بازدید 5175

توصیه‌های پلیس درمورد سرویس مدارس

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تاکید کرد: رانندگان سرویس مدارس باید افراد بدون سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد به موادمخدر و دارو‌های روان گردان باشند.
کد خبر: ۹۲۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 19 September 2019
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تاکید کرد: رانندگان سرویس مدارس باید افراد بدون سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد به موادمخدر و دارو‌های روان گردان باشند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عین الله جهانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: باتوجه به شروع سال تحصیلی جدید، آینده سازان کشور عزیزمان با شور و شوق وصف ناشدنی در مسیر رفت و برگشت آموزشی قرار می‌گیرند و از این رو رفت و آمد ایمن و به دور از حادثه دانش آموزان از اهمیت ویژه‌ای برای پلیس راهور برخوردار است.

وی در خصوص سرویس مدارس به والدین توصیه کرد: فرزند خود را به هر فرد یا وسیله‌های متفرقه نسپارند و حتما با ثبت نام در سامانه "سپند" نسبت به انتخاب راننده خودرو با هماهنگی شهرداری‌ها و آموزش و پرورش اقدام کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: مقررات، بخصوص آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی موید آن است که سازمان‌های ذیربط در انتخاب خودرو و راننده برای سرویس‌های مدارس دقت‌های لازم را مبذول دارند، گواهی سلامت رانندگان سرویس دانش آموزی که برای مدت یکسال توسط شهرداری‌ها صادر می‌شود نیز بسیار مهم است.

جهانی ادامه داد: برابر آیین نامه، رانندگان سرویس مدارس باید افراد بدون سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد به موادمخدر و دارو‌های روان گردان باشند و از طرفی در زمان انعقاد قرارداد، موسسات حقوقی و شخصی با مدارس، موضوع رعایت ظرفیت می‌بایست کاملا رعایت شود، بطوری که برای سواری با ظرفیت چهارنفر، نباید تعداد بیشتری برای جابجایی محول نشود.

وی با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش تصادفات رانندگی، گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده، همیاران پلیس ۱۸ درصد در کاهش تصادفات رانندگی موثر بوده اند بنابراین از دانش آموزان می‌خواهیم به عنوان همکاران ما در داخل خودرو‌ها، اولا خودشان نکات ایمنی لازم را رعایت کنند و ثانیا اگر تخلفاتی نظیر صحبت با تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی، خوردن و آشامیدن، یا استعمال دخانیات و ... را شاهد بودند، مودبانه و محترمانه به راننده تذکر دهند.

براساس اعلام سایت پلیس، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان سرویس مدارس، معلمان کلاس سیار ترافیک هستند و نقش آنان در تعلیم مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است چرا که کودکان چشمانی بینا و گوش‌های تیزی دارند و بخش عمده‌ای از یادگیری آنان در مسیر رفت و برگشت در مدرسه و منزل شکل می‌گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر