بازدید 39578
هزار و هفتصد و هشتاد و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

اظهارات سلحشوری در مورد قصه برادرزاده‌اش/فرزند ارشد عسکراولادی به شایعات پایان داد/داعش چقدر ثروت دارد؟/در تهران باید هر رأی را چند بخرند؟

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند پژمان‌فر: طرح شکایت از هالیوود شاید در مجلس دهم به نتیجه نرسد!/پیش‌بینی داماد نجفی از زمان آزادی شهردار سابق تهران/مطهری: با شفافیت آرا موافقم اما نه برای همه نمایندگان و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 21 September 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
در تهران باید هر رأی را چند بخرند؟

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان به خبرآنلاین گفت: زمانی که فراکسیون اکثریت در مجلس داشتیم، من حتی می توانستم پیش بینی کنم که فلان موضوع یا فلان وزیر در مجلس چند رأی می آورد. من موافقم که مردم لیستی رأی بدهند. در تهران امضاها با هم رقابت می کنند، یک امضا این طرف است و یک امضا آن طرف. اگر بحث رأی خریدن هم مطرح باشد، مثلا در تهران اصلا برای کسی نمی‌صرفد که رأی بخرد؛ اما در منطقه ای که دوازده هزار نفر یا ده هزار رأی می دهند تا نماینده به مجلس بفرستند آنجا بله ممکن است بروند و رأیی را بخرند اما در جایی که طرف باید یک میلیون رأی بیاورد، باید هر رأیی را چند بخرد؟ گفتند باهنر سلطان چای ایران است، بعضی ها به من گفتند برو و پاسخش را بده، پاسخی که من دادم این بود که اقلا ماهی یک کیلو چای را به ما برساند که لازم نباشد بروم از سوپرمارکت کوچه خرید کنم.

خود سعودی‌ها هم اتهامات علیه ایران را باور ندارند

ظریف که به نیویورک سفر کرده است، بامداد شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با توجه به اینکه رژیم سعودی، ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر می‌داند ـ که اتهامی بی‌اساس است ـ جالب است که آنها امروز با نقض آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل، برای تلافی به «حدیده» یمن حمله کردند. واضح است که حتی خود سعودی‌ها هم دروغ دخالت ایران را باور ندارند.»

کسی از روحانیت توقع ساختن آپولو ندارد، اما انتظار ادب و اخلاق دارد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اخیرا یک امام جمعه در یکی از شهرهای شرق کشور، تعبیری در سخنرانی عمومی خود بکار برده که حتی دشمنان هم از به کار بردن آن درباره مسئولین ما خودداری می‌کنند. او گفته: «ما از لیبرال‌ها و غرب‌گراها و کسانی که توله‌هایشان در انگلیس عیاشی می‌کنند، اینها نه قدرت پاسخگویی دارند و نه ما از اینها توقع پاسخگویی داریم...» عیبی ندارد که این آقای امام جمعه، لیبرال‌ها و غرب‌گراها را قبول نداشته باشد و از آنها انتقاد هم بکند ولی بکار بردن تعبیر «توله‌ها» برای فرزندان آنها که هم توهین به آنهاست و هم فرزندانشان، هیچ مجوز شرعی و اخلاقی ندارد.

داعش چقدر ثروت دارد؟

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی فارین پالیسی، دارایی داعش در سال ۲۰۱۵ به ۶ میلیارد دلار می رسید اما در حال حاضر میزان دارایی این گروهک تروریستی به ۲ میلیارد دلار رسیده است. آن طور که گفته شد، قبل از این بیشتر درآمد این گروهک تروریستی از طریق فروش نفت و گاز تأمین می شد که بر اساس آخرین گزارش ها در سال ۲۰۱۵ این گروهک تروریستی توانست ۵۰۰ میلیون دلار از طریق فروش نفت و گاز به دست آورد. منبع درآمدی بعدی این گروه اخاذی و گرفتن مالیات از مردم است . تنها در سال ۲۰۱۵ این گروهک نزدیک به ۳۶۰ میلیون دلار از این محل درآمد داشت.

دلیل هجمه‌های اخیر به "پروانه سلحشوری" به روایت زیباکلام

صادق زیباکلام گفت: با توجه به اظهارنظرهایی که خانم سلحشوری طی این ایام داشته که برخی از آن‌ها بی سابقه بوده و تاکنون هیچ نماینده‌ای این چنین اظهار نظر نکرده، چنین هجمه‌هایی علیه نماینده تهران طبیعی است. آقایان مطهری و صادقی و همچنین خانم سلحشوری نمایندگان شاخص لیست امید هستند و اصول‌گرایان به دنبال شرایطی می گردند تا این افراد را رد صلاحیت کنند. در مورد مطهری و صادقی با توجه به عقبه‌ای که این افراد دارند، رد صلاحیت آن‌ها هزینه‌ بسیار دارد؛ بنابراین در چنین شرایطی حملات توپخانه‌ای رسانه‌های اصول‌گرا به سمت پروانه سلحشوری نشانه می‌رود.

اخراج؛ مزد کارگران افشاگر؟

کارگران یک معدن کائولن در گناباد واقع در خراسان رضوی مدعی هستند صاحب این معدن از روستاییان منطقه در راستای فرار مالیاتی سوء‌استفاده کرده است.آن‌ها می‌گویند این معدن‌دار با پوشش کمیته امداد و اعطای کولر آبی به ۱۴ نفر از روستاییان، کپی کارت ملی آن‌ها را دریافت کرده و به اسم روستاییان، محموله‌های خود را از معدن خارج کرده است. این تخلفات معدن‌دار از طریق تبانی با یک شرکت حمل‌ونقل برای خروج بار بیش از حد مجاز انجام شده و سازمان امور مالیاتی هم متوجه تخلفات معدن یادشده نشده است./شرق

نگران نفوذ در رده‌های بالای نظام هستم

بهزاد نبوی در گفت‌وگوی مشروح با سایت الف از عملکرد جریان‌های سیاسی، خطر جدی شبکه نفوذ در سطوح مختلف نظام، سهم دولت ها در اداره کشور، مذاکره با آمریکا، راهکارهای مناسب برای گذر از فشار تحریم های آمریکا و ... سخن گفت. من معتقدم در کشور کارهایی می شود که نمی توان آن ها را به اصلاح طلبان و اصولگرایان نسبت داد یا حتی ناشی از تندروی دانست. مثلا در دفتر سردار نقدی دو جاسوس اسرائیل شناسایی شد که در زندان با برخی زندانیان سیاسی هم بند بودند، که یکی از آنها اعدام شد. اینها در رده های پایین است. من نگران رده های بالاتر هستم. بطور مثال در ماجرای بمب گذاری پاریس در محل مراسم مجاهدین خلق، درست زمانی این اتفاق رخ داد که آقای روحانی برای اعلام حسن نیت به اروپا سفر کرده است. موضوع نفوذ بسیار مهم و جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. مقاوم کردن مردم در برابر مسائل حداقلی اقتصادی پادزهر و پاتک حوادث دی ماه ۹۶ است. یکی دیگر از راه های ایستادگی، برخورد معقول در سیاست خارجی است. باید روابطمان را با چین، روسیه و اروپا مستحکم کنیم. اقدامات ماجراجویانه نظامی و تهدیداتی نظیر تهدید به بستن تنگه هرمز را به هیچ وجه مفید نمی دانم.
 
نمی‌شود گفت فقط رأی نمایندگان شفاف باشد و دیگران هر کاری خواستند بکنند

پروانه مافی در گفت‌وگو با آزادی درباره ماجرای شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: شفافیت باید در همه ارکان کشور ایجاد شود. اگر بگوییم فقط رأی نمایندگان باید شفاف باشد، هیچ فایده‌ای ندارد و نمی‌تواند ما را به آن نتیجه‌ای که منظور نظر همه موافقان شفافیت است، برساند. مگر اینکه سایر ارکان یعنی هر سه قوه، همه نهادهای حاکمیتی و حتی نهادهای عمومی نیز شفافیت داشته باشند. مثلا هلال احمر به عنوان یک نهاد عمومی که بخشی از آن بودجه دولتی دریافت می‌کند، شهرداری‌ها و ... همه باید شفاف باشند. نمی شود که گفت فقط رأی نمایندگان مجلس شفاف باشد و دیگران هر کاری که دلشان خواست انجام دهند؛ بنابراین، اولا شفافیت باید در همه ارکان نظام سیاسی و اداری کشور ایجاد شود و دوما نتیجه رأی شفاف نمایندگان در مجلس نباید موجب سوءبرداشت کسانی که با آن رأی ها موافق یا مخالف هستند، شود». وی تأکید کرد: «شفافیت باید در یک جامعه توسعه یافته و فرهیخته ایجاد شود. جامعه‌ای که مسائل را به خوبی بشناسد و افراد به دنبال منافع فردی و جناحی خود نباشند».

فرمانده سپاه: هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگ به ایران بکشد

سردار سلامی خاطرنشان کرد: سرنگونی پهپادهای آمریکایی بر این مسأله تأکید دارد، تکنولوژی جدید آمریکا در برابر علم و دانش ما شکست خورده است، هر پهپادی را که حریم هوایی ما را نقض کند، سنگون خواهیم کرد و آنقدر شجاعت داریم که سرنگونی آن را اعلام کنیم. امروزه ما جزو کشورهایی هستیم که بیشترین توانایی را در سرنگونی پهپادها دارند. او افزود: در پاسخگویی به هرگونه تجاوز و دشمنی بسیار جدی هستیم. پاسخ ما محدود نخواهد بود و توان پاسخگویی به هرگونه تجاوزی را داریم و برای هر سناریویی آماده هستیم. وی در پایان گفت: آمادگی ما برای پاسخ و واکنش به هر تجاوزی قطعی است. هر کس می خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود بسم الله. هرگز اجازه نمی دهیم جنگی به سرزمین ما وارد شود. ما تا آخر ادامه می دهیم و تجاوز محدود، محدود نمی ماند. ما اهل نتیجه و تعقیب هستیم. این را نشان داده ایم و نقطه امنی نمی گذاریم؛ پس مراقب باشید و اشتباه نکنید.

سازمان فناوری اطلاعات: نشانه‌ای از حمله سایبری در سپر دژفا نداشته‌ایم

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در توییتر خود نوشت: در ۴۸ ساعت اخیر رویداد غیرمنتظره‌ای که نشانگر یک حمله سایبری باشد، در سپر دژفا دیده نشده است. گزاره «جنگی نخواهد شد» شامل حوزه سایبری نیز خواهد بود؛ هرچند آمادگی‌های کافی برای مقابله هم داریم. دژفا نشانه مهمی از رشد شبکه ملی اطلاعات است.
طرح دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات است که همراه با توسعه فناوری از حریم شخصی افراد محافظت می‌کند و هدف آن مقابله با حملات سایبری، حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، جلوگیری از کلاهبرداری، نشر اطلاعات و شناسایی بدافزارهاست. این طرح از اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی شد. همچنین مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری اعلام کرده بود: بر اساس رصدهای صورت‌ گرفته بر خلاف ادعاهای امروز رسانه‌های غربی، حمله سایبری موفقی به تأسیسات نفتی و سایر زیرساخت های حیاتی کشور صورت نگرفته است. مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه خبرگزاری ها، سایت های خبری، نشریات و فعالان فضای مجازی خواست تا قبل از انتشار این گونه اخبار، از طریق مراجع ذی‌صلاح از صحت آن‌ها اطمینان کامل حاصل کنند.

اژه‌ای: نمی‌دانیم چرا سراج در مراسم تودیع شرکت نکرد

مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز شنبه ۳۰ شهریورماه با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد. ناصر سراج رئیس پیشین سازمان بازرسی در این مراسم حضور نیافت. در این مراسم که با حضور حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و برخی مسئولان قضایی برگزار شده است، از زحمات قاضی ناصر سراج رئیس سابق بازرسی کل کشور تقدیر بعمل آمد و حجت الاسلام و المسلمین درویشیان به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد. ناصر سراج رئیس پیشین سازمان بازرسی در این مراسم حضور نیافت. محسنی‌ اژه‌ای در سخنان خود در این مراسم، با اشاره به عدم حضور سراج در جلسه امروز افزود: امروز جلسه برای تکریم و معارفه رئیس بازرسی منعقد شده که آقای سراج در جلسه نیست. اسمش سراج نیست و معروف به سراج شده و حقیقتا نیرویی مخلص و زحمت کش بوده است.
 
وی افزود: از سال ۵۸ تاحالا ما دو رفیق و دو دوست شاهد بودیم که در تمام این مدت ۴۰ سال با دلسوزی و پاکی و تدبیر و با قاطعیت انجام وظیفه کرده و به سهم خودم از ایشان تشکر دارم. ایشان یک بار در اواخر سال ۹۶ آمد و اصرار کرد، دیگری جایگزین او شود و به جهات مختلف گفتیم فعلا شما بمانید. در سال ۹۷ نیز دوباره گفتند و در سال ۹۸ از همان آغاز ریاست قوه دو سه بار پیشنهاد دادند و خودم در تودیع و معارفه دو سه بار گفتم که خوب است که مدیران جابه جا شوند و مگر افراد خاصی که باید سالیان سال بمانند. اگر مدیران بتوانند جابجا شوند برای تشکیلات هم خوب است. بهتر است دیگری با روحیه و انرژی جدید بیاید. از زحمت آقای سراج مجددا تقدیر می کنم. زحمات زیادی متحمل شدند. از او خواستیم که بیاید. علت عدم حضورشان هم برای من روشن نیست. برای ما مدیران این موضوع فرعی است و هرکجا هست بسلامت باشند. برای ایشان ابلاغ مشاورت ریاست قوه صادر و ۷ تا ۸ کار پیشنهاد شده که اگر بپذیرند در خدمتشان هستیم. ریاست قوه هم اصرار داشتند که از وجود ایشان در دستگاه قضایی استفاده کنیم.
 
مطهری: با شفافیت آرا موافقم، اما نه برای همه نمایندگان

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره موضوع شفافیت آرای نمایندگان مجلس اظهار داشت: به طور کلی بنده با شفافیت آرا موافقم؛ اما در شرایط فعلی شفافیت آرا را برای همه نمایندگان مجلس مناسب نمی‌دانم؛ هرچند برای شخص خودم مشکلی ندارم. وی افزود: دلیل مخالفتم برای شفافیت همه نمایندگان این است که در مسائل مورد اختلاف اگر آرای نمایندگان اعلام شود، بسیاری از آنها در حوزه‌های انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرند. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در نتیجه این امر (تحت‌ فشار قرار گرفتن نمایندگان) باعث می‌شود که نمایندگان در مجلس رأی واقعی خود را اعلام نکنند و چنین چیزی به ضرر کشور است. مطهری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: هر وقت این شرایط تغییر کرد و چیزی به نام گروه‌های فشار نداشته باشیم شفافیت آرای نمایندگان امر مفیدی خواهد بود.

فرزند ارشد عسکراولادی به شایعات پایان داد

فرزند ارشد مرحوم اسدالله عسکراولادی گفت: تمام فرزندان و نوه‌های پدرم در تهران زندگی می‌کنند و فرد معرفی شده در شبکه‌‌های اجتماعی هیچ نسبت خانوادگی با پدرم ندارد. امیرعلی عسکراولادی در گفت وگو با ایسنا با تشکر از همه افرادی که در مراسم تشییع و ختم مرحوم عسکراولادی شرکت و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کردند، اظهار کرد: دو فرزند پسر و سه فرزند دختر و همه نوه از مرحوم عسکراولادی به یادگار مانده است و تمام فرزندان و نوه‌های پدرم در تهران زندگی کرده و آن فردی که در شبکه‌های اجتماعی به عنوان نوه اسدالله عسکراولادی معرفی شده بود هیچ نسبت خانوادگی با پدرم ندارد.وی ادامه داد: ما از طریق پلیس فتا در حال پیگیری برای شناسایی کسانی هستیم که در فضای مجازی خانواده عسکراولادی را تخریب کردند. پدرم همواره در کار خیر بوده و دارایی خود را نیز از راه حلال به دست آورده است و کسانی که نتوانستند وی را در طول حیات ‌اش تخریب کنند، اکنون با نسبت دادن افراد بدنام در فضای اجتماعی به دنبال تخریب خانواده وی هستند.
 
پیش‌بینی داماد نجفی از زمان آزادی شهردار سابق تهران

ساعتی پیش خبر نقض حکم محمدعلی نجفی از سوی دیوانعالی کشور در شبکه های مجازی منتشر شد؛ به این ترتیب با اعلام نقص تحقیقات در پرونده، حکم صادره از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری استان به تأیید دیوانعالی کشور نرسید. علیرضا ببری، داماد محمد علی نجفی در این رابطه گفت: جزئیاتی از نقض رأی دیوان ندارم و در کانال های تلگرامی آن را مطالعه کردم و وکیل ما پیگیر ماجراست. او در رابطه با آزادی شهردار اسبق تهران افزود: آقای نجفی در حال حاضر اضافی در زندان است. تا کنون صحبتی در رابطه با آزادی او نشده است. ببری در خصوص زمان آزادی محمدعلی نجفی اظهار کرد: پیش بینی من این است و احساس می کنم به احتمال خیلی زیاد طی هفته ای که در پیش است آزاد خواهد شد. امیدوارم مشکلی نباشد و آقای نجفی به زودی آزاد شود. داماد نجفی در پایان گفت: خبر نقض را شنیده ایم و ظرف امروز و فردا حکم به دست وکیل می رسد و جزئیاتش را اعلام می کنیم. گفتنی است بر اساس برخی اخبار تأیید نشده، شعبه ۴۱ دیوانعالی کشور حکم پرونده محمدعلی نجفی به اتهام قتل همسرش میترا استاد را نقض و اعلام کرد، تحقیقات در پرونده ناقص است و باید نظر کارشناسی درباره نحوه شلیک گلوله‌ها اخذ شود.
 
اظهارات سلحشوری در مورد قصه برادرزاده‌اش

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه روز گذشته بود که یک مرتبه ادعایی مطرح شد که سرکرده و استاد ماساژور مختلط که خدمات جنسی ارائه می‌داد را گرفته‌اند و این فرد برادرزاده بنده بوده است و این اخبار در گروه‌ها و فضای مجازی و کانال‌ها پخش شد. وی افزود: بنده در درجه اول گفتم اینکه خیلی واضح و مسخره است که چه لزومی دارد که بنده در چنین چیز مسخره‌ای ورود کنم، اما برخی دوستان گفتند شاید افکار عمومی مانند شما فکر نکنند و باید تنویر افکار عمومی را داشته باشید که پس از آن بنده توئیتی زدم. عضو فراکسیون امید مجلس در همین رابطه خاطرنشان کرد: بنده دو برادر دارم که از هر کدام یک برادرزاده دارم که یکی از آن‌ها ۴ ساله است و دیگری ۲۰ ساله است و دانشجو است و اکنون هم هر دو در خانه پدری خود در اهواز هستند.

سلحشوری در پاسخ به این که آیا برادرزاده شما مشغول به کاری است که این شبهه به عنوان تشابه اسمی برایش به وجود بیاید و آیا ممکن است این فرد نسبت دیگری با شما داشته باشد و از اقوام دورتر شما باشد، گفت: اتفاقاً همه دوستان و اطرافیان و نمایندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا از من سؤال کردند، اما از آنجایی که این‌ها حتی اسمی از آن استاد ماساژ منتشر نکردند، آیا نباید اسمی از این شخص منتشر شود که بدانیم او کیست؟ وی در پاسخ به این که ممکن است تشابه فامیلی این دیدگاه را ایجاد کرده باشد، گفت: شخصی که این مطلب را منتشر کرده است باید نام و مشخصاتی از این فرد ارائه می‌کرد؛ شما دیده‌اید هر اتفاقی افتاده اسم را عنوان می‌کنند و نمی‌گویند فلانی برادرزاده سلحشوری بوده است. عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: البته به نظر می‌رسد که این موضوع سازمان‌یافته باشد. بنده در این خصوص توئیتی منتشر و طی آن اعلام کردم که این موضوع از اساس کذب است و بچه‌های برادر من این افراد هستند و این ویژگی‌ها را دارند.

سپاه به کمک حشدالشعبی می‌رود

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به همکاری سال گذشته نیروهای مسلح و حشدالشعبی برای برقراری امنیت راهپیمایی اربعین، گفت: امسال سپاه پاسداران با همکاری و هماهنگی حشد الشعبی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده و در خاک عراق مسئولیت مهمی در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده دارد.
 
پژمان‌فر: طرح شکایت از هالیوود شاید در مجلس دهم به نتیجه نرسد!
 
یک نماینده مجلس درباره طرح فرهنگی الزام دولت به شکایت از هالیوود گفت: هجمه‌های زیادی علیه ملت ما در هالیوود صورت گرفته که باید نسبت به آن واکنش نشان داد، اما با توجه به عمر کم این مجلس، نمی‌دانم آیا این طرح بتواند به نتیجه حتمی و مطلوب خود برسد! این نماینده مجلس در ابتدا گفت: در این طرح سعی شده که برخورد جدی و قانونی علیه جریاناتی که ظالمانه حقوق مردم و داشته‌های فرهنگی، دینی، تاریخی و... آنان را مورد هدف قرار داده‌اند صورت بگیرد؛ یکی از این گروه‌ها و سرکرده‌های آنان هالیوود است که سال‌هاست با ساخت آثاری در زمینه‌های ایران و اسلام هراسی فعالیت می‌کند؛ فیلم‌های زیادی مانند ۳۰۰ که در دو قسمت ساخته شد و به صراحت به تاریخ و فرهنگ مردم ما توهین کرد؛ آثار زیادی نیز در زمینه ایران هراسی و دشمنی با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ساخته شد که واکنش جدی از طرف ما صورت نگرفت؛ البته رهبر معظم انقلاب در دیدار‌های خود با اهالی هنر و سینماگران درباره دروغ‌های این فیلم‌ها و توهین‌هایی که به ملت می‌کنند، صحبت کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴۰
امروز چه سینه چاکی برای نماینده زن میکنید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اره فکر کن یکیش هم همین سایت است
و نمونه دیگر ان در برخورد با خبر مطهری که قوه قضاییه خودش را کشت که بگوید بابا هنوز حکمش داده نشده ولی این اقا قبول نمی کرد و چطور این سایت شده بود سخنگوی اقای مطهری ولی در مورد این خانم چه بلبشویی راه انداخت که بگوید این طیف خوب است و ان طیف بد
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اصولگرایان هیچ ابزار لازم برای اداره کشور در جهت رشد اقتصادی . فرهنگی . سیاسی . قضایی و بین امللی ندارند ابزار انها فقط زور هست . ولی در سخنرانی از اطافت بیان حرف میزنند اصل داستان زور و پول هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
22:15
کشتین ما رو با اون ابزارتون :))) رشد اقتصادی شما رو هم دیدیم /دلار 19,500
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
۲۲:۱۵
فقط اصلاح طلبها زبان دنیا را می فهمند و دیگران نفهمند
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
دفاع از مظلومان و حق جنسیت نمی‌شناسد!چه زن و چه مرد.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
دوستان عزیز و سروران گرام خوانندگان محترم و اساتید ارجمند باید به ارزتان برسانم که در مورد این خبر فعلا نظرخاصی ندارم.
سپاسگذارم
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
بعد از هر انتخاباتی از این جناح ها با رای مردم در مجلس یا ریاست جمهوری یا شورای شهر و دیگر نهادها در مردم سالاری اینچنین هست که حزب برنده حرف اول و اخر را میزند چه درست چه غلط . چه بر خلاف قانون باشد با نباشد . دیگر حزب بازنده باید در هر ارکان و نهاد در قدرت هست باید کنار برود . اما تندروها میگویند مردم‌چه بخواهند رای بدهند چه بما رای ندهند همیشه باید در قدرت و ثروت و سیاست گداری سهیم باشیم اگر ما نباشیم کلا قایده بازی مردم سالاری را تعطیل میکنیم . مگر بعد از انتخابات نگفتند از ریاستی به پارلمانی تعییر رویه میدهیم منتها شرایط اماده نیست . اگر گفتی چرا شرایط اماده نیست . چون اینقدر رای مردم را ناکارامد میکنند تا بگویند مردم این روش جواب نداده ان را امتحان کنیم در صورتی نخست پست وزیر در بعد از انقلاب بود و کارش را درست در زمان جنگ انجام‌میداد تعطیلش کردند و مردم چون معلومات سیاسی نداشتند هم رای به موافقت دادند .
ناشناس
| Thailand |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
ذهن مبارک شما زنانه مردانه است؛ اکثر مردم، بین٩٢ تا ٩٧% به زن یا مرد بودن او نمی اندیشتد بلکه به شجاعت او در دفاع از حقوق مردم در برابر ٣ تا ٨% جماعت اقلیت زنانه مردانه ذهن، می اندیشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
همین مورد خانم سلحشوری که نتیجه چند تا اظهار نظر بود نشان میده علنی بودن رای نمایندگان در برخی موارد میتواند چنین عواقبی داشته باشد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
ما از حق دفاع می کنیم کشورراباتهمت نمی شود اداره کرد خجالت بکشید
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
ابزار رقابتی اصولگرایان تهمت هست . در صورتی در دمکراسی تهمت و دروغ و ریا و خشونت به عنوان ابزارهای رقابتی تعریف نشده اند . آیا هنوز نمیدانند که دنیای امروز با ۵۰ سال پیش فرق دارد . دنیای مجازی تمام افکار افراطی و غیر اخلاقی انها را به چالش دعوت کرده و بشدت زیر فشار انتقاد قرار دارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
خانم سلحشوری حرف حق زده و زنی آزادیخواه ست لذا ،مخالفان او سعی در کوبیدنش دارند.درود بر این زن آزادیخواه
شفافیت برای همه خوب نیست!
چون گفتار و کردارشان رو می شود و دیگر نمی توانند با ان بازی کنند در مجلس و سر ملت را شیره بمالن!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
دو دقیقه پیش مثبت ۲۱ بود الان شد ۱۱
یعنی چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
شما فکر میکنی این مثبت و منفی ها ارزشی دارن
فرض کن مطلبی از علی مطهری گذاشته که در جلسه رسمی مجلس به یه نماینده گفته.... و دویست نفر هم مثبت دادند و هیچکس هم منفی نداد آیا این مثبت ها از قباحت کار چیزی کم میکنه
اخبار یا در مورد جنگ هست یا احتمال جنگ کی باید روی خوشی رو ببینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اخبار را دنبال نکن.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
حجاب را نگفتی ،
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
مدت ۳۰ سال تلویزیون و رادیو تحت سیاست شما صدای شجریان بود . حالا اقای شجریان اواز سخن ایران شد بد . تمام خوانندگان اواز قبل از انقلاب برای تلویزیون ایران نخواندند ولی ایشان در ایران ماند و با مردم در شادی و هم شریک بود . ناسپاسی هم حد و حدودی دارد . شماها اختلاف سیاسی را برسمیت نمیشناسید . چون در تفکر افراطی شما یعنی هر سیاستی را دنبال کردید و از دهن شما ایجاد شد دیگران باید تسلیم باشند نه دا اش در سیاست به عقل و شعور و فهم و علم و تجربه هم اهمیت میدهند . نه فقط تولید شعار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
به فرانسوی اخبار مربوط به شما هم که کنسرت و ورزشگاه و ربنای شجریان است. البته دم انتخابات سال 96 هواپیماهای مرجوعی برجامی هم توی صدر اخبار بودند.
این چه زندگی است برای قاطبه ملت درست کردید.یک عده قلیل خودشان و خانواده هایشان وآقا زاده هایشان بریزند وبپاشند وبخورند وبگویند مقاومت. بقیه فقط شبانه روز نفس بکشن وجون بکنند تا ببینند کی مرگ به آنها لبخند می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
عزیزم لبخند مرگ هم برای هموناس
مرگ به ماها چش خیره میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
يكي از نوه هاي دختري عسكرولادي در دبي زندگي مي كنه از اون دخترش هست كه طلاق گرفته ايشون در دبي حجاب هم ندارن چرا دروغ ميگه پسرش
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
دوست عزیز اونهایی هم که دم از مقاومت میزنند همان کسانی هستند که به قول شما فقیر و ندار هستند مرفهین و اقا زاده ها و...از اول هم به فکر مقاومت نبودندو بیشترین نق نقها را دارند
ما ملت هم از امام جمعه خطه شرقي و هم از پروانه سلحشوري حمايت مي کنيم رانتخواران و انحصارگران دلواپس رانت و تحريم و چپاول بدانند ديگر ظلمشان به پايان رسيده و صبر ملت به سر آمده است زمان انتقام از دشمنان داخلي رانتخوار و محتکر و متظاهر فرارسيده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
از یک فرد توهین کننده که برای فرزندان دیگران ل توله به کار می برد حمایت کردن به چه دلیل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
این داره میگه یک روحانی حرفهای توهین آمیز و رکیک گفته تو میگی حمایت میکنیم ؟ از چی حمایت میکنی ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید
گوش تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اتفاقا" امام جمعه خطه شرقی کم گفته ؛ باید میگفت .... !!!!!!! چون کسی که شعار دشمنی و مرگ بر آمریکا سر میده و فرزندش در آمریکا زندگی میکنه این القاب زیبنده اش هست !!!!!!
بعنوان یک طرفدار اصلاحات اساسی معتقدم امروز فضای کشور درگیر انحراف در دو جریان سیاسی اصلی شده .جریان اصلاحطلب گرفتار گروهی "استمرار طلب" شده که به مردم میگوید بما رای بدهید تا بتوانید به استادیوم و کنسرت بروید و مردم را از دیوار کشیدن رقیب میترسانند ولی خود نیز کوچکترین تحرکی برای حل مشکلات مردم ندارند و انتخابات را فقط فضایی برای به قدرت رسیدن خود و گماشتن ژن خوبهایشان بر مدیریتها میدانند و در طرف مقابل جریان اصولگرا که گرفتار گروهی شدند بنام "اصولنما ".کسانی که میدانند این گروه فکری قابل نفوذتر هستند و لذا با انکه مانند خانهای قدیم در ملکشان ببر دارند نام خود را "رعیت"میگذارند و با انکه عاشق شهید کربلا هستند برای ثنایش" دستمزد نجومی"طلب میکنند .کشور اصلاح نخواهد شد و پیشرفت نخواهد کرد تا این دو گروه از بلیه هایی که بدان مبتلا شده اند رهایی یابند.اقایان ؛نفوذیهای جناحتان را خودتان پاکسازی کنید قبل از اینکه مردم بخواهند بخاطر انها از شما حسابکشی کنند. و وقتش است که احزاب خودشان با این عده برخورد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
منفی اشتباهی ! کاملا درست گفتید
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
واقعا اصلاح طلب بودی اینها را نوشتی . بین دو گروه تفاونی هست ؟
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
به عنوان فردی که 20 سال تمام گول اصلاح طلبان را خورده ام و مجانی به انان رای داده ام عرض میکنم اصلاح طلبان هیچ اعتقادی به اصلاح طلبی ندارند به جنگ زرگریشان توجه نکنید آنان از اصولگرایان به مراتب اصولگراترند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
واقعا اگر هردو گروه تغییری در درون خودشون ایجاد نکنن دچار سونامی میشن که اصلا به حسابش نمیارن . سونامی خشم مردم .
اقتصاد رو نمیشه با شعار درست کرد خیلی شعار هنر کنه میگه تقصیر نفوذ و دشمن بود اونا نذاشتن
طرح شکایت از هالیوود!!!

خدایا نمایندگان را از رفتارهای پوپولیستی نجات بخش
منظور اقای مطهری اینست که اگر رای شفاف باشد برخی بخاطر رایی که فلان نماینده به فلان قضیه داده،مثل قضیه ای که در شیراز برای خودش پیش امد، ممکن است به قصد جان به اتومبیل نماینده با اجر پاره حمله کنند و شیشه هایش را بشکنند!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
جهت اطلاع شما وظیفه نماینده قانون گذاری است ان هم در سطح کلان و نه موردی برای شخص و یک شرکت
این بهانه ها برای کودن ها کارایی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
این هزینه نماینده بودن هست. نماینده باید از جانش مایه بگذارد.
نماینده یک رای دارد و همواره ممکن است با رای او مخالف باشند.
اولا چرا باید فرزند یک متدین و انقلابی مرگ بر امریکا گو در دیار کفر زندگی کند.امام جمعه کاملا حق دارد چنین سخنانی بگوید.این متقیان افراطی از کجا ملیونها دلار هزینه اقامت فرزندان را نامین میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
شما جز همان کسانی نیستید که می گفتید برادر زاده و خواهر زداده چه ربطی به نماینده مجلس دارد؟
پس فرزند هم ربطی به خود شخص ندارد
مگر اگر با رضایت و با پول خودش فرزندش را بفرستد
توجه داريد كه هاليوود يك منطقه است ؟ شكايت بايد از يك شخص حقيقي يا حقوقي باشد اگر اشتباه نكنم ! خداوند اخر و عاقبت همه ايرانيان را ختم به خير كند .
روزنامه جمهور ی کار به ادب و اخلاق روهانیت نداشته باشد انچه وظیفه ذاتی و کار حرفه ای یه نویسنده و روزنامه نگار پیگیری حقه و حقوقی احاد جامعه در سطح کلان و خورد در جامعه اسلامی و پیگیر مشکلات و قانون گریزی و در خط مقدم مبارزه با فساد هست هر چند انها هم در این اوضاع نان را به نرخ روز میخورند و دنبال تخم م غ دزد میگردن لذا بنده حقیر به نویسنده این مقاله توصیه میکنم خوب وبدش را باید در ازهان عموم جامعه جست وجوکرد نه در جریان خاص اگه حرفی را امام جماعتی راگفته و جای تان سوخته دلیلش را من نمیدانم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
دوست عزیز همون تریبون امام جمعه دعوت به امر به معروف و نهی از منکر میکنه.شما زیاد خودتو درگیر این مسائل نکن راحت باش
کسی از روحانیت انتظار ساخت آپولو ندارد اما انتظار ادب و اخلاق را دارد ؟
دورد بر سه نماینده شجاع مجلس مطهری . صادقی و خانم سلحشوری ... واقعا نمایمدگان باسواد سیاسی و سیاستمدار و طرفدار حقوق مردم و حاکمیت رای مردم هستند تتریخ از این نمایندگان به نیکی یاد میکند . چون هر چه قدر نمایندگان شجاع تخریب شخصیت شوند پیش مردم عزیز تر خواهند بود . چون مردم میفهمند که حتما با زیاده خواهان و تندروها در مجلس ایستادگی کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
نمونه های این افراد تاریخی شما در خارج دارند پرسه می زنند
اره پس خوش باش با ، با
سوادانت خخخخه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اگر ایران‌میماندند برون سپاری میشدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
برون سپاری می شدند یا برون گدایی می شدند از اینکه هرشب جک تعریف می کنی و اسباب خنده ملت رو فراهم می کنی صمیمانه مچکرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
این فرانسوی یوروهاش رو گرفته نه این که انتهای ماه میلادی نزدیک می شویم افتاده به اراجیف گفتن زیر خبرها بر حسب وظیفه!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
احسنت.مثبتها نشان میدهد خوانندگان اهل مطالعه تابناک هم با شما موافقند
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
دوست گرامی . نه جک تعریف میکنم نه خدای نکرده توهین نکردم . شما بگو کجای سخنم جک بوده است . آیا واقعا مشکلات جامعه الان اصلاح طلبان هستند ؟ اصلاح طلبان را چقدر خسارت سیاسی و هزینه قضایی و حبس و زندان و آواره دیگر نقاط شدند و انهای هم که ماندند در حصر نشریف دارند
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
درود بر شما!
از حرفهاي سايبري ها هم دلگير نشو! اينها سانديشونو زدند شنگولند دارند اينجا انجام وظيفه (گذاشتن كامنت )ميكنند.شريفترين نماينده مطهريه كه دقيقا دست ميذاره روي ريشه مشكلات كشور كه عدم آزادي بيان و آزادي انتقاد از مسئولان مشكلات كشور هستند ! بله دوست عزيز
همشون پر از سوتی هستند. یادش بخیر عکس شیر توالت های آستان قدس چه حیثیتی از صادقی برد! یا سوتی دختر آبی برای مطهری. همتون فقط دوست دارید نق بزنید. کار که نمی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
شما فکر کن الان که فشار روی این خانم زیاد است جریان مقابل بیاید یک خبر دروغ منتشر کند و اخرش هم معلوم است که دیر یا زود خبر دروغ رو می شود
ادم اگر یک کمی فکر کند می
فهمید چه خبر است پشت قضیه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
دروغ حتی باب مصلحت باشد باید از جامعه برکنده شود .‌برای اینکه حکومت مذهبی هست . تمام این هزینه های فرهنگی بالغ بر ۱۰۰۰ میلبارد دلار در طول چهل سال برای همین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
منفی 71 بود من که زدم 31 شد چرا ؟
ترس نماینده از فشار رو نمیتونید تحمل کنید
اوضاع میشه همین
اکثرا هم میگن خوبه اما برای بقیه اول بقیه بعد ما و همه
مطهری ...من خودم با شفافیت رای مشکلی ندارم اما وقتی رای نماینده شهرستانی در مجلس شفاف باشد در شهرستانها توسط گروه فشار مورد آذیت قرار میگیرند .. آقای مطهری یعنی دقیقا حمله ای که در شیراز بشما اتفاق افتاد . یعنی هنوز دمکراسی نتوانسته بعد از چهل سال تحقق پیدا کند . پس اینهمه هزینه ها میخواهیم اخرش چی شود . مثلا اینهمه هزینه های در فرهنگ و رای و اخلاق . چی شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
پس کسانی کاندیدای نمایندگی مجلس شوندکه شجاعت وتحمل فشارواذیت راداشته باشند
سردار سلامی . .ما پهباد آمریکای را زدیم . ما اهل نتیجه و تعقیب هستیم و در منطقه هیچ نقطه امنی نمیگذاریم و ثابت کردیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
ما با هیچکس جنگ نداریم همه دنیا را امن می خواهیم فقط دفاع از کشورمان می کنیم بقیه هم به ایران ربطی ندارند
نجفی همسر خود را با سلاح به قتل رسانده . الان چند تا سوال وجود دارد . آیا هر کسی پول دیه دارد میتواند بستگان خود را به قتل برساند . ؟ آیا بعد از رضایت اولیا دم قانون نوشته شده است که طرفی که قتل کرده باید دوسال در زندان باشد . چون از نظر صوری و عرفی و تنبیه اجتماعی این حبس دوساله منطقی هست تا برای دیگر افراد جامعه عبرت باشد که با دادن پول خون راحت در نروند .
گفته شده است هر کسی میخواهد با ما بجنگد بسم الاه ما اماده هستیم
نه به رای مردم احترام می گذارید نه خواسته مردم ؟!چرا باید طوری بشه که آقایان علم الهدی و خاتمی و .... برای مردم تعیین تکلیف میکنند ؟! مردم با فقر و گرسنگی و بیکاری جوانان دست و پنجه نرم می کنند ، یه عده نه درد بیکاری ، نه درد فقر و گرسنگی دارند مردم رو هر روز به سمت فلاکت سوق میدهند ؟! جناب روحانی اگه واقعا نمی تونی از پشتوانه رای ۲۴ میلیونی دفاع کنی ، شرعا رای مردم بر شما حلال نیست .
آقای باهنر نفرمودید قیمت رای چند ؟ با امتیاز چند هزار خودرو و 120شمش طلا ؟ آیا انصافه یکی با رای من بره و صاحب امتیاز چند هزار خودرو و 120 شمش طلا بشه و من تنها چیزی که به دست میارم قطع یارانه ام باشد اون توسط همان کسی که من انتخاب کرده ام ؟ آیا رواست من رایم رامجانی به چنین کسی بدهم ؟ یا باید هزینه آن را + پول یارانه قطع شده ام را بابت رای از او بگیرم ؟ وقتی نماینده میتونه چنین امتیازاتی داشته باشه و هیچ کاری برای رفاه مردم انجام نده پس بهتره مجانی به او رای نداد و حداقل مانند او اقتصادی فکر کرد باید .
با توجه وضعیت اقتصادی مردم و بی انگیزگی دانش آموز و معلم و اجرای اقتصاد مقاومتی یک سال کلیه مدارس تعطیل تا هزینه اضافی بر خانواده ها تحمیل نشه و در ترافیک و سوخت کشور صرفه جویی بشه این دو میلیون حقوق رو بدین به سایر نهاد های فرهنگی و خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
مدارس خارج از کشور
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
معنی اقتصاد مقاومتی رو درست متوجه نشدید.
بودجه سازمان های دولتی 1,200,000 میلیارد تومان است، اگر قرار بر حذف بودجه باشه بهتره به این سازمانها توجه داشت نه آموزش و پرورش
(سانسور نکن تابناک)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اقتصاد مقاومتی نه ان چیزی که شما می گویی است و نه ان پرچم امریکا بلکه خرج کردن درست پول در اقتصاد است یعنی کاری که کشورهای دیگر می کنند و دولتشان تازه پول اضافی هم دارند برعکس الان که دولت دارد هر چی در می اورد می ریزد تو شکم کارمندانش وگرنه پول با این نهاد و سازمان دادن ها وظیفه اش است
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
در علوم اقتصادی جهانی واقعا تعریفی بنام اقتصاد مقاومتی وجود ندارد . منطورم این هست که وقتی جمعیت یک ملت از صد میلیون نفر فراتر رفت دیگر این تعریف نمیشود کشور را اداره کرد . هم باید شرکت های خارجی سرمایه گداری کنند و هم کشور ما در دیگر نقاط دنیا سرمایه گداری کند . یعنی مثل این هست که از نظر نظامی ایران در خارج از مرزها هزینه کرده و نتیجه این هست که امنیت بیشتری دارد . در اقتصاد هم باید در دیگر نقاط جهان توسعه داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اقتصادمقاومتی یعنی مسئولین فشارمیارن تا مردم روبه زیرخط فقریا زیرزیرخط فقرببرندومردم هم قهرمانانه زنده می مونه ومقاومت می کنند.
من رای ام رو میفروشم، 500هزار تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
قیمت پایین نده قیمت رو ببر بالا
یک اصلاح طلب
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
رای شما در شب انتخابات بیشتر از 4000هزار تومان قیمت ندار
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
من هزارتومان هم میفروشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
نرخ تورم بالا رفته ۵۰۰که برا مجلس قبلی میفروختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
بدبخت الان برای دهیاری 5میلیون میدن توبه 500هزارراضی شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
خودت را بفروشی بیشتر درامد خواهی داشت. رای فروشی از خودفروشی هم بدتره.
چگونه می شود که آمریکا ردپای هر ایرانی که دراز کوچه خیابان یک حساب کذایی دارد را ردیابی کند و تحریم اما حساب های داعش را نمی تواند؟ !
یا اینکه حساب های آنها زیرنظر اربابان و بنیانگذاران این گروه تروریستی داعش است (امریکا).
شاید از هالیوود ! دغدغه های مجلس باید چی باشه ؟
در همه جای دنیا جز ایران مجلس شفاف است بعد مجلسی که شفاف نیست چطوری میخواهد بقیه جاها را شفاف کند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
فقط در کشورهای که رای مردم کارساز هست شفاف هست . فقط ممالک دمکراتیک شفافیت وجود دارد . نه همه کشورها .
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
نمایندگان ما علاقه زیادی به شفافیت و دمکراسی،آزادی بیان دارند اما نه برای خودشان !
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
مگه مردم شفاف به فردوسی پور رای ندادن؟الان کجاست؟تا وقتی اقلیت خود رای همه کاره هست شفافیت یعنی پیدا شدن نماینده مردمی برای اقلیت خود رای.!!! تا اون اقلیت خود عاقل پندار حساب نماینده مردمی رو برسه و مثلا به دروغ بگه برادر زاده اش باند فلان داره
وقتی اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است. وقتی یک رئیس جمهور با 24 میلیون رای انتخاب می شود و علیرغم وعده های انتخاباتی مسئله بی اهمیتی مثل ممنوعیت ورود خانها به ورزشگاه را نمی تواند حل کند ، چگونه می توان امید داشت که باانتخابات اصلاحاتی در راستای خواسته رای دهندگان صورت گیرد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
دوست عزیز . ورود زنان به ورزشگاها بی اهمیت نیست . اگر بی اهمیت بود روحانیون کشور اینقدر مقاومت نمیکردند . الان هم روحانیون با رای دادن زنان . سواد اموختن زنان . رانندگی زنان مخالفت نمیکنند بخاطر این هست که این ازادیها قبلا وجود داشته است و بعد از انقلاب بخاطر جو انقلابی نتوانستند لغو کنند . اگر شرایط مساید شد لغو میکنند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
انتخاب اشتباه مشکلات رو حل نمیکنه، بلکه بیشترشون میکنه
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اصلاحات اقتصا دی و سیاسی . اقتصاد و ثروت و تولید و قدرت و ثروت مال مردم هست . همه چیز حتی سیاست گداری مال مردم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
یعنی شما خودتونو با این اصلاحاتتون کشتید اگه ورود زنان به ورزشگاه جزو اصلاحاته که به قول شما بی اهمیته در حالی که تیتر اصلی خبرگزاری ها و روزنامه های اصلاح طلبه باید فاتحه اصلاحاتو خوند شما درکی از اصلاحات ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اصلاحات باندازه یک آبدوغ خیار هم بدرد مردم نخورده
مثل اینکه بگوییم آلمان ار بمبئی شکایت میکند!

خنده دار نیست؟
چه شیک آزاد میشه این آقای شهردار...نتیجه قانون ضد زن
از زمانی که آقای روحانی در نیویورک است تا زمان برگشت هوشیار باشید احتمال غافلگیری برای ضربه زدن پس ناامیدی از ملاقات است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
دلت خوشه ؟! هیچ ملاقاتی صورت نمی گیره ؟ صدا و سیما مستند بنی صدر نشون میده تا زمینه استقبال افراطیون از روحانی رو فراهم کنه
از سال ۵۸ تاحالا ما دو رفیق و دو دوست شاهد بودیم که در تمام این مدت ۴۰ سال با دلسوزی و پاکی و تدبیر و با قاطعیت انجام وظیفه کرده و ...

از قانون بازنشستگی چه خبر؟
وزیری هیچ سابقه ای در سیستم آموزشی کشور نداره شده وزیر ، و هر روز داره وعده سر خرمن میده ؟! بابا چرا نمی خواهید باور کنید که وزارتخانه ای نصف کارمندان دولت رو در خودش جای داده سهمش از بودجه عمومی با ۹ درصد درست نمیشه ، و حداقل ۴۰ هزار بدهی معوق از ۲۳ سال پیش تلنبار شده و با ۲ هزار کارش درست نمیشه ؟! ۳۸ نهاد موازی فرهنگی فاتحه همه چیز رو خودنده و نتیجه اش شده این ؟؟! جناب پناهیان شفافیت یعنی اینکه چرا مدارس سیستان کپری هست و بعضی از مراکز فرهنگی تبدیل به کاخ شده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
به دلایل زیاد که وجود دارد که بعدا چون تغیراتی انجام‌میشود و از ریاستی به پارلمانی متحول خواهد شد بنابراین اگر این استانها برخوردار باشند و در رفاه باشند مردم ان استناها در روند انتخابات پارلمانی نقش زیادی خواهند داشت و این روش در اینده مجلس در انتخاب نخست وزیر تاثیر زیادی دارد . پس بهتر هست که کپری فعلا بمانند
آخرش معلوم نشد ریاست صداووسیما به کی میرسه ؟ ارثیه پدی پایداریهاست یا اصولگراها پر مدعا ؟؟؟؟؟
تابناک پربار و خوب بود!به خوانندگان سایت پیشنهاد میکنم در صحبتهای بهزاد نبوی دقیق شوند!چندبار بخوانند و تاملی داشته باشند!خصوصا درموردنفوذ و زاویه دیدی که نبوی عرضه کرد! تابناک یک پیشنهاد همراه باانتقاد دارم ! عزیزان تابناکی ! یک گزارش و یا مقاله منصفانه ودقیق وهمه جانبه درباره سحرخدایاری و همین طور میترا استاد درج کنید و واقعیتها را شفاف عنوان کنید درجهت تنویر ابهامات اقدام کنید!انصاف نیست امثال مطهری و سلحشوری تنها بمانند و چوب حمایت از حق مردم را بخورند!تابناک عزیز نسبت به مسایل گوناگون موضع شفاف خودرا نمایان کن!
در پاسخ به علی مطهری:
نماینده مگر وکیل مردم نیست؟ پس باید رای خودش را بدهد یا رای مردم را؟
نماینده ای که از فشار افکار عمومی در منطقه اش بترسد و آنقدر حامی نداشته باشد که پشت رای شفاف او بایستند پس نماینده مردم منطقه اش نیست و غاصب است و باید استعفا دهد.
حملات افراطیون اصولگرا نسبت به خانم سلحشوری نشان داد این جماعت حاضرند برای زمین زدن رقیب دست به هر عملی می زنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
ملت ایران این تندروها که باعث اسباب نارحتی مردم هستند و شادی مردم را سلب کردند از دایره قدرت کنار خواهند زد . به رای مردم بی احترامی شد .
اتفاقا آقای مطهری حرف جالبی زدید چون شفافیت باعث می شه فرد شجاع و صادق از کسی که فقط دنبال سر و صدا جو دادنه مشخص بشه اگه شما واقعا دنبال حقید هزینشم باید بدید نمیشه از مردم حرف زد و در راه مردم فقط زیر کولر نشست
با تخریب آرامکو کشورهای خلیج فارس شامل عربستان . کویت . قطر . بحرین . امارات . عمان . اردن . قرار شد ترامپ با اعزام ده هزار کارشناس نظامی و تجهیزات دفاعی به مبلغ صد میلیارد دلار طی ده سال دفاع از جریم این کشورها را تامین کند . یعنی سناریوی کره جنوبی و ژاپن برای ترس از کره شمالی . .. هم‌کارشناسان نظامی بیکار نمیشوند هم تجهیزات نطامی را میفروشد و هم منابع نفتی انها را تجهیز میکند و بازسازی میکند . هر دو سر برد بوده . اما معایب اینکار این هست که نفت این‌کشورها دست امریکا میفتد و دوم سامانه دفاعی در نزدیکترین فاصله دریایی در خلیج فارس برای رصد فعالیت نطامی ایران ایجاد میکند . قرار هست در عمق دریا و روی سطح دریا خلیج فارس امکانات تجسی و شناسایی نصب کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اگر عربستان عاقل بود می آمد با یک چهارم اون مبلغ به ایران .کاری می کرد تا به مدت بیست سال حریم آنها تامین شود
در جنگ حلول خیر نمی کنند و تا وقتی نزاع و درگیری است به ضرر دوطرف است حال چه آمریکا باشد و یا یمن باشد
نجفی لابی قدرت
هالیوود (به انگلیسی: Hollywood) ناحیه‌ای در لس آنجلس، از کالیفرنیای آمریکاست که در شمال غربی مرکز شهر واقع شده‌است.نقل از ویکیپدیا.
اگر ما از هالیوود شکایت (به کجا؟) کنیم آمریکا هم میتواند از " تهرانپارس" شکایت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
جدا شما فکر میکنید هالیوود فقط یه شهره؟
اونهاماراتحریم میکنند
ماهم همیشه ميگيم مقاومت میکنیم
کسی نیست بگه شماهاکه ثروت تون چندبرابرشده
ماقشرکارگرداریم مقاومت میکنیم
یک وعده غذای سیرخوردن آرزومون شده
آب برق وگازراهم دولت ميگه چون پول نداریدقبض هاتون راپرداخت کنیدقطع میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
می شوددر یک همه پرسی بین مذاکره و مقاومت از مردم نظر
خواست صندوق آرا هم که حق الناس است قطعا
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
در ۱۴۰۰ رای بدهیم شاید اب و برق مجانی شد . برای اینکه اقای روحانی گفتند مطالبات مدنی و سیاسی و حقوقی خود را در غالب رای دادن پای صندوق جستجو کنید . البته نگفتند که این روش زمانی کار ساز هست که میزان رای مردم باشد . واقعا میزان رای مردم هست ؟ الان شعارهای انتخاباتی اجرا میشود یا نه از نو سیاست گداری میکنند ؟
بعد از انقلاب قانونی در مجلس تصویب نشده است که زنان حق ورود به ورزشگاها را ندارند . فیفا میگوید اگر هم قانونی داشته باشید بما ربطی ندارد . زنان باید در ورزشگاه برای تماشا حضور داشته باشند . باید در موضع گیریهای حقوقی و سیاسی شفاف بود . شفافیت فقط برای رای نمایندگان مجلس نیست . شفافیت در سیاست های خارجی هم باید باشد . وقتی میگویید ما به زنان اجازه ورود نمیدهیم باید به فیفا همین مطلب را بگویید . وقتی میگویید ورزشکار ایران نباید با حریف اسرایبلی کشتی و جدو بگیرد باید به محافل ورزشی بین امللی سفاف بود . شفافیت در همه موارد درست هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
من یادم می آید در اوایل انقلاب حضور زنان را در تعذیه ممنوع بود اما بمرور زمان آزاد شد
به باهنر بگید تو شهرستان از دورهای قبل رای به دلیل فقز مردم خرید و فروش میشه و این دوره دیگه با توجه به گرسنگی مردم مظلوم شهرستانها رای صد در صد خریده خواهد شد و از هم اکنون کاندیداهای احتمالی برای هم کوری می خوانند که من 5000000000 تومان می آوردم و دیگری می گوید من بیشتر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
چطور میشه رای را به بالاترین قیمت فروخت
ایا میشه در دیوار آگهی گذاشت
. جنگ نمیشود یعنی نمیشود گزینه های دیگری را باید بررسی کرد و رهبری گفتند آمریکا توبه کند و برگردد به برجام.
اینکه جناب اقای مطهری گفته اند که ندلیل مخالفتشان برای شفافیت نمایندگان این است که در مسائل مورد اختلاف اگر آراء نمایندگان اعلام شود، بسیاری از آنها در حوزه‌های انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که گروههای فشار در بین اصلاح طلبان هم زیاد است. نمونه بارزش دانشگاه تربیت مدرس و رفتار اصلاح طلبان ان دانشگاه در برابر مذهبی ها و اصولگرایان.
نظرات رو که میخونی کتوجه میشی که انگار یه عده اینجا پول گرفتن تا بیان و بر خلاف واقعیات ملموس جامعه و در حمایت از کانونهای قدرت و ثروت شعار بدن و مخالفت کنن.
بنظرم اینا همونهایی هستن که بهشون میگن ارتش سایبری
این چه زندگیه که برای مردم درست کردید؟؟؟؟ همش تحریم ....آخه چی ما از دنیا میخوایم؟؟؟؟؟
آیا درسته که پروانه سلحشوری یکی از حامیان طرح خانه عفاف در زمان هاشمی رفسنجانی بوده؟؟
اقاجان چرا ناراحت شدید حاج اقا فرمودند که توله ... انها در خارج است .... این که عیبی ندارد
سرکرده و استاد ماساژور مختلط که خدمات جنسی ارائه می‌داد را گرفته‌اند و این فرد برادرزاده بنده بوده است
جای سوال است که اگر حق بابرخیها است چرا مردانه وارد میدان نمیشوند ومتوسل به حرکات کثیفی این چنینی میشوند؟
آقای فرزند ارشد مرحوم اسدالله عسگراولادی ضمن عرض تسلیت البته از یک نظر دارایی همه آدم ها از راه حلاله فقط اولا این حلال برای آدمهای مختلف با اعتقادات و منافع مختلف فرق می کند ثانیا ما که می دانیم توجه و دقت و وضعیت نهادهای دولتی ما چقدر دقیق و سالم و مطابق قوانین عام المنفعه مثلا هست.
از شما خواهش می کنیم مالیات میراث مثلا حلال ابوی را مطابق قوانین کشور بدهید و از بقیه آن در داخل و خارج کشور کیف و حال البته حلال کنید.
حالا صنعت و اقتصاد ما تعطیل شد و کالاهای چینی بازار ایران را قبضه کردند چیز خیلی مهمی نیست.
وای به این روزها که هر کسی صدای مخالف دارد را می کوبند و چقدر خوب که مردم قدر این صداها را می دانند.
روزنامه جمهوری از کلمه توله ناراحت شده ؟ بنظر من خیلی محترمانه خطاب کرده. بچه هاشون با پولهای باد آورده دارن اونور دنیا عیش و نوش میکنن و به ریش ملت میخندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
تو عراق و سوریه و لبنان ...عیش و نوش نمیکنند ؟
واقعا خوشحالم که مملکت ما دیگه مشکلی نداره و نمایندگان درد کشیده ی مجلس !!! پیگر تصویب قوانین فضایی هستند مثل شکایت از هالیوود !!!
اگرچه نماینده فضایل ملت است و باید رایش شفاف باشد تا موکلش بداند کدام فاضل را به مجلس فرستاده اما به جد موافق صحبت آقای مطهری هستم زیرا گروه فشار نقش پررنگی در مخفی کردن رای نماینده دارد.
توضیحات فرزند،آقای عسگر اولادی مسلمان را خواندیم،به هر حال آن مرحوم سرمایه دار بزرگی بوده و ثروت بسیار زیادی برای بازماندگان جا گذاشته است.میگویند حدود 6 میلیلارد دلار ثروت داشته که دور از عقل هم نیست.صادرکننده عمده خشکبار بوده اند.البته شایعاتی مبنی بر گرفتن دلار 4200 تومانی توسط آن مرحوم منتشر شده که مقتضی است فرزند بازمانده روشنگری نماید.ضمنا پیشنهاد میشود با توجه به ثروت زیاد آن مرحوم بخشی از آن را برای کارهای خیریه صرف نمایند.
اینکه فرمانده سپاه گفته اند نمیگذاریم،جنگ به داخل ایران بکشد.قول بسیار خوبی است.ولی اگر آمریکا مثل حمله به عراق شبانه اقدام به بمباران همه جانبه کشور بکند،که نمیشود جلوی همه حملات را گرفت و خسارت زیادی قطعا وارد میشود.لطفا روشنگری بیشتری فرمایید.
در هر صورت آقای باهنر باید بدانند،علیرغم تمام رای خریدنها،از این به بعد میزان مشارکت در انتخابات توسط مردم بسیار پایین است و در بهترین حالت بالای 20 در صد نخواهد بود.البته اگر میزان نارضایتی مردم را در جامعه در نظر بگیریم.میزان مشارکت 10 درصد میشود.
نه جونم اشتباه تایپی شده است؛ باهنر سلطان جا و مقام ایران است
باز هم نزدیک انتخابات شد و گروه هایی که میخوان رای بیشتری بیارن مثل مطهری ها وسلحشوری ها و....ا امثالهم که سعی میکنن خودشون رو تو فضای مجازی مطرح کنن تا مردم نسبت بهشون حساس بشن و بهشون رای بدن مردم بیدار بشین این ها همه فریب کاری سیاسیه
امام جمعه خوب گفته .
چرا باید یه سری با پول مردم و بیت المال تو خارج از کشور عشق و حال کنن.
ما در قرآن آیه صریح داریم که سفارش می کند که حتی در مورد دشمنان کافر خود از الفاظی استفاده نکنید که مقدسات آنها را مورد توهین قرار دهد اما متاسفانه برخی از متولیان دین با بی اخلافی و رفتار نامناسب ضربه ای به دین می زنند .
خانم سلحشوری حرف حق زده و اکثریت مردم حرفهای او را تایید میکنند.لذا افرادی که منافعشان به خطر افتاده و مخالف آزادی هستند سعی در پاپوش دوختن برای او هستند.
من چون منبعد در هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم متاسفم که نمیتوانم به خانم سلحشوری که زن ازده ای است ،رای بدهم
آقای علی مطهری حتما میتوانند این تحلیل راداشته باشند که نماینده اگر باور داشته باشد که نماینده شهر خودش است اولا نظر خلاف منافع همشهریانش نخواهد داد که از اظار نظرعلنی بترسد مگر اینکه با لیست بالا آمده باشد که طبیعی است باید منافع لیست را بر همشهریانش مقدم بدارد که دراین صورت حق باشماست وباید رای خود را غیرعلنی بدهد. ثانیا این حرف آقای مطهری که رای بعضیها غیر علنی باشد توهین به مجلس و مردم است .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی