بازدید 7534

مذاکرات مجدد هند با آمریکا برای خرید نفت از ایران

کد خبر: ۹۲۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۴ 19 September 2019

منابع مطلع به گفتگو‌های مقام‌های هندی با دولت آمریکا برای از سرگیری واردات نفت خام از ایران اشاره کردند.
 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مقامات هندی تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن دولت آمریکا جهت لغو تحریم نفتی ایران از سر گرفته‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس تی وی» این اقدام هند در حالی صورت می‌پذیرد که پس از حمله نیرو‌های یمنی به تاسیسات نفتی سعودی در شنبه هفته جاری، بازار‌های نفتی با اختلال مواجه شده است.

به گزارش پرس تی وی، یک رسانه‌ای هندی سه شنبه گزارش کرد که دهلی نو مذاکرات تازه‌ای را با دولت آمریکا برای از سرگیری واردات نفت از ایران انجام داد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که از دوم ماه مه (۱۲ اردیبهشت) و به دنبال فشار‌های کاخ سفید و اعمال تحریم بر ایران، معافیت از تحریم‌های نفتی ایران برای هند و برخی کشور‌های دیگر قطع شد.

«سوبراهمانیام جیشانکار» وزیر خارجه هند سه‌شنبه گفت که بحث از سرگیری مجدد واردات نفت از ایران هرگز متوقف نشده بود و مقامات در تلاش بودند تا برای حل این مشکل راهی پیدا کنند.

این در حالی است که قبل از شدت یافتن تحریم‌های نفتی آمریکا، ایران از جمله تامین کنندگان نفت خام مورد نیاز پالایشگاه‌های هند (به میزان ۱۰ درصد) بود.

این دیپلمات ارشد هندی گفت: «ما با همه تامین کنندگان نفت از جمله ایران در حال گفتگو هستیم. هند خواهان اطمینان از تامین مقرون به صرفه انرژی است.»

معاون وزارت خارجه هند نیز یکشنبه هفته جاری به تهران سفر کرد. به گفته آگاهان خرید نفت خام از جمله محور‌های مذاکرات او با مقام‌های ارشد ایرانی بود.

«علی چگینی» سفیر ایران در هند نیز چندی قبل ضمن هشدار درباره احتمال توسل تهران به دیگر بازار‌های خرید سویا و برنج، از سرگیری خرید نفت ایران توسط هند را خواستار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل