بازدید 2478

قرقاش به فراخوان‌های تظاهرات در مصر واکنش نشان داد

وزیر مشاور امارات در امور خارجه مدعی شد، واقعیت در مصر غیر از آن چیزی است که رسانه‌های حزب اخوان المسلمین منتشر می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 21 September 2019

وزیر مشاور امارات در امور خارجه مدعی شد، واقعیت در مصر غیر از آن چیزی است که رسانه‌های حزب اخوان المسلمین منتشر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه ادعا کرد: "کمپین سازمان یافته گروه اخوان المسلمین علیه مصر شکست خورده است".

وی با بیان اینکه رسانه‌های حزب اخوان المسلمین "از سوی خارج تامین بودجه می‌شوند"، این رسانه‌ها را به انتشار "واقعیت‌هایی غیر از آنچه که در مصر وجود دارد"، متهم کرد.

وی در توییتی صبح امروز (شنبه) نوشت: "کمپین سازمان یافته اخوان المسلمین علیه مصر و ثبات آن شکست سختی خورده است و مردم با حمایت واقعی از دولت مصر و نهادهای آن با رسانه‌های غرض‌ورز که تحت حمایت طرف‌های خارجی هستند، مقابله می‌کنند".

قرقاش افزود: "وضعیت مصر روز به روز بیشتر بهبود یافته و این کشور با عزم و اراده با چالش‌ها روبرو می‌شود و واقعیت خلاف آن چیزی است که این رسانه‌ها که از خارج تامین بودجه می‌شوند، آن را تبلیغ می‌کنند".

این اظهارات قرقاش پس از آن مطرح شد که مصری‌ها برای اولین بار بعد از چند سال تظاهراتی را علیه نظام عبدالفتاح سیسی در میدان التحریر برگزار کردند. مصر روز گذشته روز استثنایی را سپری کرد و طی آن، هزاران شهروند به خیابان‌ها آمدند و فریاد "عبدالفتاح سیسی باید برود" را سر دادند؛ گامی که سرآغاز خیزش مردمی در انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ را تداعی می‌کند. دیده‌بان حقوق بشر نیز از مقامات مصر خواست که حق شهروندان این کشور در برپایی اعتراضات مسالمت آمیز را تضمین کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان