بازدید 13087
عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «تابناک»؛

به دست نیاوردن اکثریت نباید باعث ناامیدی شود/ شرکت نکردن در انتخابات هزینه‌ها را برای مردم سنگین‌تر می‌کند

مدتی است، رقابت انتخاباتی از حالت چراغ خاموش خارج شده و علنی توسط جناح‌های رقیب انجام می‌شود؛ هر چند رویه انتخابات معمولا به این شکل بود که هر جناح، نقاط قوت خود را معرفی و روی آن‌ها مانور سیاسی می‌کرد، چند وقتی است، برخی جناح‌ها بداخلاقی‌های سیاسی را راهبرود پیش روی قرار داده اند.
کد خبر: ۹۲۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 23 September 2019

به دست نیاوردن اکثریت نباید باعث ناامیدی شود/ شرکت نکردن در انتخابات هزینه‌ها را برای مردم سنگین‌تر می‌کندمدتی است، رقابت انتخاباتی از حالت چراغ خاموش خارج شده و علنی توسط جناح‌های رقیب انجام می‌شود؛ هر چند رویه انتخابات معمولا به این شکل بود که هر جناح، نقاط قوت خود را معرفی و روی آن‌ها مانور سیاسی می‌کرد، چند وقتی است، برخی جناح‌ها بداخلاقی‌های سیاسی را راهبرود پیش روی قرار داده اند.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از سیاسیون و برخی نمایندگان مجلس، حمله یک جناح سیاسی به امیدی های مجلس را نکته آغاز تبلیغات انتخاباتی می دانند و اعتقادشان بر این است که عده ای از خارج از مجلس با قصد ایجاد ناامیدی در میان مردم، می خواهند شانس موفقیت خود را بالا ببرند.

این افراد از روش ها و ابزار گوناگون به ویژه فضای مجازی و حمله به نمایندگان یک جناح خواص در مجلس و ایجاد فضای مسموم در روزهای اخیر حاشیه های بسیاری به وجود آورده اند که کمترین نتیجه آن علاوه بر تضعیف مجلس فعلی، باعث کاهش مشارکت عمومی در انتخابات خواهد شد.

البته از مدت ها قبل زمزمه هایی از احتمال عدم حضور جناح اصلاح طلب در انتخابات مجلس مطرح شده بود و برخی سران این طیف خواستار کنارگیری از انتخابات و یا حضور مشروط را مطرح کرده بودند؛ اما پس از سخنرانی آخر خاتمی، این قضیه به کلی منتفی شد و اصلاح‌طلبان در حال آماده شدن برای انتخابات آتی شدند.

جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: باید سعی کنیم تا انتخابات روال خود را پشت سر گذارد؛ بنابراین، اینکه ما از هم اکنون شروع کنیم و برنامه‌های ناپخته‌ای ارائه دهیم، شیوه درستی نیست.

وی گفت: مردم در جامعه از حقوقی برخوردارند که از مدت‌ها قبل به آن‌ها اعطا شده و جزو حقوق شهروندی نیز به حساب می‌آید؛ بنابراین، مردم باید از این حق خود استفاده کنند، چون باعث می‌شود، بخشی از انتظارات آن‌ها برآورده شود. پس این انتظار حداکثری نباید ایجاد شود که با رأی دادن به یک جریان خاص، تمام مطالبات آن‌ها تأمین و برآورده خواهد شد. اساسا اینکه انتخابات در دوره‌های زمانی چهار ساله باید تکرار شود، به این دلیل است که حق انتخاب برای مردم همیشه وجود داشته باشد و در صورتی که به بخشی از توقعات خود نرسیدند، در دور بعد افراد دیگری را انتخاب کنند تا به بخشی از توقعاتشان برسند.

وی در ادامه یادآور شد: در صورتی که مردم در انتخابات شرکت کنند و جریان مورد حمایت آنان نتواند اکثریت را به دست بیاورد و در مجلس توقعات را برآورد کند، نباید باعث ناامیدی شود، چون به هر حال افراد وارد شده به مجلس اکثریت را نداشته اند؛ اما اکنون ما در جامعه با پدیده‌ای مواجه هستیم که در نوع خود بی نظیر است. اکنون شاید یک جناح خاص از گروهی حمایت کند و این گروه بتواند وارد مجلس شود، ولی متأسفانه از روز بعد از انتخابات همین‌ها شروع به تخریب منتخبان خود می‌کنند. خلاصه آن که به جای اینکه جریان حمایت کننده، راهکار ارائه دهد و مشکلات را شناسایی و به منتخبان در راه پیشبرد اهداف کمک کند، شروع به زدن این افراد کرده و تخریب می‌کنند. همین موضوع الان در مورد فراکسیون امید هم صادق است و این اتفاق متأسفانه در مجلس دهم نیز رخ داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان رئیس دولت اصلاحات گفت: با توجه به بازخورد‌های جامعه و اینکه اصلاح‌طلبان همیشه خود را با جامعه انظباق و در هر زمانی مصالح کشور را به مسائل دیگر ترجیح داده اند، به همین دلیل نیز رئیس دولت اصلاحات راهبرد اصلاح طلبان را مشخص کردند و تصمیم بر این شد، اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: به هر حال خواسته رئیس دولت اصلاحات و بسیاری دیگر از اصلاح‌طلبان این است که مردم باید از حق خود در انتخابات استفاده کنند، چون این به نفع آنان است و رفتن به سمت و سوی دیگر مشکلی را حل نمی کند و تنها هزینه آن بر دوش مردم خواهد افتاد؛ بنابراین، استفاده از حق عمومی برای انتخاب افراد بیشتر به نفع کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
پایین ترین میزان مشارکت مردم را در این انتخابات خواهیم داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
باور کن از زور خستگی چشمم تار میدید بهت منفی دادم.شرمنده
واقعا رو که نیست ....! به جای اینکه به فکر ساختن مملکت باشید و حافظ منافع بیت المال دارید مردم رو تهدید میکنید که هزینه شرکت نکردن در انتخابات برای مردم سنگینه . دیگه چه هزینه ای بیشتر از این به مردم می‌خواهند تحمیل کنند ؟! خوردند و چاپیدند و بردند و میبرند مردم باید تورمی که تو ۳۰ سال آروم آروم تو زندگیشون وارد کنند یکی دو هفته به مردم به زور تحمیل کردند تا کمبودهایی که به واسطه اختلاس و چپاول و هزاران دست اندازی به بیت المال پیدا شد رو تاوانش رو مردم بدند.خجالت خیلی چیز خوبیه آقای جلال میرزایی! حافظ بیت المال باشید!!!!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
آفرین بر شما ؛ ما که آب از سرمون گذشته در انتخابات شرکت نمیکنیم !!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
دمت گرم حرف دل مردم و زدی
بودن يا نبودنتون فرقي نمي كنه . شماها مرد عمل باشين مردم راي ميدهند اما وقتي همين امروز تو خبر خوندم بستني ها داخلش چربي خوك اختمالا هست و هيچ كس پاسخگو نيست و من خودم به نوبه نمي دونم بستني بخورم يا نه ديگه برو تا اخر ببين چه بي در و پيكري شده مملكت. رانت و فساد و باند بازي و دلالي هم كه به اوج رسيده. پس مردم ميگن براي چي راي بديم كه برامون فرقي نميكنه. شماها بودين مسكن متري 4 شد 12 يعني شماها نباشين ميشه 30؟
انتخابات ، خداحافظ .

فرقی نداره. با اصولگرا یا اصلاحطلب و بدون هر دو
شرکت نکردن در انتخابات هزینه را برای مردم زیاد میکند ؟؟؟؟ وقتی اب از سرمان گذشته دیگر یک وجب یا ده متر فرقی نداره
ممنون از این الانی که هست سنگین تر نمیشه ، این همه اومدیم چی شد
با چه رویی از اکثریت صحبت میکنید !!!؟

اول ببینید کی رای میده بعد حرف بزنید.
ما می خواهیم هزینه سنگین بدهیم که امثال شما نماینده نباشید، شما نگران عملکرد بد خود باشید ما به اندازه کافی هزینه دادیم این هم روش!
دیگه پشت دستم رو داغ کردم که به اصلاح طلبا رای بدم البته به اون وریا هم رای نمیدم
چه مردم شرکت کنند چه نکنند هیچ فرقی به حال مردم ندارد چون هیچ اراده قانونی در ایران نتیجه ندارد
انتخابات به هیچ وجه تحریم نخواهد شد
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻴﻜﻪ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻳﻚ ﻛﺎﻧﺪﻳﺪا ﺣﻨﺠﺮﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﺭا ﭘﺎﺭﻩ ﻛﻨﻪ ﺗﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮ ﺭﻭ ﻗﺎﻧﻊ ﻛﻨﻪ و ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺑﺪﻩ ﻋﺪﻩ اﻱ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ ﻓﻘﻄ ﻣﻴﮕﻦ اﻭﻧﻮﺭﻱ ﻫﺎ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﺎ ﺳﺮﻣﺎﺧﻮﺭﺩﮔﻲ ﻳﺎ اﮔﻪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺭاﻱ ﻧﺪﻳﺪ ﺟﻨﮓ ﻣﻴﺸﻪ ﺑﺪﺑﺨﺖ ﻣﻴﺸﻴﺪ.
ﺑﺎ ﻫﻤﻴﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭ و اﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻦ ﺭﻭ ﻛﺸﻴﺪﻳﺪ ﭘﺎﻱ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻭﻟﻲ ﻓﻜﺮ ﻧﻤﻴﻜﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻧﻘﻂﻪ اﻱ ﻣﻴﺮﺳﻦ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻦ اﺯ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺭاﻱ ﻛﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﻋﺎﻳﺪﻣﻮﻥ ﻧﻤﻴﺸﻪ ﺑﺰاﺭ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ اﺯ ﻋﺪﻡ ﺷﺮﻛﺖ ﭼﻲ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﺩ.
عجب
پس تهدید هم میکنند که اگر در انتخابات شرکت نکنند هزینه ها را برایشان بیشتر میکنیم
"شرکت نکردن در انتخابات هزینه‌ها را برای مردم سنگین‌تر می‌کند"

بازم تهدید مردم مثل همیشه جهت انتخاب بین بد و بدتر!
خیالتون راحت که مردم شرکت نمیکنند تو انتخابات .دیگه تموم ششد
من شرکت نخواهم کرد همی
)شرکت نکردن در انتخابات هزینه‌ها را برای مردم سنگین‌تر می‌کند(؟؟؟
نا بابا تهدید نیست!! فریب هم نیست!! حرف مفت هم نیست!!!
راست میگه بابا!!!
شرکت در انتخابات با طعم تهدید . اگر شرکت نکنید وضعیت بدتر خواهد شد !!
شرکت کردن و یا نکردن در انتخابات موجب این نمیشود که تعییراتی اساسی در کشور صورت بگیرد ،چون تا کنون اینچنین بوده است.
در نتیجه هر کس باید خود بداند که شرکت کند و یا نه!
شرمنده.مردم به فکر نون شبشون هستن شماها به فکر قدرت هستین.شرکت کنیم که چی بشه.خدا کنه زودتر نابود بشیم از این زندکی سگی راحت بشیم.شماه چه اصواگرا چه اصلاح طلب وغیره.فقط فکر جیب خودتون هستین.ملت ایرانم اکه اینقدر بدبخت شدن .هر روز بیشتر از دیروز بدبختر میشیم..فقط عمرمون میسوزهمیره
همانطور که تاکنون شرکت در انتخابات نفعی برای مردم نداشته است بعد از این هم عدم شرکت در آن ضرری نخواهد داشت .
برای مردم بیچاره ای که باید شما تشنگان قدرت را تحمل کنند هیچ هزینه ای ندارد . چون هزینه اش را داده اند و می دهند .
حالا یک بار اصلاح طلبان عطای این مسئولیت بدون قدرت و نفوذ را به لقایش ببخشند، چی میشه؟
مجلس که به فرموده حضرات در رأس امور نیست
خب بیخیال
بشینید خونه هاتون نوه هاتون رو بزرگ کنید
ادم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه ولی ملت ما بار هاست دارن از یه سوراخ گزیده میشن. رای دادن تاحالا چه سودی داشته به جز بالا رفتن یه تعداد که فقط به فکر منافع شخصی خودشونن.
وقتشه یه بارم رای ندادنو امتحان کرد.
منصف باش چاپ کن تابناک
شما هم نا امید نشوید تا نابودی کامل مردم چند قدم بیشتر نمونده
سالهاست داریم هزینه ی شرکت در انتخاباتو میدیم. یه بارم هزینه ی شرکت نکردن رو بدیم
چون یارانه مرا حذف کردند عمرا اگر در انتخابات شرکت کنم.
الان تهدید مردم بود بازم شرکت نمی کنیم .
وقتی قراره قوانین ومقررات همان ها باشد که پدر مردم را دراورده ومهرها هم همان مهره ها،دیگه انتخاب چه واژه ای است ؟ اتفاقا عدم شرکت اصلا برای مردم وانهایی که دستی تو قدرت ورانت وامتیازات ندارند وغیر خودی هستند هیچ هزینه ای ندارد که هیچ حداقل ارامش روحی وروانی هم دارد .
فراکسیون امید با این ساز نون کسی دیگه براتون نمیرقصه مثل سال ۸۴ هر کی‌میاد بیاد
اصلاح طلبان با دوبال مذاكره با امريكا وحجاب اختيارى وارد عرصه انتخابات ميشدند بال مذاكره شكسته وبال حجاب اختيارى هم صدمه ديده پس توان پرواز ندارند حالا ميخواهند درخانه بنشينند ويا تماشاى پرواز مردم را نظاره كنند نتيجه فرقى براى انها نخواهدداشت
مردم را قاطي دعوا هاي خودتان نكنيد . مردم هميشه هزينه سنگين مي دهند چه رأي بدهند چه ندهند .
دیگه چیزی نیست که به ما تحمیل نشده باشه.فشار داخلی از این طرف فشار خارجی از اون طرف
بزرگترین هزینه برای مردم فرستادن این نمایندگان به مجلسه رای ندادن بزرگترین شانس برای مردم در رسیدن به خواسته هاشونه 40 سال مردم رای دادن کدام از این نماینده ها و یا کدام مجلس طرحی را به نفع مردم وضع کرده؟؟؟؟ تمام طرح ها به نفع نماینده ها و یا قشری خاص بوده قانون قرون وسطایی مالک و مستاجر سال 76- مماشات با خودرو سازان-حمایت از وزرای ضعیف و ناتوان- رای دادن به وزرای مسئله دار در مسائل مالی و....-عدم پاسخگو کردن رییس جمهور-مماشات با رییس جمهور-صدشغله بودن نمایندگان-دخالت نمایندگان در امور غیرمربوطه مثل گرفتن وام های نجومی برای عده ای برسر کارگذاشتن اقوام وفرزندان خود در ده ها شغل پردرامد بدون داشتن شایستگی های لازم اندوختن ثروتهای فضایی و...............................................
ذر مورد هزینه چیزی نگفت
رای بی رای...بالاترازسیاهی که رنگی نیست...الان خیلی حالمون خوبه؟بیخودی هم سعی نکنیدمردم روبترسونید.
خجالت هم خوب چیزیه ؛ راست می گه حقی به مردم داده شده ولی با نظارت استصوابی و خودی گزینی فقط حق انداختن کاغذ به صندوق به مردم داده شده ، درضمن مردم حقوق دیگری نیز دارند که تعدادی بخاطر همان حقوق در زندان به سر می برند ، طرف گفته هزینش بر مردم تحمیل خواهد شد ، ایشان فراموش کردن هزینه جنگ و تحریم و نالایقی یکسری از حضرات همه از جیب مردم بوده و بخوربخور و چپاول اموال مملکت و رفاه آسایش و پاسپورت شیطان بزرک برای یک عده از خواص و خودی ها ، مردم هم که همه ناخودین
هر دفعه به بهانه ای مردم را پای صندوق های رای میکشند ، این دفعه دیگه فرق میکنه، من که همیشه رای دادم ، این دفعه از همه مسئولین راست و چپ نا امیدم، به جهنم آب که از سر گذشت چه یک وجب چه هزار وجب، پدر مردم در اومده ، از این بدتر چی میخواد بشه؟ یکباره مردم را نابود کنن و کمتر زجر کش کنند ، مردم رای بدن که حالا یک عده دیگه سر سفره انقلاب بنشینند و خونشان را در شیشه کنند؟ خجالت هم خوب چیزیه، با این بدنامی ها، کاندیداها باید خودشان از مردم خجالت بکشند و کاندید نشوند، پدر مردم را در آورده اند
حرف های حق و تلخی که تابناک اگر جرات داری پخش کن
خوبه روتون میشه این حرف هارو بزنین از یک سوراخ چند بار گزیده بشیم
من رای نمیدهم.
مردم فقط حق دادن یا ندادن رای رو‌دارند همین و بس!!
اگر رای بدهند میشه مجلس ششم و‌مجلس فعلی که هیچ کاری نکرد و اگر رای ندهند میشه مجلس هفتم و مجلس قبلی که اونم هیچ کاری نکرد لذا با این منطقی که مسوولان در پیش گرفتن چه مردم بدن و چه ندن تفاوتی در شرایط جامعه بعیده ایجاد بشه
هزینه ازاین سنگینترکه حقوق بگیران بیست روزماه روبی پول وگرسنه سرمیکنن؟بماندجماعت بیکار که خدامیدونه چی میکشن.
شرکت در انتخابات زمانی مفید است که نمایندگان مجلس و رئیس جمهور بتوانند درباره مسائل مهم داخلی و بین المللی به پشتوانه رای خود تصمیمی اتخاذ کنند.
با عرض معذرت از همه دوستان و بزرگواران
با حالتي كه بغض در گلو دارم و اشكي كه در حال ريخته شدن است به اين به اصطلاح نماينده ميگم سکوت
تا بحال که مردم رای دادند چیزی نصیبشان نشد . رای بی رای
مثلا الان هزینه ها سبک است که آن موقع سنگین بشود ؟
با چه رویی دنبال رای جمع کردن هستید
وقتي قرار بشه همه بار روي دوش مردم مستضعف باشه ، مشاركت بي معنيه .
کدام هزینه بر دوش مردم نیست که اگر شرکت نکنند و یا طرف دیگری بروند هزینه ای متحمل میشوند ؟
هزینه کمی بابت انتخابات قبلی ندادیم . هر اتفاقی هم برای مردم در آینده بیافتد که حاصل دوری از اصلاح طلبان باشد هزینه اش بازهم کمتر از هزینه حمایتشان خواهد بود .
اخوی حواست باشه مردم رو تهدید میکنی‌ بالاخره تو راه میری میای دوره بعضی‌ کارها هم سر اومده
رای بی رای برای همیشه
فلسفه دعوت به حضور مردم در انتخابات : بیایید از بین انهایی که ما انتخاب کرده ایم بد را انتخاب کنید که بدتر سرکار نیاید و زندگیتان کمتر به هم بریزد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار