بازدید 9552

«الیزابت وارن» از «جو بایدن» پیشی گرفت

کد خبر: ۹۲۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶ 22 September 2019

نتایج یک نظرسنجی مقدماتی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از برتری سناتور «الیزابت وارن» بر «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در ایالت آیووا حکایت می کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از وبگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی مقدماتی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا- که روز شنبه اعلام شد- نشان می دهد سناتور «الیزابت وارن» دموکرات از ایالت ماساچوست برای نخستین بار توانست در ایالت آیووا از «جو بایدن» معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد کنونی انتخابات این کشور پیشی بگیرد.

طبق این آراء، ۲۲ درصد از رأی دهندگان آیووا از ریاست جمهوری سناتور وارن حمایت می کنند؛ در حالی که ۲۰ درصد حامی بایدن هستند.

پس از سناتور وارن و جو بایدن، سناتور «برنی سندرز» با ۱۱ درصد آراء، شهردار «پیت بوتجیج» با ۹ درصد آراء و سناتور «کاملا هریس» با ۶ درصد آراء قرار می گیرند.

گفتنی است که در سه نظرسنجی گذشته در ایالت آیووا، جو بایدن همواره از الیزابت وارن پیشی گرفت؛ اما در حال حاضر تیم انتخاباتی وارن شاهد افزایش حمایت رأی دهندگان بود.

گفتنی است که این نظرسنجی- با ضریب خطای مثبت یا منفی 4 درصد- با شرکت ۶۰۲ عضو انجمن حزبی دموکراتها در تاریخ ۱۴ لغایت ۱۸ سپتامبر انجام شد.

لازم به ذکر است که جو بایدن نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در حوزه های اصلی انتخابیه است؛ هرچند که تیم انتخاباتی وارن نیز ظرف ماههای اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر