بازدید 16982
کشتی‌ جهان محروم از تماشای نمایش پلنگ‌جویبار، مدال‌ طلا در نورسلطان با چهار ضربه‌ فنی تنها در ده دقیقه

حسن یزدانی با مصدومیت و غیبت کشتی‌گیر هندی، بدون‌ِ فینال قهرمان جهان شد+عکس / احسان‌پور برنز دنیا را به سینه زد / جدال ایران و آمریکا برای سومی

برتری یل ایرانی در کشتی نهایی قابل پیش بینی بود اما خبر غیبت حریف تنها علاقه مندان را از دیدن چند دقیقه کشتی ناب و پهلوانی یزدانی محروم می کند. در صورت درستی این خبر، مدال طلای حسن یزدانی در جهانی قزاقستان، زودتر از موعد قطعی شده است. کشتی‌گیر هندی درباره مصدومیت خود گفته: در دور نخست از ناحیه پا دچار مصدومیت شدم و در حال حاضر نیز ورم کرده است. دوست داشتم در فینال کشتی بگیرم اما نشد.
کد خبر: ۹۲۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 22 September 2019

بر اساس اعلام سایت تایمز هند، حریف هندی حسن یزدانی در دیدار فینال به دلیل مصدومیت قادر به مبارزه نیست. روزنامه معتبر India Post هم تأکید کرده که او در مسابقه نهایی حضور نخواهد داشت و مدال نقره مسابقات را به گردن خواهد آویخت.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ سایت خبری تایمز هند در خبری مدعی شد، دیپاک پونیا، آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم این کشور به دلیل مصدومیت در دیدار فینال رقابت های جهانی قزاقستان برابر حسن یزدانی از ایران به روی تشک نمی رود.

Related image

این کشتی‌گیر هندی درباره مصدومیت خود گفت: «در دور نخست از ناحیه پا دچار مصدومیت شدم و در حال حاضر نیز ورم کرده است. دوست داشتم در فینال کشتی بگیرم؛ اما مصدومیت مانع آن شد و نمی‌توانم مبارزه کنم.»

دیپاک بیست ساله قهرمان جوانان جهان است و امروز کار سختی مقابل یزدانی داشت. دیپاک ادامه می‌دهد: «آرزو داشتم در فینال به میدان بروم، ولی مصدومیت بخشی از زندگی حرفه‌ای یک ورزشکار است.» او درباره کسب سهمیه المپیک هم گفت: «این افتخار بزرگی برای من است. من هیجان زده‌ام و قول می‌دهم هندی‌ها را مأیوس نکنم.»

دیپاک می‌گوید: «کشتی گرفتن مقابل حسن یزدانی شانس بزرگی بود، اما نمی‌توانم در این مسابقه شرکت کنم، چون با این شرایط، توان جنگیدن با حریفم را نخواهم داشت.»

به این ترتیب و در صورت صحت این خبر، مدال طلای حسن یزدانی در رقابت های جهانی قزاقستان قطعی است. یزدانی برای دومین بار بر سکوی نخست کشتی قهرمانی جهان قرار می گیرد و یک طلای المپیک نیز در کارنامه دارد.

برنز ارزنده احسان پور و رقابت ایران با آمریکا برای سکوی سومی

مسابقات فینال و رده بندی چهار وزن پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از عصر امروز در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شده و نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران با پیروزی در دیدار رده بندی به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۲۵ نفر حضور داشتند، بهنام احسان پور، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ رجب توپال، دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه را شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ از سد احمدنبی گوارزاتیلوف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۶ جهان از آذربایجان گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. کشتی گیر آذربایجانی در مرحله قبل با نتیجه ۷ بر صفر خولیوس بونه رودیگوئز، قهرمان جهان از کوبا را شکست داده بود.

احسان پور برای حضور در فینال به مصاف ادریسوف از روسیه رفت که با نتیجه ۲ بر ۲ شکست خورد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد، اما در دیدار رده بندی با نتیجه ۸ بر صفر، عباس رحمانوف از ازبکستان گذشت و دومین مدال برنز را برای ایران به ارمغان آورد. به این ترتیب پرونده تیم کشتی آزاد ایران با یک طلا، یک نقره و دو برنز بسته شد و باید منتظر رتبه نهایی کشورمان باشیم.

تا دقایقی دیگر باید حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم برای کسب مدال طلا به میدان برود؛ هر چند خبر‌ها از عدم حضور حریف هندی یزدانی به دلیل مصدومیت در مسابقه فینال حکایت دارد، هنوز این موضوع از سوی مسئولان مسابقات رسما اعلام نشده است.

رقابت ایران با آمریکا و گرجستان برای فتح سکوی سومی دنیا

روسیه در شش وزن نخست ۱۱۵ امتیاز گرفت و در روز پایانی نیز درخشش این تیم ادامه داشت تا جایی‌که شانس ۲ طلا و ۲ برنز دیگر را نیز دارد و با این اوصاف، قهرمانی‌اش در جهان مسجل شده است. همچنین قزاقستان میزبان نیز در شش وزن نخست ۷۵ امتیازی شد و در روز پایانی شانس رسیدن به ۲ برنز را دارد؛ ضمن آنکه کشتی‌گیران اوزان ۶۱ و ۸۶ کیلوگرم این کشور نیز با توجه به شکست در یک چهارم نهایی احتمالا امتیاز به دست می‌آورند و با این حساب، نایب قهرمانی آن‌ها نیز تا حد بسیاری مسجل شده است.

اما ایران با ۵۱ امتیاز از شش وزن نخست و با توجه به قطعی شدن مدال طلای حسن یزدانی ۷۶ امتیازی می‌شود و یک شانس برنز نیز توسط بهنام احسان‌پور در وزن ۶۱ کیلوگرم دارد که حداقل امتیاز ایران ۸۶ و حداکثر آن ۹۱ خواهد شد و شانس سومی دارد. البته آمریکا و گرجستان رقبای ایران برای سومی هستند.

آمریکا شرایط بهتری نسبت به ایران دارد، این کشور با اینکه در ۶ وزن نخست تنها ۴۰ امتیاز گرفته در روز پایانی و در ۴ وزن نهایی یک فینالیست و شانس ۲ مدال برنز دارد. آمریکا حداقل ۸۰ و حداکثر ۹۵ امتیازی خواهد شد. گرجستان نیز در ۶ وزن نخست ۵۰ امتیاز گرفت، این کشور نیز همانند ایران، شانس یک طلا و یک برنز در ۴ وزن پایانی را دارد که حداقل و حداکثر امتیاز این کشور ۸۰ و ۹۰ امتیاز خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
چه قهرمانی مسخره و بی‌معنی‌ای.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
گر تو بهتر می زنی ؛ بستان بزن
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
تو که می توانی با معنا و بدون مسخره قهرمان شوی راه باز است و جاده دارز.برو قهرمان شو.
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
چه نظر مسخره و بی معنی ای
مصدوم نبود یه جور حسن یزدانی بهم می بافتش که که یک میلیارد جمعیت هند هم نتونه گره هاشورو از هم باز کنه
غیبت حریفان در مقابل جهان پهلوان حسن یزدانی بهتر از ضربه فنی شدن در جیک ثانیه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
لطفا بادمجون دور قاب نچینید
حسن یزدانی قهرمان و پسر خوبیه ان شالله هم جا پای پوریای ولی و اقا تختی می ذاره
تشکر از تابناک بخاطر پوشش لحظه به لحظه مسابقات
آدم زرنگی بود. مصدوم بودن را بهونه کرد تا از حسن یزدانی ضربه فنی نشه.
حسن یزدانی چه گناهی کرده که هندی نیومده.اصلاهم مسخره نیست
حسن یزدانی نماد و نماینده کشتی اصیل ایرانی و کشتی اصیل سبک مازندران هست! در واقع کشتی ایرانی و مازندرانی درگذشته صاحب سبک بوده ویزدانی درحال زنده کردن این سبک هست!
از اون مصدومیتهایی که کشتی گیرهای ما مصلحتی پیدا میکنند تا با اسرائیلیها کشتی نگیرند که نبود؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر