان ارزش ندارد تحصیل کرده ها و نخبگان به خاطر بیکاری و نبود امنیت شغلی از کشور فرار می کنند به چه روزی افتادیم که مردم ما برای کارگری به کشور ترکیه و عراق پناه می برند ایا اینها خوار شدن مردم ایران نیست ؟ در رانتخواری و فساد ادراری نبود امید به زنگی و افسردگی مردم و بیکاری و تورم و بی ارزش شدن پول کشور و نبود حقوق شهروندی و اعتیاد مردم به مواد مخدر از نظر امار بین المللی در جهان بالا ترین نمره را داریم ایا به نظر شما اینها خوار شدن مردم نمی باشد متاسفانه در کشور ما مدیریت کلان نداریم و مشخص نیست چه کسانی کشور را مدیریت می کنند اسراییل به حد کافی اتم دارد ولی تا حالا نگفته است که یک کشور را نابود می کنیم در صورتیکه ما اتم ندایم و می خواهیم اسراییل را از بین ببریم ولی متاسفانه در مدت این 40 سال نه تنها اسراییل تضعیف نشده است بلکه در اثر سیاست غلط ما قوی هم شده است اقای افروغ یک نمونه بیاوردند که دشمنی با امریکا در مدت 40 سال چه سودی برای ما داشته است و چقدر دشمنی با امریکا برای مردم ما خوشبختی به ارمغان اورده است شما که استاد دانشگاه هستید مشکل اساسی ما نه امریکا و جای دیگر بلکه مشکل داخلی است انهایی که در تمام شونات کشور اطهار نظر واعمال نظر می کنند در کشور ما جانبازان و خانواده شهدا که زمانی می گفتند ولی نعمتان ما هستند الان به هیچ گرفته شده اند و چه بسا با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کنند دیگر زمان شعار گذشته است و شعار درمانی مشکل را حل نمی کند مردم از حاکمیت اجرای قانون را می خواهند مردم انتظار دارند به فساد موجود در کشور ریشه ای بر خورد شود تابناک محترم به خاطر شرفتان سانسور نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
محبوب . نظر شما موافقم . اما این سخنان زمانی تحقق دارد که قدرت اجرایی . اقتصاد . تولید . ثروت و با جابجای قدرت انجام میگیرد . امروز شنیدم که در سازمان ملل گفته شده است که مشکلات داخل کشورشان را حل نمیکنند به گردن دیگر کشورها میگدارند و تازه ادعا دارند که دنیا را متحول کنند .تحول باید اول از خود شروع کرد .
ناشناس
| Thailand |
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
آقای افروغ و امثال ایشان بهترین رفاه و زندگی را دارند. و خوب می داند اگر شرایط غیر از این باشد از دستش خواهد رفت. چقدر هم خوب بود این روزها که دم از شفافیت است این آقا همه دریافتیها را اطلاع رسانی بکند.
. الان در کشور امریکا با بودجه اختصاصی چند میلیون پرس غذا ی نذری در ایام محرم داده شد چرا جلو گیری نکرد . چرا همه فرزندان مسولین را اجازه تحصیل داد . چرا صدام را نابود کرد . چرا از بمباران و پشتیبانی هوای امریکا در عراق جهت بمباران داعشی ها در عراق گفته نمیشود .
یاد و خاطره مولوی شناس و مفسر بزرگ مثنوی و ایضا قرآن کریم مرحوم علامه محمد تقی جعفری به خیر و نیکی باد...
این چه تفکر و برداشتی از بزرگان این ملت است در حالیکه در بسیاری از کتب و منابر و دروس فلسفه از اشعار و تمثیل مولانا و سایر شعرا استفاده میکنیم در حال آنها فرقه ضاله هم می خوانیم!!!!
توقع داریم ترکیه خود را صاحب مولانا نداند و امارت مدعی امارتی بودن مولانا نداشته باشد!!!
یاد و خاطره مولوی شناس و مفسر بزرگ مثنوی و ایضا قرآن کریم مرحوم علامه محمد تقی جعفری به خیر و نیکی باد...
این چه تفکر و برداشتی از بزرگان این ملت است در حالیکه در بسیاری از کتب و منابر و دروس فلسفه از اشعار و تمثیل مولانا و سایر شعرا استفاده میکنیم در حال آنها فرقه ضاله هم می خوانیم!!!!
توقع داریم ترکیه خود را صاحب مولانا نداند و امارت مدعی امارتی بودن مولانا نداشته باشد!!!
آقایی که خود را محبوب نامیده، قبل از این آسمان و ریسمان کردنها و خیالات درست فهمی و مهم انگاری! که نگران سانسور افاضاتتان هستید! ابتدا تفکیک میان عقاید و آرمانها با تعارض آن با عملکردها را تو جه نموده وسپس بر اساس مبانی صحیح و چارچوبی نظام مند و اطلاعات مناسب کافی، به تحلیل مسائل و طرح سؤال مبادرت ورزید. «سلامت و موفق باشید»
خاک گربه با خاک باغچه فرق داره خاک گربه یک محصول شیمیاییه و فکر نمیکنم در ایران تولید بشه اما میتوانیم کارخانه اش را تاسیس کنیم و حداقل نیاز داخلی رو تامین کنیم
سلام، واقعا چه باید گفت که فتوی جای قانون را گرفته است
بیاد ببینید در نیاوران قزوین چی کردند؟۵۰۰۰۰۰ متر مربع ؟ بله پانصد هزار متر مربع .که پروندهاش در دیده بان شفافیت مطرح است
آیت الله جنتی الان از کدوم زاویه به مدیران و مسئولان نگاه کردن؟
با حرام و ضاله اعلام کردن مولوی و شمس تبریزی فقط مردم را از اسلام فراری می‌دهید.
مداحان به شدت احساس خودحق‌بینی دارند و این ضربه بزرگی به دین اسلام زده. چرا هیچ نهاد یا سازمانی بر اینها نظارت ندارد؟ اون از دستمزدهای نجومی و این از دروغ‌هایی که بعضی مداحان بیان می‌کنند.
چرا واعظان و مداحان با این دستمزدهای نجومی که می‌گیرند مالیات نمی‌دهند؟
با توجه به اوضاع وخیم اقتصادی کشور دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد.
اقای‌روحانی‌اصلا‌در‌حد‌و‌اندازه‌رییس‌جمهور‌ایران‌‌نیست
ببینید وقتی میگویند این مجلسیان فقط منفعت شخصی ا در نظر میگیرند تا دیروز که مردم پول میدادند وانها اسمی از وکیل ومجلس نمی بردند کسی چیزی نگفت البته بماند که از انهایی که باید کوبیده میشدند اسم میبردند بقیه اهالی خواب الود مجلس در چرت میان رای گیری بودند ولی امروز که شده مجلس باید شفافیت داشته باشد به همه جای مجلس برخورد وصدایشان در دریافت حق الزحمه مسلح ومداح درامد به مداحان میگوییم مگر بیکار هستید به ساحت مجلس وارد میشوید شما در داستان گویی خودتان باشید واشک دراوردن مردم انها هم مشغول خودشان
این آقایان در خصوص اختلاس و گرانی اعتراضی ندارند آنوقت در خصوص ساخت سریال شمس و مولانا اعتراض می کنند ؟!!!!!!!!
کاشکی مراجع در مورد تخلف بی حد موتورسواران در پیاده رو ها هم فتوا می دادن
دلیل ترس بعضی از نمایتدگان از طرح شفافیت آرا چیه که نمیزارن این طرح تصویب بشه ؟
اصلاًمعلوم هست 82 ميليون نفر مردم اين كشوركجاي معادلات سياسي و اجتماعي و فرهنگي قرار دارند ؟ نظر 82 ميليون نفر مردم كجا گرفته و بهش اهميت داده ميشه ؟ آقاي حسين شريعتمداري كه تو اين مملكت تنها طرفدارش فقط خودشه !! خط مشي سياسي تعيين ميكنه و ميگه رئيس جمهور با چه كسي ملاقات بكنه و با چه كسي ملاقات نكنه ، و در روزگاري كه تمامي مفاخر ادبي و فرهنگي كشور رو همسايگان مان مصادره كردن ، مولانا و شمس تبريزي ميشن صوفي و جزو فرق ضاله !!!!!! . نقاشي ها و اشعار فردوسي رو از روي ديوارهاي شهر مشهد پاك مي كنن!! يك كوچه تو مشهد بنام مولوي داشتيم كه بنام يك فرد عرب تغيير نام يافت !! كتاب هاي نويسندگان معاصر ممنوع الچاپ ميشن و ......
با سلام و احترام
سوال من اینه اگه سریال مولانا و شمس تبریزی نشر صوفیه است پس لطف کنند کتاب های ادبیات فارسی رو کلاً بررسی کنند چون تمام فرهنگ غنی ما از همین بزرگان آسمان اندیشه است . آقایان محترم شما در مدارستون از همین بزرگان یاد گرفته اید و در مباحث عرفانی از کلام آنها بهره می برید. چطوره که سریال و فیلمشون نشر عقاید صوفیانه است ولی کتاب هاشون و کتب مدارسمون نه
به نظر می رسد که این فیلم در ترکیه و یا کشور دیگری ساخته خواهد شد و با چند برابر قیمت به ایران خواهد امد
متاسفانه خیلی از سود جویان برای توجیح کردن کار خود به مفاد قانون هم استدلال میکنند و این یعنی قانون ما ایراد دارد .
چه خوب است در مدتی که قوه قضاییه به تخلفات رسیدگی می کند این موارد ضعف قانون را اصلاح کند و یا قوانینی که مجلس مصوب کرده اصلاح کند و یا مصوبات هیئت دولت اصلاح شوند .
این تخلفات زمین خواری و امثال آن را افراد معمولی انجام نداده اند چه بسا قبل از عمل اول قانونی را برای کار خودشان تصویب کرده باشند و بعد تخلف را در پوشش آن قانون انجام بدهند .
همه چیزمون قاطی شده. مطهری میاد از مباحث شرعی میگه .بابا ول کن کار قانون گذاریت رو انجام بده
در ارتباط با مافیای خودرو و عدم اجازه ترخیص از گمرکات بزودی شاهد خودسوزی عده ای که توسط این مافیا در دولت به روز سیاه نشسته اند در مقابل مجلس خواهیم بود
جناب آقای عماد افروغ یک سوال دارم خداوکیلی حقوق ماهیانه شما چقدر است اگه راست می گویید اعلام بفرمایید جاتان گرمه نانتان براه
چیزی که مثل روز روشنه فقط اینه که هر کی به فکر خویشه
آقای محمدرضا صباغیان (نماینده مجلس ) یعنی واقعا شما شفافیت را به معنی بی حرمتی میدانید؟؟؟؟؟؟
اقای نماینده بنده علاقه ی به مداحان نداریم به من وشما چه مربوطه که مردم چه رقمی به انها می پردازند اگر از خزانه دولت پرداخت می سود شما تکلیف دارید باید جلوشو شما بگیرید شیطنت موقوف شما رای خود را برای موکلینتان شفاف کنید دست از نفاق بردارید که امام فرمودند منافقین بدتر از کفارند
كدام جزييات چرا اسامي كسانيكه زمينها را سند زدن. وداشتن پروانه ميگرفتن اعلام نميكنن
سازمان بازرسی کل کشور علیرغم اسم پر طمطراقش به نظر من بسیار منفعل است.امیدوارم با رفتن آقای سراج تغییراتی مهم در این سازمان رخ دهد.من کارمند اداره دولتی هستم و شاهدم که چند وقت یک بار چند نفری از این سازمان می آیند گزارشی تهیه می کنند و خداحافظ.خروجی کارشان مشخص نیست و بعید میدانم کسی مراجعه کند و گزارش تخلفی بدهد و به نتیجه برسد.
مصباحی‌مقدم: خاک زیر پای گربه را هم وارد کردیم!

الآن مشکل کشور توقف ورود خاک و ژل ضدعفونی کننده زیر پای گربه های خانگی است که در ایران تولید نمی شود و تازه کل ورودی سال آن به اندازه قیمت یکی از ماشین های لاکچری آقایان نمی شود؟!!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر