بازدید 5616

درخواست‌تحقیق‌درباره‌مکالمه‌ترامپ‌با‌رئیس‌جمهور‌اوکراین

کد خبر: ۹۲۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵ 23 September 2019
«جو بایدن» نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا خواستار تحقیق درباره مکالمه جنجالی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین شد.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مکالمه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با «وولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی وی در ۲۵ ژوئیه (۲۲ مردادماه) این روز‌ها در سپهر سیاسی ایالات متحده جنجال‌آفرین شده و ترامپ را به دردسر جدیدی انداخته است.

به گزارش یکشنبه شب خبرگزاری رویترز، «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که خود از طرف ترامپ متهم به سوء استفاده از قدرت در ارتباط با اوکراین شده، اکنون خواستار تحقیق درباره این مکالمه ترامپ شده است.

بایدن گفت که درخواست از رهبر یک کشور خارجی برای تحقیق درباره وی، سوء استفاده از قدرت است و باید درباره این رفتار ترامپ تحقیق شود.

گزارش‌ها حاکی است که ترامپ در این مکالمه رئیس جمهوری اوکراین را تحت فشار قرار داده تا باب تحقیق را در مورد بایدن باز کند.

گفته می‌شود بایدن زمانی که معاون رئیس جمهوری بوده، اوکراین را تهدید به قطع کمک‌های مالی به این کشور کرده تا دادستان مسئول رسیدگی به فساد مالی در یک شرکت گازی که پسرش (هانتر) عضو هیات مدیر آن بوده را اخراج کند.

بایدن این موضوع را پذیرفته، اما در عین حال گفته است دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر نهاد‌های بین‌المللی هم به دلیل ناتوانی دادستان اوکراینی از رسیدگی به فساد مالی در این شرکت، خواستار عزل او بوده‌اند.

بازپرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته در جریان جلسه غیرعلنی با کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از ارائه اطلاعات در مورد این مکالمه خودداری کرد.

در همین حال، فشار‌ها بر کنگره برای آغاز روند استیضاح ترامپ رو به افزایش است. یکی از افرادی که کنگره را تحت فشار قرار داده، «جورج کانوی» همسر «کلین کانوی» مشاور کاخ سفید است.

«الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو دمکرات کنگره نیز از دموکرات‌های آمریکا به‌دلیل خودداری از استیضاح «دونالد ترامپ» انتقاد کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: در حال حاضر، رفتار قانون شکنانه رئیس جمهوری رسوایی ملی بزرگتر نیست، بلکه خوددرای حزب دمکرات از استیضاح وی بابت این رفتار است.

سناتور «الیزابت وارن» دیگر نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز روز جمعه در سخنان مشابهی اعلام کرد که کنگره وظیفه دارد استیضاح ترامپ را آغاز کند و با انجام ندادن این کار، شریک جرم ترامپ در مطالبه مداخله خارجی برای کمک به پیروزی‌اش در انتخابات است.

با این حال، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از درخواست‌ها برای استیضاح ترامپ حمایت نکرده است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان