بازدید 4127
با حضور آیت‌الله العظمی صافی؛

دارالعرفان شیعی قم کلنگ‌زده شد

به گزارش خبرنگار "تابناک" از قم، در این مراسم ابتدا، آیت پیمان مدیرعامل مرکز علمی- تحقیقاتی دارالعرفان، ضمن خیر مقدم به مدعوین، اظهارداشت: این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با 3 هزار و 500 متر بنای مفید در 4 طبقه و در مجموع با 12 هزار و 800 هزار متر محیط آموزشی و پژوهشی و نمازخانه و سالن اجتماعات و همایش هزار نفری طراحی شده است.
کد خبر: ۹۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲ 07 April 2010
آیین کلنگ زنی ساختمان جدید مرکز علمی و تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی، روز گذشته با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی و جمعی از بزرگان و شخصیت های علمی حوزه و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "تابناک" از قم، در این مراسم ابتدا، آیت پیمان مدیرعامل مرکز علمی- تحقیقاتی دارالعرفان، ضمن خیر مقدم به مدعوین، اظهارداشت: این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با 3 هزار و 500 متر بنای مفید در 4 طبقه و در مجموع با 12 هزار و 800 هزار متر محیط آموزشی و پژوهشی و نمازخانه و سالن اجتماعات و همایش هزار نفری طراحی شده است.

وی افزود: این مرکز ازسال 84 رسما در قم آغاز به کار نمود و منشاء برکات و خدمات فراوانی در عرصه اطلاع رسانی در سطح بین الملل، ترجمه متون و آثار دینی و اسلامی به زبان های روز دنیا و پاسخ گویی به شبهات عقیدتی و فکری و مذهبی اقدامات خوبی انجام داده است.
مدیر عامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان بیان داشت: این مرکز تاکنون بیش از 150 هزار سوال و شبهه اعتقادی را به زبان های مختلف دنیا پاسخ داده است.

وی به فعالیتهای دیگر این موسسه اشاره کرد و گفت: واحد تخصصی در زمینه صحیفه سجادیه پژوهی، 4 پایگاه اینترنتی با 24 زبان روز دنیا و برگزاری همایش های بزرگ برای امام علیو امام حسین (ع9 از فعالیتهای این موسسه بوده است.

پیمان در پایان خاطرنشان کرد: گسترش و توسعه فعالیت های اطلاع رسانی در اینترنت و تاسیس مرکز تخصصی اسلامی هدایت، مرکز تخصصی هنر های اسلامی و مرکز تخصصی آموزش های قرانی و دینی ویژه خواهران در تهران و کتابخانه تخصصی این مرکز که مورد استفاده محققان است از دیگر فعالیتهای این مرکز است.

در این مراسم که حجج الاسلام سید احمد خاتمی، مسعودی خمینی، حسینی بوشهری، افتخاری، یثربی کاشانی، علوی بروجردی، فاضل لنکرانی، تبریزی، روحانی، استاد انصاریان و جمعی از مسئوولین استانی حضور داشتند، پس از انجام مراسم کلنگ زنی توسط حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم، معظم له طی سخنانی افزود:

در اين شرايط كه دشمنان می خواهند با تبليغات در احكام دين و مبانی تشيع و اسلام تحريف ايجاد كنند بايد نهادهايی مانند دارالعرفان الشيعی ايجاد شوند تا از تغير هويت اسلامی و تشيع محافظت كنند.

وی افزود: در شرايط كنونی، موقعيت و فرصت مناسبی برای شيعه به وجود آمده است كه بتواند مكتب امامت را به دنيا ابلاغ كند و وسايل و امكانات جديد ارتباطی اين روند را تسهيل كرده است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تصریح کرد: برنامه های این مرکز در راستای معرفی اسلام، مکتب شیعه و اهل بیت‌(ع) بسیار خوب بوده است و در آینده نیز ان شاء الله شاهد برنامه های بهتری از این مرکز خواهیم بود.

ایشان افزودند: موقعیت و فرصتی که امروز تشیع بدست آورده را باید مغتنم شمرد و برای معرفی مکتب اهل بیت به جهانیان تمام تلاش خود را صرف کنیم

این مرجع تقلید اضافه کردند: امروز با وجود ابزار ها و وسایل ارتباطی، تبلیغ تشیع و رساندن پیام و معارف اهل بیت‌(ع) به جهانیان آسان تر شده است.

معظم له ادامه دادند: اگر چه گمراهی ها در دنیا بیشترو فساد و توجه به مادیات رو به فزونی است، ولی جهان آمادگی خاصی برای شنیدن صدای دین و معنویت پیدا کرده است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: حوزه علمیه و روحانیت باید با استفاده از فرصت‌های پیش‌رو، معارف اهل بیت‌(ع)‌ را به جهانیان معرفی کند.

معظم له با اشاره به فعالیتهای موسسه دارالعرفان شیعی، افزودند: امروز بسیار محتاج و نیازمند این گونه برنامه ها در سطح جهانی هستیم و باید بلاغ مبین را انجام دهیم.

این مرجع تقلید اضافه کردند: با وجود تلاش های فراوان، در این عرصه کم کاری کرده ایم و باید کاری کنیم تا دنیا بتواند از این مکتب بهره‌مند شده و همه جا روشن و نورانی شود.

ایشان ابراز داشتند: از نظر علمی شیعه چیزی کم ندارد، قرآن مجید، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و احادیث اهل بیت‌(ع) مطالبی را که برای هدایت و ارشاد بشریت لازم بوده، بیان کرده اند و باید با این معارف غنی به دنیا، آنها را به سوی کمال حقیقی سوق دهیم .

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کردند: مردم با فطرت پاک خود این دعوت را قبول می کنند و ازآان استقبال خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان