بازدید 29681
۹
طلسم کشتی‌گیران ایران در رسیدن به فینال مسابقات جهانی سرانجام در نورسلطان شکسته شد

گزارش لحظه‌به‌لحظه؛ کشتی‌آزاد‌قهرمانی‌جهان| صعود دلاورانه کریمی به فینال با شکست 10برصفر حریف روس / افسوس امامیِ آماده با شکست در نیمه نهایی / حذف محبی در ۱۲۵کیلو با یک اخطار مفت / اطری به کومارهندی باخت و به سهمیه‌المپیک بسنده کرد

در حالی که کشتی ایران در ده وزن مسابقات فرنگی و دو وزن نخست کشتی آزاد نتوانست به کشتی فینال برسد، حالا همه نگاه‌ها به شکستن این طلسم و حضور اولین ایرانی در کشتی نهایی است. از بین چهار وزنی که مسابقاتش امروز برگزار می‌شود دو وزن المپیکی محسوب می‌شوند و برای ایران اهمیتی دو برابر دارند. امامی و کریمی با بردهای پیاپی و با امتیاز بالا به نیمه نهایی رسیده اند ولی محبی در آخرین لحظه باخت. افضلی نیز حذف شد
کد خبر: ۹۲۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 20 September 2019

در دومین روز رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان به میزبانی نورسلطان پایتخت قزاقستان ، چهار آزادکار ایران در اوزان۷۰، ۷۴، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک می روند تا بخت خود را برای رسیدن به مدال و سهمیه المپیک آزمایش کنند. 

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که کشتی ایران در ده وزن مسابقات فرنگی و دو وزن نخست کشتی آزاد نتوانست به کشتی فینال برسد، حالا همه نگاه ها به شکستن این طلسم و حضور اولین ایرانی در کشتی نهایی است. از بین چهار وزنی که مسابقاتش امروز برگزار می شود دو وزن المپیکی محسوب می شوند و برای ایران اهمیتی دو برابر دارند.

رضا اطری هم که دیروز با شکست در یک چهارم نهایی به شانس مجدد رفت، با حریف مغولستانی خود برای راهیابی به دیدار رده بندی و کسب سهمیه المپیک مبارزه کرد و در یک مبارزه نزدیک و حساس با نتیجه چهار بر چهار به پیروزی رسید. اطری در مسابقه رده بندی به مصاف راوی کومار از هندوستان می رود تا نخستین مدال جهانی اش را به سینه بزند.

کشتی های غرورانگیز امامی بدون دادن حتی یک امتیاز

در وزن غیر المپیکی ۷۰ کیلوگرم که ۲۹ کشتی گیر حضور دارند، در دور نخست یونس امامی مقابل ریگلنت پریزرینی از آلبانی قرار گرفت. این جوان کرمانشاهی با نمایشی بی نظیر موفق شد در کمتر از ۲ دقیقه حریف خود را با اجرای فنون مختلف با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست دهد. امامی در دور دوم مقابل حریف مغول آماده نشان داد و با دو بار خاک کردن حریف چغر و یک بارانداز ، شش امتیاز گرفت و راهی دور سوم شد. حالا امامی تنها یک پیروزی تا نیمه نهایی فاصله دارد.

در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی در ادامه عملکرد درخشان خود توانست کوجیرو شیگا از ژاپن را با اجرای جشنواره‌ای از فنون و زیرگیری‌های دیدنی ۱۱-۰ شکست دهد و به نیمه نهایی راه پیدا کند. امامی در دیدار پرافت و خیز نیمه نهایی برابر کایپانوف از قزاقستان با نتیجه نزدیک ۸ بر ۶ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا عصر فردا برای مدال برنز به روی تشک برود.

گزارش لحظه‌به‌لحظه؛ کشتی‌آزاد‌قهرمانی‌جهان| صعود دلاورانه کریمی و یونس امامی به نیمه‌نهایی با پنج کشتی ممتاز / محبی درآستانه سهمیه ۱۲۵کیلو با یک اخطار مفت باخت / برد میلیمتری ۲۰ثانیه‌آخر با شگرد اطری و اولین سهمیه‌المپیک

شکست گارزون کوبایی و حذف سریع افضلی / یک سهمیه المپیک پرید

در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم که ۳۹ کشتی گیر حضور دارند، رضا افضلی در دور نخست برابر حریف کوبا مبارزه کرد. افضلی در دور نخست مقابل گندری گارزون کشتی گیر کهنه کار و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از کوبا با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست 10 بر 6 این کوبایی ناآماده مقابل عبدالرحمانوف ازبک، افضلی خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت. در این گروه جردن بازور آمریکایی هم حضور داشت و بعید بود این کوبایی پا به سن گذاشته بتواند به فینال برسد. چامیزو کشتی گیر سرشناس و سیه چرده ایتالیایی هم در گروه مقابل بخت اصلی رسیدن به فینال است. به این ترتیب سهمیه این وزن برای ایران از دست رفت و باید در مسابقات گزینشی به دنبال کسب سهمیه باشیم.

در این وزن بسیار سخت، جردن باروز آمریکایی در یک کشتی بسیار دشوار و تماشایی در آخرین لحظات مقابل نوری کایو بلاروسی با نتیجه عجیب ۱۱ بر ۱۰ از شکست گریخت و با رای داوران بعد از بازبینی به دور دوم راه پیدا کرد. این در حالی است که کشتی گیر بلاروس تا ۴۰ ثانیه مانده به پایان ۱۰ بر ۷ پیش بود و داوران بیش از چهار دقیقه بخاطر بازبینی وقت را تلف کردند.

راهیابی آسان علیرضا کریمی به نیمه نهایی با ضربه فنی

در وزن ۹۲کیلوگرم که یک وزن غیرالمپیکی است، ۱۸ آزادکار حضور دارند و علیرضا کریمی پس از استراحت در دور نخست، در اولین مبارزه خود برابر گئورگی روبایف از مولداوی قرار گرفت. با اینکه در ۳ دقیقه اول کریمی یک امتیاز به حریف داد، اما در ثانیه‌های پایانی همین وقت، توانست ۴ امتیاز با به پل زدن وی بگیرد. در ادامه هم کریمی با چند زیرگیری تماشایی توانست کشتی را ۱۲-۱ کند و قبل از پایان ۶ دقیقه این مبارزه به سود او تمام شد. در دور بعد ساگالیوک از اوکراین، حریف کریمی بود که او نیز پیش از پایان شش دقیقه با امتیاز 12 بر 2 مغلوب و ضربه فنی شد. حالا کریمی برای رسیدن به فینال با دن کاگس آمریکایی فقط یک برد فاصله دارد.

کریمی در ادامه کشتی‌های تماشایی خود در نیمه نهایی مقابل علیخان جبرائیل اف از روسیه قرار گرفت و بازهم توفان به پا کرد تا طلسم رسیدن به فینال برای کشتی ایران شکسته شود. این کشتی گیر خوش تکنیک و قدرتمند ایرانی بار‌ها از حریف خود به روش‌های مختلف زیرگیری کرد و کشتی گیر روس هیچ حرفی برای گفتن نداشت. در فاصله بیش از یک دقیقه مانده به پایان کشتی، کریمی مانند ۲ کشتی قبلی حریف خود را با امتیاز عالی و با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به فینال رسید. او در شرایطی فردا در فینال روی تشک می رود که کشتی ایران نه تنها در رقابت‌های امسال، بلکه سال گذشته نیز هیچ فینالیستی در مسابقات جهانی نداشت.

دن کاکس، کشتی گیر آماده آمریکایی در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم رقیب علیرضا کریمی است که سال گذشته توانسته بود کشتی گیر ایرانی را شکست دهد.

محبی در سنگین وزن مانع آمریکایی را کنار زد

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی در دور نخست با نتیجه ۶ بر یک خودربولگا دورجخاند از مغولستان را مغلوب کرد. این کشتی گیر کرمانشاهی که کار سختی برای کسب مدال در سنگین وزن دارد، با وجود اینکه در پایان ۳ دقیقه اول یک بر صفر عقب بود، در ۳ دقیقه دوم توانست با کشتی هجومی ۶ امتیاز بگیرد و برنده شود. 

محبی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل گویازدوفسکی دارنده ۲ مدال برنز جهان از آمریکا به روی تشک رفت و با نمایشی زیبا به برتری ۵ بر ۲ رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای صعود به نیمه نهایی برابر الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین و دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی روی تشک رفت و در حالی که کشتی گیر برتر میدان بود با کم تجربگی و اخطار عجیب داوران بخاطر گرفتن انگشت حریف، سه بر دو باخت و حال باید به انتظار فینالیست شدن این اوکراینی بنشیند. کشتی که می‌توانست درخشش ایرانی‌ها در مسابقات صبح امروز را کامل کند، اما نشد.

در ادامه با توجه به شکست کشتی‌گیر اوکراین مقابل پتریاشویلی گرجستانی، محبی در عین ناباوری از دور مسابقات حذف شد و نتوانست سهمیه المپیک بگیرد تا غیبت پرویز هادی در این دوره از مسابقات به چشم بیاید.

علیرضا کریمی جی دن کاکس کشتی آزاد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
چرا تلویزیون ملی ما به جای سخنرانی های بی طرفدار کشتی را پخش نمی کند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
بدلیل لباس کشای گیر آمریکایی
من که رقابت‌ها را از ایران اینترنشنال دنبال می‌کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
آفرین. بنده هم از ایران اینترنشنال می‌بینم.
وقتی در المپیک به راحتی آب ‌خوردن حذف می‌شوید این‌همه ذوق‌مرگی برای گرفتن سهمیه المپیک برای چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
شما که دوست عزیز هیچ اطلاعاتی از تاریخچه ورزش ایران ندارید مجبور نیستید نظر بدید
در دو المپیک اخیر کشتی بیش از ۱۰ مدال گرفته و در این المپیک هم با توجه به بازکشت محمد بنا و کشتی گیران عالی که در کشتی ازاد داریم با اینکه اوزان کشتی باز هم کمترشده کسب چند مدال خوشرنگ کاملا قابل پیش بینی هست
کشتند ملت را با کشتی های کشکی
واسه هر کس که اطر کرتاهه / واسه هند کبریت بی خطر کرتاهه !
المپیک آینده ممکن است حتی ۱مدال برنز به کاراوان ایران نرسد.سلطانی فر تا کی میخواهد بماند؟مجلس هم که کلا بیخیال ورزش مملکت است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار