بازدید 23510
هزار و هفتصد و هشتاد و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

زیباکلام: اصولگرایان جوری انتقاد می‌کنند که گویی در سوییس زندگی کرده اند/لیلاز: دست برخی صاحبان قدرت، پشت ناآرامی‌های دی۹۶ بود/یک نماینده مجلس: قانونی وجود ندارد که صداوسیما، پاسخ افرادی را که به آن‌ها اتهام وارد می‌شود، پخش کند

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: تتلو رکورد کامنت‌های اینستاگرام را شکست! /دعوت آشنا از مردم برای پیشنهاد جملات کلیدی/رئیس دیوان عالی کشور درباره نقض حکم «نجفی» توضیح داد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ 22 September 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

چهار گزینه مطرح برای دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب

پس از کناره‌گیری آیت‌الله محسن اراکی از دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، چهار گزینه برای جانشینی وی مطرح شده‌اند. بعد از خداحافظی آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گمانه‌زنی‌های مختلفی برای دبیرکلی این سازمان از جمله حجج اسلام سیدحامد علم‌الهدی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، عبدالحسین معزی نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و سیدعلی قاضی عسکر نماینده سابق، ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح شده است.

صدور دستور تعقیب ۵ تن در پرونده شبنم نعمت‌زاده

وکیل متهم شبنم نعمت‌زاده در جلسه امروز دادگاه رسیدگی به اتهامات موکلش گفت: اسامی برخی از افرادی که در این پرونده نقش داشته‌اند و آن‌ها هم کار‌هایی انجام داده‌اند نیامده است و از شما می‌خواهم تا دستور تعقیب آن‌ها را هم صادر کنید. کارشناسی‌های صورت گرفته محسوس و نامحسوس نشان می‌دهد که سرنخ‌های دیگری هم در این پرونده وجود دارد. قاضی مسعودمقام: چهارشنبه هفته گذشته نسبت به تعقیب ۵ تن دستور قضایی صادر شده و در حال پیگیری و اجراست.

نیازآبادی، نماینده دادستان تهران: شرکت رسا پخش با پیشنهاد متهم شبنم نعمت‌زاده و وکیل شرکت با ماهیت سهامی خاص ایجاد شد. با واریز مبالغ به این شرکت طرفین به دنبال گرفتن وام‌های کلان و دسته چک بودند و مدیرعاملی این شرکت هم بر عهده شبنم نعمت‌زاده و دختر او مریم محب‌علی بوده است. میزان دین نعمت‌زاده به شرکت توزیع دارو محرز است. / باشگاه خبرنگاران

روزی که بازیکنان تیم‌ملی به اشتباه ۶۰ کیلومتر خط مقدم را رد کردند!

سفر بازیکنان تیم ملی به جهبه‌های جنگ در سال ۶۰ کلی اتفاق جالب داشت. حمید درخشان در این‌ باره گفت: قرار شد ما توری بگذاریم و به جبهه‌ها سر بزنیم و به رزمنده‌ها روحیه بدهیم تا آن‌ها احساس کنند ما هم کنارشان هستیم و به آن‌ها دلگرمی بدهیم. قرار شد سوار اتوبوسی شویم و خط اول جبهه را ببینیم. قرار شد ما را خیلی نزدیک نکنند. ما هم سوار اتوبوس معمولی شرکت واحد شدیم و با بچه‌ها صحبت می‌کردیم که دیدیم راننده دارد همینطوری برای خودش می‌رود، گفتیم آخر چرا نمی‌رسد؟ ۴۰، ۵۰ دقیقه یک ساعت می‌رفتیم، ولی نمی‌رسیدیم. ناگهان دیدیم از روبرو تویوتا وانت استتار شده دارد می‌آید و چراغ می‌زند. ما ایستادیم یک جناب سروان بود که از راننده ما پرسید داری کجا می‌روی؟! او هم پاسخ داد دارم می‌روم خط مقدم جبهه را به بچه‌های تیم ملی نشان بدهم! گفت: دوست عزیز من، شما ۶۰ کیلومتر از خط مقدم هم رد شده اید! دور بزنید! وقتی او دور زد به او می‌گفتیم تا جایی که می‌توانی گاز بده که ما دوباره به ایران برگردیم. / خبرآنلاین

اصولگرایان جوری انتقاد می‌کنند که گویی در سوییس زندگی کرده اند

صادق زیباکلام در روزنامه اعتماد نوشت: با توجه به ضعف هر دو جناح اصلی در جلب آرای عمومی در شرایط کنونی، بسیاری از اصولگرایان لباس دیگری به تن کرده و در پوشش‌هایی همچون مبارزه با فساد، جوان‌گرایی، خط سوم، نئواصولگرایی و... سعی دارند کاری برای خود کنند. حال آنکه اگر لعاب ظاهری آن‌ها را خراش دهیم، خواهیم دید که همه آن‌ها بخشی از حاکمیت و قدرت بوده و اگر کاری نکردند، به‌ خاطر فقدان اختیارات نبوده، اما امروز به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی به‌ تازگی از سوییس آمده‌اند و اصلا تا به امروز در ایران نبوده و هیچ سمت و مسئولیتی هم نداشته‌اند.

نیویورک‌تایمز ادعای ترامپ درباره ناسا و ایران را رد کرد

«نیویورک تایمز» گزارش داد: «رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی روز جمعه خود با نخست‌وزیر استرالیا در حضور خبرنگاران در یک ادعای نادرست گفت که قبل از رسیدن او به منصب (ریاست جمهوری آمریکا) تأسیسات ناسا عملا تعطیل و بسته شده بودند». ترامپ در بخشی از سخنانش در توجیه چرایی خروج غیرقانونی آمریکا از برجام گفت: «آلمان، فرانسه، روسیه و بسیاری دیگر از کشور‌ها در رابطه از (تجارت با) ایران پول زیادی گرفتند و ما (آمریکا) از ایران پولی نصیبمان نشد و این یکی از موضوعات بد این توافق بود». از نظر نیویورک تایمز، این اظهارنظر رئیس‌جمهور آمریکا اظهارنظری «غلط انداز و گمراه‌کننده» است.

چرا مردم، بی عدالتی‌های موجود جامعه را به حساب روحانیت می‌گذارند؟

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: روحانیون زیادی در عسرت زندگی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها زیر خط فقر قرار دارند، ولی قضاوت افکار عمومی نسبت به آن‌ها طور دیگری است. چرا؟ بسیاری از روحانیون در جبهه و در صحنه‌های مختلف به مردم خدمت زیادی کرده‌اند و هم‌اکنون نیز مشغول خدمت به مردم هستند، ولی قضاوت عمومی درباره آن‌ها منطبق با این خدمات نیست و حتی در موارد زیادی عکس این است. چرا؟ علت اینست که مردم در کل نظام در جستجوی عدالت هستند، ولی آن را نمی‌یابند و این نایابی را به حساب روحانیت می‌گذارند، زیرا معتقدند وقتی روحانیت در راس نظام است، عدالت را باید روحانیت تأمین کند.

قانونی وجود ندارد که صداوسیما پاسخ افرادی را که به آن‌ها اتهام وارد می‌شود، پخش کند

احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس و عضو هیأت نظارت بر صداوسیما در باره فرایند انتشار پاسخ افرادی که در این رسانه به ان‌ها اتهامی وارد می‌شود توضیح داد: به لحاظ اجرایی، عملاً خلأ قانونی وجود دارد. درباره این موضوعات باید یک برنامه‌ریزی صورت بگیرد که اگر افرادی، ولو در قالب پخش زنده یا گفت‌وگوی تلفنی یا یک برنامه، اظهارنظری را به جایی منسوب می‌کند، برای این موارد هم مکانیزمی پیش‌بینی شود تا بتواند صدا و سیما در بستر مناسب پاسخگو باشد. در قانون مطبوعات، همه این موارد پیش‌بینی شده و چارچوب‌های نظارت بر مطبوعات هم متفاوت است، اما درباره صدا و سیما ما چنین قانون متقنی درباره نحوه پاسخگویی نداریم. /ایران

نمایندگان یک سال مجلس را غیرفعال می‌کنند تا در انتخابات بعدی پیروز شوند

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی از نمایندگان یک سال مجلس را غیرفعال می‌کنند تا در انتخابات بعدی پیروز شوند. هدف نمایندگانی که مجلس را از حد نصاب می‌اندازند، خدمت به مردم نیست بلکه آنان اهداف دیگری را در سر می‌پرورانند. مدتی است که کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال برررسی ۵ طرح و لایحه بسیار مهم است، اما متأسفانه به علت آنکه جلسات کمیسیون به حد نصاب نمی‌رسد، نمی‌توانیم این طرح‌ها و لوایح را رأی گیری کرده و به سرانجام برسانیم. در صورتی که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسات حضور نیابند، قطعاً از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهیم که اسامی آنان را اعلام کند تا مردم بدانند که کدام یک از نمایندگان عملا مجلس را تعطیل کرده‌اند.

دست برخی صاحبان قدرت، پشت ناآرامی‌های دی۹۶ بود

سعید لیلاز در مصاحبه با روزنامه ایران در باره جراحی اقتصاد کشور، حذف یارانه‌ها و لزوم سرمایه گذاری داخلی توضیح داد: در پنج سال منتهی به دی ماه سال ۱۳۹۶ دستاورد‌های بسیار روشنی در حوزه اقتصاد داشته‌ایم گرچه در همین دوره هم خیلی بهتر می‌شد عمل کرد. البته در این دوره برخی ناکامی‌ها و اشتباهات کوچک و بزرگ هم صورت گرفت، اما در مجموع موفقیت‌آمیز بودنش را در حوزه اقتصادی ـ اجتماعی نمی‌شود نادیده گرفت.

جلیلی، حداد و قالیباف می‌خواهند در یک مجموعه لیدری باشند

محمدرضا باهنر به خبرآنلاین گفت: من مدت‌ها قبل گفته ام و باز هم تکرار می‌کنم اصلا دوره لیدری و چهره‌های حقیقی کاریزما تمام شده است. یک زمانی در کشور یک نفر یک حرفی را می‌زد کلی آدم دنبالش می رفتند، اشکالی هم نداشت. معتقدم به غیر از جایگاه رهبری که سمبل وحدت کشور است، فعالان سیاسی کشور باید به دنبال ساختار‌های کاریزما نه اشخاص کاریزما باشند.

دولت هیچ اقدامی برای بهبود معیشت انجام نداده است

عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: رقم یارانه‌های پنهان انرژی که هم‌اکنون پرداخت می‌شوند بین ۸۵۰ تا ۹۸۰ هزار میلیارد تومان است. مردم و عموم جامعه از این یارانه‌ها که در حوزه‌های مختلف انرژی، آب، برق، گاز و مانند این‌ها هستند خبر ندارند و اصلاً در جریان پرداخت این مبالغ که به صورت پنهان انجام می‌شود نیستند. در حال حاضر دولت مابه‎التفاوت قیمت انرژی را از خزانه و یا از محل اعتبارات درآمدی خودش پرداخت می‌کند که باید روند آن سریع تعیین تکلیف شود. توجه دولت به وضعیت معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، کارگران و کارمندانی که حقوق پایینی دارند، لازم است. با تمام تأکیدات مجلس در این زمینه، تاکنون دولت هیچ اقدامی برای بهبود معیشت افراد کم‌درآمد جامعه نکرده است.

تتلو رکورد کامنت‌های اینستاگرام را شکست!

مخاطبان امیر تتلو که به آن‌ها تتلیتی می‌گوید، توانستند رکورد کامنت برای یک پست در اینستاگرام را بشکنند. تتلو از مخاطبان خواسته بود تا کامنت‌های پستی درباره‌ی موزیک «کی فکرشو می‌کرد» را به ۱۰ میلیون برسانند و مخاطبان او در عرض حدود یک هفته تعداد کامنت‌ها را تا شنبه شب به بالای ۱۰ میلیون رساندند. او در یک استوری توضیح داده که «کسی که رکورددار کامنت است در اینستا ۱۴۶ میلیون فالور دارد، اما تتلو با زیر دو میلیون فالور توانسته روکرد کامنت برای یک دست را بشکند. او البته از مخاطبانش خواسته این عدد را به ۱۳ میلیون برسانند. /انصاف نیوز

محدودیت‌های رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک

روحانی در حالی فردا (دوشنبه) عازم نیویورک می‌شود که دولت آمریکا به دلیل نگرانی از تأثیر سخنرانی و مصاحبه‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور بر افکار عمومی جهان، و همچنین فعالیت‌های رسانه‌ای وزیر امور خارجه؛ حتی محدودیت‌هایی برای تردد هیأت ایرانی ایجاد کرده است. دولت ترامپ ویزای مجموعه معاونین دفتر رئیس‌جمهور هم که علی‌القاعده مسوولیت مدیریت برنامه‌های رئیس‌جمهور دارند را صادر نکرده است. / ایسنا

دعوت آشنا از مردم برای پیشنهاد جملات کلیدی

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از مردم دعوت کرد سه جمله کلیدی و موثر را که می‌تواند در سخنرانی رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد «عصاره پیام ملت ایران به جهان» باشد، پیشنهاد دهند. حسام الدین آشنا در حساب توئیتری خود خطاب به همه ایرانیان نوشت: «لطفا برای سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد یک تا سه جمله کلیدی و موثر پیشنهاد بدهید که به نظر شما می‌تواند عصاره پیام ملت ایران به جهان باشد.» رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ضمن درخواست از مردم برای گسترش این فراخوان در فضای مجازی و مشارکت همه مردم خاطرنشان کرد که فرصت برای ارسال پیشنهاد تا ساعت ۲۴ اول مهر است و همه موارد بررسی خواهد شد.

رئیس دیوان عالی کشور درباره نقض حکم «نجفی» توضیح داد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان آقای محمدعلی نجفی را قاتل مرحومه میترا استاد می‌داند، اما در نوع قتل تردید کرده است. حجت الاسلام احمد مرتضوی مقدم درباره اینکه چه بخشی از حکم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در دیوان عالی کشور نقض شده است؟ افزود: پرونده‌ای که در دیوان رسیدگی شده مانند همه پرونده‌های قتل پرونده‌ای عادی است، اما، چون افکار عمومی را مشغول کرده بود باید زودتر تعیین تکلیف می‌شد. وی گفت: پرونده‌های قتل دو جنبه خصوصی و عمومی دارد و جنبه خصوصی این پرونده تمام شده است و اولیای دم رضایت دادند. مرتضوی مقدم گفت: اکنون باید جنبه عمومی جرم تعیین و تکلیف شود که اگر قتل عمد باشد تا ۱۰ سال مجازات دارد و اگر غیرعمدی باشد در مجازات تخفیف داده می‌شود و ما باید نوع قتل را مشخص کنیم تا جنبه عمومی جرم را بتوانیم رای بدهیم. رئیس دیوان عالی کشور افزود: دیوان در نوع قتل تردید کرده است، اما آقای نجفی را قاتل می‌داند و باید یکسری ابهام‌ها و نقض‌ها برطرف شود.

 
مشکل ما در مبارزه با فساد، نبودن یک نهاد نیست
 
عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با «آزادی» گفت: «تشکیل هر نهاد جدیدی برای مبارزه با فساد، فساد را در کشور بیشتر و پیچیده‌تر می‌کند. مشکل ما در مبارزه با فساد نبودن یک نهاد نیست. مشکل ساختار نظام اداری و قوانین و مقرراتی است که باید اصلاح شود.» وی گفت: «تنها راه مبارزه با فساد اصلاح ساختار است. قانون اساسی همه چیز را تعیین کرده است و در همه دنیا قوای مربوطه با احتساب تفکیک قوا کار خود را انجام می‌دهند. اصلا یکی از دلایلی که ما در کشور هدر رفت منابع مالی داریم و فساد ساختاری شده است، همین وجود دستگاه‌های موازی است. ما در بخش فرهنگ عمومی ده‌ها دستگاه و در بخش نظارتی بیش از ده دستگاه داریم. به نظر من تا زمانی که اصلاح ساختار صورت نگیرد و نتیجه آن کوچک شدن نظام دیوان‌سالاری از جمله قوه قضاییه نباشد، مبارزه با فساد به جایی نمی‌رسد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴۵
تکلیف اصولگرایان مشخصه جناب زیباکلام ، اونا پایگاه مردمی ندارند و پایگاه خصوصی و خواص خودشون رو دارند ،، لااقل به هم دروغ نمیگن ، شمشیر رو هم از رو بستن ... تکلیف شما و امثال شما و حزب مورد طرفداری شما چیه؟؟ یادمون نمیره گول زدنها ی جنابعالی رو .... و صدالبته امثال شما مثل پدران ژنهای خوب
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
شبنم نعمت زاده ۴۹ ساله و دخترش بیست وچندساله آیا به سزای اعمالشان خواهند رسید یااینکه جناب نعمت زاده اصلاح‌طلبان نخواهد گذاشت که به دخترش ۱۵ سال حبس بخورد و تا ۶۴سالگی آب خنک بخورد؟
مسئله این است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
به هم دروغ نمیگن؟مطمئنی؟ساده نباش جانم
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اصولگرایان را چه کسی تکلیف کرده که برای مردم تکلیف معلوم‌کنند . ؟ مردم در انتخابات گفتند ما قیون و خدمت گذار اصولگرا نمیخواهیم . خدمت انها و شعارهای انها برای کشور هزینه سیاسی و مالی ایجاد کرده . با زبان مردم سالاری قدرت را ول نمیکنید با زور کنار میروید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
من نگفتم اصولگراها خوبن ،،، ولی مشکل من اصلاح طلبان هستن که با پنبه سرمون رو بریدن ،
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
خان محمد علی . بیایید به جای اینکه قشر باسواد جامعه که سر در فصای مجازی دارند عملکردها را چالش بکشیم . چرا نیاییم راهی را به همدیگر پیشنهاد دهیم که چگونه میشود در جامعه رفاه و اسایش باشد و جنگ و خونریزی و فساد نباشد . بیایید به دستاورد علم و روشنفکران در بعد تقسیم ثروت و قدرت و جایگاه مردم‌چرا بحث نمیکنید چرا همیشه دعوای سیاسی شماها ادمها هستند . چرا میگویید ادمها اینقدر خوب هستند و ادمها اینقدر بد هستند . چرا سیاه و سفید . دیگر کشورهای پیشرفته چکار کردند . اللن چند هزار زن چادری در جامعه هستند که شاعل در بهترین ادرات هستند ایا اگر روند فعلی بدون اصلاحات و فقط با قوه زور و برخورد قضایی واقعا اصلاح پدیر هست . در اقتصاد ایران در گاو صندوق باز هست . اقتصاد نهادی و دولتی و نطامی و تعاونی و ۸۰ درصد اقتصاد دولتی هست و ۶۰ درصد ثروت دست نهادها هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اصولگرایان پایه رای ثابت دارن وپایگاه مردمی هم دارن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
فیلترشکن فرانسه یبار کامنتت رو از رو بخون خودت فهمیدی که چی گفتی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
۲۲:۳۷
برای اصلاحات باید از خود شروع کرد این که میگویی چرا دعوای سیاسی آدم ها هستند ناشی از رفتارهای ناصواب خود کسانی است که دم از اصلاح طلبی می زنند بسیاری از این افراد در طول دوران سیاست ورزی خود دامنه بسیار بزرگی از تغییر رفتار داشته اند که بیشتر به خاطر منافع خاص بوده تانفس تحول خواهی و شما و دیگران با استناد به صحبت های همین دوستان می خواهید باب اصلاح را باز کنید نمی دانم چه مقدار از اقتصاد ایران خارج از دست دولت است و به این آمارها نمی توان اعتماد کرد ولی این را می دانم که کسانی که به انتخابات ریاست جمهوری گذشته وارد شدند از این امر کاملا آگاه بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
ناشناس 2329

چرا خودت رو گول میزنی ، اصولگرایان هیچ پایگاه مردمی ندارند .

یک زمانی اصلاح طلبان پایگاه داشتند ، اون هم به این خاطر بود که لااقل اصولگرایان به صحنه نیایند ، که البته اینها هم پایگاه خود را از دست داده اند .
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
اگر با شعار این باشد که با ماسمالاسیون کردن وقایع و اتفاقات داخل و خارج از کشور بخواهیم به اهداف برسیم من به آینده امیدوار نیستم . ابزار و روش تهمت ها در جامعه برای بدست آوردن کرسی قدرت خبلی خطرناک شده است . خوشبین نیستم . برای اینکه در مردم سالاری دینی برای رسیدن به قدرت اخلاق بود نه تهمت .مگر رسیدن به کرسی قدرت برای خدمت به خلق نیست ؟ مگر میزان رای مردم نیست ؟ هر چه زودتر یا باید شعارهای اخلاقی و نصیحت های اخلاقی کنار زده شود و فقط به سیاست فکر کنند یا باید در سیاست اخلاقی شفاف باشند .
صدا وسیما هیچوقت در چهارچوب قانون نبوده و نیست شما هم نمی تونی براش قانون تعیین کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
در چهارچوب چی هست اونوقت؟اگر در چهارچوب قانون و برای ملت نباشه پولی که از بیت المال میگیره حلال نیست
بدون توقف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
یدونه برنامه پخش کرد نتونستین تحمل کنید و با خبرگزاری هاتون بهش حمله کردین و مجبورشون کردید ادامه ندن، دقیقا تعریف شما از آزادی بیان چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
خطاب به بدون توقف
حتی در مورد ان دختر خود کشی کرده هم طاقت نیاوردن و دست به یکی کردن تا علبه صدا و سیما حرف بزنند
یکیش همین تابناک و چند سایت دیگر
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
تمام حرف شما اینه هرچیزی که به نفع تفکر شما باشه میشه ازادی بیان هرچیزی حتی 1 برنامه کوچک اگر انتقاد کرد میشه خلاف قانون تا وقتی بودجه صدا و سیما دست دولت گروگان باشه امثال تفکر شما زیاده
به به

جناب زیبا کلام ، استاد سفسطه !!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
استاد سفسطه از جناح شماست.میشناسیش کیو دارم میگم
:)
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
استاد علوم سیاسی . چقدر سخن زیبایی گفته . اصولگرایان طوری حرف میزنند که انگار در این چهل هیچ کاره بودند . انگار از سوییس امده اند . در صورتی نه زیبایی سوییس را قبول دارند نه دمکراسی را . بلکه اگر سوییس را یک هفته مدیریت کنند مردم ان کشور را هم فراری میدهند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
22:05
از این 40 سالی که گفتید 32 سالش دولت و مجلس در اختیار اصلاح طلبان بوده، در این 32 سال چه گلی به سر مردم زدید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
فکر کنم خودش هم خنده اش می گیرد از صحبت هایی که می کند به ارشیو اینستاگرامش بروید پی می برید
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
تا ۲۰ سال بعد از انقلاب اصلا جناح اصلاح طلبی وجود نداشت یادم هست در شهر ما روی دیوار نوشته شده بود حزب فقط حزب الاه . یعنی دیگرانی با اندیشه دیگر وجود خارجی نداشتند . فقط اگر مخالفتی میکردند میگفتند ما منتقد دولت هستیم . گرفتی داداش . این که افرادی گفتند ما بعد ا از سیاست های خاتمی حمایت میکنیم دلیل بر اصلاح طلبی انها نیست . بنابراین همین حالا هم روحانی با گفتمان اصولگرایان کشور را ادراه میکند . روحانی فقط یک هفته بعد از انتخابات اصلاح طلب بود بعد با فشار از مواضع خود عقب نشینی کرد و گفت حالا که میخواهید اینچنین کشور را با باب میل سیاست های اصولگرایان اداره میکنیم . روند فعلی و نتیجه هرچه هست آشی هست که شما پخته اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
۲۲:۰۵
در خط مشی اشتباه اصول گرایان شکی ندارم ولی این رو هم بدون که اصلاح طلبها بیشتر دنبال فرصت طلبی بودن
جناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
دولت اصلاحات فقط در ۸ ساله خاتمی بود و بس
و منصفانه با نفت بشکه ای ۷ دلار و تورم ۴۵ درصد و کلی بدهی و مشکلات متعدد از
مرحوم هاشمی تحویل گرفت
و با تاسیس صندوق ذخیره ارزی و ثابت نگهداشتن نرخ ارز در ۸ سال
و ثبات سیاسی
و طرح گفتگوی تمدنها کشور را از خطر جنگ و نابودی
که پس از حمله امریکا به عراق و افغانستان
بشدت ایران را تهدید میکرد
ما را با سربلندی و امنیت و سلامت از خطر عبور داد
و بهترین آمار اقتصادی و تولید و اشاعه ادب و فرهنگ و اعتبار ملی در دوره ۸ ساله خاتمی تجربه شد و بس
و هر ۹ روز یک بحران توسط اصولگرایان تند رو را هم با نیکی و صبر و تحمل عالی از سر گذراند
دولت روحانی هم دولت اعتدال بوده
و ۸۰ درصدش اصولگرا بودند و اصلا نمیتوان او را اصلاح طلب دانست
زنده باد کالدرون
غالب اصولگرایان همواره از جناح مقابل و مردم طلبکارند چه قدرت دست خودشان باشد چه نباشد حتی اگر مشکل از خودشان باشد یا مسبب مشکلات باشند زورشان می رسد بقیه باید اطاعت اوامر کنند ژست های مردم محورشان دوره کوتاهی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
تفکرات انها را تلگرام به چالش کشیده و هیچ راهی جز بستن ان نداشتند . عوض اینکه بیایند با تدبیر عقل و اندیشه مردم را قانع کنند کلا تعطیلش کردند . چون میگفتند بد اموزی دارد . اینقدر هم برای اقناع جامعه سخت نبود که نشود دروغ از راست را تفکیک کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
دلیل فیلترینگ تلگرام انتقاد از تفکرات اصولگرایان بوده یا عملکرد اصلاح طلبان ؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
نوک حمله ها بیشتر از اصولگرایان بود . از عملکرد انها خصوصا در حوزه سیاست و اخلاق و اقتصاد . در صورتی اصلاح طلبان از اندیشه افراطی گذشته عبور کردند و ابراز ندامت هم کردند . وقتی کسی توبه سیاسی کرده باشد دیگر چه نیازی به چالش هست . توبه کرده و پشیمان هست . اتفاقا عدول از سیاست های اشتباه گذشته وقتی وجود دارد چه اصراری برای اثباتش هست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
میتونی نتیجه عمل کرد اصلاحطلب ها رو خوب حس کنی همون هایی که از نظر شما خیلی زحمت کش هستن!!! کاری که اصلاحطلب ها کردن قوم مغول با ایران نکرد
اصولگرا و اصلاحطلب هر دو در سوییس زندگی میکنند

مقاومت فقط برای مردم مقاومت است برای مسئولان و کارمندان برخی نهادها زندگی در بهشت است

انواع بن های کارمندی
انواع بیمه های تکمیلی
انواع وام های کم بهره و بدون بهره
انواع مراکز درمانی درجه یک با امکانات مدرن
انواع هتل ها ویژه ی کارمندانشان
انواع کمک هزینه های خرید کالا
انواع تعاونی ها
انواع سفرهای مجانی و اقساطی
...
....
...
.

آیا همه مردم ایران دارای این امتیازات هستند که آنها را به اقتصاد مقاومتی تشویق میکنید ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
خیلی خوب گفتی بیت المال برای مسئولین و کارکنان دولت است.
نصف بیشتر پیام هایی که برای تتلو گذاشتن همش تکراری است و نه توسط ۱۰ میلیون نفر متفاوت
لااقل یکبار هم که شده به شعور مردم احترام بزارید
خودتان بارها اعلام کرده بودید آشوب های دی ۹۶ خودجوش بوده حالا انکارش چه معنی داره ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
بیشتر تحقیق و تعمق کن و ببین چه کسانی در داخل و خارج قصد ضربه وسرنگونی دولت را داشتند!
یعنی سوییس در اقتصاد مقاومتی و زیر شدیدترین تحریم هاست ؟؟؟؟!!!!

یعنی سوییس همان شعب ابی طالب است ؟؟؟؟!!!!!!!!

بیچاره مردم ایران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اقتصاد مقاومتی همه کشورهای پیشرفته ان را اجرا کردن تا به اینجا رسیدن
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
سوییس شدن خیلی سخت نیست .صبح که بیدار میشوند سرشان توی زندگی دیگران نیست که چگونه لباس میپوشد . چگونه فکر میکند و به چی عقیده دارد . چقدر ثروت دارد . در سیاست چگونه فکر میکند . ارایش موی سرشان چگونه هست . افراد مسول بصورت مقطعی بر مسند قدرت هستند . جرم سیاسی ندارند . چون انتقاد را قبول دارند . دروغ را تا حدود زیادی و قابل قبول از جامعه جمع کردند . تا کسی شکایت نکند پلیس وارد نمیشود . اب بازی جرم نیست
پرروتر از اصولگرایان در دنیا وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
دارد اصلاحطلبان
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
اکثر پرونده ها از جناح اصولگرا است
منم راننده اون تویوتا استتار شده بودم!!!.۶۰ کیلومتر بعد خط مقدم؟خوب ۱۰۰ تای دیگه میرفتین میرسیدین بغداد صدام رو اسیر میکردین اقای درخشان!!!.بین بنده و حمید درخشان و حسام نواب صفوی مسابقه لاف بزرگ بزارین ببینیم کی میبره
:)
باور کردن تفاوت میان اصولگرا و اصلاحطلب همانقدر غیر ممکن است که فکر کنیم پوتین و نتانیاهو باهم اختلاف نظر دارند و متحد یکدیگر نیستند !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
خود یارانه مستقیم که دولت می دهد و بی ارزشش کرده را از قلم انداختی که الان و به نرخ روز باید به هر نفر بالای ۳۰۰ هزار تومان بدهد که الان ۴۵ تومان می دهد
بنظرم بهترین جمله روحانی در س.ملل اینه : برای شما غربیها همون احمدی نژاد بهتره که پدر پدر پدر سوخته تونو دربیاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
پدر اونا رو دراورد یا ما؟رفته چیزی که هزاران شواهد براش موجوده(هلوکاست) رو جلوی چشم همه انکار میکنه و فکر میکنه صدا و سیمای میلیه که تو دوربین نگاه کنه مردم هم نتونن بهش بگن دروغ نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
روحانی فقط اینو بلد بگه : اونقدر رونق اقتصادی ایجاد کنم که ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
۲۲:۰۹
احمدی نژاد هولوکاست رو انکار نکرد فقط گفت ابعاد قضیه بزرگ نمایی شده و دیگه این که چرا اون کشوری که این جنایتو انجام داده هزینه تشکیل کشور یهودی رو متقبل نشه و درهمون کشور بخشی به عنوان اسراییل نباشه اگه تو نمی تونی اینو تحمل کنی چه انتظاری از اوناست که با مقاصد اقتصادی این کارو انجام دادن
کی شه از دست سخنان گهربار اقای زیباکلام راحت شیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
زمانی که از دست اصولگرایان راحت بشی وگرنه زیباکلامها تکثیر میشن.همیشه هستن و یکی که بره ده تا جاشو میگیرن.زیبا کلام فرد نیست یک تفکره
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
درود بر۱۱-۲۲
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
آقای زیبا کلام بر خلاف اسمشان در بسیاری موارد سخنان نازیبایی دارند. به نظر شما این که کسی در هر موقعیتی بخواد اظهار فضل کنه نشان از چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
؟؟؟؟زیبا کلام تفکر
از قیاسش خنده آمد خلق را
آقای دکتر زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران هنوز دارم به تحلیل تان درمورد بن سلمان فکر می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
چی بوده تحلیل ؟
انصافا ارتشا و هزاران ضربه ی دیگری که از طرف اصلاحطلبان به کشور وارد شده از هیچ جناحی وارد نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
شده ولی برای اونا رسانه ای نمیشه.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
انصافا معنی انصاف را نمیدانی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
جمله صحیح اینست که : ضربه ای که کشور از دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا خورده،از هیچ کس نخورده
چرا شبنم نعمت زاده با این وضعیت در دادگاهش حاضر میشه ؟

طوری چادر بر سر گرفته که کاملا مشخصه قصد مسخره کردن چادر را داره !!!!!!
چادر حرمت داره
چرا این مجرم با این نحوه پوشش به چادر توهین میکنه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
چادر ایده خودتان هست . مگر دیگرانی که شاغل هستند و از سد فیلترینک و تحقیقات محلی برای استخدام عبور کرده اند همه صادق هستند ؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
چه حرمتی؟لباس رسمی و محلی هیچ کدوم از اقوام ایرانی نیست.دویست سال قبل توسط انگلیس وارد ایران شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
۲۲:۱۶
مگر در ادارات چادر اجباری است خود خانم نعمت زاده تو شرکتش چجور مقابل طرف حسابش حاضر می شده؟
۲۲:۲۱
این اطلاعاتو از کجا میاری همین جوری چیزی نگو پوشش چادر در دوره اسلامی رواج داشته کتاب تاریخ پوشاک ایرانیان نوشته دکتر چیت ساز رو می تونی بخونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
خوب تو چادرت رو سرت کن به بقیه کاری نداشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
شما که پرچم اربابت آمریکا بالای سرته حق داری برای چادر حرمت قایل نباشی کمی تاریخ بخونی بد نیست. چادر زمان و مکان نداره مهم این است که می تونه حیا و عفت زنان و دختران مسلمان را حفظ کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
ریا،ریا،ریا...مشخصه برخی از مسئولین محترم و نزدیکانشان
درود بر زیبا کلام - اصولگرایان در 2500سال قبل زندگی میکنند و طرز تفکرشان خیلی خیلی خیلی عقب افتاده و پوسیده است و ما هرچی داریم از خیر برکت اصلاح طلبان است که سعی میکنند فاصله دنیا ی پیشرفته را با ما از طریق گفتگو و پیمانهای باارزشی چون برجام و خلاصه به درد کشور ما اصلاح طلبان میخورد به درد هر جامعه ای چو باید اصلاح هر روز باشد برای پیشرفت و دوری از عقب ماندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اصولگرایان تنها موردی را که نمیتوانند رد کنند تجارب پزشکی هست چون واقعا خودشان به بیماری وقتی دچار میشوند حتی برای درمان تا ده هزار گیلومتر هم باشد هزینه میکنند بقیه دستاورد دانشمندان و روشنفکران خصوصا در بحث سیاسی را مردود میدانند چون میگویند با این دستاوردها ممکن هست زنان حجاب را رعایت نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
آره واقعا ،، البته اگر این اصلاح طلبان نبودند احتمالا از آقازادها هم دیگه خبری نبود ، شاید اصلا کشور رو کسای صالح تر اداره میکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
چرا انقدر در مورد حجاب کینه ورزی می کنید مشکل پیشرفت توی ایران به خاطر تنبلی و کاهلی مسئولان و عدم شایسته سالاریه و مردم هم به تاسی از اونا رفتار می کنن
روحانی نیاز به جمله قشنگ نداره نیاز به اختیار داره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اتفاقا زیباترین جمله همینه بره بگه منو با 24 میلیون رای ببینید هیچکارم تو امور بین الملل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
شش سال حکومت دستش بود چه کار کرد
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اگر روحانی با روشی که در انتخابات توانست ۲۴ میلیون نفر را متقاید کند . پس از پس سازمان ملل هم بر میایید . چند تا سخن اول از کوروش و دتریوش میگوید بعد از برجام و رای ۲۴ میلیون ایرانی . من نمیدونم احمدی نزاد و روحانی از کوروش حتی تا خیابان تخت جمشید نرفتند چطور این هزینه ها را میکنند . ان خارجی که سخنان را میشنود فکر میکند که رییس جمهورهای ایران واقعا به ملیت ایرانی و دستاورد ایرانی و نماد و پیشرفت ایرانیان در ۲۵۰۰ سال پیش باور دارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
روحانی اختیار داره ولی مدیریت بلد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
آدمی که به جای تدبیر کردن چیزی که شعار خودش بود به حرف طرف مقابل امید ببنده همون بهتر که اختیار نداشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
بگه :قهریم قهریم تا صد سال ،عمزتون بشه نود سال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
باید بگه : شما مارو نشناختید هنوز .ما باید هم چوب رو بخوریم هم پیاز رو آخرش هم جریمه رو بدهیم .پس فکر کوتاه آمدن ما نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
کلا برخی ،خیر برسان نیستند،امیدواریم شر نرسانند.چه با ختیارشان چه بی اختیارشان
منظورلیلاز از دست داشتن عده ای از صاحبان قدرت در حوادث دی ۹۶ و ضربه به دولت چه کسانی هستند؟ خوانندگان تابناک بسته ویژه خبری دیشب و صحبتهای بهزاد نبوی را بخوانید! تابناک خوبه! هوشمندانه عمل میکنی؛ ولی انصافا سانسور وتقطیع نظرات زیاده! سیاسی کاری نکن! اگر توهین و تهمتی در نظرات نیست صرفا به علت مغایرت با مشی سیاسی خود متوسل به حذف وسانسور نشوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
گفته بود ۶۰ درصد اقتصاد دست ۴ نهاد است
!!!!!
ادم خنده اش می گیرد یا باید سرش را بزند به دیوار از این همه سخنان سیاسی بدون پشتوانه که به خورد ملت می دهند؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
تابناک چه سخنان نبوی را پخش کند یا نکند تاثیری در مخاطبان ندارد . چون مخاطبان در دیگر رسانه ها اخبار را پیگیری میکنند . در اصل سخن نبوی شکی نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اره ۶۰ درصد دست انها است ۲۰ درصد هم دست مردم بیچاره دولت فقط و فقط ۲۰ درصد اقتصاد دستش است
وای چه دولت خوبی داریم و دارد بار دیگران به دوش می کشد!!!!!
عزیزم چند سالته که حر ف های ایشون را باور کردی؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
در کل ۲۰ درصد ثروت و اقتصاد دست مردم هست . ۸۰ درصد اقتصاد دولتی هست . از این ۸۰ درصد به ترتیب دولتی . . نهادها و بنیادها و امنیتی و نطامی و تعاونی هستند
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
ناشناس۲۲:۴۱ اونجایی که گفتی چند سالته که حرفهای ایشونو باور کردی! اوج منطق و سطح تفکر خودتو نشون دادی!متاسفم! عزیزانی که زیر کامنت من نظر گذاشتید ازتون تشکر میکنم ولی نظرم پیرامون صحبتهای نبوی بیشتر معطوف به نفوذ در سطوح مختلف کشور تایید این سخن در بیان لیلاز و... بود که تابناک هوشمندانه این خبرها و تحلیلها را پوشش میدهد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
نوع تفسیر وقایع توسط اصلاح طلبها خیلی جالبه حوادث 88 و 96 رو در هر صورت جور ی تفسیر می کنن که به نفعشون باشه
ترامپ درست گفته وقتي به بهانه هجوم فرهنگي شرکتهاي آمريکايي و خودروسازهاش را به ايران راه ندادند و آمريکا عملا از برجام نفعي نداشت بايد هم از برجام خارج مي شد چون نفعي نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
بعضییا تحمل خودروساز فرانسوی رو هم نداشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
آمریکا از اول هم به بازار ایران توجهی نداشت و دوستان هم بیشتر دنبال مک دونالد و کوکاکولا بودن تا چیز دیگر خودروسازای فرانسوی هم خودشون با کمترین تحریمی رفتن جالبه که شما ازشون طرفداری می کنید
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
لجبازی سلیقه ای و خودخواهی با آمریکا و راه ندادن شرکتهای آمریکایی برای کار در ایران
دلیل اصلی ترامپ برای خارج شدن از برجام بود
و حق هم داشت
و تاوانش را مردم دادند و سودش را کاسبان تحریم و جنگ
موضوع رفتن آقای جاسبی رو پیگیری کنید! همه دارن میرن که! :))
جناب اشنا؛اقای روحانی خطاب به جنگ افروزان در خاورمیانه میتوانند بگویند:
۱ از تولید سلاح بقصد فروش و ارسال به منطقه جنگزده و ویران شده خاورمیانه خودداری کنید.
۲ ریختن خون زنان و کودکان و غیر نظامیان را به خاطر یکمشت دلار نفتی بس کنید.
۳ روزی که فرزندان شما بلاخره بفهمند در پشت لبخندهای زیبا و چهره های مهربان و متمدن شما قلبی سنگی قرار گرفته و روزی که ببینند شما برده داری را در کشور خود بظاهر غیر قانونی اعلام کردید ولی میکوشید ملتهای دیگر دنیا را برده خود کنید و هر چه دارند از انها با زور یا فریب بگیرید،انروز روز خوبی برای حیثیت شما نخواهد بود.
ایشان بفرمایند ما در خانه خودمان نشسته ایم و جایی نمیرویم.اصلا نمیتوانیم که جای دیگری برویم.شما محبت کرده بزرگواری نموده به منزل خود باز گردید!!!سفره ای را که از خاور دور و میانه و نزدیک، از دریای ژاپن و خلیج فارس و شمال افریقا و امریکای جنوبی و قطب شمال و تمام اقیانوسها برای خود پهن کردید، کمی،فقط کمی؛ کوچکتر کنید تا کودکان سوریه و یمن و فلسطین و عراق و افغانستان و همچنین در استانهای محروم ایران نیز ،بتوانند چیزی بخورند!!!
ارادتمند خواننده همیشگی تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
احسنت ، شما که آمریکا تشریف داری یه توک پا برو سازمان ملل همینا رو بگو دیگه آقای روحانی زحمت اومدن رو نکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
فقط اون قسمت آخرش که نوشته سفره تون رو کمی کوچک کنید که کودکان استانهای محروم ایران هم چیزی بخورند !چی بگم که ناگفتنم بهتر است
آقای عباسی یک بار به اسم هدفمندی یارانه ها بنزین 100 تومانی را 1000 نان لواش 20 تومانی را 200 گازوئیل 16.5 تومانی را 300 تومان کردید و...
نتیجه چه شد؟
یارانه 45500 تومانی و هزاران بدبختی برای مردم
لطفا حرف مفت نزنید
زیبا کلام حرف های بی ربط زیاد میزنه ولی این یکی حرفش رو من قبول دارم
صحبت های جناب روحانی ممکنه درخارج تاثیری داشته باشد ولی قطعا درداخل کشور دیگر برافکار عمومی تاثیری نخواهد داشت .جناب سانسور چی لطفا مطلب منو یا کلا نگذارید .یا سانسور وتحریف نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
یعنی میگی،خارجی ها ساده لوح ترند؟
صادق زیبا کلام . اصولگریانی که اگر لعاب انها را خراش دهیم خواهیم فهمید که انگاری خودشان بخشی از حاکمیت نبودند . با شعار مبارزه با فساد و نواصولگرایی و جوانگرای . خط سوم ...انگاری از سوییس امده اند .زبیا کلام چقدر کلامت زیبا بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
آره مث کلامهای قبلیش خیلی زیباست ،
ناشناس
| Qatar |
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
ايشان در باره ايران قبل از اسلام هم نظراتى دارند كه أصلا زيبا نيست
ذالنور . برخی نمایندگان در جلسات کموسیون امنیت ملی شرکت نمیکنند در صورتی در جلسات مسایل مهمی مطرح میشود که باید بررسی شود . سوال این هست ایا وجود نمایندگان در ان جلسات برای اقتدارگریان مهم‌هست یا نیست . چقدر حرف نمایندگان مهم هست . نمایندگان کلی بحث و جدل کنند که اخرش وتو شود . نطرات نمایندگان مجلس مثل جدل ما کاربران در سایت تابناک هست . فایده اش چیست . آخر خود اصولگرایان همان نتیجه را میگیرند که از اول دنبالش بودند . بنابراین مجلس در ایران مصرف مشورتی دارد نه قانون گذاری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
اگه حرف به درد بخوری داشته باشند حتما شرکت می کنن ولی وقتی فکر و ذهنشون به دنبال مسائل فرعی و حاشیه ایه کاری با این جلسات ندارن به نظرم اسامی افرادی که شرکت نمی کنند منتشر بشه تا مردم افراد بی قید و بند رو بشناسن
پیشنهاد آشنا جهت چند کلمه کلیدی در سازمان ملل توسط رییس جمهور از طرف مردم ایران ......آقای آشنا در سه انتخابات گذشته مردم باشور و شوق با زبان دمکراسی به روحانی و شعارهایش پیغام ندادند ؟ دوباره پیغام در فضای مجازی بدهند ؟ یعنی پیام فضای حقیقی کارساز نبود ؟ حالا نظر مردم چقدر مهم هست ؟
وای بر احوال ما که قرار است در دوره بعد از چاه شما بیرون بیائیم و به چاه عمیقتر اصول گرایان بیافتیم.کی از دست شما دو جناح راحت میشویم خدا میداند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
در کشور باید حزب واقعی باشد . شما عراق را بیینید . مردم بعد از سقوط صدام و داعش با قبول قدرت احزاب مشکلات را کم کم حل میکنند . پس چرا انقلاب شد . عربستان احزاب ندارند کشور با روش پا بوسی و دست بوسی و چاپلوسی و قومی و گردن زدن اداره میشود . چرا محاسن بودن احزاب را نمیبیند ؟
اصولگرها باید به شکلی انتقاد کند که انتقاد سازنده باشد نه غیر سارنده.
بنظرمن به عنوان یک دانشمند که نظراتم در خارجه با طلا نوشته میشود. همه باید وحدت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
آفرین آفرین
اصولگرایان میخوان قورباغه رنگ شده رو قناری جا بزنن . به فرض بعضی از هموطنان هم مجاب بشن ٬ جامعه جهانی چی؟
آقایانی که در مجلس هستین واز صدا وسیما هم انتقاد دارین خب ریش وقیچی دست خودتان هست که : قاون تصویب کنین وصدا وسیما را از نفوذ افراد خاص وقانونگریزی نجات بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
چه حرفا میزنی،مگه اینجا سوئیسه؟
مردم هیچ میدانید کل فرزندان مسئولان درپستهای کلیدی کشور بکارگرفته شده اند ولی برای م وتو خانوده مان نخسه مقاومت میپیچند؟
آقای آشنا نمیدونند که افکار عمومی جهان مثل ایرانیها نیستند که به آسونی فریب بخورند؟
همکاران عزیز گول حرفهای
مسیولین بی کفایت رو نخورید هر چه زودتر خودتون رو بازنشسته کنید من دو سال پیش خودم رو بازنشسته کردم و
کلی سود کردم زدم تو کار گاوداری ، به خدا قسم هر دلخوش به معلمی باشه باید آخرش کاسه گدایی درستش بگیره، بعد از سی سال فهمیدم هیچ کس به فکر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
من رفتم تو کار کشاورزی و پرورش زنبور عسل . روز کار شب سیاست
اقای درخشان یا اصلا نمیدئنه جبهه کجاست یا 60 کیلومتر رو نمیدونه چقدره
بامشاهده عکسهای حوزه علمیه برخی آقایان، به مردم حق می دهم که مشکلات را به روحانیت نسبت دهند. سالها در دانشگاه شهید چمران اهواز در کلاسی تدریس میکردم که دیوارهای آن پر از جاده های حرکت موریانه بود، تازه گهگاه صدای انفجار مرتبط با جنگ تحمیلی نیز همه را به زیر میز هدایت می کرد.
[جناب صادق اصلاح طلبان جرات تصمیم گیری ندارند و نمی تونند کار کنند فقط می فرمایند اختبارات ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
نه اصلاح طلبان حق حسابشون برسه مشکلی با بقیش ندارن ،، با ژنهای خوبشون اینجا و آقازادها شون اونجا البته سفرای فرهنگی جمهوری اسلامی!!!
اونور دنیا کار نداشته باشید ، اونا تو خط هستن
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
در سال ۶۶ من نزدیک پایان خدمت بودم یادم هست در دوره جنگ برای اینکه برای ژن های خوب و آقا زادها از فنون جنگی و رزم آشنایی پیدا کنند در دریاچه ازادی مانور دریایی انجام شد باورتان برای شما سخت هست . بپرسید شاید کسی از دوستان خبر داشته باشند و من در انجا سرباز بودم و از نزدیک وقتی این منطره را نگاه میکردم میگفتم . خدایا چرا در دریاچه ازادی . آن زیر ماهیها چی میکشن . چرا اینجا . چرا در دریای عمان نباشد . چرا برای اینها سخت هست . در صورتی من در جنوب کشور میدیدم که سربازان چگونه میجنگیدند . منطورم این هست که اینها برای فرار از جبهه برای خود ترفندی را بکار میگرفتند
چه خبره چه خبره افتادین به جون هم
تکلیف مشخصین کنید کدومتون ( اصلاح طلب یا اصولگرا) اینطوری گند زدین به مملکت که سنگ رو سنگ بند نمیشه
اون میگه ما نبودیم اون یکی میگه ما نبودیم
عمه من بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
نه بطور حتم عمه شما نبده ،، اگر بود احتمالا بهتر از این آقایون کشور رو اداره میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
زندگیمون تموم شد رفت .

توی منجلاب گرانی و بیکاری و بدبختی گیر افتادیم .

خدا از اونایی راضی نباشه که این وضع رو برامون درست کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
در تاریخ از جنگ قدرت بسیار نوشته شده.اگر خوانده باشی بسیاری همدیگر رو میزدن میکشتن،پسر ،پدر را،برادر برادر را و قص الهذا.
نه به انتخابات نمایشی و فرمایشی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
همین شما ها به روحانی و دارودسته رای دادین الان میگین نه به فلان
60 کیلومتر اون ورمرز ؟!!! شما که بهکربلا رسیده بودید ! تازه اون تویوتا 60 کیلومتر تو خاک عراق چکار میکرد ؟ اصلا میدونی جبهه کجا بود ؟ درمرز شرقی یا غربی بود بود ؟ لازمبود حرف بزنی ؟
جناب زیبا کلام منتقدان امروز دولت و رفداران اصلاح طلبشون تمام مردم هستند مگه اوضاع اسفناک اقتصادی ومعیشتی مردم رو نمی بینید؟ هر کی هم انتقاد کرد فریادی زد بگید اصولگراست . کارگر ومعلم و جوان بیکاری که پول نداره زندگیش رو بچرخونه چه می دونه اصلاح طلب و اصولگرا چیه؟ جواب بدید چرا از این دولت بی تدبیر حمایت کردید؟ فقط واسه لجبازی با اصول گراها به قول خودتون؟وضعیت اقتصادی امروز رو خواهشا به تحریما نسبت ندید چون از هر کارشناس اقتصادی بپرسید بهتون میگه با این وضع بانک ها و خلق پولی که روزانه می کنند واسه پرداخت سود سپرده های کلانی که خود دولت اونجا سپرده کرده اینجور پول ملی بی ارزش شده
جناب زیبا کلام !
اصلاح طلبان با وعده زندگی در سوئیس رای جمع کردند !
حتما معرف حضورتان هست اون روزهائی که چند بار بخاطرش عذر خواهی کردید ؟!!!!!
110 هزار کلاس درس داریم با 14 میلیون دانش آموز. حتی اگر برای توسعه و تجهیز هر کلاس یک میلیارد تومان خرج شود میشود 110 هزار میلیارد تومان که یک هشتم یارانه پنهان یکسال است. امان از دست مسئولان بیکفایت. اگر میخواهیم پیشرفت کنیم باید اموزش را درست و علمی و به روز کنیم.
به آقای زیبا کلام بفرمایید همه منتقدان اصلاح طلب، اصول گرا نیستند.
لیلاز داره از ماست ترش خود نعربف میکنه. خالی کردن پس اندازهای مردم هنریه که اقصادانان از نوع ایشان تنها بلدند. شکوفایی اقتصادی مهار تورم واقعی و توریع ثروت عادلانه را دیگر ملت به خواب مگر ببیند.
جناب حاج محمد علی خان و یا هر اسم دیگر نوشته های شما مثل آن داستانی است که برای رسیدن به یک کنجشک بر بالای درخت باید درخت را از ریشه در آورد
هیچ فکر کرده اید که برای زندان نرفتن باید با چه کسانی لابی کرد. شما داری برا خراب کردن اصلاح طلبان ریشه کل رو میزنی
در اخر هم معتقدم هر قوم و گروهی که مشکل داشت باید به دست عدالت سپرده شود
مسئله این است
سلام جناب زیباکلام عزیز
امیدوارم این پست را بخوانید
می دانید چرا حرف های اصول گرایان نو شده و ترکیبی از اصلاحات و اصول شده است چون شما و حزب کارگزاران بعد از انتخابات ، افراد سالم که همه وجودشان را برای پیروزی در انتخابات و اصلاح جامعه ایرانی داشتند را کنارگذاشتید و از صندوقچه مادربزرگ کلکسیونی از پیران روزگار حزب تان را در راس امور قرار دادید و عوامل اصلی پیروزی که همان تحصیلکرده های 30 تا 40 ساله و حتی 50 ساله را به جرم جوانی اوت نموده و گاها پله نمودید. در مقابل جناح اصول گرا با درک بهتر این نیروها را جذب نمود و اکنون شما ماندید و حوض تان و عملکرد ضعیف
علی برکه ا...
چرا این کشور متخاصم به مسئولان ما اجازه تبلیغات از تریبونهایش را بدهد؟ قراره یک نماینده ایران در سازمان ملل صحبت کند همان کار را کنید و برگردید. البته در قرن 21 مردم دنیا فقط به حرف زدن و ادعا کردند قضاوت نمیکنند.
البته فکر کنم آقای روحانی و آقای جهانگیری هستن که فکر میکنن رییس جمهور سوییس هستن چون طبق اخرین آمار ایشون تورم زیر 10 درصد و در کمال تعجب سازمان آمار گفته میزان درامد مردم از هزینه ها بیشترهههههه!!!!! آقای زیباکلام به نظرتون متوهم الان اصلاحطلب ها نیستن؟
شما که دکترید و سینه چاک برجام یک بار اون برجامتون رو نخوندی بعد از دیگران ایراد میگیری؟؟؟؟
اصولگرایان جوری انتقاد می‌کنند که گویی در سوییس زندگی کرده اند. این اصظلاح سویس باید در فرهنگ مثل ها نوشته شود ، با این عنوان که هر وقت فردی کم می آورد و حرف دیگری برای گفتن ندارد و فقط می خواهد حرفی زده باشند از سویس استفاده می کنند . من نه این وری هم نه آنوری این بازیها را جمع کنید ، کار کنید ، لطفا.
"سعید لیلاز: دستاورد‌های بسیار روشنی در حوزه اقتصاد داشته‌ایم گرچه در همین دوره هم خیلی بهتر می‌شد عمل کرد..."
بهتر بود می نوشتید، سعید لیلاز، مشاور اقتصادی دولت، از نیروهای نزدیک به جریان ملی مذهبی و عضو هیات مدیره ایران خودرو !!!!
برای همه متاسفم ،ایران به این زیبایی و وسعت ، متاسفم که ایران را با کشورهای دیگر مقایسه می کنید فقط ایران !!! حال مردمش بد هستند باید به حال مردم این بزگ سرزمین گریست
آقای مسیح مهاجری، قصد شرکت در انتخاباتی،چیزی رو داره
مطلبی که ترامپ در مرود برجام و سود بردن دیگر کشورهای برجامی(اروپا،روسیه،چین) از معاملات با ایران بردن،نزدیک به واقعیت است.آمریکا هیچ سودی که نبرد تازه ناچار شد،مقداری پول هم بده.نفع برجام رو دیگر کشورها بردند.ترامپ هم که یه تاجره،زد زیرش و میخواد اون هم یه سودی براش منظور بشه.
به نام خدا اقای مسیح مهاجری شما بفرماییدمردم بی عدالتی را به پای چه کسی بنویسند؟.
آقای مهاجری پس باید به حساب چه کسی گذاشت؟ شما یکبار برای اینکه خودتان به یک آمار درست دست پیدا کنید و بدانید که چه کسی این بلا را سر ملت آورده یک بررسی بفرمائید چند درصد از مدیران حتی در سطح میانی کشور وددر تمام حوزه ها یا فرزند یک روحانی هستند یا داماد آنها هستند یا برادر یا باجناق و .. یعنی به شکلی نسبت سببی و نسبی با روحانیت دارند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان