بازدید 5370

آزادی گروگان ایرانی از دست دزدان دریایی سومالی

کد خبر: ۹۲۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 21 September 2019
یک گروه بشردوستانه از آزادی یکی از گروگان‌های ایرانی از دست دزدان دریایی سومالی پس از چهار سال‌ونیم خبر داد. پیشتر سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از آزادی این شهروند ایرانی خبر داده بود.
 
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه بشردوستانه "مشارکت پشتیبانی از گروگان‌ها" که برای آزادی افرادی که در اسارت دزدان دریایی سومالیایی هستند، تلاش می‌کند امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد شریف پناهنده، آزاد شده است و به زودی به خانه بازمی‌گردد.

بنابر اعلام این سازمان، پناهنده از وضعیت سلامتی بسیار بدی برخوردار است و در صورت آزاد نشدن نمی‌توانست نجات پیدا کند.

این گروه بشردوستانه همچنین اعلام کرد که پناهنده یکی از چهار گروگانی است که هنوز در سومالی در اسارت به سر می‌برند. قایق ماهی‌گیری این افراد در مارس ۲۰۱۵ توسط دزدان دریایی ربوده شد.

این سازمان همچنین تصریح کرد که پناهنده پس از چهار سال‌ونیم اسارت، پس از گذراندن آزمون‌های پزشکی به خانه بازمی‌گردد، اما سه نفر باقی‌مانده کماکان در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیشتر با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه برای آزادی ملوانان ایرانی دزدیده شده توسط دزدان دریایی سومالی گفت: یکی از ملوانان اسیر ایرانی به نام «محمد شریف پناهنده» از بند دزدان دریایی سومالی آزاد شده و با هماهنگی سفارت ایران در اتیوپی طی روز‌های آینده وارد تهران خواهد شد.

انتهای پیام
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان